kr0tal Публикувано 25 април 2009 Сподели Публикувано 25 април 2009 При толкова много и обективни мнения ми е интересно следното: при какви условия е тестван съответния автомобил от производителя, за да се получат посочените "заводски" цифри за разход за всеки модел. Визирам натоварване на автомобила, ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ на теста, атмосферни условия, вид гориво и смазочни масла и други подобни, свързани с изпитанията. Ако някой може да сподели за тези условия, ще съм много благодарен. И да си призная, много се забавлявам, докато чета и слушам подобни мнение (разбира се, не само в нашия форум, а и от познати шофьори). Някак си естествено стигам до извода, че хората си купуват автомобил не за да се возят и да си вършат работата, а само да мерят с колко литра колко километра изминават. Поздрави.Колега, ти пък стигна до страшен извод по въпроса "за какво сме си купили кола?" :icon_thumbup: "да мерят с колко литра колко километра изминават" - ДОБЪР СИ! Аз лично споделям опит и наблюдения за разхода който ми дава моята кола ... а ти какво ще споделиш? Явно след поста ти трябва да очакваме "истината" по темата за разхода на гориво ... Гледам вече си ни светнал за какво трябва да си ползваме колите. Изключително ми се понрави изказването , че хората трябва " да се возят и да си вършат работата". Ами да ти кажа , аз освен да ти я подаря моята, за да я ползваш по предназначение, щото аз нито съм таксиметров шофьор за да я ползвам за работа, нито пък страдам от липса на свободно време за да мога просто да се возя ... при теб кой от случаите е в сила? Ако не е нито един май трябва и ти да се замислиш да разкараш твоята... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 25 април 2009 Сподели Публикувано 25 април 2009 При толкова много и обективни мнения ми е интересно следното: при какви условия е тестван съответния автомобил от производителя, за да се получат посочените "заводски" цифри за разход за всеки модел. Визирам натоварване на автомобила, ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ на теста, атмосферни условия, вид гориво и смазочни масла и други подобни, свързани с изпитанията. Ако някой може да сподели за тези условия, ще съм много благодарен. Имат там някакъв метод за японско шофиране:http://translate.google.com/translate?hl=b...3Dbg%26hs%3Digj Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
наката Публикувано 25 април 2009 Сподели Публикувано 25 април 2009 ... а ти какво ще споделиш?...Ами да ти кажа , аз освен да ти я подаря моята...Колега Kr0tal, за мое съжаление съм далеч от твоите 4,2 л нафта, за които сподели по-рано. МОже би защото съм с бензинова кола, знам ли и аз ... Мога да споделя за цифра от 13,5 л/100 газ градско, при това пътувам редовно с полезен товар между 250 и 350 кг, тъй като обикновено с Галанта се возим 3-4 колеги до работа и обратно, с което даваме нашия скромен принос за намаляване на задръстванията в София. Благодаря ти за благородното иначе предложение да ме симаш с още една кола, но за момента Галчото ми е напълно достатъчен. А и твоята ще ми е малко тесничка - все пак съм семеен човек с дете и целия прилежащ багаж. Но ме накара да се замисля в бъдеще дали да не взема една такава кола и за жена ми. Преди съм карал Колт и имам само добри впечатления от него. И все пак не ми стана ясно от поста ти как производителят е докарал онези 12,5 л бензин за градско каране, че да знам близо ли съм до истината за разхода или скромната според мен цифра 13,5 л газ е твърде много за придвижването на маса от 1700 кг из градската джунгла? Поздрави, Наско! :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 25 април 2009 Сподели Публикувано 25 април 2009 При толкова много и обективни мнения ми е интересно следното: при какви условия е тестван съответния автомобил от производителя, за да се получат посочените "заводски" цифри за разход за всеки модел. Стана въпрос в една друга тема, но ще рискувам да се повторя.Най-общо се различават три вида разход на гориво:1. Конструктивен разход.При проектиране на двигателя инжинерите определят и разхода му на гориво. мери се в гр./к.с. на час.2. Контролен разходСлед слизане от конвейра на даден модел се определя /опитно/неговия контролен разход който се дава в упътванията към автомобила. Мери се по следния начин /без да претендирам за 100%точност/:- контролна отсечка от равен и сух път се минава в двете посокис постоянна скорост 90 и 120 км/ч. Натоварване шофьор и пътники пълно натоварване на автомобила. Интересното е, че при слабите двигатели има разлика в натоварването, при по-мощните разликите са пренебрежимо малки.- градско - използва се симулиран градски цикъл. Потегляне, ускоряване /нормално/, превключване на предавките във възходящ инизходящ ред, спиране. Така определен брой пъти. Естествено е,че градското в София и големите градове не е като "градското" насело и в малките градове. Затова е този "симулиран градски цикъл".Разхода се мери при загрял двигател и с прецизна апаратура за изразходваното гориво, и ГСМ съгласно заводските предписания.3. Експлоатационен разход. Това е което мерим ние. Силно зависи от индивидуалните особености на водача. Има всякакви резултати.Пропуснах да кажа, че европейците и по-голяма част от останалиясвят мерят разхода в л/100 км., докато американците мереха вмили на един галон бензин /американски/. Сега не знам как меряти не е толкова важно.Та последно - "заводските" данни са контролния разход на гориво,но има случаи когато те са подчинени на рекламата.Поздрави!!Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
