Премини към съдържание

Проблем с оборотите...


Препоръчано мнение

Колта ми му стана нещо тази вечер.. както си карах и освободих от скорост и колата в движение угасна... запалих като запалването беше стартово до 1200-1300 оборота и паднаха отново до нулата след което неуспях да запаля без гас...

когато държа колата в обороти не гасне и върви но когато я изтърва угасва моментално...

От какво може да се дължи това явление...

Интересно е че това стана в движение.. колата като я запалих си държеше 2000 оборота докато загрее .. след това я покарах около 20-тина минути и тогава стана този фал...

Друг проблем в същия момент..

Предните чистачки спряха да се движат а моторчето се чува че работи.. нещо се е счупило ли вътре или се е измушило ... утре се надявам че ще ми остане време да я прегледам.. дано и времето е на моя страна..

Но като цяло повече ме притеснява 1-вия проблем...

Прегледах бушоните в купето под волана.. здрави са всичките.. тези които са под капака на двигателя не съм ги гледал прекалено студено и тъмно беше... утре на светло ще ги видя дано е в тях проблема ..

Вие какво мислите .. случвало ли се е това на някои.. ? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега я изчаках да истине и отидох пак да я запаля .. същата работа е ..

одеве пропуснах да уточня че нямам газово и я карам само на бензин ... зареждам от лукоил 95 октанов бензин...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За оборотите отиди при Васко в Сарафово, има газ анализатор и ще ти провери кабели,свещи и т.н. за 10-15 лева.

Телефона му е 0889/841062.

Хубаво е също да смениш филтрите (въздушен и бензинов).

За чистачките има един лостов механизъм между моторчето и чистачките, моя се беше счупил, ако се сещаш говорихме по телефона за него преди два месеца.

Ако само се е изхлузил от ябълката, можеш пак да го сложиш, но това е временно решение, изхода е нов :mitsu-smiley:

За справки Мирослав-Ратола :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Одеве се прибрах и я запалих .. държеше 500-600 оборота... като и подам гас оборотите падаха до 300-400 и пак се дигаха бавничко придружени от тресене...

След като загря малко започна да гасне... така я закарах до сервиза но там ме упътиха да ходя да я закачат на елкон.. но това ще е друг път тъй-като сега използвах обедната почивка за да видя какво е положението....

Звъннах на Васко но човека ми каза че проблема ми е специфичен и неможел да ми помогне.. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами може и компа да ти се е повредил и по-точно прословутите кондензатори!!! Споко, сменят се, но колкото по-скоро по-добре!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами може и компа да ти се е повредил и по-точно прословутите кондензатори!!! Споко, сменят се, но колкото по-скоро по-добре!

Уфф дано да е от тях... утре ще сваля компа .. електролитите ще ги сменя с нови а неелектролитните ще ги сваля и ще ги мерна всеки с какви стойности е .. да видим колко са изсъхнали...

сега гледам едни снимки на компове от мицута на които има и електролити и неелектролити .. неелектролитите са ... 334К100 .. това предполагам са 330 нанофарада на 100 волта... ще ги мерна да видим дали са 330 или вече са под 300 нано :)

Ще кача снимки...

Идея ще е да пробвам комп от друг колт но едва ли ще намеря наоколо такъв човек които да се навие.. то по принцип и колтове няма много много.. има един протон 416 но собственика никога не съм го засичал :)

Ти иначе за кои прословути кондензатори приказваш ... или става въпрос за всичките по платката..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.. неелектролитите са ... 334К100 .. това предполагам са 330 нанофарада на 100 волта...

 

:good:

Само за електролитните, другите са с прекрасно японско качество.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако са електролитите огледай много внимателно и пистите, почти е задължително да има някоя прекъсната

от разтеклия се електролит, другите кондензатори няма как да мръднат, повечето са керамични :-) :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако са електролитите огледай много внимателно и пистите, почти е задължително да има някоя прекъсната

от разтеклия се електролит, другите кондензатори няма как да мръднат, повечето са керамични :-) :mitsu-smiley:

добре неелектролитите няма да ги пипам...

сега гледам една снимка преди време едно момче от форума тунинг.бг ми прати за на баща ми колата ... плимут лазер ... демек американския еклипс от 94-та година.. та снимката е очертана с жълти линнии кое трябва да се смени и неелектролитите не са очертани а само електролитните.. интересно е че и ценеровия диод мощния е очертан но тои няма какво да му се разваля с времето .. или работи или пробива.. е тои ако пробие незнам ко ще става .. на никои не го пожелавам ... Все пак проблема и да не е в това е хубаво тези кондензатори електролитните да се сменят ... защото съм чел и чувал че повече от 5-6 години неможе да издържи електролитен кондензатор с фабричните си стойности ... та даже и тази цифра от години ми се струва множко ... а колата е само на 15 години .. хе

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Направих си самодиагностика с помоща на програмата аутодата.. и кода които ми показа е 55... то ест

idle speed control (ISC) actuator position sensor

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Все пак отвори ЕКУ-то и му направи профилактиката, нищо не губиш!

