Премини към съдържание

Сложих си Фобос на Ранърчето


vreden

Препоръчано мнение

Здравейте,вече и аз се сдобих с ГИ Фобос :) сложиха ми я в Софийския филиал на фирмата.Засега не усещам разлика с вървенето на бензин и газ.Даже като ходих да си я взема ,единия от техниците се качи с мен с свързан компютър и правихме тест.Той превключваше от газ на бензин и обратно докато аз карах в различни режими.Не усетих никаква разлика.Сега остава да видя и разхода как е.Момчетата ми се сториха свестни и отговорни,само малко се подразних от факта ,че като ги попитах дали са обработили антикорозионно отворите които са направили в купето(за тръбите и зарядното),те ме изгледаха сякаш ги питам дали ядат спагетите с хляб.После единия взе да ми обяснява ,че имал фолксваген на който ламарината прозитала на места но не ръждясвала и всичко зависело от качеството на метала(един вид къде са германците къде са японците),ама нейсе пуснах го покрай ушите си все едно не съм го чул.Та,между другото ми предложиха и една система Flashlube,която както се изказаха те била особенно необходима за японските и корейските коли защото били с механични ,а не с хидравлични клапани ........ :rolleyes: .Кажете сега какво мислите вие по въпроса има ли смисъл и дали изобщо е ефективна таз СИСТЕМА чудна.Апропо Фобоса има опция да се првключват 3 режима на работа "нормален", "икономичен" и "турбо" .Някой има ли наблюдения върху тези режими как се проявяват.Айде със здраве и умната по тез пътища ледени.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За сега и аз съм доволен от ГИ-ФОБОС и хубавото нещо е, че са ти го монтирали в специализирания им сервиз, а не други производни. Относно системата за смазване на клапаните - имам по тяхно предложение, но дали си върши работата-не съм компетентен, доверявам им се. Разход ГАЗ : градско 12л; извън 9-10л- дефакто ми гори с 20% повече количество гориво от бензина. За режимите, които имаш най-добре не ги пипай-остави си го на нормален/на който са ти оставели в сервиза/, че ще почнат да ти светят лампи /ЧЕК-а/, а също си пълни бутилката щом ти падне под 40-50% от обема и че пак може да ти светни ЧЕК-а. А ако караш със светнал ЧЕК и с идеята, че заради газта е светнал ЧЕК-а няма да можеш да разбереш ако възникне друг проблем и тогава става лошо. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какъв е компа при Стар-а, но на нашия не му влияе светването на Чек-а. Т.е. - не трупа грешки.

Колега, честито! Не мога да ти кажа нищо за системата, която описа. Отделно - не знам какви са тези регулировки в три режима.... Т.е. знам, на моята и направиха настройките на спортен режим на каране за двигател 120-150 к.с. с уговорката ако не съм доволен от разхода да се върна да я поограничат. Ама аз съм си доволен и така и не се върнах. А не знам сега как е, може да има възможност да си превключваш настройките по време на работа, ако са си направили по-умен компа - защо не?

 

Относно Чек-а - градско няма как да го угасиш, освен ако не са ти сложили допълнително джаджа. Светва ми, когато ми паднат за няколко секунди оборотите до "тихи", а това става на всеки светофар. Не се коси, такъв е модела. Въпросната джаджа не е съпа, но реших да не я слагам - повече жици - повече въртели. Иначе не ми ли паднат оборотите до тихи - мога оттук до морето да стигна и да не светне

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре е, че е монтирана в техния сервиз. Когато монтирах моята още нямаха сервиз тука. Монтираха я техни дилари. Като отидох за проверка в сервиза на Фобос, я преправиха почти цялата. Сложиха МАП сензор, подадоха от друго място сигнал за оборотите, смениха диаметъра на газовите дюзи и разбира се нови настройки. Колата стана съвсем различна на газ :icon_thumbup: . Разбират си от работата. Не съм слагал омаслители на клапаните. Доколкото знам за моя двигател не е наложително, за твоя не знам. Много безаварийни :rolleyes: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако мен питаш за разхода - като кара жена ми - 9 и нещо-9,5.

При мое каране по Подбалканската София -Сливен, или София - Търново - 10 и малко-10,5.

По магистралата - там вече зависи. Стигала ми е дори 14

4G93 двигател, 1,8, 122 к.с.

За градско не говоря, защото няма да е коректно. Все пак върви и на бензин... Грубо - 12-13. Нещо такова, смесено газ/бензин. Около това, но без да я ръчкам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Втора бутилка пълня,но не мога да кажа още нищо по-точно.Оня ден съм пътувал 2 часа от колелото на младост до орлов мост :plane: ,не би било сериозно да се смята така разход.А за тази чек лампа сега чувам,не ми светва нищо,само като свърши газта почва да пищи и трябва да натисна веднъж копчето и минава в нормален режим бензин.От обороти не съм забелязал да се влияе.Колата е Спейс Ранър N50-2000cm3,136к.с.А доколкото имам понятие всички от тоз раздел на форума,а и не само сме с хидравлични повдигачи на клапаните,но може и да не съм прав,разбиращите да се изкажат.Не знам колко пази тая клапанопредпазваща течност,но съдейки от това ,че все пак Фобос са сериозна фирма сигурно има ефект.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

2000 кубиковия е с хидравлични повдигачи, моят - не е....

