BallAtriX Публикувано 24 септември 2009 Автор Сподели Публикувано 24 септември 2009 Малко теоретични данни при теста на каризмата.Графиките са на база изчисления на ускорението , като се отчита : масата на колата , формата, възд. съпротивление , триенето по пътя , кпд на трансмисията , и доста други .Въпреки косвените данни , кривата на мощността ми изглежда добре , а също и стойността на въртящия момент се доближава до каталожните данни http://picbg.net/u/8846/17308/352628.jpg http://picbg.net/u/8846/17308/352629.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 26 септември 2009 Сподели Публикувано 26 септември 2009 Браво! Тоя пад на мощността към 4800 оборота обаче изглежда леко нелогичен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 26 септември 2009 Автор Сподели Публикувано 26 септември 2009 (редакция) Графиката е такава защото има доста голямо усредняване на данните от кривата Тъй като при мен километража е със жило и ЕКУ-то не дава ( или поне още не съм намерил протокола за скороста ) данни за скороста , използвам оборотите като от тях се смята скоростта . Но ЕКУ-то , дава оборотите с точност до 31,25 и от там идва грешка и става една зиг-заг-ообразна графика .... :D . Оптвам се да намеря решение но за сега нещо не се получава добре :(Имаче метода за изчисление ми се струва че е добър , но данните са кофти . Редактирано 26 септември 2009 от BallAtriX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 25 декември 2009 Автор Сподели Публикувано 25 декември 2009 Минаваме на микроконтролерно ниво Най- важното е че работи на реално ЕКУ. Подробности по късно ..! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 26 декември 2009 Автор Сподели Публикувано 26 декември 2009 Първо да уточня че, съм абсолютен ламер по въпроса с микро контролерите , и това ми е първoто нещо което правя със тях , така че може да ви се стори недъгаво направено , .........но работи все пак !Схемата е елементарна и е на база на PIC18F458 с цел бъдещите подобрения по нея и софта .И най вече да се сложи друг дисплей , щото този беше само за проба. Мисля си за такъв от Нокиа 3310 или друг графичен.МС33290 спестява навързването на няколко транзистора и съпротивления за това го ползвам , но може и да замени , не е проблем Пускам схемата и софт-а така че който иска и може да си го прави и усъваршенства както му хареса Само с една уговорка , който подобри софтуера или схемата да го качи тук за да може всеки да го полза !!!! http://mut-2.hit.bg/Data%20Logger%20PLATKA%20copy.jpg За ПИК-а http://mut-2.hit.bg/servo.chttp://mut-2.hit.bg/servo.hex Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 4 януари 2010 Сподели Публикувано 4 януари 2010 Браво, баце, развиваш се и определено заслужаваш похвала. Ти си втория, когото познавам, който ползва протеуса за схематизиране, ама нема лошо. Следваща стъпка - проектирай си PCB и сложи изделието в кутийка да придобие малко търговски вид.Защо програмата ти се казва "servo"? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 4 януари 2010 Автор Сподели Публикувано 4 януари 2010 Браво, баце, развиваш се и определено заслужаваш похвала. Ти си втория, когото познавам, който ползва протеуса за схематизиране, ама нема лошо. Следваща стъпка - проектирай си PCB и сложи изделието в кутийка да придобие малко търговски вид.Защо програмата ти се казва "servo"? Балгодаря ти за думите , но както казах това ми е първия допир с микроконтролери и съм със съвсем в ламерски знания още ! :D Още съм далече май от кутийката , има доста неща които замислям да направя , преди да хлопна кутийката . Сега чакам да ми дойде графичния дисплей и да започна опити с него ( ..там вече май ще са големите мъки ) .Още на симулацията в протеуса виждам доста зор да ги наглася нещата с GLCD , но пък ако е лесно , няма да ми е интересно Файла се казва така понеже използвах част от сорс на друг проект с ПИК , и за това не съм му сменил името , ама и това че стане някой ден . Забравих да спомена че ползвам PIC C Compiler - за CCS .По нататък ще пусна всички файлове от проекта , но искам да стигна до нещо което да има малко поне вид Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 4 януари 2010 Сподели Публикувано 4 януари 2010 Препоръчвам ти да си избереш някакво широко разпространено дисплейче, за което има драйвери за PIC. Примерно този на нокия-та е подходящ. Но и на каквото и да се спреш, задължително първо провери дали има написани драйвери за него. Не се подлъгвай по външния вид на някоя екзотика, ще се изприщиш докато му пишеш драйвера и най-вероятно няма да успееш.