Seyhi Публикувано 25 януари 2009 Сподели Публикувано 25 януари 2009 Здравейте колеги.Нов съм във форума, и бих искал да се присъединя към вас след някой месец. Имам нужда от доста голяма помощ.Четох доста във форума за Сarisma GDI i Galanta , но все пак искам да събера още инфор.Колебая се м/у няколко коли и не мога да реша точно коя да е.Студент съм последна год . ТУ-София така че бюджета ми е до 8000лв. за автомобил,така че ми трябва по икономична кола която не се разваля бързо и е пъргава.Не искам по-малки коли от тези които съм посочил,падам си по по-големи коли с добра возия и приемлив разход в града до 12л- макс. което е най важното.(но не е най-основния критерий).Посочете ми според вас коя кола има по лека подръжка (двигател), по надеждна (ходова част) и по икономична,все пак не мога да си позволя много на този етап.Мен везните ме накланят към КАРИЗМАТА , вие какво ще кажете.Моля споделете малко инфо за тези коли: основно за подръжка и надежност, возия и не на последно място разход градско. 1. Carisma GDI 98,98 god2. Avesnsis 1.8 .vs 2.0 do 99god (знам че някои от тях са в различен клас)3.Galant 2.0 97-994.Accord 1.8i 97-995.Vectra B -sled 99god Колеги благодаря за помоща Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай М.М. Публикувано 25 януари 2009 Сподели Публикувано 25 януари 2009 Ако мога да съм ти полезен, от моя личен опит. Имам Каризма ГДИ мотора, много съм доволен от нея, градско зимата ми прави 8.5-9, лятото несъм я пробвал още, твърдо вози, но това за мен е добре, аз не обичам коли от сорта на рено меган, като влезе в някоя дупка и да се лашка половин час след това, двигателя е просто перфектен, за него какво да ти кажа, директно впръскване на горивото, порови се из форума, ако се интересуваш има всичко за тези мотори. Моята е с климатроник, откъм екстри съм доволен, подгряване на огледалата има и т.н.Удобна е за каране, стабилна е, с една от най-дългите бази в класа си е в смисал има доста място, не е малка кола въобще. За пъргавост е доста пъргава, ако трябва да я сравня примерно с шевролет авео каквото съм карал, доста по-добре изтегля и много по-леко при трягване и между скоростите, без излишно натискане. Дано съм ти помогнал днякъде :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 25 януари 2009 Сподели Публикувано 25 януари 2009 Доста информация има във форума по въпросите ти.Ползвай търсачката и думата "разход"...За ГДИ-то разхода е: 5.6 - 6 л. извънградско.В града е относително. Ако я караш по 4-5 км на преход/все на студено/, разхода може да качи и над 11 л. Припостоянно градско каране, обикновено е около 9 л. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 25 януари 2009 Сподели Публикувано 25 януари 2009 1. Галант - това е колата, да знаеш................. :icon_thumbup: 2. Каризма - много добър автомобил ,но не е Галант .............3. Акорд - също много добър автомобил.............Всичко друго - не............... :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 25 януари 2009 Сподели Публикувано 25 януари 2009 Ей сега ако се набърка и някой дето кара Авенсис.......и ще стане мармалад. Колега Seyhi за тези пари които си писал в момента има една ГДИ 2001г, след фейслифта, с климатроник и т.н. Добра е. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 25 януари 2009 Сподели Публикувано 25 януари 2009 Според мен тези пари за хубав галант малко трудно ще стигнат, докато за каризмата може и да останат и за поддръжка. За авенсиса и акорда, нямам преки впечатления, вектрата отпада по всички параграфи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Seyhi Публикувано 25 януари 2009 Автор Сподели Публикувано 25 януари 2009 Знам че искам японка, това, за разхода съм се ровил доста.Притеснява ме за Галанта и Акорда подръжката колеги, на за друго. Все пак съм студент. Тази год като завърша (дай боже), после на квартира и разходите скачат много.За това ми трябва кола, чиято подръжка не е голяма.Мисля че Каризмата ще мога да я подържам не само със консумативи, разбира се.Колеги мога ли да ви помоля за повече инфор. за Галанта и Акорда като подръжка,надежност ходова част и двигател,знам че горят градско по 11,12л, относително казано (защото това е болна тема като гледам), но горе долу.За Адвенсис нямам никаква представа какво е.Но те се произвеждат някои в Англия и надали ще попадна на добър, и дали ще намеря Японка.За това отпада за сега.