За градското - нямам какво да допълня. Тук е така.... И затова и не го засичам никога. Като свърши - ще свърши, сипвам и карам......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, незнам за какво си давате парите, но при добре монтиран и настроен газов инжекцион не трябва никога да

ви светва чек енджин, той свети при някакъв проблем - бедна/богата горивна смес, откачени инжектори и т.н.

А и това с количеството газ в бутилката и чек енджин е .... смехотворно :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това за Чек-а не е вярно. Не съм специалист, но самото спиране на горивото към дюзите ти светва чек-а. Както написах малко по-горе - има "джаджи", които лъжат компа, че бензиновите дюзи бачкат, не са скъпи, въпрос на избор!

 

Чек-а светва, когато има проблем с някой от контролираните от ECU-то агрегати и системи. Когато стартират газовите инжектори - спират бензиновите. Това води до светване на чека. А газовите се контролират от компа на ГИ-то. И не винаги светва, само когато колата падне на "тихи". Мисля, че Пламен ми бе споменал за датчик за движение, който правел нещо си.

 

Не съм тесен специалист, но си мисля, че не свети поради бедна/богата горивна смес. Поне не се сещам за начин това да бъде засечено от ECU-то при работа на газ.................

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Инжинерна недомислица от страна на екипа на ФОБОС - спестили са 4 резистора в газовия си компютър за емулиране на бензиновите дюзи при работа на газ :)

А лампата ти може да свети от бедна/богата смес - нали все пак една от основните цели на ЕКУ-то е да следи сместа по ламбда сонда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми не съм на 100% сигурен, че е от ламбда-сондата.... Дори съм по-скоро 100% сигурен, че не е оттам, както и да е.....

 

Та ето ти потвърждение - като сложиш емулатор - не свети, като го няма - свети. Даваме си парите, за да си ги избием после. За мен монтажа на ГУ е единственият разход, който има възвращаемост в автомобилите.... Моята съм напът да я избия 4-ти път ;-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, незнам за какво си давате парите, но при добре монтиран и настроен газов инжекцион не трябва никога да

ви светва чек енджин, той свети при някакъв проблем - бедна/богата горивна смес, откачени инжектори и т.н.

А и това с количеството газ в бутилката и чек енджин е .... смехотворно :)

В даденото от мен по-горе мнение съм споменал, че при възникнали ситуации и анализ след това съм достигнал до въпросните заключения-БЕДНА СМЕС, а дали някои неща са смехотворни-аз си знам. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мене светва под 800-850 оборота на празен ход заради богата смес на газта при този режим, но не могат да я свалят повече защото нямяло да са стабилни оборотите (поне така ми обясниха). Грешката е от ламбда сондата. На дълъг път където не се ползва такъв режим на двигареля, не свети. При преминаване на бензин в същия режим (празен ход на ниски обороти) грешката веднага се изчиства.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен през първите дни ми светна два пъти ,след превключване на бензин изчезна.Повече не е светкала,минах вече около 1000км.,проблеми няма засега,да се надявам и за в бъдеще :good: .Апропо, имам сериозни основания да смятам ,че газта на Петрол"блу форс" е некачествена.Напълних цялата бутилка на горубляне,на магистралата повече от 140 не искаше да вдигне,на средата спирам на ОМВ пълня пак цялата и...колата полетя.По принцип не съм фен на високите скорости,просто обичам да знам възможностите на нещата които си купувам.Относно инвестицията,Роско е напълно прав.Предишната ми кола Нисан Прейри М11,избих я 2 пъти...не уредбата,а колата :D .Айде със здраве и леко по пътя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...

Според мен системата за омасляване на клапаните е хубаво да си слажиш,защото при механичните повдигачи с газта износването на клапаните е доказано доста по високо от на клапаните с хидравлични повдигачи.Ще и удължиш доста живота.Аз също съм с газов инжекцион на ФОБОС с системата за омасляване и засега съм изключително доволен :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен системата за омасляване на клапаните е хубаво да си слажиш,защото при механичните повдигачи с газта износването на клапаните е доказано доста по високо от на клапаните с хидравлични повдигачи.Ще и удължиш доста живота.Аз също съм с газов инжекцион на ФОБОС с системата за омасляване и засега съм изключително доволен :icon_thumbup:

 

 

Аз прецених, че е излишен разход, при условие, че няма как да се докаже де факто ползата от тази система "за мазане на клапаните". Има и доста негативни отзиви от нея също, относно цена на консуматива и ефективността на реализацията й.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Здравейте Всички !

 

Относно дискусията за Flashlube бихме желали като офицялен вносител да внесем някой разяснения свързани с работата и необходимостта от този продукт. Тъй като не бихме желали информацията по-долу да изглежда като реклама, постарали сме се да дадем кратка и изчерпателна техническа информация късаеща най-често коментираните въпроси.Още по-подробна информация можете да намерите на нашия български сайт. Надяваме се че информацията ще Ви бъде полезна !

