Премини към съдържание

Tракащи повдигачи? Моите вече не тракат...


Препоръчано мнение

Здравейте банда :)

 

Искам да започна темата с - "Моля не ме бийте!" :)

 

От известно време си събирам пари, за да си сменя хидравличните повдигачи, защото си потракваха :(

 

Преди няколко дена си смених меките връзки на ауспуха (и малката и голямата бяха загинали). Колата не ревеше много много, но пак се чуваше че има проблем :D

 

Тази сутрин окончателно се убедих, че при студен старт се чува само първоначалното претракване и от там нататъка двигателя е тих.

 

Искам да помоля капацитетите да ми отговорят - възможно ли е неизправния ауспух да "шашка" компютъра и от там да тръгват проблемите по редицата, най-осезаемия от които да е тракането на повдигачите? Моята генерация има 2 сонди - преди и след катализатора. Батките от "КРАФТ" ми казаха, че катализатора ми бил като "нов". Друга обратна връзка освен 2-те сонди не намирам по цялата генерация...

 

Има и 2-ри вариант... някой да ми е сменил хидравличните повдигачи... без да знам :icon_thumbup:

 

:mitsu-smiley:

Редактирано от Brigadiro
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При моята се наблюдава подобно нещо, но без да съм сменявал и поправял нищо. Понякога 2-3-4 потракват при студен старт, друг път си работи добре. Загряла и на място понякога се чуват 1-2 повдигача и то от време на време, не постоянно. Нищо не може да ме очуди.

Все пак, според мен, "където е текло пак ще тече" :rolleyes: . Добре е да трупаш фонд "поддръжка на колата" без значение каква е тя, на колко години, кое поскърцва, потраква и т. н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пичовете от крафт са ти сменили повдигачите... ;) :icon_clap:

 

Майтап де ..

По скоро тропането което си чувал не е бил от повдигачи та така...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aбе....повдигачи си бяха. :) Довечера като мине ще чуя каква е разликата сега, но....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте банда :)

 

Искам да започна темата с - "Моля не ме бийте!" :)

 

От известно време си събирам пари, за да си сменя хидравличните повдигачи, защото си потракваха :(

 

Преди няколко дена си смених меките връзки на ауспуха (и малката и голямата бяха загинали). Колата не ревеше много много, но пак се чуваше че има проблем :D

 

Тази сутрин окончателно се убедих, че при студен старт се чува само първоначалното претракване и от там нататъка двигателя е тих.

 

Искам да помоля капацитетите да ми отговорят - възможно ли е неизправния ауспух да "шашка" компютъра и от там да тръгват проблемите по редицата, най-осезаемия от които да е тракането на повдигачите? Моята генерация има 2 сонди - преди и след катализатора. Батките от "КРАФТ" ми казаха, че катализатора ми бил като "нов". Друга обратна връзка освен 2-те сонди не намирам по цялата генерация...

 

Има и 2-ри вариант... някой да ми е сменил хидравличните повдигачи... без да знам :icon_thumbup:

 

:mitsu-smiley:

 

Няма връзка между повдигачите и ауспуховата система освен факта, че по-шумните ауспуси пречат да чуеш тракането на повдигачите. Неизправният ауспух или меки връзки не могат да шашкат ламбдите и оттам ЕКУ-то, защото те са проектирани да работят в много широк диапазон, но дори и да не бяха, единствената последица би била по-висок разход. Самото газоразпределение и по-точно повдигача има друга функция - регулира хлабината между стъблото на клапана и кобилицата в зависимост от различните температурни режими и налягането на маслото в повдигача. Уви, в Крафт не са ти поправили повдигачите, а трябва в обозрим период сам да си ги оправиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма връзка между повдигачите и ауспуховата система освен факта, че по-шумните ауспуси пречат да чуеш тракането на повдигачите. Неизправният ауспух или меки връзки не могат да шашкат ламбдите и оттам ЕКУ-то, защото те са проектирани да работят в много широк диапазон, но дори и да не бяха, единствената последица би била по-висок разход. Самото газоразпределение и по-точно повдигача има друга функция - регулира хлабината между стъблото на клапана и кобилицата в зависимост от различните температурни режими и налягането на маслото в повдигача. Уви, в Крафт не са ти поправили повдигачите, а трябва в обозрим период сам да си ги оправиш.