Ако имаш зор някъде, тука сме насреща. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 5 януари 2010 Сподели Публикувано 5 януари 2010 А някой замислял се е за подобна гъзарийка: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 5 януари 2010 Автор Сподели Публикувано 5 януари 2010 Добро като идея , но като функционалност не мисля че ще е удобно за ползване. Имам предвид че , ако искаш да видиш някои параметри в момента , е добро , но за постоянно включено устройство , някак си не ми допада на мен Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ico4g64 Публикувано 8 януари 2010 Сподели Публикувано 8 януари 2010 http://www.limitless.co.nz/ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 9 януари 2010 Автор Сподели Публикувано 9 януари 2010 Да това е доста извесно , поне на мен вече :PИ благодарение на евоскан-а разбрах какво е кодирането на грешките на ЕКУ-то. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dfdf Публикувано 9 януари 2010 Сподели Публикувано 9 януари 2010 А някой замислял се е за подобна гъзарийка: Колега това вече го имаме. Вместо FT232 слагаш BT модул с SPP(има такива в Комет и Електронинвест) и си готов . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ico4g64 Публикувано 13 януари 2010 Сподели Публикувано 13 януари 2010 Ето с какво съм се мъчил до сега. Ако ЕКУ-то има ОБД1 протоколи и ОБД1 кодове, т.е може да се пребреоят мигванията на лампата, то би трябвало да може да използваме това което DSM-ерите използват за първа генерация Еклипс, без значение че ние имаме ОБД2 конектор. Ето какви са изводите на ОБД2 конектора когато е използван с ОБД1 ЕКУ: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/38/OBD-connector-pinout.png/180px-OBD-connector-pinout.png Pin 1: Diagnostic/ECU output (ECU pin 42)Pin 2: Unknown/UsusedPin 3: Unknown/UsusedPin 4: GroundPin 5: GroundPin 6: TCUPin 7: Diagnostic Control Signal (ECU pin 43)Pin 8: ABSPin 9: [Alarm]Pin 10: Unknown/UsusedPin 11: Unknown/UsusedPin 12: SRS/AirbagPin 13: CruisePin 14: Vehicle SpeedPin 15: Unknown/UsusedPin 16: Power Ето го и DSM ОБД1 конектор: http://www.mirage-performance.com/sonata/Datalogger/DSM-ODB1diagnosticport.jpg 1 - ECU Diagnosis Output2 - Unused 3 - Unused4 - Unused5 - Cruise Control Diagnosis Output6 - Transmission (TCU) Diagnosis Output7 - Unused8 - Unused9 - Unused10 - Diagnosis Control Signal (Diag On/Off)11 - Vehicle Speed Sensor Signal12 - Ground http://mmcdlogger.sourceforge.net/diag-conn.jpg Когато 10-то краче е укъсено към маса /12-то краче/, ЕКУ-то влиза в диагностичен режим и връща данни през 1-во краче /син цвят/ Eто я и схемата с която се постига връзката между ЕКУ-то и компютър: http://mmcdlogger.sourceforge.net/ecu-rs232.jpg За повече информация: http://mmcdlogger.sourceforge.net/ http://www.mirage-performance.com/sonata/Datalogger/ Аз не си играх да сглобявам схеми, ами си купих кабела от Ebay: http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0816.jpg Тъй като кабела използва ОБД1 конектор за 1-ва генерация Еклипси, аз трябваше да премина към ОБД2 конектор. Не знам до колко е вярна схемата, аз си мисля че е вярна, но ако някои вижда нещо грешно за се обажда: Схемата е свръх елементарна, но не съм точно сигурен кое краче се слага на маса и от кое краче се оцъществява връзката. схема 1 1-во краче към маса http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/obdconversion-1.jpg схема 2 7-мо краче към маса http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/obdconversion.jpg Eто как изглежда: http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0818.jpg http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0822.jpg http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0823.jpg Ето с това ще се чете информацията Palm IIIxe http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0817.jpg http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0824.jpg Ето това е програмата, която се инсталира на Палма, с която се четат всички данни - MMCd tools http://www.4shared.com/file/174034610/e840392d/mmcd.html Кажете какво мислите! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 13 януари 2010 Автор Сподели Публикувано 13 януари 2010 Относно схемата за връзка която си пуснал по горе ( тази с MAX232 ) , предполагам ще работи на по старите коли - преди 95-96г.Обаче в моя случай колата е 96г. и проблема на тези ЕКУ-та е че използват нестандартна скорост на трансфер на данните ( MUT-II протокола )Той пак е тип ОБД-II но скоростта е 15625 bps . Кофти-то е че тази скорост не се подържа стандарно от серииния порт на компютъра .