 

1. Какво представлява лубриканта Flashlube ?

 

“Flashlube valve saver fluid” е концентриран олово-заместващ лубрикант, разработен с цел предпазване и намаляване износването на клапаните и техните легла.

 

2. При кои автомобили има необходимост от предпазване на клапаните ?

 

Първо е важно да кажем че не при всеки автомобил има необходимост от използването на лубрикант за предпазване на клапани когато колата е на газ или метан. За целта има списък с автомобили, който можете да намерите в интернет или да изтеглите от нашия сайт.

 

Пример за проблемни двигатели и модели са:

Outlander 2400 cc 16v 2001 >

Grandis 2400 cc 16v 2004 >

 

 

Като цяло от предпазване на клапаните се нуждаят най-вече автомобилите на газ и метан произведени след 2004г. с 4 или повече клапана на цилиндър. Основната причина е, че клапаните на тези автомобили са изработени от по меки сплави с цел облекчаване работата на двигателя както и оптимизирането на разходите за материали и производство.

 

3. Защо има проблеми с клапаните при някои автомобили когато те са на Газ или Метан ?

 

Газта и метана имат по висока температура на горене и никакви смазочни качества спрямо бензина. Проблемите основно се проявяват като изгаряне на изпусквателните клапани, или вкопаване на леглата на клапаните и в редки случаи и двете! Също така при работата на двирателя на газ или метан, се образува много по голямо количество конденз/водни пари, което причинява корозия на клапаните техните легла и цилиндъра кагато двигателя не работи.

 

4. Как и защо действа?

 

Лубриканта навлиза чрез всмукателния колектор, като създава защитен слой, смазва и охлажда както всмукателните, така и изпусквателните клапани. Важно е да се подчертае че лубриканта не изгаря в горивната камера, благодарение на което предпазва изпусквателните клапани и техните легла, именно при които се появяват повечето проблеми на газ и метан. Когато е дозиран правилно, лубриканта не влияе на работата на катализатора и ламбда сондата.

 

Други две допълнителни преимущества на системата е че се смазва и горната част на цилиндъра (където по принцип смазването е минимално) както и че не се позволява натрупването на нагар, което на свой предпазват бензиновите инжектори.

 

 

 

5. Как лубрикантът Flashlube стига до клапаните когато колата се задвижва на Газ или Метан ?

 

В кошът на двигателя се монтира специален за целта резервоар с лубрикант който се свързва посредством маркуч с всмукателния колектор. Точката на включване е непосредствено след дрьоселовата клапа.

 

Има два вида системи за впръскване на лубриканта (или така наречените омаслители). Едната е вакумна а другата електронна.

 

Вакумната работи посредством вакуумен сигнал от двигателя, като количеството течност се настройва предварително (ръчно на стационарни обороти) чрез винт за настройка.

 

Електронната система е почти двойно по скъпа, но и много по прецизна. Тя разполага с помпа и ECU за електронно дозиране на лубриканта, както и индикатор за табло показващ нивото на лубриканта в резервоара. Системата се настройва от ECU-то спрямо кубатурата на двигателя.

 

Разходната норма е: 1мл лубрикант на 1л гориво или грубо казано1л. лубрикант за около 8 000-10 000км. в зависимост от обема на двигателя и пробега.

 

Лубрикантът може да бъде закупен в бензиностанции, всички реномирани газ сервизи, както и онлайн

 

Като финал, искаме да обърнем внимание че според статистиката в Европа са монтирани над 3,8 млн. такива системи. В Германия повечето застрахователни компании , които покриват и дефектите на двигателя ”Motorschaden”, задължават собствениците на автомобили с газови и метан уредби, задължително да имат и система за предпазване на клапаните .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

За целта има списък с автомобили, който можете да намерите в интернет или да изтеглите от нашия сайт.

 

Пример за проблемни двигатели и модели са:

Outlander 2400 cc 16v 2001 >

Grandis 2400 cc 16v 2004 >

 

Като финал, искаме да обърнем внимание че според статистиката в Европа са монтирани над 3,8 млн. такива системи. В Германия повечето застрахователни компании , които покриват и дефектите на двигателя ”Motorschaden”, задължават собствениците на автомобили с газови и метан уредби, задължително да имат и система за предпазване на клапаните .

 

Онзи ден се разминах с моя газаджията, иначе исках да го попитам задължително ли е слагането на тази система за омасляване на клапаните. Неговите механици в сервиза му ми обясниха, че ако е било нужно щели да ме посъветват още при монтажа да ми сложат. След търсене на този прословут списък, попаднах майче на него Цък

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Онзи ден се разминах с моя газаджията, иначе исках да го попитам задължително ли е слагането на тази система за омасляване на клапаните. Неговите механици в сервиза му ми обясниха, че ако е било нужно щели да ме посъветват още при монтажа да ми сложат. След търсене на този прословут списък, попаднах майче на него Цък

Не е задължително, даже изобщо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега ми се обадх от Бобос газ, казаха ми не задължително а препоръчително било. Благодарих им и до тук.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...