Премини към съдържание

Въпрос с повишена трудност !


Препоръчано мнение

Колеги, в дупката между мотора(4г63 на еклипс 93 г.) и ЕКУ-то намерих едно конусовидно болтче с 2 шайби на него и малко по-настрани гумена шайбичка. Болтчето е с глава 10мм и обозначено с цифра 4 .

Колата е с висок разход на масло, а и в улея ,в който намерих болтчето се е насъбрало доста масло.

Въпроса ми е дали липсващото болтче може да се окаже причината за разхода на масло, и къде трябва да се навие? Разгледах обстойно доколкото е възможно без да разкачвам нищо и не видях място за това болтче...някакви идеи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тео, не е лошо да го снимаш ако можеш, защото само по описание не знам дали някой ще успее да се ориентира точно. :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Утре, в 18ч. на ОМВ-то ще има много Еклипси като твоя и ще можеш нагледно да определиш липсата! :)

(разбира се ако можеш да дойдеш) ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямам фотоапарат под ръка, пък и няма какво толкова да се снима си мисля......болтчето е дълго 2см с главата и върха му е конусовиден....относно мястото на което го намерих, може би не съм обяснил ясно - писах между мотора и еку-то но под еку имам предвид кутията с надпис ECI multi, а не съм абсолютно сигурен дали това е екуто :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямам фотоапарат под ръка, пък и няма какво толкова да се снима си мисля......болтчето е дълго 2см с главата и върха му е конусовиден....относно мястото на което го намерих, може би не съм обяснил ясно - писах между мотора и еку-то но под еку имам предвид кутията с надпис ECI multi, а не съм абсолютно сигурен дали това е екуто :icon_blush:

Две различни неща са, добре, че уточни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

това с надписа ECI е всмукателният колектор. Потърси болтчето от къде може да е паднало по главата някъде или някой свободен маркуч...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Упс...изложих се с некомпетентност :icon_blush: Разгледах доста внимателно и не намерих свободна дупка по главата, Лео какъв маркуч би могъл да носи такъв болт ?!?

И по другия въпрос - щом има гумена шайба, предполагам че е за уплътнение.....аз мислех че колата гори масло, дали няма да се окаже че изтича ..като я запаля би трябвало да избие отнякъде и това да се окаже мястото на болта - логично ли разсъждавам?

 

Утре ще снимам болта с шайбите и къде бяха изпаднали, дано някой се сети къде им е мястото !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мирослав, не съм сигурен че се ориентирам правилно...на 1-вата схема виждаме всмукателните отвори, а на втората изпускателните....ако е така, смятам че може и да са маркираните елементи от първата схема....но не виждам къде трябва да се навият..?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимки на болта и мястото където го намерих (с червената точка) http://www.snimka.bg/album.php?album_id=230283&view=1

 

Свободни дупки не намерих, но нямам поглед навсякъде без да разкачам чаркове, а предпочитам да не го правя !

 

Друг вариант също ми се струва възможен - колата дойде на ход от германия и не загуби масло по пътя. Разхода се появи след смяната на ремъци филтри и масло - може би болта е от някъде другаде и "майсторите" които смениха консумативите са го изпуснали или забравили и се е озовал върху колектора ! Мисля да посетя сервиз да не барникам аз и да видим какво ще се окаже...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Уплътнението не прилича на такова за уплътняване че да причини теч на масло. По-скоро като за обиране на вибрации на свървзването на два детайла, но вероятно маловажно нещо. Аз залагам на болт за планка за придържане на кабелите за датчиците отзад - за ламбда сондата примерно...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това с червената точка е мястото от където го намери ли или там има свободна дупка???

Това едно ..............второ ,това винче по всяка вероятност е от малкия капак на лулите на свещите ,където пише Mitsubishi........... той се държи от 7 болтчета много приличащи на този ,който си го показал..........на тези болчета има подобна гумена шайба.............виж да не би да е това "оригиналния " винт , като при свалянето му може да са го изпуснали и после да не са си играли да го търсят а да са сложили друг болт................огледай тези винчета дали са еднакви всичките, другото място от където може да е, е да е от капака горния на агр. ремък..........

Това 4 в/у главата на болтчето е макс. допустимото натягане на винчето и е 4кг.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това с червената точка е мястото от където го намери ли или там има свободна дупка???

Това едно ..............второ ,това винче по всяка вероятност е от малкия капак на лулите на свещите ,където пише Mitsubishi........... той се държи от 7 болтчета много приличащи на този ,който си го показал..........на тези болчета има подобна гумена шайба.............виж да не би да е това "оригиналния " винт , като при свалянето му може да са го изпуснали и после да не са си играли да го търсят а да са сложили друг болт................огледай тези винчета дали са еднакви всичките, другото място от където може да е, е да е от капака горния на агр. ремък..........

Това 4 в/у главата на болтчето е макс. допустимото натягане на винчето и е 4кг.............

 

Червената точка е мястото на което го намерих, не е от пластмасовия капак на свещите - там всички болтчета са с опция за крастатка, този няма резба за отвертка, капака на ангренажа го гледах - има си 3 болтчета и са различни от този........мислих че най-силния жокер ще е конусовидната форма на болта, защото друг такъв не съм виждал по колата :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е много силен жокера, зашото такива болтове се използват доста (поради ред технологични нужди обусловени от автоматичните линии за монтаж на двигатели). Според мен е от капака на клапаните, там болтовета трябва да са два вида - еднаква глава и резба, само с разлика в дължината (мисля че бяха с 6Х20 и 6Х22mm).

 

Следва поредния ми "ламерски" въпрос :icon_blush: - къде е капака на клапаните ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще се направим, че не сме видяли поста. :icon_blush: Там където ти влизат кабелите за свещи.

 

Хехе, надявам се поне да съм ви разсмял с незнанието си...то е ясно че не е работа за мене да оправям, ще се обърна към сигурен човек, благодаря Ви че се включихте по темата, ще пиша за развитието на проблема :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм предполагал,че за такава глупост може да се изпише толкова много.Колеги са задавали далеч по-смислени и важни въпроси и никой не си е мърдал пръста за отговор.Извинявам се за резкия тон,но днес вече не издържах.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям колегата Здравков :good:

И все пак:

Този болт е от типа "самонарязващи се".

Използва се при захващане на външни детайли

по автомобила подложени на атмесферни влияния - влага,

кал, прах и т.н. За закрепване на калници, брони, спойлери, калобрани...

Не се използва въпреки съвпадение на резбата в "легла" от мек

метал /алуминий/.

Попаднало е там случайно и добре, че не е завит по двигателя.

Гуменото пръстенче е за обиране на вибрациите.

Поздрави!!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм предполагал,че за такава глупост може да се изпише толкова много.Колеги са задавали далеч по-смислени и важни въпроси и никой не си е мърдал пръста за отговор.Извинявам се за резкия тон,но днес вече не издържах.

 

Аз пък съжалявам, че "такава глупост" е способна да те изнерви до такава степен,че да решиш да спамиш.

Ако беше дал някакво смислено обяснение както колегата Краско, темата вероятно нямаше да се проточи толкова и да ти "вади очите" !

Сигурен съм, че не съм единствения който не разбира от двигатели колкото теб, но това не е причина да не ми бъде помогнато с мнения и съвети !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен тези винтчета държат жилата към капака на клапаните а и по сервизната книга ги дават за там и за снопа с кабелите който е прикрепен към входния колектор

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...