Премини към съдържание

С какво масло карате


Препоръчано мнение

Не знам за вас ама аз карам с някакво белгийско 14 лв. литъра и не ми мръднало грам и нямам грижи като се има в предвид ,че и баща ми го ползва на неговата кола от 2 години и няма никакви грижи.... :D 10W40

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Мисля, че темата има чар и си заслужава да бъде поизтупана от прахоляка на времето :)

Колеги, какво мислите за това масло: ЦЪК (цъквате горе на двигателя). Ето го и в БГ с цена: ЦЪК. Аз ще го купя от другаде (трябват ми три литра).

Питам, защото скоро ще сменям маслото, в момента съм налял от същата марка масло в ск. кутия и добре звучи :)

Колата е Колт 1.3 на 270к км. Сега е пак с 10w40, марката не знам. Малко трака на студен старт, май иска реглаж :icon_hmm:

Някой друг, освен мен, ползвал ли е Манол и доволен ли е? Като четете характеристиките му, какво мислите?

Мерси, мерси... :icon_thumbup:

 

ПП: И още един въпрос - масло с молибден вАжи ли за моя двигател? Понеже разликата с горното Класик е по-малко от левче, левче-кефче :)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето го и в БГ с цена: ЦЪК. Аз ще го купя от другаде (трябват ми три литра).

 

Здравей колега.

Спецификация: SAE 10W-40 API SM/CF ACEA A3/B4 MB 229.3 VW 502.00/505.00

Ако са верни спецификациите на маслото, то си заслужава. Обаче внушителните стандарти API SM; MB 229.3, VW 502.00 на цена от 8,20 лв/л :icon_hmm: . Цената на това масло (ако тя не е с включена отстъпка в сайта) би била минимум 17 лв и нагоре. За 17 лв обаче и нагоре, би могло да се вземе SAE 5W40 със същите и по-горни стандарти. Всяко едно масло на пазара покрива бензиновият стандарт API SG (1988-1992). В комбинация от позволен вискозитетен клас всичко е правилно.

За инфо API SM (бензинова защита преди и между 2004-2010г)

Поздрави

 

Заповядай и заводските препоръки за Colt-а ти:

 

Engine 4G13

Petrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 3 valves/cyl, liquid cooled

Cylinder capacity: 1298 cc

Power output: 75 HP/55 kW at 6000 RPM

Capacity 3,3 liter

Filter capacity: 0,3 liter

 

Use: Normal

Change 15000 km/12 months

OEM recommendation: See below

 

OEM recommendation

From -25 to 40 API: SG SAE 10W-30

Above -25 API: SG SAE 10W-40

Above -25 API: SG SAE 10W-50

Above -15 API: SG SAE 15W-40

Above -15 API: SG SAE 15W-50

Above -10 API: SG SAE 20W-40

Above -10 API: SG SAE 20W-50

Below 20 API: SG SAE 5W-40

Below 10 API: SG SAE 5W-30

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.

Спецификация: SAE 10W-40 API SM/CF ACEA A3/B4 MB 229.3 VW 502.00/505.00

Ако са верни спецификациите на маслото, то си заслужава. Обаче внушителните стандарти API SM; MB 229.3, VW 502.00 на цена от 8,20 лв/л :icon_hmm: . Цената на това масло (ако тя не е с включена отстъпка в сайта) би била минимум 17 лв и нагоре. За 17 лв обаче и нагоре, би могло да се вземе SAE 5W40 със същите и по-горни стандарти. Всяко едно масло на пазара покрива бензиновият стандарт API SG (1988-1992). В комбинация от позволен вискозитетен клас всичко е правилно.

За инфо API SM (бензинова защита преди и между 2004-2010г)

.........

Колега, благодаря за мигновената и компетентна информация. Обаче аз много от масла не разбирам (нито от вискозитет). Това, което разбрах, е че за моята кола става :). API SG е по-стария стандарт и всяко предлагано масло отговаря на него, API SM е по-новия стандарт, и маслото, което отговаря на него, е над 15лв/литър - по тази логика предложеното от мен масло е менте? За вискозитета - "чувал" съм, че 10w40 е най-подходящият за стара кола над 200к км; нещо като универсален вискозитет. Затова се насочвам към него, а и сега съм с такова масло. То, че е на мин, на мин е, но понеже изпуска по малко :). Относно коя цифра какво значи - има достатъчно инфо, мога да го прочета. По-скоро питането ми беше за впечатления като марка масла. Относно цената - не знам защо е евтино, но ми харесва именно това :). За малко над 17лв и доста под 17лв не мога да си позволя масло, по-скоро се въртя около 10-етака :)

