Tstslv Публикувано 22 март 2008 Сподели Публикувано 22 март 2008 Колеги, в дупката между мотора(4г63 на еклипс 93 г.) и ЕКУ-то намерих едно конусовидно болтче с 2 шайби на него и малко по-настрани гумена шайбичка. Болтчето е с глава 10мм и обозначено с цифра 4 . Колата е с висок разход на масло, а и в улея ,в който намерих болтчето се е насъбрало доста масло. Въпроса ми е дали липсващото болтче може да се окаже причината за разхода на масло, и къде трябва да се навие? Разгледах обстойно доколкото е възможно без да разкачвам нищо и не видях място за това болтче...някакви идеи? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shades Публикувано 22 март 2008 Сподели Публикувано 22 март 2008 Тео, не е лошо да го снимаш ако можеш, защото само по описание не знам дали някой ще успее да се ориентира точно. :icon_crying: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CynepMEH Публикувано 22 март 2008 Сподели Публикувано 22 март 2008 Коя е дупката между мотора и еку-то? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 22 март 2008 Сподели Публикувано 22 март 2008 Утре, в 18ч. на ОМВ-то ще има много Еклипси като твоя и ще можеш нагледно да определиш липсата! (разбира се ако можеш да дойдеш) ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tstslv Публикувано 22 март 2008 Автор Сподели Публикувано 22 март 2008 Нямам фотоапарат под ръка, пък и няма какво толкова да се снима си мисля......болтчето е дълго 2см с главата и върха му е конусовиден....относно мястото на което го намерих, може би не съм обяснил ясно - писах между мотора и еку-то но под еку имам предвид кутията с надпис ECI multi, а не съм абсолютно сигурен дали това е екуто :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 22 март 2008 Сподели Публикувано 22 март 2008 Нямам фотоапарат под ръка, пък и няма какво толкова да се снима си мисля......болтчето е дълго 2см с главата и върха му е конусовиден....относно мястото на което го намерих, може би не съм обяснил ясно - писах между мотора и еку-то но под еку имам предвид кутията с надпис ECI multi, а не съм абсолютно сигурен дали това е екуто :icon_blush:Две различни неща са, добре, че уточни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CynepMEH Публикувано 22 март 2008 Сподели Публикувано 22 март 2008 това с надписа ECI е всмукателният колектор. Потърси болтчето от къде може да е паднало по главата някъде или някой свободен маркуч... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tstslv Публикувано 22 март 2008 Автор Сподели Публикувано 22 март 2008 Упс...изложих се с некомпетентност :icon_blush: Разгледах доста внимателно и не намерих свободна дупка по главата, Лео какъв маркуч би могъл да носи такъв болт ?!? И по другия въпрос - щом има гумена шайба, предполагам че е за уплътнение.....аз мислех че колата гори масло, дали няма да се окаже че изтича ..като я запаля би трябвало да избие отнякъде и това да се окаже мястото на болта - логично ли разсъждавам? Утре ще снимам болта с шайбите и къде бяха изпаднали, дано някой се сети къде им е мястото ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tstslv Публикувано 22 март 2008 Автор Сподели Публикувано 22 март 2008 Мирослав, не съм сигурен че се ориентирам правилно...на 1-вата схема виждаме всмукателните отвори, а на втората изпускателните....ако е така, смятам че може и да са маркираните елементи от първата схема....но не виждам къде трябва да се навият..? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lyuli Публикувано 22 март 2008 Сподели Публикувано 22 март 2008 Погледни си и тампоните на двигателя, но там мисля че са по-къси. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tstslv Публикувано 23 март 2008 Автор Сподели Публикувано 23 март 2008 Ето снимки на болта и мястото където го намерих (с червената точка) http://www.snimka.bg/album.php?album_id=230283&view=1 Свободни дупки не намерих, но нямам поглед навсякъде без да разкачам чаркове, а предпочитам да не го правя ! Друг вариант също ми се струва възможен - колата дойде на ход от германия и не загуби масло по пътя. Разхода се появи след смяната на ремъци филтри и масло - може би болта е от някъде другаде и "майсторите" които смениха консумативите са го изпуснали или забравили и се е озовал върху колектора ! Мисля да посетя сервиз да не барникам аз и да видим какво ще се окаже... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 23 март 2008 Сподели Публикувано 23 март 2008 Уплътнението не прилича на такова за уплътняване че да причини теч на масло. По-скоро като за обиране на вибрации на свървзването на два детайла, но вероятно маловажно нещо. Аз залагам на болт за планка за придържане на кабелите за датчиците отзад - за ламбда сондата примерно... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 23 март 2008 Сподели Публикувано 23 март 2008 Това с червената точка е мястото от където го намери ли или там има свободна дупка???Това едно ..............