bate_pleven Публикувано 7 октомври 2008 Сподели Публикувано 7 октомври 2008 Но обещавам, ако установя някакъв проблем - ще пиша веднага във форума...А защо "ако има проблем"?Пиши и ако всичко е наред :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 7 октомври 2008 Сподели Публикувано 7 октомври 2008 Айде като има проблем или ако всичко е наред пишете. Ама и напишете как сте установили, че всичко е наред. То ако има проблем, когато се забележи ....вече е малко късно. :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 7 октомври 2008 Сподели Публикувано 7 октомври 2008 Айде като има проблем или ако всичко е наред пишете. Ама и напишете как сте установили, че всичко е наред. То ако има проблем, когато се забележи ....вече е малко късно. :rolleyes:Приятелю,искам да попитам от чисто любопитство, с какво е по различен двигател GDI от обикновенните мотори(що се отнася до масленната система)? И без да прозвучи глупаво, какъв тип масло препоръчват за тези двигатели? Какви одобрения са нужни?Знам че си спец в тази област по GDI-тата , ще ми е много интересно и полезно да чуя едно професионално мнение. Ще ми е полезно за в бъдеще.Благодаря ти предварително.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 7 октомври 2008 Сподели Публикувано 7 октомври 2008 А защо "ако има проблем"?Пиши и ако всичко е наред :icon_dance: Ами ето:"Сутрин, на студено, повдигачите чукаха по 1-2 мин.Сега запалих колата - пълно мълчание."Това си е плюс, който с предното масло ELF не се наблюдаваше... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 7 октомври 2008 Сподели Публикувано 7 октомври 2008 Подозирам, че е от добавката...Първоначалния ефект е винаги такъв иначе няма да се продават Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 7 октомври 2008 Сподели Публикувано 7 октомври 2008 Приятелю,искам да попитам от чисто любопитство, с какво е по различен двигател GDI от обикновенните мотори(що се отнася до масленната система)? И без да прозвучи глупаво, какъв тип масло препоръчват за тези двигатели? Какви одобрения са нужни?Знам че си спец в тази област по GDI-тата , ще ми е много интересно и полезно да чуя едно професионално мнение. Ще ми е полезно за в бъдеще.Благодаря ти предварително.Поздрави Малко по-нагоре съм споменал, каква е основната разлика.Относно класа на който трябва да отговаря, в саита на Божо има ръководство, прочети щом ти е любопитно. Кажи ми ти друг бензинов двигател с 17атм компресия, смятам че и сам знаеш какво е натоварването върху коляно-мотовилковия механизъм, ако питаш за разликите ще ти кажа, мазилната система е на два кръга, с два клапана за поддържане на налягането. Хидравличните повдигачи се състоят от три подвижни бутала (обикновенните повдигачи са с два).....и още ред други неща(не съм длъжен да помня всичко наизуст). Освен това за пореден път казвам не съм имал нищо против маслото което предлагаш, само казах че АЗ няма да си сложа. Предпочитам примерно MOTUL отговарящо на същия клас, отколкото Пристата. Това си е лично мнение и не ангажирам никого с него. А към valboss, това с тракането на повдигачите е илюзия. Повдигача е така конструиран че в него масло влиза, но излиза трудно, така да се каже през него масло не тече. Една смяна на масло не означава че е сменено и маслото в повдигача. Така че ефекта за които споменаваш, може да се случи , но не и за един ден, нито за два. Освен това повдигачите при ГДИ-то си имат процедура за обезвъздушаване (това също го пише в сервизното ръководство). Ако стила ти на каране е съвпаднал донякъде с процедурата за обезвъдушаване е нормално ден-два да не тракат, но пак ще се обадят бъди сигурен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Светла Публикувано 7 октомври 2008 Сподели Публикувано 7 октомври 2008 "повдигачите при ГДИ-то си имат процедура за обезвъздушаване (това също го пише в сервизното ръководство" - може ли малко по-подробно :please: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 7 октомври 2008 Сподели Публикувано 7 октомври 2008 http://ftp.domainbg.com/Mitsubishi/Japan/M...GDI_CHASSIS.pdf стр.21 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 7 октомври 2008 Сподели Публикувано 7 октомври 2008 Съгласен съм с Милен, че трудно ще се излекуват повдигачите с масло, каквото и да е. При мен след вчерашната смяна дискотеката си е пълна, а и скоростите ми като затракат със смотаните разбити лагери и ставам като трактор "Беларус", добре, че като пусна тубата и усиля музиката, ми изчезват всички излишни шумове, остава само удоволствието от карането. :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 7 октомври 2008 Сподели Публикувано 7 октомври 2008 А и да попитам Милен, това обезвъждушаване на хидравликата. Кога се прави и кой може да го направи, което е по-важното? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