Та точно за това е кабела на http://www.limitless.co.nz/ и OpenPort 1.3 кабела .Основната му роля е че създава виртуален ком-порт на който можеш да дадеш каквато си искаш скорост на трансфер До колкото знам при 1G и ОБД-1 се ползва 1953 baud а при DSM модели от 95-96г. ( хибридни/междинни ) 10400 baud При 16 пиновите Конектори К-line е 7 пин и по него се прави преноса на данни ( двупосочно) На схемите които си приложил не разбрах ти ли си ги правил ( като предполагаш как трябва да се свържат ) или ... са дадени с кабела ? Early 90's: Use 12 pin diagnostic connector. 68HC11 processor. Use simple protocol at 1953 baud. 94-95: Start using OBD2 connector. Implement some of the OBD2 protocol. Mitsubishi uses ISO-9141, it specifies UART style serial communication, but does not specify any formatting of the data sent, except that ISO9141-2 says if the address is 0x33 then SAEJ1979 protocol is used. Communications sent over the “K-Line”, OBD2 pin 7. 96: OBD2 manditory for USDM by law. 97: Started using Plastic Case ECUs with the H8 proccesor. 98: Flash connector added next to OBD2 connector. ECUs are flashable by sending proper init sequence and applying +16 volts to flash connector. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ico4g64 Публикувано 14 януари 2010 Сподели Публикувано 14 януари 2010 (редакция) Дорбре колега, кажи ми тогава каква щуротия имам аз. Колата е 94 Галант с тези конектори. До сега само един скенер а проработил - SNAP on Tools скенер дето струва 2000 долара. Имам ОБД2 конектор и също така ОБД1 конектор само с едно краче. Посъветвай ме как да го логна това ЕКУ. Трябва ли да подам 12 волта към конектора с единична връзка и след това да се опитвам да го логна. http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0825.jpg http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0826.jpg http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0827.jpg http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0828.jpg Също так, моя ОБД2 скенер дойде със софтуер за компютър чрез който може да се логва към ЕКУ-то. Ако искаш да си поиграеш мога да го компресирам и да ти го имейлна. http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0829.jpg Редактирано 14 януари 2010 от ico4g64 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 14 януари 2010 Сподели Публикувано 14 януари 2010 Колега, би трябвало да си научил от темите във форума, че Галанта има мъчна диагностика, която няма нищо общо с европейското OBD. И поради тая причина, малко са професионалните скенери, които могат да се закачат към него. Evoscan-а, към който ти е дал линк колегата, май е единствения, за сега, евтин начин за "домашна" диагностика. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 14 януари 2010 Сподели Публикувано 14 януари 2010 Това че буксата е 16 пинова не означава че се поддържа OBDI или OBDII стандарт......Няма нищо общо между протокола и вида на буксата. Повечето японски автомобили си поддържат техен си стандарт JOBD. Затова и няма да го прочетеш с обикновен диагностичен уред. Относно това което правиш с кабела колегата BallAtriX ти е обяснил по-горе. С този кабел и подобна преработка към 16 изводната букса пак няма да прочетеш нищо , не се мъчи. Най-добре грешките се виждат с самодиагностика, или така наречените мигащи кодове, а за да гледаш параметри в реално време......сложна работа е ако е с непрофесионално оборудване. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 14 януари 2010 Автор Сподели Публикувано 14 януари 2010 Дорбре колега, кажи ми тогава каква щуротия имам аз. Колата е 94 Галант с тези конектори. До сега само един скенер а проработил - SNAP on Tools скенер дето струва 2000 долара. Имам ОБД2 конектор и също така ОБД1 конектор само с едно краче. Посъветвай ме как да го логна това ЕКУ. Трябва ли да подам 12 волта към конектора с единична връзка и след това да се опитвам да го логна. .......Също так, моя ОБД2 скенер дойде със софтуер за компютър чрез който може да се логва към ЕКУ-то. Ако искаш да си поиграеш мога да го компресирам и да ти го имейлна. ..... Значи ли това че ОБД2 скенера и софтуера за компютър който си получил , работи при твоя галант?Ако работи , може да го пратиш ако искаш , ще се опитам да го разуча . Ако успечя може да внесем малко яснота около твоето ЕКУ По принцип трябва от диагностичния изход на колата да ползваш три пина.На единия има +12V , на другия (-) третия ти е линията за данни. Диагностичната букса на скенера взима +12V и (-) , от буксата на колата , не е нужно допълнително захранване .