Modrus Публикувано 16 юли 2009 Сподели Публикувано 16 юли 2009 (редакция) Здравейте банда Искам да започна темата с - "Моля не ме бийте!" От известно време си събирам пари, за да си сменя хидравличните повдигачи, защото си потракваха :( Преди няколко дена си смених меките връзки на ауспуха (и малката и голямата бяха загинали). Колата не ревеше много много, но пак се чуваше че има проблем :D Тази сутрин окончателно се убедих, че при студен старт се чува само първоначалното претракване и от там нататъка двигателя е тих. Искам да помоля капацитетите да ми отговорят - възможно ли е неизправния ауспух да "шашка" компютъра и от там да тръгват проблемите по редицата, най-осезаемия от които да е тракането на повдигачите? Моята генерация има 2 сонди - преди и след катализатора. Батките от "КРАФТ" ми казаха, че катализатора ми бил като "нов". Друга обратна връзка освен 2-те сонди не намирам по цялата генерация... Има и 2-ри вариант... някой да ми е сменил хидравличните повдигачи... без да знам :icon_thumbup: :mitsu-smiley: Редактирано 16 юли 2009 от Brigadiro Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 16 юли 2009 Сподели Публикувано 16 юли 2009 При моята се наблюдава подобно нещо, но без да съм сменявал и поправял нищо. Понякога 2-3-4 потракват при студен старт, друг път си работи добре. Загряла и на място понякога се чуват 1-2 повдигача и то от време на време, не постоянно. Нищо не може да ме очуди. Все пак, според мен, "където е текло пак ще тече" :rolleyes: . Добре е да трупаш фонд "поддръжка на колата" без значение каква е тя, на колко години, кое поскърцва, потраква и т. н. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RogerDoger Публикувано 16 юли 2009 Сподели Публикувано 16 юли 2009 Пичовете от крафт са ти сменили повдигачите... ;) :icon_clap: Майтап де .. По скоро тропането което си чувал не е бил от повдигачи та така... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgieV Публикувано 16 юли 2009 Сподели Публикувано 16 юли 2009 Aбе....повдигачи си бяха. Довечера като мине ще чуя каква е разликата сега, но.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 16 юли 2009 Сподели Публикувано 16 юли 2009 Здравейте банда Искам да започна темата с - "Моля не ме бийте!" От известно време си събирам пари, за да си сменя хидравличните повдигачи, защото си потракваха :( Преди няколко дена си смених меките връзки на ауспуха (и малката и голямата бяха загинали). Колата не ревеше много много, но пак се чуваше че има проблем :D Тази сутрин окончателно се убедих, че при студен старт се чува само първоначалното претракване и от там нататъка двигателя е тих. Искам да помоля капацитетите да ми отговорят - възможно ли е неизправния ауспух да "шашка" компютъра и от там да тръгват проблемите по редицата, най-осезаемия от които да е тракането на повдигачите? Моята генерация има 2 сонди - преди и след катализатора. Батките от "КРАФТ" ми казаха, че катализатора ми бил като "нов". Друга обратна връзка освен 2-те сонди не намирам по цялата генерация... Има и 2-ри вариант... някой да ми е сменил хидравличните повдигачи... без да знам :icon_thumbup: :mitsu-smiley: Няма връзка между повдигачите и ауспуховата система освен факта, че по-шумните ауспуси пречат да чуеш тракането на повдигачите. Неизправният ауспух или меки връзки не могат да шашкат ламбдите и оттам ЕКУ-то, защото те са проектирани да работят в много широк диапазон, но дори и да не бяха, единствената последица би била по-висок разход. Самото газоразпределение и по-точно повдигача има друга функция - регулира хлабината между стъблото на клапана и кобилицата в зависимост от различните температурни режими и налягането на маслото в повдигача. Уви, в Крафт не са ти поправили повдигачите, а трябва в обозрим период сам да си ги оправиш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgieV Публикувано 16 юли 2009 Сподели Публикувано 16 юли 2009 Няма връзка между повдигачите и ауспуховата система освен факта, че по-шумните ауспуси пречат да чуеш тракането на повдигачите. Неизправният ауспух или меки връзки не могат да шашкат ламбдите и оттам ЕКУ-то, защото те са проектирани да работят в много широк диапазон, но дори и да не бяха, единствената последица би била по-висок разход. Самото газоразпределение и по-точно повдигача има друга функция - регулира хлабината между стъблото на клапана и кобилицата в зависимост от различните температурни режими и налягането на маслото в повдигача. Уви, в Крафт не са ти поправили повдигачите, а трябва в обозрим период сам да си ги оправиш. Ти пък от къде имаш интернет там където си?! :D Там по принцип обхват на места няма даже..... Доволен ли си? А относно колата на Боби, имаше преди време някакъв проблем с оборотите.....