Премини към съдържание

С какво масло карате


Препоръчано мнение

Понеже скоро ще си сменям маслото и се чудя вие с какво карате. До сега бях с CАSTROL MAGNATEC 10W40 A3/B3 и се чудя дали да го сменям с друго, та искам да се посъветвам с вас. И ако може всеки да каже какво е пробвал, с какво е в момента и от какво е най-доволен? Искам да й слагам хубаво масло, понеже до сега съм я карал само с полусинтетично, а майстора при който ходя ми каза, че е стара кола и няма смисъл да й слагам скъпи масла, а да й купувам минерално. Не съм много съгласен, затова се обръщам към вас.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тия масла наистина се адски претъпквана тема. Няма смисъл от повече подобни теми моля ви. Просто погледнете в търсачката и за ск. кутия и за мотор е писано достатъчно. Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колегата е прав, за минералното 15w40. Аз лично си карах стария colt, дълги години с минерално на Motorex. Минералното е по- добро за по- износени двигатели, оплътнява по-добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зависи. И да е стар мотора, ако 10В40 не го пипа е по-добре с него. И особено при каране в "лютеницата".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колегата е прав, за минералното 15w40. Аз лично си карах стария colt, дълги години с минерално на Motorex. Минералното е по- добро за по- износени двигатели, оплатнява по-добре.

 

Колега,като не си наясно със същността на нещата,не давай мнение,щото така можеш да заблудиш и други хора и да си прее-ат двигателите.Това го говорят гаражни майстори,дето друга кола освен трабант не са ремонтирали.Минералното уплътнява добре докато е студен мотора-после става на боза.Задръж педала на газта до ламарината за известно време и ще събираш биели и бутала от асфалта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е от Проспийд- ще кажем "да" :yes3:

Даже направо мисля довечера да го поръчвам от проспийд това

http://i251.photobucket.com/albums/gg318/skaliente/Motul_6100_Syn_10W40_1L_MID.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Даже направо мисля довечера да го поръчвам от проспийд това

http://i251.photobucket.com/albums/gg318/skaliente/Motul_6100_Syn_10W40_1L_MID.jpg

 

Aз съм с YACCO 10w40 Semi-Syntetic и съм много доволен! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иначе износения двигател по-добре го уплътнява само ремонт, маслата нямат такива функции.

:good: ....Най добрата добавка за един двигател, са нови бутала и сегменти..... :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Даже направо мисля довечера да го поръчвам от проспийд това

http://i251.photobucket.com/albums/gg318/skaliente/Motul_6100_Syn_10W40_1L_MID.jpg

Няма да сгрешиш, аз съм с такова от миналата седмица от Проспийд и тропащите ми повдигачи от 4 мес. изведнъж спряха да тропат - колкото и странно да е :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е хайде без такива изказвания - тип чул някой от някъде, след като от Mitsubishi са сметнали, че може да се кара един двигател с минерално масло, значи не са го измислили само гаражните майстори с трабантите. Погледни ръководството за ремонт на Colt като неговия и ще установиш че може да се сложи и минерално масло. Иначе и моята препоръка е за масло 10W40, просто вече разликата в цената е много малка за да ползваш минерално масло, а синтетичното и полусинтетичното е с по-добри показатели.

 

Ето линк с изискванията за маслото от Mitsubishi:

 

http://rapidshare.com/files/215334344/12.pdf.html

 

 

Не плашете хората, преди да се появят синтетичните и полусинтетичните масла хората са карали автомобили (двигателя който ползва този Colt е проектиран по това време). Иначе износения двигател по-добре го уплътнява само ремонт, маслата нямат такива функции.