За различните стандарти - те повечето са си немски, и маслото е немско (маслото мисля е евтиния бранш на една по-голяма марка масла, не помня коя); дали не значи това, че има "шушу-мушу" на фашистка земя... Не знам защо е 9лв, но както казвам "по-добре евтино оригинално, отколкото скъпо менте" :). Интересно, че сайтът им е на английски, немски и... руски, разбира се :D

 

А има ли смисъл да се замислям за масло с молибден (дали моторът ще възкръсне, или ще умре преждевременно, или нищо няма да стане)? Повече ми допада Класическото :).

И друго - 3.3 литра без или с маслен филтър (0.3литра), т.е. общо 3.3 литра или 3.6 литра? Така или иначе, ще взема 4 литра, да има да доливам :D

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, благодаря за мигновената и компетентна информация. Обаче аз много от масла не разбирам (нито от вискозитет). Това, което разбрах, е че за моята кола става :). API SG е по-стария стандарт и всяко предлагано масло отговаря на него, API SM е по-новия стандарт, и маслото, което отговаря на него, е над 15лв/литър - по тази логика предложеното от мен масло е менте? За вискозитета - "чувал" съм, че 10w40 е най-подходящият за стара кола над 200к км; нещо като универсален вискозитет. Затова се насочвам към него, а и сега съм с такова масло. То, че е на мин, на мин е, но понеже изпуска по малко :). Относно коя цифра какво значи - има достатъчно инфо, мога да го прочета. По-скоро питането ми беше за впечатления като марка масла. Относно цената - не знам защо е евтино, но ми харесва именно това :). За малко над 17лв и доста под 17лв не мога да си позволя масло, по-скоро се въртя около 10-етака :)

За различните стандарти - те повечето са си немски, и маслото е немско (маслото мисля е евтиния бранш на една по-голяма марка масла, не помня коя); дали не значи това, че има "шушу-мушу" на фашистка земя... Не знам защо е 9лв, но както казвам "по-добре евтино оригинално, отколкото скъпо менте" :). Интересно, че сайтът им е на английски, немски и... руски, разбира се :D

 

А има ли смисъл да се замислям за масло с молибден (дали моторът ще възкръсне, или ще умре преждевременно, или нищо няма да стане)? Повече ми допада Класическото :).

И друго - 3.3 литра без или с маслен филтър (0.3литра), т.е. общо 3.3 литра или 3.6 литра? Така или иначе, ще взема 4 литра, да има да доливам :D

 

Не съм казал че е менте. Споделих мнение, че изключително високите стандарти които притежава би трябвало да вдигнат цената. Все пак това са много високи изисквания, които маслото трябва да покрие, респективно по-причистено базово масло + внимателно подбрани присадки. А че стандартите са повече немски е съвпадение ;) Основното изискване е остарял към днешна дата бензинов стандарт по американския петролен институт API в комбинация от друга американска класификация на съюза на американските инженери SAE. Отделно маслото притежава и европейски стандарти по ACEA и на 4-то място някои високи фирмени стандарти (главно за немски двигатели). Но можеше и да има и по PSA (Peugeot/Citroen), по Renault, Fiat, GM и т.н. Както се вижда от заводските препоръки, в тях не може да се намери информация до еди колко си километра с такова масло, след това с друго (молибден или не и т.н.). Основните фактори са да е мин API SG + позволен вискозитетен клас SAE 5W40 / 10W40 и т.н. Няма масло на пазара, колкото и куча марка да е то, да не надвишава изискванията. Стига да не е последно поколение двигател, изискванията за масла към двигателите са такива с 10-15, че и 20г назад смазочни норми. Вземи пример с колта ти. Произвежда се до 2004г, а изисква смазочни качества от края на 80-те. От тук каквото и масло да намериш (от масовите на пазара), няма начин да не стане. Рядкост са маслата 10W40 да са с толкова насъскани стандарти, затова възкликнах. Фирмите предпочитат да създават новотехнологични продукти примерно от SAE 5W40 имащо същите и по-горни стандарти, отколкото да избузват класическото 10W40. Защото понякога става така, че цената й (на 10W40) е малко по-висока от по-горен масло 5W40 със същите стандарти. А везните накланят от където и да се погледне към SAE 5W40 при равни други условия. Не винаги обаче SAE 10W40 (познат по слух вискозитетен клас) е полусинтетично масло. Понякога това може да е много висок клас синтетика.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съвета ми е да не се занимаваш с тази марка масло.