това няма ли възможност да е свързано с генерацията и от мененето на оборотите вече да идва и разликата в честотата на чукането от повдигачите? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 16 юли 2009 Сподели Публикувано 16 юли 2009 Не. Ако е сменял маслото и да е станало чудо - може, но с генерацията не мисля, че има някаква връзка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Modrus Публикувано 16 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 16 юли 2009 (редакция) Не съм сменял маслото... даже ми остават около 2-3000 км до смяна. Редактирано 16 юли 2009 от Brigadiro Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 16 юли 2009 Сподели Публикувано 16 юли 2009 Ти пък от къде имаш интернет там където си?! :D Там по принцип обхват на места няма даже..... Доволен ли си? А относно колата на Боби, имаше преди време някакъв проблем с оборотите.....това няма ли възможност да е свързано с генерацията и от мененето на оборотите вече да идва и разликата в честотата на чукането от повдигачите? :icon_hmm: Имам си интернет, всичко си имам, тишина, спокойствие, салата, бира, ракия, уиски. :icon_dance: Сега към Боби. При скъсани меки връзки колата издава такъв един особен шум без да е подобен на шум от спукана тръба или гърне... Едно такова фрррр, фрррр, фррр, но лекичко, което в зависимост от това дали я форсираш намалява и изчезва. Звукът от повдигачи е много по-характерен- при него има почукване металическо. От Крафт на око ли прецениха, че КАТ-а ти е като нов? Любопитно ми стана, че знам, че при тях газ анализ няма, нито МУТ-ове...На какви километри е твоята кола официални? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Modrus Публикувано 16 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 16 юли 2009 Звука си беше от повдигачите, гарантирам за това! Преди малко и Цецо се убеди в това, че вече не тракат! :( Вече съм тотално сигурен, че нещо се е отразило на тяхната работа... Не вярвам че извънградското до ВТ и обратно ще се е отразило на тях. Освен това в деня в който се прибрахме се видяхме с Цецо (за да гласуваме ;)) и тогава си тракаха :(КАТ-а го светнаха с фенерче :D и така го прецениха Иначе колата е на 202000км, от тях 30К са мой Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 16 юли 2009 Сподели Публикувано 16 юли 2009 (редакция) Звука си беше от повдигачите, гарантирам за това! Преди малко и Цецо се убеди в това, че вече не тракат! :( Вече съм тотално сигурен, че нещо се е отразило на тяхната работа... Не вярвам че извънградското до ВТ и обратно ще се е отразило на тях. Освен това в деня в който се прибрахме се видяхме с Цецо (за да гласуваме ;) ) и тогава си тракаха :( КАТ-а го светнаха с фенерче :D и така го прецениха Иначе колата е на 202000км, от тях 30К са мой Именно по-дългото извънградско и константния оборотен режим от 3500- 4000 оборота "продухва" повдигачите. До 2,3 дни ще се обадят пак, мога да сложа на бас 2 бири с мезе :icon_dance: Редактирано 16 юли 2009 от SLX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Modrus Публикувано 17 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 17 юли 2009 Именно по-дългото извънградско и константния оборотен режим от 3500- 4000 оборота "продухва" повдигачите. До 2,3 дни ще се обадят пак, мога да сложа на бас 2 бири с мезе :icon_dance:Приемам баса ще сложа още няколко бирички и от мен Проблема е, че вече 3-ти ден са на същото дередже - т.е. не тракат като шевна машина или мерцедесов дизел ;) а всичко е спокойно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RogerDoger Публикувано 17 юли 2009 Сподели Публикувано 17 юли 2009 Приемам баса ще сложа още няколко бирички и от мен Проблема е, че вече 3-ти ден са на същото дередже - т.