наката Публикувано 26 април 2009 Сподели Публикувано 26 април 2009 Благодаря ти, Krasko, точно тази информация търсех. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 27 април 2009 Сподели Публикувано 27 април 2009 Сакън..... през зимата ми е 24/100км. градско, сега го свалих на 18-19 на 100км. :icon_crying:Еми колко пъти ти казах да си направиш един газанализатор ............бас ловя че въглеродния окис, двуокис и въглеводородите ще са доста над допустимите стойности............Иначе моята дава доста икономични стойности,но не в количества а във финансово изражение - 8лв./100км. софийско градско, и около 5-6 лв./100км. магистрално каране........... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmizov Публикувано 27 април 2009 Сподели Публикувано 27 април 2009 Еми колко пъти ти казах да си направиш един газанализатор ............бас ловя че въглеродния окис, двуокис и въглеводородите ще са доста над допустимите стойности............Иначе моята дава доста икономични стойности,но не в количества а във финансово изражение - 8лв./100км. софийско градско, и около 5-6 лв./100км. магистрално каране........... :DПацо в тази криза едвам събирам пари за бензин и все не ми остават за газанализатор :icon_thumbup: ! Сега сериозно, наистина ще мина тези дни една такава процедура, да го проверя хайванчето защо така ''ламти за манджичка''! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 27 април 2009 Сподели Публикувано 27 април 2009 У нас би трабвало да забравим за т.нар. изванградски разход. Причината за това е лошата организация на движението. Аз като водач, който живее далеч от магистралите не мога да постигна дадения като заводски разход от 6.1 L/100km, поради простата причина, че няма къде да измина повече от 5-10 км без неселено място или кръстовище с ограничение 60. Това като "безконтактно включване" в нашия раьон е немислимо. Да не говорим, че преобладава смесен ралеф с изкачвания и спускания, което на практика ми дава 8-8.5 L/100km както в окръга , така и в страната. Това е по-близко до 7.7 комбиниран разход, но може да се постигне, ако се кара само в равнинната част от страната.На практика като тръгна на дълъг път средната ми скорост е между 55-60 км/ч. Бих желал да припомня една поговорка - "Икономията е майка на мизерията!". По-скоро би трябвала да се насочим към свиване на излишните разходи, кото екстремни изпреварвания, "гонене" от светофар до сфетофар, малко повече мислене и наблюдаване при приближаване на светофар, населено място или кръстовище и т.н. Това ще ни спести не само излишен разход на гориво, но и излишно износване на наклатки, дискове, съединител и натоварване на скоростната кутия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kr0tal Публикувано 27 април 2009 Сподели Публикувано 27 април 2009 Колега Kr0tal, за мое съжаление съм далеч от твоите 4,2 л нафта, за които сподели по-рано. МОже би защото съм с бензинова кола, знам ли и аз ... Мога да споделя за цифра от 13,5 л/100 газ градско, при това пътувам редовно с полезен товар между 250 и 350 кг, тъй като обикновено с Галанта се возим 3-4 колеги до работа и обратно, с което даваме нашия скромен принос за намаляване на задръстванията в София. Благодаря ти за благородното иначе предложение да ме симаш с още една кола, но за момента Галчото ми е напълно достатъчен. А и твоята ще ми е малко тесничка - все пак съм семеен човек с дете и целия прилежащ багаж. Но ме накара да се замисля в бъдеще дали да не взема една такава кола и за жена ми. Преди съм карал Колт и имам само добри впечатления от него. И все пак не ми стана ясно от поста ти как производителят е докарал онези 12,5 л бензин за градско каране, че да знам близо ли съм до истината за разхода или скромната според мен цифра 13,5 л газ е твърде много за придвижването на маса от 1700 кг из градската джунгла? Поздрави, Наско! :mitsu-smiley:Колегата Краско си го написа, само дето за жалост реалността е че "те са подчинени на рекламата"(данните за разход). А каквито и тестове в градски условия да направят японците, самите им "условия" са коренно различни. Най- малкото , че големите пътни артерии не се пресичат а се разминават някъде из въздуха, да не говорим , че самите те са хора с доста висока култура (на всичко) и предполагам , че не е такова рали на улицата. Както и да е ... би трябвало да ни е ясно, че данните за разход, които дават не са адекватни за движението в България.Иначе вчера ходихме до Пловдив(от София). 4 човека с претъпкан с тежък товар багажник (колкото и малък да е багажника ;) ) и със скорост около 120 ми даде разход 6,3(със 20км градско в Пловдив). В предния пост за 4,2 бях подчертал, че терена беше благоприятен за ниския разход. Не съм доволен от разхода. Старата кола (Поло 1,9D) трябваше да карам по магистралата със 140 за да ми даде такъв разход. А сега със 110-120 :icon_crying: Как мислите , дали турбото е причината? Все пак не искам цялото ми шофиране да се върти около 2000 оборота ...