Добре, да кажем, че приемам съвета ти на доверие. Дайте съвети тогава какво масло (марка) да сложа, в рамките на 10лв/литър? Само да не влезем в едни "дъвкани" полемики... Някой казва Мотул, друг казва Репсол, друг Кастрол, пък най-добре е ОЕМ Диамантено :). Може и Яко. Мисля да се доверя на колегата svetliof, който каза в общи линии, че моята кола ще върви с кое да е масло (е, все пак западно, не руско :)). Снощи четох доста за маслата по другите форуми, и стигнах до следния извод:

На мен ми трябва 10в40 универсално масло полусинтетика. Защо не синтетика? Ами защото след време не се лепяла за метала (добавките му се скапвали) - грубо казано. Т.е. ако за колата ми изрично не е казано "синтетика", по-добре да не я карам със синтетика. Пък и на близо 300к км... мисля полусинтетика е добър избор. Вискозитет - може и 5в40, но вече отиваме на по-висок клас масло. Така че, 10в40 полусинтетика мисля, че е най-оптималния избор за мен. И вече стигаме до марката - във форума съм чел "важни са показателите, не марката". Мисля да се доверя на тази максима, макар че (както вече стана ясно от тези няколко поста) се наблюдава и "леко слъгване" в предоставената информация за показатели на маслото.

С една дума - просто отивам до близкия магазин и взимам някакво масло, наливам и карам.

ПП: Днес видях под колата си локва, колкото човешка длан, масло. Отворих капака и що да видя: целият двигател се лъска - мазен та мазен :). Щеката закачи едва на върха си (по-точно 0.5 см под минимума) масло (все още бистричко и мазно). В този ред на мисли - каквото и масло да взема, все тая, важното е да взема :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Дайте съвети тогава какво масло (марка) да сложа, в рамките на 10лв/литър?

В този ред на мисли - каквото и масло да взема, все тая, важното е да взема :D

 

Здравей колега. За около 10 лв литъра е много вероятно да намериш масло SAE 10W40 със следните показатели на бутилката. Гледай поне тях минимум да присъстват (цитирам само бензиновите норми):

1. API SL (защита преди и между 2000-2004г) (API SJ/SH - също става, но маслото ще е или много старо произведено и/или по остаряла технология);

2. ACEA A3 (ACEA A2 също става - бензинова норма влезнала в сила между 1996-2002г)

 

И да, важното е да сменяш маслото в интервала препоръчан от производителя. В твоя случай и според българските схващания нека да бъде до 10000км/12 месеца (което събитие дойде по-напред). Относно реномираните марки масла изброени по-горе...страхувам се че в този бюджет който си си отпуснал, на някои от тях не ще можеш да вземеш минерално масло SAE 15W40, камо ли полусинтетика SAE 10W40.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

TOTAL QUARTZ 7000 ACEA 2007 A3/B4 API SL/CF VW 501.01/505.00

MB-Approval 229.1

PSA B71 2294 / B 71 2294 .Днес взех туба от 4л.Продавача естествено ме поизлъга,каза че е произведено в Белгия,но вече в къщи с телефона ,върху бар кода...изписа RO :icon_blush: На тубата изписана дата 13.01. 2013г.Да изкара 4-5к км....за 46лв. :) 2 филтъра Ashika..да има!по 8лв.Та това масло,става или не?За ....Пътко разбира се.... :) .Цената се вмества.... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ок. Само малка поправка:

TOTAL QUARTZ 7000 ACEA 2007 A3/B4 API SL/CF VW 501.01/505.00 / MB-Approval 229.1

 

Списъкът за стандарт 229.1 е този- маслото на Тотал си е там, което значи, че маслото отговаря на всички норми и е безопасно за покупка. Което ще ми успокоява психиката всеки път, когато запаля Мицка, че съм инвестирал тези 46лв разумно :)

За бай Манол:

В същия стандарт на Бенц видях единствено Mannol TS-5, което е масло за камиони. Хоп, отиваме на страницата им и гледаме как прилежно са си приложили всички документи: ЦЪК (точен линк не мога да дам; цъкате на продукти, двигателя горе, масла за камиони). Като разгледаме и другите им продукти, ще видим, че има масла с приложена документация, има и масла само с писаници и сладкодумно превъзходно обяснение. И все пак - компания, която произвежда всякакви масла, и все пак - руският език присъства. От друг форум четох, че били руснаци, произвеждащи в Германия.