Ако искаш ще ти пратя ЕвоСкан-а ( ако го нямаш ) да пробваш с него . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ico4g64 Публикувано 15 януари 2010 Сподели Публикувано 15 януари 2010 Това е че имам ОБД2 скенер но не рабори с моето ЕКУ. ОБД2 скенерите работят от 96 нагоре, моята е 94. Да ще съм благодарен ако пратиш Евоскан-а.......ето тук : okm@abv.bg Tи кабел за Евоскана ли прави? ако имаш скайп ми пиши да се разберем по-бързо : okm12346 или AIM: mkomit Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 1 февруари 2010 Автор Сподели Публикувано 1 февруари 2010 (редакция) Малко напредък http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gifБавно става ,ама не ми остава много време да се занимавам ! Редактирано 1 февруари 2010 от BallAtriX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 15 февруари 2010 Сподели Публикувано 15 февруари 2010 (редакция) На галанта на 9-ти пин е АБС-а. Затова на буксата, която върви с Евоскана се скъсва крачето на 9-ти пин. Решфлаш на ЕКУ-то на галант също е невъзможно... Всъщност не е невъзможно, а просто малко рисковано. Говоря за 6а13 двигателя. Значи ли това, че тоя кабел няма да може да показва данни от АБС-а в такъв случай ? Ако е така не може ли да се премести този пин от №9 до мястото където очаква да го получи кабела ? На сайта им пише следното How to get Mitsubishi AYC/ABS support from an OpenPort 1.3U cable.Step 1) Pin1 must be linked to pin15. Early OpenPort cables did not have Pin15 linked to pin1(check with a multimeter continuity test) to see if its connected. a) No pin1 on the OpenPort cable. Move pin1 on the vehicle side to the pin15 position. b ) Pin1 is connected to Pin4/5 on the OpenPort cable. Move pin1 on the vehicle side to the pin15 position. c) Pin1 is connected to Pin15 on the OpenPort cable. Cable is AYC/ABS ready. Step 2) Try logging with EvoScan v2.6 or later. Select Mitsubishi, and select ECU to "AYC" or "ABS", Press start datalogger. If it doesn't connect, then perhaps you have pin9 interference. Goto Step 3. Step 3) Subaru 2002 vehicles use Pin 9 for reflash support on the openport 1.3Universal cables, but it interferes with the Mitsubishi AYC/ABS ecus on some Mitsubishi obdII ports, so you can either break pin9 off the OpenPort Cable, or put a switch on pin9 from the obdII port. което мен честно казано ме обърква леко. Така както го разбирам, на 9 пин на кабела има изведено нещо което се ползва за рефлаш при Субару, а пък на Галанта там излиза АБС-а. Като се махне пина от кабел, тогава как ще се върже за компа на абс-а? Може би да се закара пин-а от №9 на диагн. букса и до друг номер, където кабела чака да го чете ? Стана така, че го имам тоя кабел (OpenPort 1.3) и мисля да го пробвам. Та преди да съм изгорил нещо да питам, освен този пин нещо друго има ли като особеност при свързването, например контакт кога се дава, на загасен/запален двигател ли се прави и такива лаишки въпросчета. Мерси. Редактирано 15 февруари 2010 от Sulio Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vasil100 Публикувано 13 март 2010 Сподели Публикувано 13 март 2010 Това е че имам ОБД2 скенер но не рабори с моето ЕКУ. ОБД2 скенерите работят от 96 нагоре, моята е 94. Да ще съм благодарен ако пратиш Евоскан-а.......ето тук : okm@abv.bg Tи кабел за Евоскана ли прави? Ето линк със софтоер за диагностика - http://www.avtoremonti.narod.ru/4648/index.htmlтам има и Евроскан и разни схеми за кабели. Лично аз си направих един който е към сериен порт - http://www.masterkit.ru/images/magazines/master_kit_2_RD_3_06.gif но все още не съм го пробвал заради разни дреболии /удължител от четвърния етаж, сваляне на настолния компютър в колата......./ а сега се мъча да си сглобя този за лаптопа но със запояването на SMD е голяма мъка :icon_crying: http://www.masterkit.ru/images/magazines/2_RH_3_08.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kireto Публикувано 14 април 2010 Сподели Публикувано 14 април 2010 Браво пичове!Направо ме кефите! :icon_clap: :icon_clap: :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 17 април 2010 Сподели Публикувано 17 април 2010 а сега се мъча да си сглобя този за лаптопа но със запояването на SMD е голяма мъка Продават такива кабели USB към RS-232, трябва да върши работа, при цена от около 10лв с буксите мисля, че не си заслужава загубата на време. Става и от USB кабел на стар GSM, но като следя темата оставам с впечатлението, че се прави по-скоро за спорта. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.