е. не тракат като шевна машина или мерцедесов дизел ;) а всичко е спокойно. Да вдигнем залога малко ще добавя кашу и фъстъчки-мъстъчки .... След 2-3к км (като смени маслото) ще се разтракат 100% ;)Няя се пуашиш колега повдигачите се сменят не е чак такава болка.... пък може да караш така докато не ти втръсне окончателно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Modrus Публикувано 17 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 17 юли 2009 Лошото в случая е, че ако не се разтракат няма да можем да консумираме брака. А-а-а исках да кажа баса Майтапа настрана Ако се види как започвам темата, че моля да не ме биете с мойте... ще стане ясно, че не вярвам на чудеса... Обяснението на Роската, че от дългия път донякъде го приемам, но защо веднага не се усети а чак след като отремонтирах меките връзки (на базика исках да напиша 'китки' :D). Да кажеш че звука от повдигачите е незначителен и не съм разбрал кога е спрял - ок, ама то и с просто ухо се чува и не може да не го чуеш. Сега при всяко палене си отварям джама и се заслушвам Въпреки всичко, ако на някой му дойде някаква идея - нека да я сподели. иначе :icon_n_gathering: остава Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
penchod Публикувано 17 юли 2009 Сподели Публикувано 17 юли 2009 (редакция) Просто не са се разтракали както трябва. Когато беше студено, моите също потракваха след стартиране. От 2 месецане съм ги чувал въобще, което ме навежда на мисълта, че и сезона и околната температура определено имат значение. Лятото не може да става въпрос за студен старт. В тоя смисъл си мисля, че може би по-тънкото масло е наистина по-добро за повдигачите. Редактирано 17 юли 2009 от penchod Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Modrus Публикувано 17 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 17 юли 2009 Просто не са се разтракали както трябва. Когато беше студено, моите също потракваха след стартиране. От 2 месецане съм ги чувал въобще, което ме навежда на мисълта, че и сезона и околната температура определено имат значение. Лятото не може да става въпрос за студен старт. В тоя смисъл си мисля, че може би по-тънкото масло е наистина по-добро за повдигачите. За мойте няма зиме-лете... :( винаги са тракалиПредставата ми за студен старт е когато двигателя е студен... а не, че времето наоколо е студено ;)Мисля, че за маслото доста се изписа и се стугна до извода, че каквото си пишат братята японци - това да се слага. Аз лично мисля, че по-тънкото масло води до по-голямо износване на двигателя, освен ако не живееш в Норвегия Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
penchod Публикувано 17 юли 2009 Сподели Публикувано 17 юли 2009 Представата ми за студен старт е когато двигателя е студен... а не, че времето наоколо е студено ;) По принцип си прав, но има разлика между зимния и летния студен старт, най малкото гъстотата на маслото сутрин при -5/+5C e различна с тази при +21C, а това има значение при повдигачите. Под по-тънко имам предвид 5W40/50, които са също сред препоръчваните за модела масла. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Modrus Публикувано 17 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 17 юли 2009 (редакция) По принцип си прав, но има разлика между зимния и летния студен старт, най малкото гъстотата на маслото сутрин при -5/+5C e различна с тази при +21C, а това има значение при повдигачите. Под по-тънко имам предвид 5W40/50, които са също сред препоръчваните за модела масла.Мда - препоръчван е Но за какъв климат ;) Както казах - за Норвегия става ;) Редактирано 17 юли 2009 от Brigadiro Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 17 юли 2009 Сподели Публикувано 17 юли 2009 мда - препоръчван е но за какъв климат ;) както казах - за Норвегия става ;)Препоръчано е за всякакъв климат, ама нали в България всичко е от професор нагоре, си слагат масло каквото си решат...Ти например, как разбра че това масло е за Норвегия ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Modrus Публикувано 17 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 17 юли 2009 Еми ако не ме лъже паметта в документацията на Галанта пише, че 5-ицата е за "cold climate" - т.е. за северни държави ;) Пиша Норвегия просто като пример ;) А ти какво ще кажеш за повдигачите ми От какво може да са спряли да тракат? ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 17 юли 2009 Сподели Публикувано 17 юли 2009 А ти какво ще кажеш за повдигачите ми От какво може да са спряли да тракат? ;)За всичко е виновно, глобалното затопляне... :lol: А 5W си е нормалното масло за този мотор...