За това като варианти остават 1 Каризма ГДИ2 Галант 3 Акорд Не съм сигурен дали ще издържа с акорда или галанта, НО ако не е голяма разликата по подръжката(ходова част и двигател) и с карзимата може да има някакъв вариант. Милене, за предложението ти благодаря много, но на тоз етап все още не мога да си купя кола, не че нямам пари, просто много ангажименти по университета,работа,търся си квартира, и т.н Мисля че май юни ще се ориентирам за покупка, малко да мине зора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 25 януари 2009 Сподели Публикувано 25 януари 2009 Ей сега ако се набърка и някой дето кара Авенсис.......и ще стане мармалад.А защо не и с Мазда 626.... :P .... :lol: За това като варианти остават 1 Каризма ГДИ2 Галант 3 АкародКолега ! Която и да вземеш от трите, няма да сбъркаш......Каризмата е малко по-дребна от другите, и малко по икономична.....Но пък Галанта и Акордеона возят по добре, и са по здрави....... Преценявай според възможностите си, но за тази сума читав Галант и Акорд почти няма да намериш, така че се оглеждай за Каризма.... :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 25 януари 2009 Сподели Публикувано 25 януари 2009 Колега ! Която и да вземеш от трите, няма да сбъркаш......Каризмата е малко по-дребна от другите, и малко по икономична.....Но пък Галанта и Акордеона возят по добре, и са по здрави....... Преценявай според възможностите си, но за тази сума читав Галант и Акорд почти няма да намериш, така че се оглеждай за Каризма.... :icon_thumbup:Колега, не подвеждай новаците... :ban: Отчитам го, като техническа грешка.. :tooth: Явно си искал, да напишеш - "и много по-икономична...." . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Seyhi Публикувано 25 януари 2009 Автор Сподели Публикувано 25 януари 2009 Колега, не подвеждай новаците... :ban: Отчитам го, като техническа грешка.. :tooth: Явно си искал, да напишеш - "и много по-икономична...." . Да, грешка на езика.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Seyhi Публикувано 25 януари 2009 Автор Сподели Публикувано 25 януари 2009 Колеги, има ли голяма разлика на Каризма след фейслифта, т.е освен интериор (малко) и екстериор. Нещо по окачването.....,traction control има ли?Какви са новостите?Нали като цяло каризмите нямат проблеми с тракането на врати,скърцането на седалки, табло и т.н, купето им е изолирано добре спрямо шума ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 25 януари 2009 Сподели Публикувано 25 януари 2009 Явно си искал, да напишеш - "и много по-икономична...." .Колега ! Каквото съм искал, съм го написал в поста.........Вие да не сте случайно екстрасенс, та да знаете какво съм искал да напиша.......Веднага давам пример: Галант 2.0 и Акордеон VTEK горят градско 11-12/100......В темата "Разход на гориво" има публикувани стойности за Каризма GDI 10.5-11/100 градско......Ако за вас 1 л. е много по малко, за мен не е .....За мен много по малко, е моят Галант 8/100-градско.... :P .....Така че съм написал точно това което съм искал......А вашият пост е спам. :spam: , и моля модераторите на раздела да ви БАН-нат........ :P Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 25 януари 2009 Сподели Публикувано 25 януари 2009 Нали като цяло каризмите нямат проблеми с тракането на врати,скарцането на седалки,табло и т.н, купето им е изолирано добре спрямо шума ? Т'ва да не е москвич!? Много добре шумоизолирано е, но ако минеш през шахта или друга голяма неравност, се чува едно изтропване, до колкото разбрах е нормално. Колата все пак не е проектирана за луноход. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 25 януари 2009 Сподели Публикувано 25 януари 2009 Дефекти които Галантите имат "серийно " : 1. криви спирачните дискове............2. тропат повдигачите..........3. ръжда на задните вежди...........Дефекти при Каризмите:1. задния мост се разнебитва и почва да скърца, а в по нататъшен период и да потропва........2. Лагерите на Макферсоните отпред имат луфт и почва също да тропа.....3. Специално за този мотор ,към който си се насочил е необходима първоначална солидна профилактика, скъпи свещи, лули и т.н. 4. на първите екземпляри се пука резервоара и други..........плюсовете на Галанта са: 1. ужасно добра ергономия .........2. Изключителна комфортност3. много здраво окачване.............4. по голяма мощност........ Според мен ако търсиш икономия, то тогава си вземи някой Галант или Каризма с фабрична АГУ ...............доста по евтино ще ти излиза................ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 25 януари 2009 Сподели Публикувано 25 януари 2009 ......