Премини към съдържание

Загадка?


Rangel Simov

Препоръчано мнение

Днеска колата се беше оправила и вървеше как си трябва. Чек енджин си светеше. Оставих я, чакаме повикване. /държа да отбележа доброто отношение на момчето, което я погледна в Събота, видя ме още от вратата, дойде при мен, каза какво става обясних му, каза само да му занеса книжката и да му кажа км веднага я записа и взе без да ме кара да чакам, дори го направи на другото бюро, а не там дето попринцип са за Мицута/.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Двигателите ги сменяхме все едно са консуматив.

 

Да не са френски ?

Тея двигатели като ги сменят така, няма ли после ходене по мъките, заради номерата ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е наред вече. Оказа се, че този филтър се е запушил. Така става като колата се кара предимно в града, както моята. Като светне въпросната лампа на борд компютъра, просто трябва да се покара колата извънградско и се самоизчиства. Аз това обаче нямаше как да го знам и за това се разделих с 91лв., почистиха ми го и колата е като нова. Отново искам да благодаря на момчетата в БС, много любезни, веднага ми взеха колата, без записан час и ми я върнаха в същия ден. Нека, който има Лансър дизел, да знае за какво иде реч, колкото до лампичката Чек Енджин, която се появи след това е, била просто защото филтър се е дозадръстил и е минала в авариен режим /както каза Силверия, ако не се лъжа/.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз това обаче нямаше как да го знам и за това се разделих с 91лв.

 

Колата не е ли в гаранция? Щом искат да си плащаш, по добре да беше отишъл при DJ-я да го изтърбушите, усещам след няколко месеца пак ходене до Балкан Стар...

 

Възможно е колата да не е влизала в авариен режим, а просто да не е вървяла, защото се е затапила изпускателната система, после въпросния филтър да се е самопочистил и да са ти взели парите, само за да изчистят грешката. Както преди ли върви или по-добре ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, не бе човек, тя СПРЯ! Все едно - нямах турбо :). Абе виж, аз не съм такъв скептик, а и на Милен му казах, живи и здрави да сме, пари да има, колите в семейството предимно се правят в официалните сервизи, не са цвете за мирисане, но много по-малко сме си патили от колкото от другите БЕЗ ДА ИСКАМ ДА ЗАСЕГНА КОЙТО И ДА Е! Знам че много хора са против това, което казвам, но има си книжка хората там си пишат, носят си гаранцията за частите и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами за мен е учудващо, че така спокойно приемаш нещата, защото ако се налага да плащаш по 90 лв на всеки 10 хил. км като се запуши въпросният филтър и то на гаранционна кола, то за какво говориме?!? Тия приказки за градско и извънградско са за лаиците :icon_pinokio: .. Ти вярваш ли си, че японците ще направят и пуснат на пазара такава кола, която като се има предвид че Япония е на остров и хората масово карат градско .. То трябва да се запушват постоянно и реално излиза, че е недомислица (бъг) на колата, което разбира се, не е вярно, защото и други марки пускат новите дизелаци с въпросните филтри.

Аз ако бях щях да :icon_n_blowup: ..

Особено влошава нещата, когато те гледат в очите и те лъжат. Да ти бяха казали - пич от горивото се получава този проблем, ще трябва да идваш на 10 хил. км да ти го почистваме .. тогава разбирам. Ама нямаха да имат очи да ти поискат 90 лв тогава .. Ся един вид ти си ВИНОВЕН, че си карал градско ?!? Как не си му шибнал един между зъркелите - незнам ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е наред вече. Оказа се, че този филтър се е запушил. Така става като колата се кара предимно в града, както моята. Като светне въпросната лампа на борд компютъра, просто трябва да се покара колата извънградско и се самоизчиства. Аз това обаче нямаше как да го знам и за това се разделих с 91лв., почистиха ми го и колата е като нова. Отново искам да благодаря на момчетата в БС, много любезни, веднага ми взеха колата, без записан час и ми я върнаха в същия ден. Нека, който има Лансър дизел, да знае за какво иде реч, колкото до лампичката Чек Енджин, която се появи след това е, била просто защото филтър се е дозадръстил и е минала в авариен режим /както каза Силверия, ако не се лъжа/.

Отстраняването на този проблем би трябвало да влиза в гаранцията.........Това е все едно ако сега ти думне лагер- главина на предно дясно колело примерно - те да ти кажат дай сега 400 лв. за ремонта защото видиш ли караш по БГ пътищата а там много дупки............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпросния мотор е "Великата народна немска кола"..............доколкото знам ,в Юнитрейд се отстранява безплатно за коли в гаранция.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За този мотор ясно .. сега да разбирам ли че и маздите са с дизел на VW?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпросния мотор е "Великата народна немска кола"..............доколкото знам ,в Юнитрейд се отстранява безплатно за коли в гаранция.............
Айде сега , не обиждай така другите марки.......Те всичките дизели, с филтър за твърди частици, го имат проблема, ама кво да се прави-екология......
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде сега , не обиждай така другите марки.......Те всичките дизели, с филтър за твърди частици, го имат проблема, ама кво да се прави-екология......

