Премини към съдържание

Пукнат картер


Препоръчано мнение

Здравейте колеги. Заглавието на темата подсказва какво ми се е случило та пиша във форума, за д ами кажете към кого да се обърна. В събота отивам да сменям масло и майстора ми вика: абе маслото ще го сменим ама картера какво ще го правим??? И аз като блъснат от камион го погледнах. Бях забелязал преди около 3 4к че ми сълзи от пробката ама ха днеска ха утре и нищо не предприех. Оказа се обаче че не е от пробката а има малка дупчица в картера от която наистина сълзи. За тези 3 4к км съм долял около 5-600грама масло.

 

Та да се върнем на темата: залепи го човека с течен метал и си ми наля маслото, но какво виждам на следващия ден. Масло по тротоара пред нас и се отчаях. Тази сутрин пак имаше. Наистина сълзи, не е загубила повече от 60-70 грама за денонощие и половина. Та искам да ви попитам къде да отида да ми го оправят и ако е възможно да не ми съдерат кожата. А и възможно ли е маслото да се източи, а не да се слага ново (то че е възможно възможно е, но дали майсторът ще го направи)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма никакъв проблем, да се източи маслото и след ремонта да се върне обратно в мотора. Въпроса е дали картера не е изгнил и няма вероятност да пробие на други места. Ако е така, ще е по-добре да търсиш нов или употребяван в по-добро състояние.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма никакъв проблем, да се източи маслото и след ремонта да се върне обратно в мотора. Въпроса е дали картера не е изгнил и няма вероятност да пробие на други места. Ако е така, ще е по-добре да търсиш нов или употребяван в по-добро състояние.

 

Според мен протече пак, защото стоя около 40 мин с течния метал преди да се налее новото масло. Ще се види при новата процедура, макар че силно ме съмнява да е изгнил.

 

Кажете кой да го направи плс

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен протече пак, защото стоя около 40 мин с течния метал преди да се налее новото масло. Ще се види при новата процедура, макар че силно ме съмнява да е изгнил.

 

Кажете кой да го направи плс

Иска си заварка... Този течен метал който се продава на нашият пазар, е пълно менте.. Като се позагрее малко и омеква...
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и външно...

Сваляш капака, изтриваш/обезмасляваш/ хубаво с бензин.

После взимаш една малка опаковка епоксидна смола/около 3 лв/ и две опаковки стерилна марля/1 лв/.

Взимаш половината смола и я смесваш с всичкият втвърдител. После изрязваш по размера на капака парчета от марлята.

Мажеш капака със смолата и слагаш като основа от марлята, после пак смола, пак марля, като всеки следващ пласт го кръстосваш спрямо долният. Съхне хубаво за 36-48 часа. Ако ти е прогнил капака, по-този начин ще си решиш въпроса и с евентуално нови дупки.... Разбира се, по-добрият вариант е нов капак.

Но със смолата става здраво...

По този начин се решава въпроса и със спукани резервоари/даже и пластмасови/....

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Но със смолата става здраво...

 

Е добре, че става здраво, но тая смола няма ли различен коефициент на температурно разширение и след няколко нагрявания да падне цялото? Според мен да намери добър майстор и да му го заварят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е дайте го този майстор. То принципно мога да се помъча да си го направя, но първо ще ми отнеме доста повече време, а и не искам да си правя експерименти и накрая пак на майстор да трябва да ходя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като може да се помъчиш да го направиш, точиш маслото, сваляш и сам си нямираш майстора някъде из квартала...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ние в нашият сервиз ги лепим с поксипол. Сваляме картера, обезмасляваме, лепим и слагаме. Не е само един картер да сме направили, а много повече. Някой майстор ще го направи.

Редактирано от Emil Dimitrov
Много, много неграмотно!!!
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз така залепих един резервоар за нафта.Беше ударен от долу и капеше постоянно.Даже без да го източвам,само го забърсах с разредител и с поксипол.Само,че със сивия.Е,трябва и да се зашкури малко преди да се лепи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е дайте го този майстор. То принципно мога да се помъча да си го направя, но първо ще ми отнеме доста повече време, а и не искам да си правя експерименти и накрая пак на майстор да трябва да ходя.

Ами ако поизчакаш 2 седмици, може да го дадеш насам при мен...........съвсем скоро заварявах един картер на Галант 2.5 мотора..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е около пробката, не се мъчи да го лепиш - само заварка. Там има големи напрежения при затягане и отвиване и лепилото ще се напука и падне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Да. Хубава тема, добре, че я намерих. Искам да я повдигна чаааак на.. 2013 :)

И да споделя какво открих днес - открих, че картерът ми плаче. Добре, че бях монтирал една шина, която го предпазва. Защото днес ударих именно нея. Ако я нямаше, нямаше и да имам картер. Но все пак, когато махнах шината (защото се беше изкривила), се оказа, че картерът е пробит. Въпросът ми е: от какъв материал е той? И каква заварка е необходима? Утре ще го гледам с един майстор, дано се окаже, че не е твърде зле и е годен за заварка... Всъщност, преди време беше супер ръждясал отвън, което значи, че не е алуминиев? Не е и чугунен мисля, остава да е от обикновена ламарина? Още един въпрос - няма гарнитура между него и блока, така ли? И още един въпрос - за да се свали, мисля не е необходимо да се маха надлъжната греда отдолу? Със сигурност обаче трябва да се махне меката връзка (или генерацията по някакъв начин да провисне, това ще го направим), въпросът е - има едно като "кожух", което е сякаш продължение от ск. кутия и захлупва отдолу част от картера? Това отделен капак ли е от ск. кутия, т.е. просто капак, който предпазва картера, и се маха? Нали не трябва да се маха и ск. кутия?