второ ,това винче по всяка вероятност е от малкия капак на лулите на свещите ,където пише Mitsubishi........... той се държи от 7 болтчета много приличащи на този ,който си го показал..........на тези болчета има подобна гумена шайба.............виж да не би да е това "оригиналния " винт , като при свалянето му може да са го изпуснали и после да не са си играли да го търсят а да са сложили друг болт................огледай тези винчета дали са еднакви всичките, другото място от където може да е, е да е от капака горния на агр. ремък..........Това 4 в/у главата на болтчето е макс. допустимото натягане на винчето и е 4кг............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tstslv Публикувано 24 март 2008 Автор Сподели Публикувано 24 март 2008 Това с червената точка е мястото от където го намери ли или там има свободна дупка???Това едно ..............второ ,това винче по всяка вероятност е от малкия капак на лулите на свещите ,където пише Mitsubishi........... той се държи от 7 болтчета много приличащи на този ,който си го показал..........на тези болчета има подобна гумена шайба.............виж да не би да е това "оригиналния " винт , като при свалянето му може да са го изпуснали и после да не са си играли да го търсят а да са сложили друг болт................огледай тези винчета дали са еднакви всичките, другото място от където може да е, е да е от капака горния на агр. ремък..........Това 4 в/у главата на болтчето е макс. допустимото натягане на винчето и е 4кг............. Червената точка е мястото на което го намерих, не е от пластмасовия капак на свещите - там всички болтчета са с опция за крастатка, този няма резба за отвертка, капака на ангренажа го гледах - има си 3 болтчета и са различни от този........мислих че най-силния жокер ще е конусовидната форма на болта, защото друг такъв не съм виждал по колата :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tstslv Публикувано 24 март 2008 Автор Сподели Публикувано 24 март 2008 Не е много силен жокера, зашото такива болтове се използват доста (поради ред технологични нужди обусловени от автоматичните линии за монтаж на двигатели). Според мен е от капака на клапаните, там болтовета трябва да са два вида - еднаква глава и резба, само с разлика в дължината (мисля че бяха с 6Х20 и 6Х22mm). Следва поредния ми "ламерски" въпрос :icon_blush: - къде е капака на клапаните ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lyuli Публикувано 24 март 2008 Сподели Публикувано 24 март 2008 Ще се направим, че не сме видяли поста. :icon_blush: Там където ти влизат кабелите за свещи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tstslv Публикувано 24 март 2008 Автор Сподели Публикувано 24 март 2008 Ще се направим, че не сме видяли поста. :icon_blush: Там където ти влизат кабелите за свещи. Хехе, надявам се поне да съм ви разсмял с незнанието си...то е ясно че не е работа за мене да оправям, ще се обърна към сигурен човек, благодаря Ви че се включихте по темата, ще пиша за развитието на проблема :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Zdravkov Публикувано 24 март 2008 Сподели Публикувано 24 март 2008 Не съм предполагал,че за такава глупост може да се изпише толкова много.Колеги са задавали далеч по-смислени и важни въпроси и никой не си е мърдал пръста за отговор.Извинявам се за резкия тон,но днес вече не издържах. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 24 март 2008 Сподели Публикувано 24 март 2008 Подкрепям колегата Здравков :good: И все пак:Този болт е от типа "самонарязващи се".Използва се при захващане на външни детайлипо автомобила подложени на атмесферни влияния - влага,кал, прах и т.н. За закрепване на калници, брони, спойлери, калобрани...Не се използва въпреки съвпадение на резбата в "легла" от мекметал /алуминий/.Попаднало е там случайно и добре, че не е завит по двигателя.Гуменото пръстенче е за обиране на вибрациите.Поздрави!!Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tstslv Публикувано 24 март 2008 Автор Сподели Публикувано 24 март 2008 Не съм предполагал,че за такава глупост може да се изпише толкова много.Колеги са задавали далеч по-смислени и важни въпроси и никой не си е мърдал пръста за отговор.Извинявам се за резкия тон,но днес вече не издържах. Аз пък съжалявам, че "такава глупост" е способна да те изнерви до такава степен,че да решиш да спамиш.Ако беше дал някакво смислено обяснение както колегата Краско, темата вероятно нямаше да се проточи толкова и да ти "вади очите" !Сигурен съм, че не съм единствения който не разбира от двигатели колкото теб, но това не е причина да не ми бъде помогнато с мнения и съвети ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dosev4eto Публикувано 26 март 2008 Сподели Публикувано 26 март 2008 При мен тези винтчета държат жилата към капака на клапаните а и по сервизната книга ги дават за там и за снопа с кабелите който е прикрепен към входния колектор Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.