За по студен климат е 0W ...https://werkstatt.bpschmierstoffe.de/schmie...20/model/16046/ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Modrus Публикувано 21 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 21 юли 2009 (редакция) Малко пояснение по темата.. Милите ми повдигачи започнаха да се обаждат лекинко при сутрешен старт... Означава ли това, че само от едното разховдане до ВТ и обратно са се били прочистили? Означава ли това, че не е толкова наложителна смяната? Възможно ли е да се продухат тези с някакава присадка към маслото - напр. Лики Моли имат за хидравлични повдигачи Liqui Moly Hydraulic Lifter Additive(не можах да намеря по-точен линк) за хората от баса - той беше загубен още от самото начало :) - просто няма как нещо само да се отремонтира :) изчaкайте да си взема заплатата и ША ВА ЧИЕРПА :D :D :D Редактирано 21 юли 2009 от Modrus Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RogerDoger Публикувано 21 юли 2009 Сподели Публикувано 21 юли 2009 Малко пояснение по темата.. Милите ми повдигачи започнаха да се обаждат лекинко при сутрешен старт... Означава ли това, че само от едното разховдане до ВТ и обратно са се били прочистили? Означава ли това, че не е толкова наложителна смяната? Възможно ли е да се продухат тези с някакава присадка към маслото - напр. Лики Моли имат за хидравлични повдигачи Liqui Moly Hydraulic Lifter Additive(не можах да намеря по-точен линк) за хората от баса - той беше загубен още от самото начало :) - просто няма как нещо само да се отремонтира :) изчaкайте да си взема заплатата и ША ВА ЧИЕРПА :D :D :D Тази добавка по-добре да я сложиш след смяната на маслото.Няма да помогне кой знае колко ама няма и да вреди. ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 21 юли 2009 Сподели Публикувано 21 юли 2009 Малко пояснение по темата.. Милите ми повдигачи започнаха да се обаждат лекинко при сутрешен старт... Означава ли това, че само от едното разховдане до ВТ и обратно са се били прочистили? Означава ли това, че не е толкова наложителна смяната? Възможно ли е да се продухат тези с някакава присадка към маслото - напр. Лики Моли имат за хидравлични повдигачи Liqui Moly Hydraulic Lifter Additive(не можах да намеря по-точен линк) за хората от баса - той беше загубен още от самото начало :) - просто няма как нещо само да се отремонтира :) изчaкайте да си взема заплатата и ША ВА ЧИЕРПА :D :D :D Рано им е още за смяна... ако нямаш средства в момента, можеш да изчакаш още поне половин година (10-15 хил км). Но започнат ли да тракат, няма да се оправят... Това с "продухването" от високи обороти е по-скоро нещо като страничен ефект, който бързо отминава... Единственото "временно" решение е слагането на по-тънко масло, което пък ти струва повече... и което в никакъв случай не ги оправя, а само отлага смяната им с още няколко месеца Трябва да чуеш Галанти, които са в належащо състояние за смяна на повдигачи... пред тях дизеловите мотори направо бледнеят... дори в напълно загряло състояние. Тогава ще разбереш, че твоят още почти нищо му няма. Пък и самото тракане на повдигачите, имай предвид, че в началото поне, не води до никакви кой знае колко лоши последствия... Проблемът им е чисто "слухово естетически" - дразнят те! Иначе започнат ли да тракат като дизел при топъл двигател, тогава вече е вредно и за двигателя, пък и разходът на гориво започва да се качва. При мен също го има тракането... само сутрин, докато качи температурата в работен режим... после спират да се чуват... Решил съм да ги сменям едва на пролет догодина, защото нямам пари сега за тази интервенция. Иначе казано - стискаш зъби, слушаш музика по-силно и си свиркаш... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Атанасов Публикувано 29 април 2015 Сподели Публикувано 29 април 2015 Бая изчетох по темата и навсякъде срещам нещо, което при мен е напълно наобратно. Паля колата (студен двигател) работи си нормално без странни звуци и чак когато загрее много добре, като се изпъне хоризонтално стрелката на температурата, започват да се долавят повдигачите (чик-чик-чик). Бих казал не много силно, но се чуват. Единствено при напълно загрял мотор ! (Карам 2.4 GDI) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.