Премини към съдържание

Икономично шофиране


Препоръчано мнение

При толкова много и обективни мнения ми е интересно следното: при какви условия е тестван съответния автомобил от производителя, за да се получат посочените "заводски" цифри за разход за всеки модел. Визирам натоварване на автомобила, ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ на теста, атмосферни условия, вид гориво и смазочни масла и други подобни, свързани с изпитанията. Ако някой може да сподели за тези условия, ще съм много благодарен.

И да си призная, много се забавлявам, докато чета и слушам подобни мнение (разбира се, не само в нашия форум, а и от познати шофьори). Някак си естествено стигам до извода, че хората си купуват автомобил не за да се возят и да си вършат работата, а само да мерят с колко литра колко километра изминават.

Поздрави.

Колега, ти пък стигна до страшен извод по въпроса "за какво сме си купили кола?" :icon_thumbup: "да мерят с колко литра колко километра изминават" - ДОБЪР СИ! Аз лично споделям опит и наблюдения за разхода който ми дава моята кола ... а ти какво ще споделиш?

Явно след поста ти трябва да очакваме "истината" по темата за разхода на гориво ... Гледам вече си ни светнал за какво трябва да си ползваме колите. Изключително ми се понрави изказването , че хората трябва " да се возят и да си вършат работата". Ами да ти кажа , аз освен да ти я подаря моята, за да я ползваш по предназначение, щото аз нито съм таксиметров шофьор за да я ползвам за работа, нито пък страдам от липса на свободно време за да мога просто да се возя ... при теб кой от случаите е в сила? Ако не е нито един май трябва и ти да се замислиш да разкараш твоята...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 64
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

При толкова много и обективни мнения ми е интересно следното: при какви условия е тестван съответния автомобил от производителя, за да се получат посочените "заводски" цифри за разход за всеки модел. Визирам натоварване на автомобила, ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ на теста, атмосферни условия, вид гориво и смазочни масла и други подобни, свързани с изпитанията. Ако някой може да сподели за тези условия, ще съм много благодарен.

 

Имат там някакъв метод за японско шофиране:

http://translate.google.com/translate?hl=b...3Dbg%26hs%3Digj

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... а ти какво ще споделиш?

...Ами да ти кажа , аз освен да ти я подаря моята...

Колега Kr0tal, за мое съжаление съм далеч от твоите 4,2 л нафта, за които сподели по-рано. МОже би защото съм с бензинова кола, знам ли и аз ... Мога да споделя за цифра от 13,5 л/100 газ градско, при това пътувам редовно с полезен товар между 250 и 350 кг, тъй като обикновено с Галанта се возим 3-4 колеги до работа и обратно, с което даваме нашия скромен принос за намаляване на задръстванията в София.

Благодаря ти за благородното иначе предложение да ме симаш с още една кола, но за момента Галчото ми е напълно достатъчен. А и твоята ще ми е малко тесничка - все пак съм семеен човек с дете и целия прилежащ багаж. Но ме накара да се замисля в бъдеще дали да не взема една такава кола и за жена ми. Преди съм карал Колт и имам само добри впечатления от него.

И все пак не ми стана ясно от поста ти как производителят е докарал онези 12,5 л бензин за градско каране, че да знам близо ли съм до истината за разхода или скромната според мен цифра 13,5 л газ е твърде много за придвижването на маса от 1700 кг из градската джунгла?

Поздрави, Наско!

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При толкова много и обективни мнения ми е интересно следното: при какви условия е тестван съответния автомобил от производителя, за да се получат посочените "заводски" цифри за разход за всеки модел.

 

Стана въпрос в една друга тема, но ще рискувам да се повторя.

Най-общо се различават три вида разход на гориво:

1. Конструктивен разход.

При проектиране на двигателя инжинерите определят и разхо

да му на гориво. мери се в гр./к.с. на час.

2. Контролен разход

След слизане от конвейра на даден модел се определя /опитно/

неговия контролен разход който се дава в упътванията към авто

мобила. Мери се по следния начин /без да претендирам за 100%

точност/:

- контролна отсечка от равен и сух път се минава в двете посоки

с постоянна скорост 90 и 120 км/ч. Натоварване шофьор и пътник

и пълно натоварване на автомобила. Интересното е, че при слаби

те двигатели има разлика в натоварването, при по-мощните разли

ките са пренебрежимо малки.

- градско - използва се симулиран градски цикъл. Потегляне, уско

ряване /нормално/, превключване на предавките във възходящ и

низходящ ред, спиране. Така определен брой пъти. Естествено е,

че градското в София и големите градове не е като "градското" на

село и в малките градове. Затова е този "симулиран градски цикъл".

Разхода се мери при загрял двигател и с прецизна апаратура за из

разходваното гориво, и ГСМ съгласно заводските предписания.

