Премини към съдържание

Пак дилема при покупка


Препоръчано мнение

На запад един автомобил изминава средно 25000 км. на година. Това е истината. Всичко друго че е каран от баба,дядо и внуче са глупости

 

Абсолютно съм съгласен. Както и че продават колите на 10-тата година заради данъчни условия най-вече (поне за Швейцария така съм чувал), както и че правят ремонти само ако се наложи или закона го изисква с пренебрежимо малко изключения.

Колата е инструмент, не както при нас член на семейството, купуват я за да им свърши точно определена работа, преценяват си инвестицията и постъпват както им е най-изгодно.

Съответно я продават под 10 години само ако им стане неизгодна, а това в 90% от случаите значи или як удар, или скъп ремонт, така че да нямат сметка да я правят. Всичко е математика.

За това лично на мен ми се струва висока цена дори и 6000лв за кола, която вероятно ще глътне 2000лв на момента за стягане и която е продадена просто защото вече няма сметка да се кара, нооо в България по толкова вървели, еми като има кой да ги дава толкоз пари ще вървят, те и голф3-тата до скоро държаха едни цени, не ми го побира ума чак, 15 годишни гробници но... повразумиха се и там.

 

И все пак в този дух, комбито ми се струва много добре поддържано откъм двигател. Тези дни покарах още 3 галанта, и започва да ми се струва, че въпреки по-изхабения салон, тази кола може би си стува парите, не знам, ще я закарам сигурно на преглед и ще и се мятам.

 

А относно седана, дето уж бил на баба, наистина изглежда на 190к км, просто който му види салона от вътре и е виждал 3-4 други галанта ще разбере какво имам предвид. Явно бабето я е одрало отстрани, казали са и 1000евро, направила си е сметка колата е почти на 10 годинки а тя е на 76 и до там.

Но пък определено също изглеждаше че нищо не му е сменяно и всичко му е оригиналното, така че говорейки за 10 годишна кола сякаш е по-удачно да се избере на повече км, но редовно поддържана, а не всичко да ти се падне на тебе. А и всички знаем, че бензинките не ги кефят кратките разстояния и честите студени стартове, което е случая с по-малкото километри - вероятно са от градско...

 

Това е от мен.

 

Поздрави.

Редактирано от Sulio Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...
Аз бих казал, че на запад един човек средно изминава, около 30000-40000км годишно.

Но затова пък, някой хора имат по три,четири автомобила.

Но някои пък имат по един автомобил и му навъртат по 100к. годишно .. :blink:

Лично съм виждал, в Австрийска автокъща Мерцедес на 9 месеца - 115000 км... :icon_doh:

За това трябва да се внимава много, при покупка на автомобил...

Хората там си имат достатъчно пътища, и достатъчно пари за гориво... :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес гледах и петте - по някои има забележки по задните вежди.

Някой друг гледал ли ги е. Кажете мнение за тези коли, че съм на път да купя една от тях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой друг гледал ли ги е. Кажете мнение за тези коли, че съм на път да купя една от тях.

Защо просто не отидеш да ги видиш сам? Още по-добре ще направиш, ако успееш да навиеш DJ_Tymbi да дойде с теб за консултант. Пък ако случайно не харесаш нито една от тях - обади ми се, аз имам два галанта за продаване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обърнете специално внимание на автоматика, понеже си страдат Галантите от скоростни кутии след определен пробег и това е почти задължително условие.

За пробега...нещата са много относителни, зависи как е подържана и как е карана, а волана може да е бил през цялото време с протектор, който в последствие да е махнат. Кола нов внос и то такава, е абсурд да е под 250 000км. Да не говорим колко е елементарно да се върнат км на автомобил с аналогов километраж. По-скоро в Бг има вариант да се намери такава , купена преди години на малко км и тук да не е обикаляла много. И аз имам познат германец, който пътува всеки ден 200-300 км до работата си. Фиат стило на 5 месеца беше на 60 000км, похвали ми се че бил евтин и щял до кара докато му мине гаранционния пробег и малко след това и после друг.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо просто не отидеш да ги видиш сам? Още по-добре ще направиш, ако успееш да навиеш DJ_Tymbi да дойде с теб за консултант. Пък ако случайно не харесаш нито една от тях - обади ми се, аз имам два галанта за продаване.

Аз ходих да ги гледам и едната ми хареса, но до сега не съм имал Mitsubishi и не знам на какво по специално да обърна внимание. Иначе твойте какви са. Аз си търсия V6 комби.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой друг гледал ли ги е. Кажете мнение за тези коли, че съм на път да купя една от тях.