В темата "Разход на гориво" има публикувани стойности за Каризма GDI 10.5-11/100 градско......Ако за вас 1 л. е много по малко, за мен не е .....Това явно се отнася за каризми, чието сърце/мотор/ е с аритмия или с екстрасистоли..Както казах и по-горе, обикновено разхода при градско се движи около 9 л.10.5 - 11 л. може да даде, само ако се кара на къси отсечки по 3-4-5 км, чака се да изстине хубаво двигателя и пак отначало. И то в по-голям град, със стопове, светофари и т.н.Справка! Колеги, прецизирайте изказванията си.Модератор Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todormitew Публикувано 25 януари 2009 Сподели Публикувано 25 януари 2009 Въпреки, че не съм много доволен от разхода си (не, че ме интересува много, де....), аз карам градско само на студен двигател (до 3 км от точка до точка) и разхода трудно ми прескача 9,5/100 (само градско). Смесен цикъл 7.2 - 7.5 до 8.0 мах. Колега Seyhi, освен с добрия си разход, според мен, GDI мотора може да се похвали и много добрата еластичност и въртящ момент.Не веднъж съм демонстрирал на колеги - потегляне от трета предавка. Трябва да ти кажа, че в това отношение почти няма автомобил, който да го направи това. Не, че трябва да потегляш на трета, но може да си я караш като автоматик - включваш на трета и само газ :icon_dance: И забрави за газова уредба ... - просто не ти трябва такава "куца" далавера от 1-2 лв на 100 км. (не, че на GDI можеш да сложиш АГУ, но по принцип) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ивайло Нинов Публикувано 26 януари 2009 Сподели Публикувано 26 януари 2009 Това явно се отнася за каризми, чието сърце/мотор/ е с аритмия или с екстрасистоли..Както казах и по-горе, обикновено разхода при градско се движи около 9 л.10.5 - 11 л. може да даде, само ако се кара на къси отсечки по 3-4-5 км, чака се да изстине хубаво двигателя и пак отначало. И то в по-голям град, със стопове, светофари и т.н.Справка! Колеги, прецизирайте изказванията си.Модераторvalboss , колегата mario64 има предвид посочените от мен стойности в раздел "разход на Каризма" Аз бях написал ,че гори 10,5-11л/100 (в София)и е така понеже наистина се кара по 15км (в двете посоки ) на ден,и то с ръчка! Иначе въпросната кола с аритмия, е същата която прави редовно до Стара Загора разход 4,9-5,3л/100 (това е полезно за колегата който се интересува в този пост)! Иначе разхода (нормалния ) за градско, наистина е около 9л/100 ! Аз, карайки като бабичка, съм го правил 7.6/100 (в Стара Загора) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rousefff Публикувано 26 януари 2009 Сподели Публикувано 26 януари 2009 Привет! Кефа цена няма. Многото условия, които поставя бъдещия колега, немогат да се покрият от моделите и марките коли които е посочил. Вземи си компактна кола за града, слагаш ГИ и си караш на половин цена. И аз бях решен да си взема голяма кола/ГАЛАНТ/, но брат ми сподели мнение-колко често излизам извънградско и тогава да си направя равносметка кое е приоритет. А няма да ти казвам какъв ни е данъка над 101к.с.-убийствен. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Seyhi Публикувано 26 януари 2009 Автор Сподели Публикувано 26 януари 2009 Благодаря на всички колеги които си дадоха мненията и ме информ. доста, Dj Tymbi много задоволитен отговор мерсиЩе се огледам за читава кола пак на каквото попадна дали Галант или Каризма,важното да е японка.Категорично съм против АГУ,само бензин,за икономия си има дизели според мен, но всеки си има вкус.Мисля че галанта ще гори в София поне 12л, това е относително казано нали да не разгорещяваме темата пак с разходи, но все пак някой може да ми каже Галант 2.0 колко прави градско и ГДИ 2.4 също.Само за ориентация нали,без да се пускаме във филми.Мерси Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Seyhi Публикувано 26 януари 2009 Автор Сподели Публикувано 26 януари 2009 Дефекти които Галантите имат "серийно " : 1. криви спирачните дискове............2. тропат повдигачите..........3. ръжда на задните вежди...........Дефекти при Каризмите:1. задния мост се разнебитва и почва да скърца, а в по нататъшен период и да потропва........2. Лагерите на Макферсоните отпред имат луфт и почва също да тропа.....3. Специално за този мотор ,към който си се насочил е необходима първоначална солидна профилактика, скъпи свещи, лули и т.н. 4. на първите екземпляри се пука резервоара и други..........плюсовете на Галанта са: 1. ужасно добра ергономия .........2. Изключителна комфортност3. много здраво окачване.............4. по голяма мощност........ Според мен ако търсиш икономия, то тогава си вземи някой Галант или Каризма с фабрична АГУ ...............доста по евтино ще ти излиза................ Само още един въпрос към DJ може ли да ми кажеш колко ще ми струва отстраняването на тези минуси за всяка една от тях(приблизително), кадето си ги написал към двата модела. А най важното,дали се отсраняват всичките?За да мога да преценя колко пари да си отделям за ремонт,като за начало.Мерси Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 26 януари 2009 Сподели Публикувано 26 януари 2009 Благодаря на всички колеги които си дадоха мненията и ме информ. доста, Dj Tymbi много задоволитен отговор мерсиЩе се огледам за читава кола пак на каквото попадна дали Галант или Каризма,важното да е японка.Само още един въпрос към DJ може ли да ми кажеш колко ще ми струва отстраняването на тези минуси за всяка една от тях(приблизително), кадето си ги написал към двата модела. А най важното,дали се отсраняват всичките?За да мога да преценя колко пари да си отделям за ремонт,като за начало.Мерси Мненията отново не са много прецизирани. Дефектите, които спомена Dj Tymbi са потенциални, т.е. могат да възникнат. Но не е речено, че на твоята ще ги има. Пълно е с Галанти, в които такива дефекти не са възникнали, поради това че са били карани и обслужвани правилно от 1997 (примерно) до днес. Или са били вече оправени междувременно. Важно е да се увериш какво конкретно има да се прави по този дето ще го купиш. Аз карам и Каризма, и Галант. Ако искаш един много добър съвет, за който ще трябва да ме черпиш, е да си вземеш Каризма с двигател 1.6 или 1.8 от тип MPI, защото това са много непретенциозни двигатели, и същевременно много хубави. Възможно най-евтини откъм подръжка. Ето това е колата за теб, достатъчно мощна, с минимални разходи по подръжка от всички изброени... и няма да те вкара във финансови кризи... Все едно си купуваш прахосмукачка - ползваш и сменяш филтъра... С Каризма с този мотор е точно така, караш и сменяш консумативи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rousefff Публикувано 26 януари 2009 Сподели Публикувано 26 януари 2009 ... Аз карам и Каризма, и Галант. Ако искаш един много добър съвет, за който ще трябва да ме черпиш, е да си вземеш Каризма с двигател 1.6 или 1.8 от тип MPI, защото това са много непретенциозни двигатели, и същевременно много хубави. Възможно най-евтини откъм подръжка. Ето това е колата за теб, достатъчно мощна, с минимални разходи по подръжка от всички изброени... и няма да те вкара във финансови кризи... Все едно си купуваш прахосмукачка - ползваш и сменяш филтъра... С Каризма с този мотор е точно така, караш и сменяш консумативи.И аз това мислех да му предложа като вариант. Ти като потребител и на двата модела им знаеш гъдела и даваш добро мнение за колегата-кола за студенти, брей! :icon_thumbup: :mitsu-smiley: И пари ще ти останат като я обслужеш да почерпиш и колегата, а нас на някоя срещичка:mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Seyhi Публикувано 26 януари 2009 Автор Сподели Публикувано 26 януари 2009 Рабира се, че ще почерпя, живи и здрави да сме, само да се присъединя и аз с някаква японка, дали каризима или галант..Честно да ви кажа, обичам големите коли с добрата возия, НО в момента не мога да си го позволя и съм се ориентирам повечето към каризима за сега . Някой ден, като дръпна малко финансово, ще я сменя с по-голяма и нова.(дай боже всекиму)Каризмата много ми харесва, но си мислех за ГДИ двг.Колега, голяма ли е разликата на подръжката м/у GDI и MPI?Чел съм доста за ГДИ, но не казвам лоши думи за МПИ, може да е по добър вариан за менМоже ли да помоля някой, да драсне 2 реда за разхода на гориво на 1.8 МПИ (116) (горе долу) без филми.Ааа и още нещо, колко струва смяната на свещите,лулите и кабелите на 1.8 GDI Carisma? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rousefff Публикувано 26 януари 2009 Сподели Публикувано 26 януари 2009 "...Колега голяма ли е разликата на подръжката м/у GDI vs MPI..." GDI- Частите и обслужването е по-специфично, а следователно трябва и някой да разбира от тези двигатели. За MPI е по-непретенциозен и по познат на "майсторите". Послушай aga , ПАРИТЕ СА СИ ТВОИ ВСЕ ПАК. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 26 януари 2009 Сподели Публикувано 26 януари 2009 Свещите са 140 лв/за 4 бр./ за ГДИ, лулите не е нужно да ги сменяш, а кабели няма..Разход на ГДИ - ТУК и MPI - ТУК. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.