Като сменяш кондензаторите сложи пак хубави, аз слагам Nichicon и Philips,

задължително на 105 градуса ! :mitsu-smiley: :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги на тази кола и става нещо .. одеве както я карах и всичко си беше ок спрях и я изгасих .. след това я запалих и парното не работеше .. духаше яко студено и след няма и минута забелязах че стрелката за температурата започна да отива нагоре към червената зона... когато доближи червената зона аз спрях и изгасих колата.. изчаках към минута и пак я запалих .. температурата беше леко паднала и потеглих към къщи да я паркирам но внезапно парното доиде и стрелката мигновено застана в хоризонталното си нормално положение... след това отново исках да видя дали ще стане така и я изгасих и запалих отново... тогава не стана .. проверих антифриза и се наложи да долея малко но все пак в разширителния съд имаше течност... да съм я оставил без течност е неприемливо за мен...

отново запалих и тръгнах ... и парното в началото го нямаше... стрелката пак започна леко да се вдига и парното доиде и стрелката отново застана в нормалното си положение...

данеби нещо да не е обезвъздушена... и по принцип сама ли се объзвъздушава или има някъде пропка..

колата не ми е правила до сега абсолютно никакви проблеми.. и за 2 дни тука ме строши :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е блокирал термостат ще вдига градуси, но ще има парно (то е на малкия кръг). На мен по ми прилича на проблем с водната помпа. Интересното е че днес поне 5 коли покрай мен направиха същия номер. Включително и служебния ми Nissan, имах чувството че и превърта турбинката на тази помпа и не движи водата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за водна помпа...............като загрее, изгаси мотора и се ослушвай за бълбукания отпред или вътре в купето...........ако чуваш бълбукания ,то със сигурност си за водна помпа............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.stealth316.com/2-isc-iac.htm

Ето интересна информация която намерих относно това как се зачиства степ мотора...

ако просто е замърсен е жалко да се дават толкова много пари за нов...:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Моята кола ми направи същия проблем с парното!!! Просто го описа по същия начин по който на мен ми се случи! Колата ми загря, но парно... нямаше! Проверих си антифриза - беше намаляло количеството антифриз, но се виждаше че има! Долях антфриз и дистилирана вода и като запалих колата - веднага доиде топлото. Та аз се чудех дали неможе да е направило някаде въздушна тапа или пък да се е опитала да позамразне някаде ????????? Макар че карам с антифризец и дистилирана вода...???

 

А и друг проблем ми се появи на мен! Като запалих колата сутринта на -15 градуса, и започнаха да и играят оборотите от 500 до 3000 и така постоянно! Помислих си че явно ми свършва бензина, защото стрелкичката сочеше долу в червеното, макар че не светеше лампата........ Та отидох до бензиностанцията, сложих и бенз и след като платих и я запалих отново колата работеше перфектно. Но на следващия ден ми се появи същия проблем, като запалих за около 1 мин пак ми се мениха оборотите и после се оправи... и имах поне 10л бензин!

 

В момента е по-топло времето и да чукам на дърво нямам проблем нито с парното нито с оборотите! Но все пак ако знаете нещо може да споделите ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Моята кола ми направи същия проблем с парното!!! Просто го описа по същия начин по който на мен ми се случи! Колата ми загря, но парно... нямаше! Проверих си антифриза - беше намаляло количеството антифриз, но се виждаше че има! Долях антфриз и дистилирана вода и като запалих колата - веднага доиде топлото. Та аз се чудех дали неможе да е направило някаде въздушна тапа или пък да се е опитала да позамразне някаде ????????? Макар че карам с антифризец и дистилирана вода...???

 

А и друг проблем ми се появи на мен! Като запалих колата сутринта на -15 градуса, и започнаха да и играят оборотите от 500 до 3000 и така постоянно! Помислих си че явно ми свършва бензина, защото стрелкичката сочеше долу в червеното, макар че не светеше лампата........ Та отидох до бензиностанцията, сложих и бенз и след като платих и я запалих отново колата работеше перфектно. Но на следващия ден ми се появи същия проблем, като запалих за около 1 мин пак ми се мениха оборотите и после се оправи... и имах поне 10л бензин!