Ама те продават ли се още ? Собственикът им беше в чужбина, така че ги гледах само отвън.

Но не ми харесаха, затова съм още без Галант.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичките са добри за парите за които се предлагат. На мен най-много ми хареса комбито с обикновеният салон и седана.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз ходих да ги гледам и едната ми хареса, но до сега не съм имал Mitsubishi и не знам на какво по специално да обърна внимание. Иначе твойте какви са. Аз си търсия V6 комби.

Вече имам и от трите двигателя - 2.0, 2.4GDI и 2.5 V6-24. Двулитровия е комби и го пазарих днес, до края на седмицата трябва да пристигне, останалите са седани и са налични, като Галанта с големия мотор е типтроник, черен кожен салон, оптитронното табло и всички други екстри + ел. люк. Обяви и снимки има в раздела "Купува/Продава".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....................................................

Разбираемо е защо българите отделяме толкова време за проучване каква кола точно да си купим. Впоследствие избраната кола става нещо като член от семейството - тутурка се, глези се и месечно се отделя част от семейния бюджет за нея. За гориво най-малкото. Такава покупка не е инвестиция. Няма да я правиш такси, нали така?!... Или да правиш "кирии" до морето. Ще ти бърка в джоба, няма да ти върне и стотинка. Цената на колата ще спада с течение на времето и ако си водиш бележки за разходите по нея, няма да ти минават през главата думи като: "на сметка", "изгодно" и др., защото автомобилът е разход, но също така и необходимост (за повечето).

 

Тази кола е скъпа за поддръжка и не всеки може да я прави. Може да ти звучи наивно и дори глупаво, не е така. Мои приятели все ми повтарят: "Бе ти много я пазиш тая кола, газ бе, взел си такава кола, а я караш едвам". Като знам че има 10 носача по средна цена 200 лева/бр., като знам че 500 лв. няма да ме оправят за амортисьори, като знам колко тампончета, щангички, ендеци и качемилки има отдолу, една гума ми е 300 лева, джантите ако изкривя... ми тя е на 13 см. от асфалта ... как няма да пазя?! Просто тези 2000 лв. за които говориш ... Я проучи колко е струвала тази кола като нова и сметни колко пъти по-евтино ще я платиш.

И последно от мен - една кола, каквато и да е тя - бензин, дизел, на газ, на метан, на водород, на кислород ... без значение от марката - Фиат, Форд, Рено... не се плаши от пробега. На търговците им е добре известно колко км. трябва да пише на таблото за да я продадат, а не да ръждяса на плаца.

Отиди, огледай, прослушай я, пробвай я и ако ти хареса, се почерпете с приятели по случая. Желая ти късмет при избора!!!

:icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като знам че има 10 носача по средна цена 200 лева/бр., като знам че 500 лв. няма да ме оправят за амортисьори, като знам колко тампончета, щангички, ендеци и качемилки има отдолу, една гума ми е 300 лева, джантите ако изкривя... ми тя е на 13 см. от асфалта ... как няма да пазя?! Просто тези 2000 лв. за които говориш ... Я проучи колко е струвала тази кола като нова и сметни колко пъти по-евтино ще я платиш.

:icon_bye:

Малко преувеличаваш...Има 2 носача и правия струва 100лв в Ратола. Амортисьори има и за 300 и за 1300лв. всъщност вземи си купи едни 15"-16" джанти и гуми, и си карай колата, че чак ти се дразня като те слушам как я жалиш. От толкова бавно каране ще и се задръсти катализатора, ще и се прецакат ламбда сондите, ще залинеят горките и ще ти се запушат колекторите със сажди... и ще почне да гори по 20/100 ...Газ бе човек...Тази кола е направена за да се кара, не да се гали. А джанта и да я изкривиш за 20 лв ще ти я оправят , страшно няма... :good:

Не стряскай колегата, няма нищо скъпо. Дори самата кола е без пари за това ,което предлага. Здрава и стабилна е, само човек не трябва да прави грешката да слага такива джанти, за да го хване после страх да я кара.