 

 

Ти пък от къде имаш интернет там където си?! :D Там по принцип обхват на места няма даже..... Доволен ли си? :)

 

А относно колата на Боби, имаше преди време някакъв проблем с оборотите.....това няма ли възможност да е свързано с генерацията и от мененето на оборотите вече да идва и разликата в честотата на чукането от повдигачите? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не. Ако е сменял маслото и да е станало чудо - може, но с генерацията не мисля, че има някаква връзка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сменял маслото... даже ми остават около 2-3000 км до смяна.

Редактирано от Brigadiro
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти пък от къде имаш интернет там където си?! :D Там по принцип обхват на места няма даже..... Доволен ли си? :)

 

А относно колата на Боби, имаше преди време някакъв проблем с оборотите.....това няма ли възможност да е свързано с генерацията и от мененето на оборотите вече да идва и разликата в честотата на чукането от повдигачите? :icon_hmm:

 

Имам си интернет, всичко си имам, тишина, спокойствие, салата, бира, ракия, уиски. :icon_dance: Сега към Боби. При скъсани меки връзки колата издава такъв един особен шум без да е подобен на шум от спукана тръба или гърне... Едно такова фрррр, фрррр, фррр, но лекичко, което в зависимост от това дали я форсираш намалява и изчезва. Звукът от повдигачи е много по-характерен- при него има почукване металическо. От Крафт на око ли прецениха, че КАТ-а ти е като нов? Любопитно ми стана, че знам, че при тях газ анализ няма, нито МУТ-ове...На какви километри е твоята кола официални?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Звука си беше от повдигачите, гарантирам за това! Преди малко и Цецо се убеди в това, че вече не тракат! :( Вече съм тотално сигурен, че нещо се е отразило на тяхната работа... Не вярвам че извънградското до ВТ и обратно ще се е отразило на тях. Освен това в деня в който се прибрахме се видяхме с Цецо (за да гласуваме ;)) и тогава си тракаха :(

КАТ-а го светнаха с фенерче :D и така го прецениха :)

Иначе колата е на 202000км, от тях 30К са мой

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Звука си беше от повдигачите, гарантирам за това! Преди малко и Цецо се убеди в това, че вече не тракат! :( Вече съм тотално сигурен, че нещо се е отразило на тяхната работа... Не вярвам че извънградското до ВТ и обратно ще се е отразило на тях. Освен това в деня в който се прибрахме се видяхме с Цецо (за да гласуваме ;) ) и тогава си тракаха :(

КАТ-а го светнаха с фенерче :D и така го прецениха :)

Иначе колата е на 202000км, от тях 30К са мой

 

Именно по-дългото извънградско и константния оборотен режим от 3500- 4000 оборота "продухва" повдигачите. До 2,3 дни ще се обадят пак, мога да сложа на бас 2 бири с мезе :icon_dance:

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Именно по-дългото извънградско и константния оборотен режим от 3500- 4000 оборота "продухва" повдигачите. До 2,3 дни ще се обадят пак, мога да сложа на бас 2 бири с мезе :icon_dance:

Приемам баса :) ще сложа още няколко бирички и от мен :)

Проблема е, че вече 3-ти ден са на същото дередже - т.е. не тракат като шевна машина или мерцедесов дизел ;) а всичко е спокойно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Приемам баса :) ще сложа още няколко бирички и от мен :)

Проблема е, че вече 3-ти ден са на същото дередже - т.е. не тракат като шевна машина или мерцедесов дизел ;) а всичко е спокойно.