korradi Публикувано 7 октомври 2008 Сподели Публикувано 7 октомври 2008 А и да попитам Милен, това обезвъждушаване на хидравликата. Кога се прави и кой може да го направи, което е по-важното?С моите скромни познания по английски,от сайта разбрах че обезвъздушаването на повдигачите всеки може да го направи,но не се наемам да преведа точно манипулациите.Нека някой по-вещ с английския , ги преведе точно,за което благодарим предварително :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 7 октомври 2008 Сподели Публикувано 7 октомври 2008 Малко по-нагоре съм споменал, каква е основната разлика.Относно класа на който трябва да отговаря, в саита на Божо има ръководство, прочети щом ти е любопитно. Кажи ми ти друг бензинов двигател с 17атм компресия, смятам че и сам знаеш какво е натоварването върху коляно-мотовилковия механизъм, ако питаш за разликите ще ти кажа, мазилната система е на два кръга, с два клапана за поддържане на налягането. Хидравличните повдигачи се състоят от три подвижни бутала (обикновенните повдигачи са с два).....и още ред други неща(не съм длъжен да помня всичко наизуст). Освен това за пореден път казвам не съм имал нищо против маслото което предлагаш, само казах че АЗ няма да си сложа. Предпочитам примерно MOTUL отговарящо на същия клас, отколкото Пристата. Това си е лично мнение и не ангажирам никого с него. А към valboss, това с тракането на повдигачите е илюзия. Повдигача е така конструиран че в него масло влиза, но излиза трудно, така да се каже през него масло не тече. Една смяна на масло не означава че е сменено и маслото в повдигача. Така че ефекта за които споменаваш, може да се случи , но не и за един ден, нито за два. Освен това повдигачите при ГДИ-то си имат процедура за обезвъздушаване (това също го пише в сервизното ръководство). Ако стила ти на каране е съвпаднал донякъде с процедурата за обезвъдушаване е нормално ден-два да не тракат, но пак ще се обадят бъди сигурен. Първо искам да кажа , че не предлагам никакви масла, идеята на този "диспут" e да разберем какво е най подходящото масло за Каризма с двигател GDI. Но само едно не мога да разбера ,според теб МОТУЛ е по подходящо масло за този тип двигател(правилно ли съм те разбрал?). Въпроса ми е много лесен, с какво е по-добро този тип масло от българското? Мотула също се върти в двата кръга, както и другото, един и същи клас и двете работят на едно и също натоварване. Нещо не мога да схвана (ще ме извиняваш).P.S.За модераторите.Не споменавам никакви марки конкретно.Този разговор не е насочен с рекламна цел или антиреклама. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 7 октомври 2008 Сподели Публикувано 7 октомври 2008 Въпроса мие много лесен,с какво е по добро този тип масло от българското?Мотула също се върти в двата кръга както и дугото един и същи клас,и двете работят на едно и също натоварване.Вальо! Може ли аз да ти отговоря?.....Мотула се прави от по-цивилизовани хора, и тези спецификации, които ги пише на етикета си отговарят......Другото което е-хората си имат рафинерии......На мен половината ми живот е минал в Русе, и доколкото знам, все още нямат рафинерия.....А обясни ми как аджаба ги правят тези масла, та да отговарят на тези спецификации, които пишат на етикета, братя Бобокови..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 7 октомври 2008 Сподели Публикувано 7 октомври 2008 Вальо! Може ли аз да ти отговоря?.....Мотула се прави от по-цивилизовани хора, и тези спецификации, които ги пише на етикета си отговарят......Другото което е-хората си имат рафинерии......На мен половината ми живот е минал в Русе, и доколкото знам, все още нямат рафинерия.....