Иначе колега, нищо лично. Просто се подразних , защото поста беше доста остър ... и да знаеш че няма да си дам количката :icon_thumbup: Не знам какъв Колт си карал преди, но ако не си влизал в този , ще останеш приятно изненадан от пространството вътре ;) така , че взимай на жена си без да се замислиш Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikon Публикувано 27 април 2009 Сподели Публикувано 27 април 2009 За София мога да ви предложа един много икономичен начин на каране... ще ви струва първоначално около 200лв (еднократно), ще го ползвате поне няколко години. Няма застраховка, гражданска и даже и книжка не ви трябва. Изразходва няколко стотин калории на ден и спестява доста емисии на природата... нарича се... колело. В последно време реших да ставам по-рано и да ходя пеш до работата (дори без колело)... оказа се че !стигам по-бързо! и не се налага да се нервирам по кръстовища, задръствания и т.н. Не ми се налага да си търся място за паркиране, да мисля за "разхода" и малоумниците които карат в днешно време по улиците. Пример (понеже ми направи впечатление)... на едно кръстовище пресичам и заедно с мен минава едно синьо :mitsu-smiley: GTO (3000GT). След 2 светофара вече не можех да го видя къде е по колоната (назад). Извод... софия вече не става за каране (на кола)! Тъй че ако ви е проблемен разхода на гориво и искате да "карате" икономично, взимате си едно колело и резултата... по-малко нерви, стигате за по-кратко време, не харчите излишно и се поддържате във форма! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 27 април 2009 Сподели Публикувано 27 април 2009 Стига сте мъчили колите с това икономично каране...Ще ви се задръстят катализаторите, ще ви залинее ламбда сондата и колата ще спре да върви... :D После ще има теми, ами не иска да върви нещо... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kr0tal Публикувано 27 април 2009 Сподели Публикувано 27 април 2009 За София мога да ви предложа един много икономичен начин на каране... ще ви струва първоначално около 200лв (еднократно), ще го ползвате поне няколко години. Няма застраховка, гражданска и даже и книжка не ви трябва. Изразходва няколко стотин калории на ден и спестява доста емисии на природата... нарича се... колело. В последно време реших да ставам по-рано и да ходя пеш до работата (дори без колело)... оказа се че !стигам по-бързо! и не се налага да се нервирам по кръстовища, задръствания и т.н. Не ми се налага да си търся място за паркиране, да мисля за "разхода" и малоумниците които карат в днешно време по улиците. Пример (понеже ми направи впечатление)... на едно кръстовище пресичам и заедно с мен минава едно синьо :mitsu-smiley: GTO (3000GT). След 2 светофара вече не можех да го видя къде е по колоната (назад). Извод... софия вече не става за каране (на кола)! Тъй че ако ви е проблемен разхода на гориво и искате да "карате" икономично, взимате си едно колело и резултата... по-малко нерви, стигате за по-кратко време, не харчите излишно и се поддържате във форма!Колега, аз лично ползвам колелото от време на време. Не го ползвам при дъжд или температури под 10 градуса. Ако ходиш пеш сигурно няма да се нервираш, но с колело нервите не липсват ... по тротоара е досадно като се качваш по бордюрите на всеки 20м, а и хората въобще не ти обръщат внимание ... все едно те няма и не се съобразяват с теб. По улиците шофьорите никога не ти правят път и засичат колоездачите, дори и да се движиш по път с предимство. Да не говорим , че в тази лудница трябва да караш колелото с маска , защото едва се диша в толкова изгорели газове ... и въпреки това предпочитам колело за 15мин пред 40-50 пеш! Само се замислям за каска ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 27 април 2009 Сподели Публикувано 27 април 2009 Някъде те са задължителни (каските, имам предвид) Иначе не се учудвай на по-високия разход на Колта - той има доста по-голямо челно съпротивление (по-висок е, и то с много) от полото. Не ги знам как са на килограми, но дори само височината да е - не е никак малко Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kr0tal Публикувано 27 април 2009 Сподели Публикувано 27 април 2009 Някъде те са задължителни (каските, имам предвид) Иначе не се учудвай на по-високия разход на Колта - той има доста по-голямо челно съпротивление (по-висок е, и то с много) от полото. Не ги знам как са на килограми, но дори само височината да е - не е никак малкоМен ме учудва разликата в разходите при 80 и 120км/ч ... почти 2 литра не е никак малко според мен. Трябва да тествам някой път разхода при по висока скорост - 140-150.Иначе за съпротивлението прави впечатление дори и от шума. Усеща се доста и страничния вятър. Категорично този модел е правен с идеята за изцяло градски условия Мислите ли , че разликата идва от турбото? Иначе на килограми са еднакви. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 30 април 2009 Сподели Публикувано 30 април 2009 Аз днеска постигнах разход 14.7 градско, с пускане по инерция имайте предвид. Някъде половин час въртях по габровските баири... :wacko: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.