3. Експлоатационен разход.

Това е което мерим ние. Силно зависи от индивидуалните особено

сти на водача. Има всякакви резултати.

Пропуснах да кажа, че европейците и по-голяма част от останалия

свят мерят разхода в л/100 км., докато американците мереха в

мили на един галон бензин /американски/. Сега не знам как мерят

и не е толкова важно.

Та последно - "заводските" данни са контролния разход на гориво,

но има случаи когато те са подчинени на рекламата.

Поздрави!!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, Krasko, точно тази информация търсех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сакън..... през зимата ми е 24/100км. градско, сега го свалих на 18-19 на 100км. :icon_crying:

Еми колко пъти ти казах да си направиш един газанализатор ............бас ловя че въглеродния окис, двуокис и въглеводородите ще са доста над допустимите стойности............

Иначе моята дава доста икономични стойности,но не в количества а във финансово изражение - 8лв./100км. софийско градско, и около 5-6 лв./100км. магистрално каране........... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми колко пъти ти казах да си направиш един газанализатор ............бас ловя че въглеродния окис, двуокис и въглеводородите ще са доста над допустимите стойности............

Иначе моята дава доста икономични стойности,но не в количества а във финансово изражение - 8лв./100км. софийско градско, и около 5-6 лв./100км. магистрално каране........... :D

Пацо в тази криза едвам събирам пари за бензин и все не ми остават за газанализатор :icon_thumbup: ! Сега сериозно, наистина ще мина тези дни една такава процедура, да го проверя хайванчето защо така ''ламти за манджичка''!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

У нас би трабвало да забравим за т.нар. изванградски разход.

Причината за това е лошата организация на движението.

Аз като водач, който живее далеч от магистралите не мога да постигна дадения като заводски разход от 6.1 L/100km, поради простата причина, че няма къде да измина повече от 5-10 км без неселено място или кръстовище с ограничение 60. Това като "безконтактно включване" в нашия раьон е немислимо. Да не говорим, че преобладава смесен ралеф с изкачвания и спускания, което на практика ми дава 8-8.5 L/100km както в окръга , така и в страната. Това е по-близко до 7.7 комбиниран разход, но може да се постигне, ако се кара само в равнинната част от страната.

На практика като тръгна на дълъг път средната ми скорост е между 55-60 км/ч.

Бих желал да припомня една поговорка - "Икономията е майка на мизерията!".

По-скоро би трябвала да се насочим към свиване на излишните разходи, кото екстремни изпреварвания, "гонене" от светофар до сфетофар, малко повече мислене и наблюдаване при приближаване на светофар, населено място или кръстовище и т.н. Това ще ни спести не само излишен разход на гориво, но и излишно износване на наклатки, дискове, съединител и натоварване на скоростната кутия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега Kr0tal, за мое съжаление съм далеч от твоите 4,2 л нафта, за които сподели по-рано. МОже би защото съм с бензинова кола, знам ли и аз ... Мога да споделя за цифра от 13,5 л/100 газ градско, при това пътувам редовно с полезен товар между 250 и 350 кг, тъй като обикновено с Галанта се возим 3-4 колеги до работа и обратно, с което даваме нашия скромен принос за намаляване на задръстванията в София.

Благодаря ти за благородното иначе предложение да ме симаш с още една кола, но за момента Галчото ми е напълно достатъчен. А и твоята ще ми е малко тесничка - все пак съм семеен човек с дете и целия прилежащ багаж. Но ме накара да се замисля в бъдеще дали да не взема една такава кола и за жена ми. Преди съм карал Колт и имам само добри впечатления от него.

И все пак не ми стана ясно от поста ти как производителят е докарал онези 12,5 л бензин за градско каране, че да знам близо ли съм до истината за разхода или скромната според мен цифра 13,5 л газ е твърде много за придвижването на маса от 1700 кг из градската джунгла?

Поздрави, Наско!

:mitsu-smiley:

Колегата Краско си го написа, само дето за жалост реалността е че "те са подчинени на рекламата"(данните за разход). А каквито и тестове в градски условия да направят японците, самите им "условия" са коренно различни. Най- малкото , че големите пътни артерии не се пресичат а се разминават някъде из въздуха, да не говорим , че самите те са хора с доста висока култура (на всичко) и предполагам , че не е такова рали на улицата. Както и да е ... би трябвало да ни е ясно, че данните за разход, които дават не са адекватни за движението в България.

Иначе вчера ходихме до Пловдив(от София). 4 човека с претъпкан с тежък товар багажник (колкото и малък да е багажника ;) ) и със скорост около 120 ми даде разход 6,3(със 20км градско в Пловдив). В предния пост за 4,2 бях подчертал, че терена беше благоприятен за ниския разход. Не съм доволен от разхода. Старата кола (Поло 1,9D) трябваше да карам по магистралата със 140 за да ми даде такъв разход. А сега със 110-120 :icon_crying:

Как мислите , дали турбото е причината? Все пак не искам цялото ми шофиране да се върти около 2000 оборота ...