 

В момента е по-топло времето и да чукам на дърво нямам проблем нито с парното нито с оборотите! Но все пак ако знаете нещо може да споделите ;)

при мене лятото така ми се мениха оборотите от време на време.. но никои неможе да обясни защо се получава така..

на доста хора от форума се е случвало и никои няма отговор.. което ме навежда на мисълта че това е нещо нормално ... :)

на стария ми колт също ми правеше така

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А твоето моторче същото ли е като на линка които си дал. Какъв е двигателя ти, Понеже има едни които са с датчик за позицията на моторчето и може проблема да е в него. Освен това трябва да се прегледа и ключа за празния ход. Това са все проблеми който могат да предизвикат същата грешка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А твоето моторче същото ли е като на линка които си дал. Какъв е двигателя ти, Понеже има едни които са с датчик за позицията на моторчето и може проблема да е в него. Освен това трябва да се прегледа и ключа за празния ход. Това са все проблеми който могат да предизвикат същата грешка.

не е същото .. в детаил.ру показват на колтовете 2 вида моторчета... след вчерашната проверка от моя страна установих че моторчето не е такова като на дадения линк а е от другия модел.. много кофти :) но все пак като влязах ей така информативно в информацията за колт 1.3 (моя е 1.6 113 коня 4г92) в аутодатата там има схема как да се провери дали е от моторчето ... първо се проверяват кабелите дали не са прекъснали някъде след което се проверява напрежението от изходите на кабелите както и съпротивлението между пиновете на степ мотора но не съм се занимавал с това сега...

А относно сервизите .. работата е много зле .. закарах я и ми казаха да я закача на елкон .. след което си направих сам чек-а на компа с помоща на едно диодче от запалка...

а за тази работа щяха да ме одрусат сигурно най-малко 20-тина кинта и нищо нямаше да се реши .. както ти каза може да е от много неща :)

моито е от този вид

http://www.detali.ru/cat/mi/pics/0_1_16217.gif

а на сайта са показани от този вид ...

http://www.detali.ru/cat/mi/pics/0_1_16117.gif

гледа се елемент 07703

а ето от аутодата как се проверява степ мотора дали е изправен :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Твойта не е със степ мотор, а най-обикновенно двигателче и има датчик за положение. Т.е. едно моторче което се мести с обръшане на захранването, и датчик които го следи колко се е преместило. Работата е малко по сложна. Може и датчика да си е заминал и моторчето да си се движи както иска, а може и нешо друго да е , въпроса е че първо ше се наложи най-вероятно да се видят импулсите от датчика с осцилоскоп (и да се симулира движение на моторчето). После да се свали разглоби, огледа, почисти. Пък дано се излекува.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някои може ли да ми каже колко волта получава спрямо маса когато мери пин 5 и пин 6 на конектора за степ мотора при даден контакт на колата на студен двигател... ?

Наоколо няма никои с такава кола, че да помоля да ми дадът да измеря напрежението :)

Ако има някои ентусиаст да помогне и да измери при неговата кола колко волта му подава ще му бъда безкрайно благодарен :)

5 и 6-ти пин са тези които са в ляво .. то ест когато се искара буксата от степ мотора се мерят първите 2 пинчета от ляво надясно :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някои може ли да ми каже колко волта получава спрямо маса когато мери пин 5 и пин 6 на конектора за степ мотора при даден контакт на колата на студен двигател... ?

Наоколо няма никои с такава кола, че да помоля да ми дадът да измеря напрежението :)

Ако има някои ентусиаст да помогне и да измери при неговата кола колко волта му подава ще му бъда безкрайно благодарен :)

5 и 6-ти пин са тези които са в ляво .. то ест когато се искара буксата от степ мотора се мерят първите 2 пинчета от ляво надясно :)

На драго сърце бих пробвал да го измеря. Но моя дзвер още е на стенд и му изпъват кокалите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някои може ли да ми каже колко волта получава спрямо маса когато мери пин 5 и пин 6 на конектора за степ мотора при даден контакт на колата на студен двигател... ?

Наоколо няма никои с такава кола, че да помоля да ми дадът да измеря напрежението :)

Ако има някои ентусиаст да помогне и да измери при неговата кола колко волта му подава ще му бъда безкрайно благодарен :)

5 и 6-ти пин са тези които са в ляво .. то ест когато се искара буксата от степ мотора се мерят първите 2 пинчета от ляво надясно :)

 

 

Точно на същия мотор не съм мерил но на подобен съм. Мисля че двигателчето работи на 5в.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...