 

Да вдигнем залога малко ще добавя кашу и фъстъчки-мъстъчки .... След 2-3к км (като смени маслото) ще се разтракат 100% ;)

Няя се пуашиш колега повдигачите се сменят не е чак такава болка.... пък може да караш така докато не ти втръсне окончателно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лошото в случая е, че ако не се разтракат няма да можем да консумираме брака. А-а-а исках да кажа баса :)

Майтапа настрана :)

 

Ако се види как започвам темата, че моля да не ме биете с мойте... ще стане ясно, че не вярвам на чудеса... Обяснението на Роската, че от дългия път донякъде го приемам, но защо веднага не се усети а чак след като отремонтирах меките връзки (на базика исках да напиша 'китки' :D). Да кажеш че звука от повдигачите е незначителен и не съм разбрал кога е спрял - ок, ама то и с просто ухо се чува и не може да не го чуеш.

 

Сега при всяко палене си отварям джама и се заслушвам :)

 

Въпреки всичко, ако на някой му дойде някаква идея - нека да я сподели.

 

иначе :icon_n_gathering: остава :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Просто не са се разтракали както трябва. Когато беше студено, моите също потракваха след стартиране. От 2 месецане съм ги чувал въобще, което ме навежда на мисълта, че и сезона и околната температура определено имат значение. Лятото не може да става въпрос за студен старт. В тоя смисъл си мисля, че може би по-тънкото масло е наистина по-добро за повдигачите.

Редактирано от penchod
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Просто не са се разтракали както трябва. Когато беше студено, моите също потракваха след стартиране. От 2 месецане съм ги чувал въобще, което ме навежда на мисълта, че и сезона и околната температура определено имат значение. Лятото не може да става въпрос за студен старт. В тоя смисъл си мисля, че може би по-тънкото масло е наистина по-добро за повдигачите.

 

За мойте няма зиме-лете... :( винаги са тракали

Представата ми за студен старт е когато двигателя е студен... а не, че времето наоколо е студено ;)

Мисля, че за маслото доста се изписа и се стугна до извода, че каквото си пишат братята японци - това да се слага. Аз лично мисля, че по-тънкото масло води до по-голямо износване на двигателя, освен ако не живееш в Норвегия :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Представата ми за студен старт е когато двигателя е студен... а не, че времето наоколо е студено ;)

 

По принцип си прав, но има разлика между зимния и летния студен старт, най малкото гъстотата на маслото сутрин при -5/+5C e различна с тази при +21C, а това има значение при повдигачите. Под по-тънко имам предвид 5W40/50, които са също сред препоръчваните за модела масла.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип си прав, но има разлика между зимния и летния студен старт, най малкото гъстотата на маслото сутрин при -5/+5C e различна с тази при +21C, а това има значение при повдигачите. Под по-тънко имам предвид 5W40/50, които са също сред препоръчваните за модела масла.

Мда - препоръчван е :) Но за какъв климат ;) Както казах - за Норвегия става ;)

Редактирано от Brigadiro
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

мда - препоръчван е :) но за какъв климат ;) както казах - за Норвегия става ;)
Препоръчано е за всякакъв климат, ама нали в България всичко е от професор нагоре, си слагат масло каквото си решат...

Ти например, как разбра че това масло е за Норвегия ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми ако не ме лъже паметта в документацията на Галанта пише, че 5-ицата е за "cold climate" - т.е. за северни държави ;) Пиша Норвегия просто като пример ;)

 

А ти какво ще кажеш за повдигачите ми :) От какво може да са спряли да тракат? ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ти какво ще кажеш за повдигачите ми :) От какво може да са спряли да тракат? ;)
За всичко е виновно, глобалното затопляне... :lol:

А 5W си е нормалното масло за този мотор...За по студен климат е 0W ...

https://werkstatt.bpschmierstoffe.de/schmie...20/model/16046/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко пояснение по темата.. :)