Иначе колега, нищо лично. Просто се подразних , защото поста беше доста остър ... и да знаеш че няма да си дам количката :icon_thumbup:

Не знам какъв Колт си карал преди, но ако не си влизал в този , ще останеш приятно изненадан от пространството вътре ;) така , че взимай на жена си без да се замислиш :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За София мога да ви предложа един много икономичен начин на каране... ще ви струва първоначално около 200лв (еднократно), ще го ползвате поне няколко години. Няма застраховка, гражданска и даже и книжка не ви трябва. Изразходва няколко стотин калории на ден и спестява доста емисии на природата... нарича се... колело. В последно време реших да ставам по-рано и да ходя пеш до работата (дори без колело)... оказа се че !стигам по-бързо! и не се налага да се нервирам по кръстовища, задръствания и т.н. Не ми се налага да си търся място за паркиране, да мисля за "разхода" и малоумниците които карат в днешно време по улиците. Пример (понеже ми направи впечатление)... на едно кръстовище пресичам и заедно с мен минава едно синьо :mitsu-smiley: GTO (3000GT). След 2 светофара вече не можех да го видя къде е по колоната (назад). Извод... софия вече не става за каране (на кола)! Тъй че ако ви е проблемен разхода на гориво и искате да "карате" икономично, взимате си едно колело и резултата... по-малко нерви, стигате за по-кратко време, не харчите излишно и се поддържате във форма!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стига сте мъчили колите с това икономично каране...Ще ви се задръстят катализаторите, ще ви залинее ламбда сондата и колата ще спре да върви... :D После ще има теми, ами не иска да върви нещо...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За София мога да ви предложа един много икономичен начин на каране... ще ви струва първоначално около 200лв (еднократно), ще го ползвате поне няколко години. Няма застраховка, гражданска и даже и книжка не ви трябва. Изразходва няколко стотин калории на ден и спестява доста емисии на природата... нарича се... колело. В последно време реших да ставам по-рано и да ходя пеш до работата (дори без колело)... оказа се че !стигам по-бързо! и не се налага да се нервирам по кръстовища, задръствания и т.н. Не ми се налага да си търся място за паркиране, да мисля за "разхода" и малоумниците които карат в днешно време по улиците. Пример (понеже ми направи впечатление)... на едно кръстовище пресичам и заедно с мен минава едно синьо :mitsu-smiley: GTO (3000GT). След 2 светофара вече не можех да го видя къде е по колоната (назад). Извод... софия вече не става за каране (на кола)! Тъй че ако ви е проблемен разхода на гориво и искате да "карате" икономично, взимате си едно колело и резултата... по-малко нерви, стигате за по-кратко време, не харчите излишно и се поддържате във форма!

Колега, аз лично ползвам колелото от време на време. Не го ползвам при дъжд или температури под 10 градуса. Ако ходиш пеш сигурно няма да се нервираш, но с колело нервите не липсват ... по тротоара е досадно като се качваш по бордюрите на всеки 20м, а и хората въобще не ти обръщат внимание ... все едно те няма и не се съобразяват с теб. По улиците шофьорите никога не ти правят път и засичат колоездачите, дори и да се движиш по път с предимство. Да не говорим , че в тази лудница трябва да караш колелото с маска , защото едва се диша в толкова изгорели газове ... и въпреки това предпочитам колело за 15мин пред 40-50 пеш! Само се замислям за каска ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някъде те са задължителни (каските, имам предвид) Иначе не се учудвай на по-високия разход на Колта - той има доста по-голямо челно съпротивление (по-висок е, и то с много) от полото. Не ги знам как са на килограми, но дори само височината да е - не е никак малко

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някъде те са задължителни (каските, имам предвид) Иначе не се учудвай на по-високия разход на Колта - той има доста по-голямо челно съпротивление (по-висок е, и то с много) от полото. Не ги знам как са на килограми, но дори само височината да е - не е никак малко

Мен ме учудва разликата в разходите при 80 и 120км/ч ... почти 2 литра не е никак малко според мен. Трябва да тествам някой път разхода при по висока скорост - 140-150.Иначе за съпротивлението прави впечатление дори и от шума. Усеща се доста и страничния вятър. Категорично този модел е правен с идеята за изцяло градски условия :yes3:

Мислите ли , че разликата идва от турбото? Иначе на килограми са еднакви.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз днеска постигнах разход 14.7 градско, с пускане по инерция имайте предвид. Някъде половин час въртях по габровските баири... :wacko:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...