valboss Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Има резон в това което казваш, че изнасянето на вън ще свива по-лесно пружините. Но пък и самия факт, че се увеличава разстоянието между гумите - това отделно трябва да я прави по устойчива колата или бъркам. От една страна окачването е станало по меко, от друга пък тая завишена ширина сама по себе си предразполага стабилност и като съчетани тия параметри как си взаимодействат.Всичко е комплексно и като краен резултат - какво излиза. :icon_thumbup: Още повече фланеца е дебел 1.5 - 2 см. Или общо за предницата 3 до 4 см. Такова изнасяне се постига и с обикновен офсет на джантите. Виж тук: http://www.avtogumi.com/ и отвори вляво "Параметри на джантите". Мисълта ми като цяло е: По-добре, по-сигурно е с фланци - отколкото да калиброваш централният отвор на джантата. :icon_doh: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 :icon_thumbup: Още повече фланеца е дебел 1.5 - 2 см. Или общо за предницата 3 до 4 см. Такова изнасяне се постига и с обикновен офсет на джантите. Виж тук: http://www.avtogumi.com/ и отвори вляво "Параметри на джантите". Мисълта ми като цяло е: По-добре, по-сигурно е с фланци - отколкото да калиброваш централният отвор на джантата. :icon_doh:Вальо ! Точно с джанти с по голям офсет съм го пробвал, и съм се убедил на практика.......По един и същ път, с по изнесените джанти, и един размер по широки гуми, колата тръгва да носи в завой, с 10км/ч. по ниска скорост, отколкото с нормалните джанти и по тесни гуми.......Ако ти изпаднат някога такива джанти си ги качи, и сам ще се убедиш...... :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Разликата м/у зимният и летният комплект на джанти/гуми при лансера ми е 10.5 см.С летите джанти и широкият размер, през лятото автомобила е по-стабилен. С металните джанти и по-тесни гуми, с минус 10.5 см широчина през зимата, няма устойчивоста като през лятото. Но по-бързо издрапва през снега. И бяга повече - на прав и сух участък.На каризмата, разликата между летен/зимен размер е минус 3.5 см. След някоя друга седмица, като я преобуя, ще споделя впечатления. Може и да си прав :good: Но ми отговори, като човек с повече опит от мен: - Кое е за предпочитане? Фланци или стъргане на централният отвор? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Но ми отговори, като човек с повече опит от мен: - Кое е за предпочитане? Фланци или стъргане на централният отвор? :icon_hmm:Вече съм отговорил на този въпрос.......Джанти за Каризма, е верният отговор..... :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Вече съм отговорил на този въпрос.......Джанти за Каризма, е верният отговор..... :icon_thumbup:Марине, това е най-верният отговор в цялата тема. :respect: :icon_bye: :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Марине, това е най-верният отговор в цялата тема. :respect: :icon_bye: :drinks:Трябваше само да прочетете съобщение № 15, и нямаше да се стигне до тука....... :P .... :icon_drunk: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Велико, тай като коментари дал господ, ще ти кажа само - ти си знаеш! За последен път пускам коментар по темата и това ще изрази личното ми мнение! Ако джантите наистина ти харесват и не искаш да се разделиш с тях - не го прави! Сложи си фланци, като при избора наблягаш само на конверсията от 4х100 към 4х114.3, а не на дебелина на фланеца! Ако не ме лъже паметта, ставаше дума за 15" и гумите които ще сложиш ще са 195/55 15"...Не ти гарантирам, но съм почти сигурен, че няма да ти опират гумите в калниците! Тук да се обърна и към колегата, на който му опират: колега гумите 205/60 15" са с 31мм по големи в диаметъра от заводско посочения диаметър! Също така, ти гарантирам, че колата ти ще стане по-стабилна и при големи скорости и при завои, поради по-широките и ниско-профилни гуми (които не се усукват в завоите)! С фланците пък ще спечелиш визия ;) Помисли и реши! Съвет от мен, намери едни големи гуми и тествай!!! А ако се видим скоро, ще сложим моите гуми с джантите 4х100 на каризмата (макар че диаметъра е по-малък от 195/55) и ще я натоварим, да видиш накъде са работите! Успех! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Емо толкова си ентусиазиран във всичко, което казваш и с цялото вникване в нещата - за което пак ти благодаря. Напълно вероятно и както допускаш, че при тоя размер може да не опират гумите в калниците. Между другото и точно тоя размер 195/55/15 е идеалното съотношение конфигурация, като външния диаметър остава същия като при заводското изпълнение. А иначе дилемата ще си ми витае още, че все пак към удоволствието да имам и фланците се добавят едни други суми. И дори да нямам съмнения за филми и мачове с ..продължение, то все пак за пари иде реч. А пък като намина към Варна и надали това ще е от значение, че да не се видим на по кафе. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Велико, иде зима! Тоест време за размисъл ще имаш достатъчно Гледай джантите, едни такива лъскави и си мислииии Опс, не искам да ти влияя Пък, за кафето - бъди мой гост! Винаги си добре дошъл! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Angel P Публикувано 25 октомври 2008 Сподели Публикувано 25 октомври 2008 Колега Мали,може би някой ден ще дойде този миг, когато ще е редно да сложиш грижливо стругована част на Мицу-то си, но точно сега ли?От джанти по стотачки повече няма, ако не можеш сам, да ти харесам едни и да правим трампата! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GT PoWeR Публикувано 29 октомври 2008 Сподели Публикувано 29 октомври 2008 Виждал съм и друго решение с главини 4х100 и джанти 5х100 - на главините и дисковете бяха разпробити нови отвори, резба и е елементарно за стругар. Но каризмата е със шпилки, ако не се лъжа, като сглобката с главината е на шлици, което вече е трудно за изпълнение. Аз лично бих предпочел главините да са ми на 4х100, защото има доста голямо разнообразие на джанти втора ръка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 29 октомври 2008 Сподели Публикувано 29 октомври 2008 Виждал съм и друго решение с главини 4х100 и джанти 5х100 - на главините и дисковете бяха разпробити нови отвори, резба и е елементарно за стругар. Но каризмата е със шпилки, ако не се лъжа, като сглобката с главината е на шлици, което вече е трудно за изпълнение. Аз лично бих предпочел главините да са ми на 4х100, защото има доста голямо разнообразие на джанти втора ръка. Ами този вариант за промяна на разстоянието между шпилките е другата възможна насока за промяна. То за стругаря ще е елементарно, но технически като изпълнение дали е допустимо е другия въпрос.Не съм мислил доколко е осъществимо. :icon_blush: :rolleyes: Благодаря ти колега за предложението. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GT PoWeR Публикувано 30 октомври 2008 Сподели Публикувано 30 октомври 2008 От гледна точка на безопасност не мисля, че този вариант крие риск, даже като се замисля може да се избегнат шпилките и да минеш на болтове. Помисли и за този вариант - струва ми се удачен, стига дебелината на главината да е достатъчна така, че болтовете да хванат здраво към нея. :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 30 октомври 2008 Сподели Публикувано 30 октомври 2008 Аз пък мисля, че пазара е ама претъпкан с джанти всякакъв размер и няма смислъл да се мъчи и преправя. Аз си взех от галант заводски, лепнаха идеално. Няма никакви вибрации, луфтове, напасвания и стругари и както се казва - "градът спи!" Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KILL-JOY Публикувано 31 октомври 2008 Сподели Публикувано 31 октомври 2008 Колеги :mitsu-smiley: ,аз мога да ви дам съвет за опирането на джантите в калниците. Лично аз го имах проблема при предния автомобил (Хонда Сивик).Отидох в магазин за части за руски автомомобили и от там си купих тампони за Лада които се редят по пружините. С малко нагласяне ги наредих и значително си разреших проблема. Возията стана съвсем малко по твърда, но пък колата не се накланяше толкова в завоите, което беше супер . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Addicted Публикувано 9 април 2009 Сподели Публикувано 9 април 2009 Колеги виждам че тук е разискван въпрос за фланци и затова реших,че е удачно да задам въпросът си тук.Решил съм да си правя/закупя фланци за Каризмата.Интересува ме 20 mm фланец с гуми 185/65/14 дали ще има закачане по свода на калниците?Ако някой е сложил такива или има мнение по въпросът,моля да сподели.Благодаря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gepito-vt Публикувано 9 април 2009 Сподели Публикувано 9 април 2009 Ако не си със спортно окачване или няма да я товариш много,със сигурност няма да опира.Е,в някоя по-голяма дупка може би.......Аз не бих си сложил фланци.Ако трябваше да ми е по-голямо разстоянието между гумите сигурно от завода щяха да ми го направят,но това е мое мнение и не искам да те ангажирам с него. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
moonblase Публикувано 13 април 2009 Сподели Публикувано 13 април 2009 Колега "nako" има вариант. Отиваш на стругар. Той ти премерва вътршното разстояние на джантата, както и външното на главината и изработва пластмасови фтулки. На предишната ми кола бяха поставени по този начин и нямах абсолютно никакви проблеми и така си я продадох. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nako Публикувано 13 април 2009 Автор Сподели Публикувано 13 април 2009 Колеги , гледам че все още давате съвети по въпроса . Благодаря много НО , джантите отдавна са купени [правилните , оказа се че, и от Субаро стават] , изкараха си зимата и вече са в гаража. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.