Така де, но каква екология - събира ,събира ,събира и изведнъж решава да изхвърли всичко на куп, при това в най неподходящия момент , примерно ако е пред теб ..............един яко черен облак и нищо не виждаш..............друго си е постепенно и равномерно да си го изхвърля .............Виждал съм десетки такива по магистралата и в началото си мислех че са се чупели моторите им.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както и да е... всеки си се оправя с колата, както иска. Ще видим следващия път като стане така... живи и здрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А някой ще ме светне ли мен как се чисти този филтър......
Със нов се чисти..... :P
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това имам предвид......За 91 лв в Балканстар........да да. Че то тия от Пежо да ходят в Балканстар.....що ще плащат на Пежо по 3000лв....Я филтър от Лансер и дори и на 10 000км да се сменя по 91лв е много по евтино............Ясна ми е тази работа, тези коли са в гаранция колкото телефона ми....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това имам предвид......За 91 лв в Балканстар........да да.
Е те тия пари са за да настроят електрониката, да работи без филтър....... :P
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом има договор има и гаранция. Въпроса е да си знаеш и търсиш правата .. аз след случката с Армеец и Рубин, си ги търся до последно, и ако не разбират с добро - в съда. Хубаво нещо е бащата на гаджето да ти е адвокат :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е те тия пари са за да настроят електрониката, да работи без филтър....... :P

 

Пак не става........за тези пари в балканстар само са закачили някоя букса... :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ок, май темата има нужда от ключ. Споделих какво са казали хората, какъв е бил проблема и какво е решението. Все може да си решава вече, ако иска някой може и с душа да го пробва. Темата се изчерпа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тоя филтър доколкото съм чел се самопочиства като в него се впръсква гориво което изгаря саждите...или нещо подобно...Само дето къде е файдата,след като така или иначе саждите изгарят,независимо дали малко и постоянно или много и наведнъж с як облак дим?!

М/у другото,в Япония дизели карат ли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Само дето къде е файдата,след като така или иначе саждите изгарят,независимо дали малко и постоянно или много и наведнъж с як облак дим?!...
Файдата е, че вместо свободни сажди, след изгарянето им в атмосферата се отделя малко количество пепел, водна пара и въглероден двуокис.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ОК,ясно!

А дали някой е мерил газовете в момента когато катализатора гори саждите? :)

И ако наистина самият катализатор ги гори,то за колко време става това и променя ли се поведението на колата по време на този процес?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А дали някой е мерил газовете в момента когато катализатора гори саждите? :)

И ако наистина самият катализатор ги гори,то за колко време става това и променя ли се поведението на колата по време на този процес?

Измерването на газовете в момента на изгаряне ще покаже много високо наличие на въгледвуокис и твърди частици, но това е неизбежно. Всъщност този момент(на изгаряне на твърдите частици) няма голямо отношение към цялостния спектър на изгорелите газове, защото се случва относително рядко - веднъж на 800-1000км.

Различните производители имат различни варианти на технологията, но по същество тя представлява следното:

- има филтър в катализатора, който задържа твърдите частици и не позволява изхвърлянето им в атмосферата

- измерва се налягането пред и след филтъра, за да се установи дали се е напълнил (тук именно е бил проблема на колегата - като се задръсти филтъра обратното налягане на изгорелите газове буквално 'задушава' дизеловия двигател)

- когато филтъра се е напълнил, се извършва цикъл на обогатяване на изгорелите газове с гориво, с цел повишаване на температурата им над 600 градуса (някои двигатели имат допълнителен инжектор, други пoлзват нормална инжекция, но в такта изхвърляне на отработените газове, някои просто добавят специален продукт повишаващ цетановото число на нафтата).

- тези богати на въглеводороди изгорели газове окисляват (изгарят) твърдите частици във филтъра и отзад се появява кълбо дим.....

- цикъла се повтаря до следващото задръстване.

При някои производители(предимно немски) има възможност за 'ръчно' почистване - филтъра може да се демонтира и почисти със струя с високо налягане.

Тук е описано действието на DPF.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Измерването на газовете в момента на изгаряне ще покаже много високо наличие на въгледвуокис и твърди частици, но това е неизбежно. Всъщност този момент(на изгаряне на твърдите частици) няма голямо отношение към цялостния спектър на изгорелите газове, защото се случва относително рядко - веднъж на 800-1000км.

Различните производители имат различни варианти на технологията, но по същество тя представлява следното:

- има филтър в катализатора, който задържа твърдите частици и не позволява изхвърлянето им в атмосферата

- измерва се налягането пред и след филтъра, за да се установи дали се е напълнил (тук именно е бил проблема на колегата - като се задръсти филтъра обратното налягане на изгорелите газове буквално 'задушава' дизеловия двигател)

- когато филтъра се е напълнил, се извършва цикъл на обогатяване на изгорелите газове с гориво, с цел повишаване на температурата им над 600 градуса (някои двиагтели имат допълнителен инжектор, други пoлзват нормална инжекция, но в такта изхвърляне на отработените газове, някои просто добавят специален продукт повишаващ цетановото число на нафтата).

- тези богати на въглеводороди изгорели газове окисляват (изгарят) твърдите частици във филтъра и отзад се появява кълбо дим.....

- цикъла се повтаря до следващото задръстване.

При някои производители(предимно немски) има възможност за 'ръчно' почистване - филтъра може да се демонтира и почисти със струя с високо налягане.

Тук е описано действието на DPF.

 

 

Като се вземе предвид броят автомобили на единица площ, вероятността много от тях да си чистят филтъра в даден момент е много висока, т.е. постоянно има кълбета дим с висока концентрация. И средното ниво на замърсяване е горе-долу същото. Обаче, ако колата се тества по стандартизираните тестове, излиза че има ниски емисии.

 

Т.е., менте технология, маркетингов инструмент.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...