nako Публикувано 22 октомври 2008 Сподели Публикувано 22 октомври 2008 Някои да е качвал джанти от Опел стоманени 4х100 ц.о 56.5. Дали ще има някакъв проблем при нашите 56.1? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 22 октомври 2008 Сподели Публикувано 22 октомври 2008 След 100 км/ч е възможно да се появят вибрации които никак не са желателни, това е защото джантите ще лежат само на болтовете! Проблема може да го отстраниш дори само като навиеш изолирбанд и обереш луфта...При мен луфта е по-голям и си сложих тефлонови втулки ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 22 октомври 2008 Сподели Публикувано 22 октомври 2008 Съвпадането на централния отвор не трябва да се пренебрегва, защото той е който фиксира джантата точно по оста. Болтовете само закрепят вече фиксираната джанта. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 22 октомври 2008 Сподели Публикувано 22 октомври 2008 Mali няма никакъв проблем, централния да е по-голям уверявам те Моя централен на 15-ките е с 12 мм по-голям в диаметъра! Когато сложих джантите, на 120 км/ч имах чувството, че ще хвръкна от пътя. След като си сложих втулките, съм вдигал 210, и няма грам вибрация! Дори се продават готови втулки за целта! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 22 октомври 2008 Сподели Публикувано 22 октомври 2008 Да де за едно и също нещо говорим. Че като не съвпада централния отвор - трябва да се сложат запълващи втулки и да има сигурност, че няма изместване на джантата по оста, а не да се разчита само на закрепващите болтове. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 22 октомври 2008 Сподели Публикувано 22 октомври 2008 Да де за едно и също нещо говорим. Че като не съвпада централния отвор - трябва да се сложат запълващи втулки и да има сигурност, че няма изместване на джантата по оста, а не да се разчита само на закрепващите болтове. Мхм, просто исках да ти кажа, че въпроса е много лесно решим, и разликата в диаметъра на централния, не трябва да го кара да се замисля толкова - стига да я премахне, иначе лагерите ще заминат за норматив, а и си е рисковано вдигането на големи скорости... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Веско Публикувано 23 октомври 2008 Сподели Публикувано 23 октомври 2008 Много по-лошо е когато централният отвор е по-малък и някои хора го пристъргват, защото това трябва да се направи много точно итаче джантата почва да замята. Това разбира се е валидно най-вече за стоманените джанти, но ако има втулки е най-добрият вариант. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 23 октомври 2008 Сподели Публикувано 23 октомври 2008 Аз пък да попитам - защо 4Х100, моята каризма е 4Х114,3? Откъде тая разлика? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nako Публикувано 23 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 23 октомври 2008 1.6-4Х100 GDI -4X114 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 23 октомври 2008 Сподели Публикувано 23 октомври 2008 Хмм, аз също знам, че каризмите са на PCD 100mm...Да не би да има разлика в по-стари и по-нови модели?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 23 октомври 2008 Сподели Публикувано 23 октомври 2008 ми 1.6-4Х100 GDI -4X114 Има ги тия разминавки с различните модели, при мен на дизелчето също е на 100 мм. Затова си имам сега купени много добри джантелки оригинални и АL - полирани 15", обаче с размер 114.3. Щото уж се пробваха преди да ги взема, ама на Каризма с GDI двигател. В последствие се оказа че при мен между болтовото разстояние е друго. Е ми имам си ги щото ми харесват, пък не искам да се разделя с тях и в момента дилемата е дали да се струговат и да им намалят дупките на по малък радиус и да ги кача на колата, но пък с риск да се окипазят на визия. Другия вариант е да ги продам, ама как да си намеря същите после за моя размер. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 23 октомври 2008 Сподели Публикувано 23 октомври 2008 Велико, казах ти! Намери си едни фланци и си ти! Ето ти фланци от 4х114.3 към 4х100: http://img267.imageshack.us/img267/6194/imag0037fh6.jpg Намери 4х100 към 4х114.3 ;) Ето и как се слага, нали не можеше да си го представиш ;) http://img460.imageshack.us/img460/8809/imag0041jj5.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 23 октомври 2008 Сподели Публикувано 23 октомври 2008 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Емо - приятелю, знам говорихме и пак ти благодаря за снимките и линка. Ама имам съмнения, че като се сложат фланци и може да ми опират гумите в калниците, защото се изнасят навън. Обсъждах ситуацията със стругар, като му показах джантите и неговата по добра идея беше при това положение да ми направи нови отвори на джантите. Всъщност човека гарантира за доброто изпълнение, защото имал добра електронна машина. Но от цялата работа, сегашните отвори малко ще се изместят на вътре към центъра и ще стане лека елипса, което ми се струва ще стане грозно като визия и още се двоумя дали да мина на този вариант. Пък предимството на този вариант е че няма допълнително отежняване с фланци и както и вероятност да опират в ламарините. Вярно, че ми харесват ама още малко и като ми писне и им слагам панделката и така ще е. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Велико ! Стига си ги стискал тези уникални джанти, ами вземи ги продай, па си вземи други които да пасват на твоята кола......Това е най добрият вариант......С тези преправяници, най много да се вкараш в някой тежък мач........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Angel P Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Емо - приятелю, знам говорихме и пак ти благодаря за снимките и линка. Ама имам съмнения, че като се сложат фланци и може да ми опират гумите в калниците, защото се изнасят навън. Обсъждах ситуацията със стругар, като му показах джантите и неговата по добра идея беше при това положение да ми направи нови отвори на джантите. Всъщност човека гарантира за доброто изпълнение, защото имал добра електронна машина. Но от цялата работа, сегашните отвори малко ще се изместят на вътре към центъра и ще стане лека елипса, което ми се струва ще стане грозно като визия и още се двоумя дали да мина на този вариант. Пък предимството на този вариант е че няма допълнително отежняване с фланци и както и вероятност да опират в ламарините. Вярно, че ми харесват ама още малко и като ми писне и им слагам панделката и така ще е.Колега Мали,вместо да правиш разни еквилибристики, дай да се разберем за едни пари или да ти намирам едно каре 100-тачки и толкова. Как ще караш дупчени джанти твоите мога да ги зема и без панделка! Що не се обади малко по-рано като ставаше за плаж.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TAZ Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Ами като се раздуят малко калниците, хем малко тунинг ще вкараш хем няма да опират гумите :tooth:. А сега сериозно и аз си карам зимните гуми на стоманени джанти, като едната двойка са от ауди, а другата от опел само че не знам какво ми е разстоянието. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Велико, пак ти казвам! Вземи си едни фланци, от дур-алуминий и си слагай хубавите джантета ;) Дали ще опират в калниците? Много ме съмнява! Каризмата няма толкова меко окачване...Защо не качиш 5 човека, по тежи4ки и не видиш как ще потъне колата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 С фланците ще стане и по-стабилна/каризмата/, което си е + :icon_thumbup: Слагай фланците - няма да имаш проблем ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Каталог:complete_katalog_uk.pdf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 С фланците ще стане и по-стабилна/каризмата/, което си е + :icon_thumbup:Пълна заблуда.......Някой път като се видим ще ти обясня защо е така......Пробвал съм го на мои коли...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Пълна заблуда.......Някой път като се видим ще ти обясня защо е така......Пробвал съм го на мои коли......За зимата - може би...Ма за лятото? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 За зимата - може би...Ма за лятото? И лятото е същото положение......За да се постигне стабилност, се изнася цялото окачване навън, а не само гумата........Като изнесеш само гумата, тя по лесно свива пружините, и колата става с по меко и нестабилно окачване.......Няма сега да ти обяснявам за лоста от първи род........ :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 И лятото е същото положение......За да се постигне стабилност, се изнася цялото окачване навън, а не само гумата........Като изнесеш само гумата, тя по лесно свива пружините, и колата става с по меко и нестабилно окачване.......Няма сега да ти обяснявам за лоста от първи род........ :icon_thumbup: Има резон в това което казваш, че изнасянето на вън ще свива по-лесно пружините. Но пък и самия факт, че се увеличава разстоянието между гумите - това отделно трябва да я прави по устойчива колата или бъркам. От една страна окачването е станало по меко, от друга пък тая завишена ширина сама по себе си предразполага стабилност и като съчетани тия параметри как си взаимодействат.Всичко е комплексно и като краен резултат - какво излиза. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nako Публикувано 24 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Относно това дали ще опират гумите с фланци в калниците , ако са 15 , 100% да . Колата я взех с 205/60/15 задни (без въпросните фланци), в момента в които качих четири човека и два куфара и минах през пърата дупка изпитах ужас. Наложи се два дни да карам Пазарджик - София по спешност , пълен - пълен . Още ме боли сърцето сърцето като се сетя , наложи се да подмазвам калниците защото не остана боя отдолу . На 195/60/15 нямам никакъв проблем. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.