Редактирано от todor
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко преувеличаваш...Има 2 носача и правия струва 100лв в Ратола. Амортисьори има и за 300 и за 1300лв. всъщност вземи си купи едни 15"-16" джанти и гуми, и си карай колата, че чак ти се дразня като те слушам как я жалиш. От толкова бавно каране ще и се задръсти катализатора, ще и се прецакат ламбда сондите, ще залинеят горките и ще ти се запушат колекторите със сажди... и ще почне да гори по 20/100 ...Газ бе човек...Тази кола е направена за да се кара, не да се гали. А джанта и да я изкривиш за 20 лв ще ти я оправят , страшно няма... :good:

Не стряскай колегата, няма нищо скъпо. Дори самата кола е без пари за това ,което предлага. Здрава и стабилна е, само човек не трябва да прави грешката да слага такива джанти, за да го хване после страх да я кара.

Мани го него, той има мицубиши галЯнт... и аз им се чудя на такива хора... пък нежно, пък бавно... Че то за какво е тая кола, ако не да я караш прилично. Иначе поддръжката не е евтина, няма спор. Абе, аз довечера ще я кача на канала, че не знаех досега, че съм имал ендеци и качамилки в окачването, да взема да ги намеря и да ги сменя, че санким само те не са сменени... :icon_rock:

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е евтина спрямо кое...според мен е нормална. Единствено на 2.5 мотора е малко по-скъпа, но там заради повдигачите и някои други такива неща, човек може да се поохарчи. Но все пак не е малолитражка и се предполага, че ще изисква малко повече грижи и внимание. А ако всички хора си подържаха колите като теб, :respect: верно трябваше да са доста добре фиансово подплатени за покупката на такъв автомобил. Ако е 2.0 бензин или дизел мотора на Галант, няма нищо страшно като цена, нито по окачването нито по двигателя, което да е често срещан проблем и да струва скъпо. Вече има доста голям избор от части, така че всеки може да си подържа автомобила според възможностите си , като изключим отговорните детайли като ремъци , ролки и т.н., заради компромис с които може да боли главата... :icon_n_bash:

Редактирано от todor
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече съм решил че искам да бъде с V6 мотор. Само не съм решил все още с каква скоростна кутия да бъде, въпреки че колегата DJ Tymbi вече може да се каже че ме убеди да не взимам автоматик без типтроник.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид дупките и неравностите. Сигурен съм, че и вие внимавате за тях :icon_doh: . Иначе си покарвам, както и повечето от нас.

Някои джанти се пукат при изправянето. Понякога при удара се откъсва част от джантата. Взимат парче от друга такава (вече счупена) джанта и напасват по счупената. Заваряват, китват, шкурят, боядисват........... Мерси.

При мен пътищата са в лошо състояние. Един съученик събра пари от работа в чужбина и искаше да си купи кола, но си взе мотор. Каза : "Как да си купя кола, като има дупки, в които можеш да легнеш и да смениш маслото?".

Един приятел иска да му дам колата, а той да ми даде неговите две. Временно, просто да се повозим всеки с различна кола. Проблемът е, че неговото каране е като при военно положение. Той е на принципа или той, или МПС-то. Така си кара човека дори неговите си МПС-та. Ако todor и SLX са съгласни, може да си предложат услугите. Гаранция колите ще окапят в рамките на един ден :icon_thumbup:

 

Поводът да употребя тези "термини" беше за да дам един пример - как ако не си пазиш колата, ще се наложи да дадеш такава сума пари за ремонт на ходовата част на Галант, че с нея ще може да купиш кола в отлично състояние. Който не вярва, да казва и после ще смятаме разходите по ремонтните работи. Частите ще са от Миро.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какви са пътищата при теб, но за 40 000км след като смених правите носачи в Ратола, нищо не е било за смяна по ходовата част. Амортисьорите имах щастието да сменя и 4те ,2-3 хил. км след като взех колата.Взех Монро белгийско и цената беше 300лв това за комби версията. А съм обиколил цяла България през това време , и не съм карал само по магистрали. Кривите носачи са си оригиналните и си бяха бетон и като продадох колата. Накрайниците не ги броя , те са без пари и смяната им е елементарна. Накарай Миро да ти даде една оферата за носачи отпред отзад и за вътрешни накрайници и биалетки, за да видиш каква е цената и че не е безумна сума А кривите носачи, въпреки че те са скъпи, винаги могат да се рециклират и здравината им и пробега , който ще изминят след това, не се променя значително.

 

 

Аз вече съм решил че искам да бъде с V6 мотор. Само не съм решил все още с каква скоростна кутия да бъде, въпреки че колегата DJ Tymbi вече може да се каже че ме убеди да не взимам автоматик без типтроник.

Правилно ...или ръчка или типтроник.

Редактирано от todor
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...