Колега,гледах едно предаване по Дискавъри,в което се мъчиха да убият една Хонда с олио и не успяха.Явно колата може да работи и с олио...въпрос на избор.А маслата се характеризират с така наречена точка на срязване,която показва на колко градуса губят свойството си да смазват.Резкият ми тон беше заради мнението,че минералните масла се използват за уплътняване.Точно обратното-като загреят,стават даже и по-редки от синтетичните.Хубавите масла запазват свойството си да смазват дори,когато се смесят с бензин и антифриз .А нали се сещаш,че един издухан мотор духа повече бензинови пари в маслото.Какво ще се случи и с без това нискокачественото масло?И какво следва,че за издухан мотор е по-добре да се кара с хубаво масло,за да не се издуха повече.А защо да не се кара с мин. масло ако мотора ти е добре уплътнен и караш нежно.Няма проблем.Но така може да се кара и с олио/според Дискавъри/.По-горе споменах какво ще се случи ако се кара известно време по-агресивно с нискокачествено масло. Качествените масла предпазват двигателя при по-екстремни условия.Затова коли внесени отвън издържат стотици хил. км. и сигурно защото собствениците им не се водят от максимата,че след 100 000 км. се кара с минерално масло.

А колкото за плашенето:Плашете се хора сега като си сменяте маслото и дайте 20лв повече,щото мн.повече бихте се уплашили като видите дупката в блока!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка дойдох на твоето :mitsu-smiley:

А защо изобщо си сменил кастрола? Ако го купуваш от сигурно място (аз го вземам от вносителя Мотобул) маслото си е супер. Не е евтино, но си струва... Този мотул и аз го оглеждам от известно време, но сигурно няма да го пробвам скоро... Фен съм на кастрол.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега, не приемай всичко което видиш по Дискавъри за чиста монета, качествата на маслата не се определят от това дали са минерални или полусинтетични и синтетични, а по класовете които дадено масло покрива - има две основни ....

 

.....................

Абсолютно нищо.... невярно не открих в поста ти :) Потретвам! Мн.се дразня, като чуя думи от сорта:"Минерално масло за уплътняване".Както писа по-горе-уплътнява се с нови сегменти в наи- добрия случай.Абсолютно си прав за спецификациите....но по РЕКЛАМИ излиза,че е все едно дали караме с минерално или синтетично,и че всички марки са абсолютно взаимозаменяеми.По тази логика е безмислен спора какво масло да налея в колата си.Щото дефакто всички масла са по-нови разработки и в старите упътвания не са споменати.На всички масла пише: "надвишава изискванията на ACEA и API."/това го копнах от упътване за минерално масло на YACCO-дето става за целогодишна употреба и за най-натоварени турбо мотори...../За какъв Х-Й е тогава вечния спор "Какво масло да налея"? На теория си адски прав,но на практика всеки уважаващ колата си ,налива синтетично масло от престижна марка,а надали някой слага минерално масло в турбо мотор въпреки спецификациите и рекламите.

................................................................................

................................................................................

.

...................................................................

Предназначение: Висок клас минерално масло. Пригодено за всякакви условия на експлоатация. Осигурява отлично смазване и целогодишна защита на турбокомпресорни или нормално аспирирани бензинови и дизелови двигатели. Годно за катализатор и газова уредба.

 

Свойства и предимства: SAE 15W40 се препоръчва за целогодишна употреба. Добри противоизносващи качества надвишаващи изискванията на ACEA A3/B3 и API SL/CF. Добри детергентни (миещи) и диспергиращи (предотвратяващи натрупването на отлагания) свойства. Отлична издръжливост на оксидация.

 

VX 100 SAE 15W40 надвишава изискванията на ACEA и API.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:good: И аз нямам вяра вече на никой.Затова ползвам обикновено непрестижни масла,с презумпцията,че като не е престижно няма да бъде фалшифицирано.С риск да бъда 'линчуван' ще споделя,че в момента карам с Лукоил 5W/40 пълна синтетика.Разхода мисля,че е нормален като за ковани бутала и големи хлабини съответно-около 300мл/1000км при повече студено каране.Единствено което забелязах,че като загрее пада налягането на маслото спрямо предното, с което карах/Мобил 10W/40/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е екстра ;)

Емо, от колко време или км караш с това масло? Преди два месеца като разпитвах за колеги с отзиви за това масло, май нямаше никой с пълния пробег с него до нова смяна. При теб как е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си карам с Приста 5w40 синтетика на Ситроена и Приста 10w40 полусинтетика на Митсубишито.

Понеже Мицу го имам отскоро не мога да дам по подробни сведения, но Ситроена вече 45 000км е само с Приста,

та затова сложих и на Вагона :D

 

ПП На предишната ми кола карах с Българско масло (Приста 15w40) повече от 400 000км. без абсолютно никакви

проблеми по мотора.