Така, извод - маслото Манол е подозрително евтино, въпросът е дали ще получа по-добро качество от "неподозрително" евтините масла? Разгледах в един сайт цените на другите - за 10лв/литър има голям избор, дори се срещат големи марки като БМВ, Тотал, Мобил и ... други подобни :)

В момента съм с масло, което ми наляха в сервиза, където обслужих колата първоначално. Имаха два вида, питаха ме кое искам, аз казах - което сложите, и те сложиха... Цената беше 10 и 12 лв, сложих от 10лв. И сега, ако не ми течеше гарнитурата и помнех кое сложиха, щях да знам дали съм доволен :D. Факт е, че зимата доста тракаше на студен старт, а сега с малко масло, работи по-шумно и нестабилно.

 

ПП: И все пак, да предложа вариант на колегата mit_slx (за следващия път да знае :D):

Ето алтернатива на Тотала -

Моторно масло MANNOL Classic SAE 10W-40 4 литра

SAE 10W-40 API SM/CF ACEA A3/B4 MB 229.3 VW 502.00/505.00

 

Ужким :D. Еми к'во - има и SM (туй по-добре от SL), има и A3/B4... даже и признато от лидерите по стандартизацията :)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обикновенно маслата получили одобрение от Мерцедес се намират в списъка, който е достъпен на техния сайт.

 

За MB229.3 списъка е тук:

 

http://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?navigation_path=bevolisten&blatt=229.3&content_action=show

 

Този производител с точно този продукт не го откривам.

Възможно е и да е пропуск, но това е достатъчно за да сме по-внимателни и да проверим информацията преди да си купим такъв продукт.

 

На бутилката има множество стандарти. В зависимост от това дали е платен лиценз за тях, те ще бъдат в една от 2-те графи. Трябва да се прави разлика между спецификация и официално одобрение (последното някои производители го наричат и хомологация). Ако няма платен лиценз, ще бъдат в раздела спецификация (поддържани стандарти). Ако са официално одобрени по съответният стандарт ще присъстват в раздела хомологация и на страницата на производителя ще има доказателство както при МБ.

Дали ще се лицензират стандартите, зависи от това дали производителя на масло иска да налива пари (и цената на продукта в крайна сметка ще е висока). Този стандарт MB 229.3 не изисква само и единствено да се лицензира, т.е. може да си покрива нормите. По-горният обаче MB 229.5 се лицензира задължително и ще присъства в табличката на MB в сайта им.

Същата аналогия и е с API. Стандарта им може и да се лицензира, т.е. ако е платен лиценз отзад на бутилката ще има поничка (кръгче) и в нея ще пише примерно API SL/CF. Т.е. стандартите приливат спецификация-хомологация в зависимост от това иска ли се от маслото да бъде проверено от съответната лаборатория.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте! Аз пък да ви кажа, преди карах само със скъпо масло. Но от 20 000км насам си взимам евтино Плама Жерина 15W-40 8 лв литъра(туба 5л -32лв) и съм много доволен. Нямам никакъв разход на масло. А на сайта на Плама дават много добри характеристики на това масло, чак да не повярваш. Доволен съм от него и не мисля да го сменям за сега. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А на сайта на Плама дават много добри характеристики на това масло, чак да не повярваш.

 

Няма как да е друго яче. Това масло е няколко години (8-13) по-напред като смазочни норми спрямо това което се е изисквало към края на 90-те. Но не мисли че минаваш много тънко. Ние сме в Европа а тук и се очаква маслата да отговарят и на европейски норми. Това масло няма. Да, по случайност е подходящо за твоя Мицку, но е голо като пушка погледнато от друг ъгъл (или за друга марка кола).

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Аз карам с v300 competition (то е 15w50 троино естерно)

 

Вече към 35000 километра само с такова си карам и не се е налагало да доливам или тем подобни.

 

Работната температура е около 130 градуса а на магистрала понякога минава 140

 

Пробвал съм и 20w60 но зимата трябва да се чака по 10 минути повече да падне налягането на маслото в сръвнение с 15w50

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...