 

ПП: Понеже въпросите станаха много, сигурно няма да можем да ги коментираме всички от днес за утре, затова утре, като ми се изяснят отговорите, ще пиша :)

ПП: Може да пробвам и варианта на Валбос (той направо предлага да го бетонирам с армировка :D), но това в краен случай. Валбос, това пробвал ли си го и реално действа ли? Владимиров след теб е попитал "...но тая смола няма ли различен коефициент на температурно разширение и след няколко нагрявания да падне цялото?". Иначе ми звучи доста добре, даже може да стане и малко меко и да "обира" бъдещите удари :). Аз преди време го бях мазал с антикор, днес този антикор беше станал на... все едно съм сложил дъвка на котлон :)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че има гарнитура между картера и блока, и след като ще го сваляш то следва да я смениш с нова. Гредата от долу с тампоните мисля, че не пречи, но капака от към скоростната кутия ще трябва да го свалиш. Той е просто капак, който предпазва маховика, нищо страшно няма с него :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=3619&st=0&p=37372&hl=%EA%E0%F0%F2%E5%F0&fromsearch=1&&do=findComment&comment=37372

Емо, тук пише друго. А може би става въпрос за друга гарнитура, а може би за друга кола? От профила на автора - Колт 1.5 '86 набор?

В крайна сметка 100% има гарнитура, така ли? Хубаво е да я сменя, но за утре няма как да я намеря толково бързо, та ще видим... Какъв силикон се слага за уплътнение на гарнитури? На ск. кутия са ми сложили силикон... Силикон или графитна смес се слага всъщност (за гарнитури)?

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, с епоксидна смола и стъкломат или така нареченото фибростъкло става много здраво. Лично аз мисля, че няма да падне. По този метод лепят и лодки, джетове, резервоари, както някой са отбелзали. Вярно, че примерите които съм дал няма големи температурни разширения, но въпреки това смятам, че ще издържи. Но не забравяй, че хубаво трябва да се зачисти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изказвам само предположение, не съм свалял на колт картера до сега. Свалял съм на няколко коли, но не съм виждал изпълнение без гарнитура, но всичко си има първи път :) Иначе трябва да използваш масло-устойчив силикон. Почистваш и обезмасляваш добре двете повърхности преди това (с екстракционен бензин или кореселин). Ето и страница от документацията:

 

http://img407.imageshack.us/img407/2117/oilpany.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за насоките, колеги. Гарнитура мисля, че има. Само мисля, защото сега си спомням, че преди време гледах точно за гарнитура, и от единия край малко стърчеше. Днес забравих да проверя дали има. Сега ще докладвам каква я свършихме:

Източихме маслото в чиста кофа, почистихме добре картера внимателно с нож и шкурка. Пукнатината беше в един от фабричните "улеи", челните, в горния край; голяма колкото карфица. Майсторът каза, че ще пробва да работи на място, без да сваля картера. Затова не стана въпрос за гарнитурата. Откачихме едната клема на акумулатора, първо завари точково самата дупка, после изряза дебела ламарина, широка колкото улея, огъна я по улея, и я завари. Пристърга я с ъглошлайфа, после я завари втори път. Оставихме картера малко да поизстине, после го напръскахме с черен спрей. После наляхме маслото през фунийка с тензух. После монтирах и онази шина-самоделка, която ми предпазва картера. Сложих клемата на акумулатора и пораздвижих Мицку. Спирах на няколко места за известно време - течове не се забелязваха. Мисля, че се справихме благополучно с този проблем.

Използвах възможността да направя преглед на окачването и купето (преди две години го мазах против ръжда) - ръжда беше избила на възловите места, които обработвах преди. Но беше по-малко отпреди обработката. Сега пак я пристъргах със шпатола и телена четка, после малко ръждопреобразовател (от българския, за жалост), после черна блажна боя. Нямах под ръка по-сериозни мазила, пък и не ми се купуваше. Намазах я, колкото да ми хареса нагледно :)

Утре съм на ремонт за дупки по генерацията. После остава да сменя гарнитура на капака, свещи и някои други дреболии... И мисля, че ще мога да кажа, че се гордея с колата си :)

 

ПП: Имах възможност да видя и как изглеждат отдолу Рено Циник и Венто. Онемях :D. Реното имаше на пръв поглед доста слабо окачване, съпоставено с купето. Носачите бяха дебели един пръст, от онези профилирани, все едно са изрязани от дебела ламарина на лазер. (Подобни са и на Опел Астра, макар малко по-солидни). Отзад мостът беше цял, стигаше буквално от колело до колело. За сметка на това обаче, и помен нямаше от ръжда. Като цяло изглеждаше като нова (отдолу). Вентото също беше доста запазено (от Австрия), нямаше следи от разни мазила и мазаници, както при мен. Праговете му бяха изгнили (висяха шушулки ръжда). Окачването му беше по-солидно от на Реното. Направих си съпоставка и равносметка с моя Мицку и осъзнах, че действително има доста солидно окачване. Което за жалост си тропа :)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 1.6 гарнитура няма, на 1.3 не знам как е, ама няма да се учудя и да няма. То си личи по формата на прилепващия ръб на картера.

картера ... абе и аз търся от известно време, ама нещо не намирам. Че на нашичкия е изгнил до степен да протече на 3 места ... то около сантиметър от ръба направо липсва де :) Накрая го изкърпих където можеше набързо, останалото го намацах с някаква дюлгерска епоксидна смола от Практикер - не знам що за гадост е, ама не втвърдява съвсем. Сега засега, вече 1 година държи.

Иначе картера е ламарина на 2 ката, доста е здрав.

Ако ви се мерне някой здрав картер за 1.6 ... обаждайте се, че моя направо не ми се мисли какво ще стане, ако го халосам някъде...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...