 

Не продавам масла и не правя реклама на никой. Просто споделям практически опит.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма да споря само ще споделя опита си (мисля, че не малък), преди време работихме с една много престижна марка масла Castrol (купувахме ги от вносителя им за България), масово ползвахме синтетични TXT и полусинтетични масла GTX, та до тук всичко е ОК, но например абсолютно всички автомобили които обслужвахме (около 500 гаранционни автомобили от марките Mitsubishi и SsangYong) имаха един и същ проблем, много-голям разход на масло (достигащ до 2-3 литра на 10 000км, което е много за автомобил на 30-40 000км), след което направихме опит с няколко не дотам престижни марки на масла с които проблема изчезна, след този случай започнахме да си внасяме ОЕМ масла и до сега проблем не сме имали. А относно рекламите, то си е ясно всяка реклама е направена за да ти продаде продукта и не отразява обикновенно никакви технически или експлоатационни качества на който и да е продукт (изтъква определени факти като премълчава други), но това на всички е ясно. Все пак турбо моторите искат по-добри масла, но това не означава че трябва да се карат с 0W40, просто трябва да се налива масло отговарящо на изискванията на производителя на автомобила, което за автомобили на 15 и повече години означава, че спокойно може да наливаш 10W40 или 15W40, стига да не е някое менте (има много такива на пазара). Е разбира се всеки си има предпочитания, аз например нямам вяра на Българските масла (някои обаче имат и твърдят, че са добри), но както ти описах по-горе няма гаранция и че някоя световно известна марка с репутация няма да пусне на Българския пазар някой боклук който само пише че покрива някакви спецификации.

Това, което казваш е много сериозно... Масов проблем с кастрол, купуван на едро за Ратола от Мотобул?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моторните (и не само те) масла са смес ит два основни компонента - базово масло и добавки. Макар и с еднакви показатели като нови, в процеса на експлоатация минералните, полусинтетичните и синтетичните масла постепенно променят свойствата си. Минералните са с най-малък ресурс, а синтетичните с най-голям. Това се дължи на факта, че минералните масла се отделят от суровия нефт и съдържат по-широк спектър от въглеводородни съединения. Синтетичните бази се произвеждат по синтетичен път и са с тесен спектър от въглеводороди подбрани с високи мазителни качества. При минералните бази най-високата и най ниската фракция са с влошени смазващи функции. Минералната база по-бързо намалява мазителните си свойства при високи и ниски температури от синтетичната. За да отговорят на съвременните изисквания за мазане в широк температурен диапазон, ниска окисляемост, висока издръжливост на срез и ред други във всички бази се добавят добавки, които достигат при минералните до 40% от маслото. В минералните масла добавките са с по-висок процент от тези при синтетичните. Добавките също се износват. При ново, току що сменено масло няма съществена разлика между минерални, полусинтетични и синтетични масла от един клас. Тази разлика се появява с експлоатацията. Качествата на минералните масла намаляват и достигат критичния минимум от изискванията за мазане, миене, охлаждане и .... по-бързо от полусинтетичните, а те по-бързо от синтетичните. В двигателя може да се налее от минерално до синтетично масло, стига то да отговаря на спецификацията за двигателя. Минералното трябва да се сменя най-често. Синтетичното е с най-дълъг междусменен ресурс.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Емо, от колко време или км караш с това масло? Преди два месеца като разпитвах за колеги с отзиви за това масло, май нямаше никой с пълния пробег с него до нова смяна. При теб как е?

 

Ами сложих го скоро на Валя на колта. За да ти кажа със сигурност трябва да мине 5000 км., но мисля, че маслото е много добро. Аз на моя колт съм със Sang Yong масло на 6000 км., много добре се държи мотора и не ми го пипва грам. Но мисля като му дойде реда и на моя да сложа от това ОЕМ на Мицубиши (Diamond 10W40). Или без да звучи като реклама, каквото съм взел от Мирослав, не съм сбъркал. Чест му прави, че е толкова коректен и препоръчва винаги качествени продукти!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...