 

Милите ми повдигачи започнаха да се обаждат лекинко при сутрешен старт... Означава ли това, че само от едното разховдане до ВТ и обратно са се били прочистили? Означава ли това, че не е толкова наложителна смяната? Възможно ли е да се продухат тези с някакава присадка към маслото - напр. Лики Моли имат за хидравлични повдигачи

 

Liqui Moly Hydraulic Lifter Additive

(не можах да намеря по-точен линк)

 

за хората от баса - той беше загубен още от самото начало :):) - просто няма как нещо само да се отремонтира :):):)

изчaкайте да си взема заплатата и ША ВА ЧИЕРПА :D :D :D

Редактирано от Modrus
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко пояснение по темата.. :)

 

Милите ми повдигачи започнаха да се обаждат лекинко при сутрешен старт... Означава ли това, че само от едното разховдане до ВТ и обратно са се били прочистили? Означава ли това, че не е толкова наложителна смяната? Възможно ли е да се продухат тези с някакава присадка към маслото - напр. Лики Моли имат за хидравлични повдигачи

 

Liqui Moly Hydraulic Lifter Additive

(не можах да намеря по-точен линк)

 

за хората от баса - той беше загубен още от самото начало :):) - просто няма как нещо само да се отремонтира :):):)

изчaкайте да си взема заплатата и ША ВА ЧИЕРПА :D :D :D

 

Тази добавка по-добре да я сложиш след смяната на маслото.

Няма да помогне кой знае колко ама няма и да вреди. ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко пояснение по темата.. :)

 

Милите ми повдигачи започнаха да се обаждат лекинко при сутрешен старт... Означава ли това, че само от едното разховдане до ВТ и обратно са се били прочистили? Означава ли това, че не е толкова наложителна смяната? Възможно ли е да се продухат тези с някакава присадка към маслото - напр. Лики Моли имат за хидравлични повдигачи

 

Liqui Moly Hydraulic Lifter Additive

(не можах да намеря по-точен линк)

 

за хората от баса - той беше загубен още от самото начало :):) - просто няма как нещо само да се отремонтира :):):)

изчaкайте да си взема заплатата и ША ВА ЧИЕРПА :D :D :D

 

Рано им е още за смяна... ако нямаш средства в момента, можеш да изчакаш още поне половин година (10-15 хил км). Но започнат ли да тракат, няма да се оправят... Това с "продухването" от високи обороти е по-скоро нещо като страничен ефект, който бързо отминава... Единственото "временно" решение е слагането на по-тънко масло, което пък ти струва повече... и което в никакъв случай не ги оправя, а само отлага смяната им с още няколко месеца :)

 

Трябва да чуеш Галанти, които са в належащо състояние за смяна на повдигачи... пред тях дизеловите мотори направо бледнеят... дори в напълно загряло състояние. Тогава ще разбереш, че твоят още почти нищо му няма. Пък и самото тракане на повдигачите, имай предвид, че в началото поне, не води до никакви кой знае колко лоши последствия... Проблемът им е чисто "слухово естетически" - дразнят те! Иначе започнат ли да тракат като дизел при топъл двигател, тогава вече е вредно и за двигателя, пък и разходът на гориво започва да се качва.

 

При мен също го има тракането... само сутрин, докато качи температурата в работен режим... после спират да се чуват... Решил съм да ги сменям едва на пролет догодина, защото нямам пари сега за тази интервенция. Иначе казано - стискаш зъби, слушаш музика по-силно и си свиркаш...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 години ...

Бая изчетох по темата и навсякъде срещам нещо, което при мен е напълно наобратно. Паля колата (студен двигател) работи си нормално без странни звуци и чак когато загрее много добре, като се изпъне хоризонтално стрелката на температурата, започват да се долавят повдигачите (чик-чик-чик). Бих казал не много силно, но се чуват. Единствено при напълно загрял мотор ! (Карам 2.4 GDI)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...