А обясни ми как аджаба ги правят тези масла, та да отговарят на тези спецификации, които пишат на етикета, братя Бобокови..... Първо, здравей - радвам се че се включи по темата.Не е задължително да има всеки един производител на масла рафинерия,ще ти дам само един пример CASTROL също нямат рафинерия, но са на челните места по продажби в световен мащаб.Как се правят масла без рафинерия?Много просто .Ще се опитам да обясня.При производството на даден вид масло първо се подбира нужното базово масло(ако не е пълна синтетика). В това базово масло се сипват(в определен ред)даден пакет присадки(които обикновено са чуждо производство и то от 2-3 световно известни марки). После тази смес започва да се бърка определено време и при определена температура. Целия този процес се контролира от компютър и на практика човешка ръка не пипа нищо.След "разбъркването"на сместа вече имаме готов продукт, НО все още не готов за експедиция. Следващата стъпка е взимането на проба и банализирането в АКРЕДИТИРАНА лаборатория, ако в случай, че всичко е ОК (а то 99.5% е така) продукта е готов за продажба.Как се да отговарят маслата на дадена спецификация? Много лесно,взимаш известно количество и го пращаш в лабораториите на API - американски петролен институт), там го анализират и казват "маслото с марка..................... покрива нашите стандарти и по точно SL(примерно). След това взимаш ш изпращаш същата проба до WV(примерно)или MB и там е същата процедура. Един такъв анализ, само към API струва около 100000 долара(цифрата е не много точна, но там някъде варира). И така с всеки един продукт(ако искаш да имаш одобрения). Що се отнася дали отговарят надписите на етикетите на истината? За това си има външни организации, на които това им е работата, например ISO или AQAP(НАТО)и куп други такива диваци.Приятелю мой, не знам за теб , но аз се имам за цивилизован човек и повечето Българи си мисля също се имат за такива(все пак не ядем доматите с коловете или да вадим картофите с динамит).Ще си позволя да попитам Милен отново,поради какви си свойства маслото Мотул(примерно)ще се държи по добре от българското?Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 7 октомври 2008 Сподели Публикувано 7 октомври 2008 Направих на бързо бегъл опит да го преведа. Дано се разбира, ако имате забележки кажете и ще си ги редактирам. Мисля, че като цяло това е идеята. Запова от 20 стр., където пише:Lash adjuster air bleeding Забележка (1) Ако колата е паркирана дълго време под наклон, количеството на маслото в хидравличните повдигачи, ще намалее и е възможно да влезе въздух в камерата за високо налягане, когатозапалите двигателят. (2) След паркиране на колата за много дълъг период - по подобенначин е възможно да влезе въздух в камерата за високо налягане. (3) Ако една от горе посочените ситуации е вярна, значи необичайният звук може да бъде елиминиран, чрез изпускане навъздухът от вътрешността на хидравличните повдигачи. 1. Проверете маслото на двигателя и долейте или го сменетеизцяло ако е необходимо. Забележка (1) Ако има малко масло, въздухът може да достигне до маслените писти. (2) Ако има твърде много масло, тогава то ще се смеси с коляновия вали голямо количество въздух може да попадне в маслото. (3) Ако маслото е старо, изгубило свойства, въздухът и маслотоняма да се отделят лесно и количеството въздух може да се увеличи. (4) Ако въздухът, който се е смесил с маслото по някоя от горепосочените причини, влезе в маслената помпа на хидравличните повдигачи, въздухът в камерата ще се сгъсти, когато клапанът е отворен и хидравличният повдигачще пре-сгъсти (пренатовари), от което следва необичайният шум, когато клапана се затваря. Същият ефект има и когато клиарънса на клапана не е настроенправилно по погрешка. Ако въздухът бъде освободен от повдигачите, работата им ще се върне към нормалната. 2. Запалете двигателят за около 1-3 мин. да загрее. 3. Без натоварване на двигателят, повторете инструкциите показни на илюстрацията"drive pattern for air bleeding" и проверете дали шумът ще изчезне. (Звукът нормалнотрябва да изчезне след 10-30 повторения, но ако няма промяна в нивото на шумътслед 30 повторения или повече, пороблемът вероятно не е в това, че има въздухв повдигачите.) 4. След като шумът е изчезнал, повторете инструкциите още 5 пъти. 5. Запалете двигателят за около 1-3 мин., проверете дали шумът е изчезнал. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 7 октомври 2008 Сподели Публикувано 7 октомври 2008 Хей, аз само си смених маслото, не започнах война...Колеги, моля ви, не ме карайте да съжалявам, че събудих темата... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 7 октомври 2008 Сподели Публикувано 7 октомври 2008 Сега като чета какво съм писъл може да има и двусмислици, но идеята е важна.Колега темата си върви по мед и масло, защо се ядосваш? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Къде видя война?????Градски!В момента водим интелектуален диалог между цивилизационни хора.Знаете, че аз винаги съм бил на едно мнениеq що се отнася за маслата за нашите автомобили, а то е:Да бъдем разумни потребители и да не робуваме на скъпи и прескъпи консумативи и винаги да преценяваме дали скъпото излиза евтино или обратното.В този бизнес съм достатъчно време и ми е пределно ясно мисленето на повечето майстори в БГ и поради каква причина предлагат вносни продукти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Добре де, "Да не робуваме...", "Ясни са ми...." са рекламни изявления ....Обясни какво ти е ясно и защо мислиш така, ако искаш да се получи дискусия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Разгледах всичките PDF-и от саита на Приста Ойл и на Мотул. Маслата на Мотул които се предлагат за GDI-двигателите отговарят на експлоатационни нива API SM (отделен е въпроса дали е нужно, за GDI според документацията се изисква клас по висок от SG) . Другото което е при Приста има сертификати от Мерцедес и VW, тук таме Опел. Мотул имат доста повече сертификати, освен това си предлагат и масла специално за кореиски и японски автомобили. Което ме навежда на мисълта че явно са направени доста повече изпитания. Свойствата на маслата също са по-добри (поне доколкото успях да ги сравня). На въпроса за българското масло (в случая Приста, понеже разгледах техните спецификации), отговора е ДА, според документацията отговаря за работа с двигател GDI (освен за тези GDI за които се препоръчва 5W30 и 10W30,там разликите са големи). А дали в деиствителност ще е добре за двигателя, немога да кажа Българско масло на GDI не съм слагал. Това устроива ли те като отговор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Милене, ти можеш ли да обясниш този процес на схемата, който е на стр. 21, защото дори и с беглите ми понятия по английски не разбрах какво трябва да се направи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Нищо сложно няма. Палиш двигателя да загрее и после започваш плавно (в рамките на 15сек) да повишаваш оборотите до 3000, отпускаш рязко газта, и чакаш 15сек, после отново плавно до 3000об.....и така колкото пъти е написано. Ако трякането в двигателя е от повдигачите би трябвало да изчезне. Ако на другия ден се появи пак, значи повдигача е износен и изпуска масло. Ако тракането не изчезне... :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Да аз го разгадах, пробвах и НИЩО не стана. :D :D :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Нищо сложно няма. Палиш двигателя да загрее и после започваш плавно (в рамките на 15сек) да повишаваш оборотите до 3000, отпускаш рязко газта, и чакаш 15сек, после отново плавно до 3000об.....и така колкото пъти е написано. Ако трякането в двигателя е от повдигачите би трябвало да изчезне. Ако на другия ден се появи пак, значи повдигача е износен и изпуска масло. Ако тракането не изчезне... :icon_blush:Милене, моля те да постнеш това мнение и в темата за покупка на каризма с гди двигател. Мисля, че спада към така наречените "важни теми". Така повече потребители ще го прочетат. Защото може би не всички, следят настоящата тема. П.П. Става въпрос да го пуснеш тук:http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=697Че не изписах правилно името на темата... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Светла Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Добре да я постне там, но се оказва че и Спейсове има с GDI двигатели, които също имат повдигачи, и т.н....По-добре да има раздел GDI -специфични неща за тези двигатели, които е добре да са на едно място , а не да ровя ту в Спейс, ту в КАРИЗМА, ту в ГАЛАНТ. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.