mali Публикувано 7 декември 2007 Сподели Публикувано 7 декември 2007 Колеги знае ли някой как се променя налягането при промяна на размера на гумите. Тъй като мисля да си взема нови джанти 15-ки, съответно и гумите ще са по широки и по ниски. Оригиналните ми са 14 цолови и на вратата си има стикер за налягането, обаче като се сложат друг размер - дали има някакъв конфигуратор за подходящото налягане при такава промяна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 7 декември 2007 Admin Сподели Публикувано 7 декември 2007 http://mitsubishibg.com/do.php?page=4&...&id_rec=135 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dambev Публикувано 7 декември 2007 Сподели Публикувано 7 декември 2007 Моите са винаги с 0,2 атм. повече. Все пак ние в България си имаме качествени дълбоки дупки, от които може свят да ти се завие. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 8 декември 2007 Автор Сподели Публикувано 8 декември 2007 Този материал дето го е постнал Big Boss съм го чел, но мислех си че може да има някакво математическо съотношение в зависимост от ширина, височина на гумата и натоварването и, за да се извежда точното налягане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 8 декември 2007 Сподели Публикувано 8 декември 2007 Трудно е да има една табличка с едно единствено налягане, защото то зависи от натоварването на осите - модел кола, товар и позиция на гумата, от терена, от температурата.... от лични предпочитания даже. Общо взето тези стойности могат да ти служат само за отправни и вече да си решеш за теб какво налягане предпочиташ примерно +- 10% Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ico icov Публикувано 8 декември 2007 Сподели Публикувано 8 декември 2007 На всяка каквато и да е гума било то за камион,мотор,кола пише с какво налягане да се кара...Не зависи от цолажа на гумата :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 8 декември 2007 Сподели Публикувано 8 декември 2007 Не, има максималното и работно налягане Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ico icov Публикувано 8 декември 2007 Сподели Публикувано 8 декември 2007 http://www.avtogumi.com/ Тук на полезни е дадено принципно че налягането се повишава с нарастването на ширината на гумата и намаляването на профила на самата гума :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 8 декември 2007 Автор Сподели Публикувано 8 декември 2007 http://www.avtogumi.com/ Тук на полезни е дадено принципно че налягането се повишава с нарастването на ширината на гумата и намаляването на профила на самата гума :icon_thumbup: Това е така, но информацията е дадена вече в готов вид - ето и цитата. Друг източник са ТАБЛИЦИТЕ ЗА НАТОВАРВАНЕ НА ГУМИТЕ. Най-близкият дистрибутор на гуми би трябвало да разполага с тази информация. Тези таблици съдържат не само правилното налягане за масово разпространените размери, но също така и за широките гуми.Например: за HONDA CIVIC: масов размер – 185/65R14; препоръчително налягане 1,9 атм.; размер "+1" е 195/55R15 с препоръчително налягане 2,2 атм. Размер "+2" е 205/45R16 с препоръчително налягане 2,4-2,5 атм. Забележете как налягането се увеличава с увеличаване размера на гумата, за да задоволи товарния капацитет на колата. Аз като питах в темата имах предвид да речем в горния вариант - от 1,9 атм. после налягането става 2,2 атмосфери. Че значи е тая цифра 2,2 може би е функция на някаква закономерност, дето човек като я знае може сам да си пресметне колко атм. трябва за гума с определени данни и натоварване. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ico icov Публикувано 8 декември 2007 Сподели Публикувано 8 декември 2007 Това е така, но информацията е дадена вече в готов вид - ето и цитата. Друг източник са ТАБЛИЦИТЕ ЗА НАТОВАРВАНЕ НА ГУМИТЕ. Най-близкият дистрибутор на гуми би трябвало да разполага с тази информация. Тези таблици съдържат не само правилното налягане за масово разпространените размери, но също така и за широките гуми.Например: за HONDA CIVIC: масов размер – 185/65R14; препоръчително налягане 1,9 атм.; размер "+1" е 195/55R15 с препоръчително налягане 2,2 атм. Размер "+2" е 205/45R16 с препоръчително налягане 2,4-2,5 атм. Забележете как налягането се увеличава с увеличаване размера на гумата, за да задоволи товарния капацитет на колата. Аз като питах в темата имах предвид да речем в горния вариант - от 1,9 атм. после налягането става 2,2 атмосфери. Че значи е тая цифра 2,2 може би е функция на някаква закономерност, дето човек като я знае може сам да си пресметне колко атм. трябва за гума с определени данни и натоварване.Такава незнам :icon_crying: Лично аз гледам на самата гума колко пише и толкова помпя :icon_thumbup: Имам мотор но на него гледам точно защото там шега небива :plane: сега на предната гума съм с 3.2 а на задната ми пише да е 3 атмосфери като са една и съща марка и серия само дето задната е с много малак профил ама е и доста широка...Та затова ти си реши колко да ги помпиш :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 8 декември 2007 Сподели Публикувано 8 декември 2007 Това е така, но информацията е дадена вече в готов вид - ето и цитата. Друг източник са ТАБЛИЦИТЕ ЗА НАТОВАРВАНЕ НА ГУМИТЕ. Вероятно има такива, колега, макар че не съм виждал, но ще потърся. Но дори и да има това е само отправна точка, както обясних по-горе. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 8 декември 2007 Сподели Публикувано 8 декември 2007 Интересно филмче за ефекта от ниското налягане на гумитеhttp://www.bridgestone.eu/Upload/Images/inflation.wmv Общо взето навсякъде пише да се гледа по табелката на колата или от ръководството на колата, а на гумите пише максималното налягане само... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 8 декември 2007 Сподели Публикувано 8 декември 2007 Ето няколко таблички, но са предимно за микробуси. Таблиците са какво натоварване в паундове може да издържи дадена гума при дадено налягане. За препоръчителното пише да гледаш според производителя, а тези са за да не надвишиш натоварването на гумата.Накрая на тази от Тоуо има и нормалните гуми май, но пак информацията не е много...http://marktg.toyotires.com/file/loadinflationtable.pdf http://www.bridgestonetrucktires.com/us_eng/load/index.asphttp://www.michelintruck.com/michelintruck...tion-tables.jsphttp://www.yokohamatire.com/pdf/tsb-070302.pdf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 8 декември 2007 Автор Сподели Публикувано 8 декември 2007 Интересно филмче за ефекта от ниското налягане на гумитеhttp://www.bridgestone.eu/Upload/Images/inflation.wmv Общо взето навсякъде пише да се гледа по табелката на колата или от ръководството на колата, а на гумите пише максималното налягане само... Благодаря ти. Може би си мисля, че такава формулка не е разпространена защото в нея един от задължителните параметри ще е точното натоварване на всяко от колелата /предни и задни/, а това пък като данни се намира по-трудно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetlin_dbg Публикувано 12 април 2011 Сподели Публикувано 12 април 2011 Колеги,здравейте!Тъй като е актуална темата"Археология" напоследък във форума,реших да извадя тази тема от прахта,тъй като не намерих отговора който ме вълнува.Опитах се да отворя линка на Big Boss под номер 2,но не успях.Ето го и въпроса:Преди известно време си сложих летните гуми.Момчетата в сервиза ми ги надуха до 3 атм. всяка.Попитах дали не е много(мисля че миналата година бяха на 2.5 но може и да греша),а те ми отговориха че,това е оптималното налягане в случая.Гумите са 205/55/16(по изрична препоръка на колегите SLX и bluffer-Благодаря още веднъж,колеги),а джантите са 16",7J,114,3,ET 40,67,1.Мои познати ми казаха че,това е доста-те ме посъветваха да ги направя на 2.2 атм.Погледнах самите гуми днес и на тях пише 51 PSI,което е около 3.47 атм..,така че на теория влизам в допустимите граници.Но истината е че,сякаш ми се струва че,ми бяга малко возията-струва ми се ,че е една идея по-твърда от колкото трябва.Та моля за Вашият коментар и съвети колеги-нормално ли е това налягане,ако не е-колко трябва да бъде и т.н....?Благодаря Ви предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 12 април 2011 Сподели Публикувано 12 април 2011 (редакция) Такава незнам :icon_crying: Лично аз гледам на самата гума колко пише и толкова помпя :icon_thumbup: Имам мотор но на него гледам точно защото там шега небива :plane: сега на предната гума съм с 3.2 а на задната ми пише да е 3 атмосфери като са една и съща марка и серия само дето задната е с много малак профил ама е и доста широка...Та затова ти си реши колко да ги помпиш :mitsu-smiley: За пръв път виждам предна гума да се помпи повече отколкото задна на мотоциклет. С какъв размер си? ПП. На 2,5 атм. за Светльо бих препоръчал. Редактирано 12 април 2011 от SLX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 12 април 2011 Сподели Публикувано 12 април 2011 Колега, гумите не се надуват просто по преценка Една и съща гума, монтирана на различен автомобил, се надува с различно налягане, а това е така, защото различните автомобили имат различно тегло. Завода производител, ти дава точно налягане на което трябва да са надути гумите (заводски размер), а при каране със скорост над 160 км/ч, е хубаво това налягане да се завиши още малко, тъй като натиска на колата става значително по-голям. Знаейки налягането което ти е препоръчал производителя, сам можеш да разбереш какво е подходящото налягане за твоите гуми, ако приемем че си вдигнал цолажа, но си запазил крайния диаметър. Моя съвет е да прочетеш тази информация за обща култура . Хубаво е гумите да са с правилното налягане, защото меките гуми водят до повишаване на разхода, по-трудно въртене на волана и по голяма опасност за джантите, а пренадутите гуми водят до липса на сцепление и твърда возия. Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 12 април 2011 Сподели Публикувано 12 април 2011 При мен са на 2.2, а гумите са 205/60/16. Трябва да се вземе под внимание, че предните гуми винаги изглеждат меки, защото двигателя си тежи. По принцип ги правя на 2.5, но понеже ги слагах в сравнително студено време (около 15 градуса) ги оставих на 2.2 с надеждата, че със затоплянето налягането ще се повиши, а също и от загряването на гумата при пътуване. За 225/40/18 налягането трябва да е с 0.2, т.е. 2.7, но за повече не мисля, че е добре. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro253 Публикувано 14 април 2011 Сподели Публикувано 14 април 2011 При мен са на 2.2, а гумите са 205/60/16. Трябва да се вземе под внимание, че предните гуми винаги изглеждат меки, защото двигателя си тежи. По принцип ги правя на 2.5, но понеже ги слагах в сравнително студено време (около 15 градуса) ги оставих на 2.2 с надеждата, че със затоплянето налягането ще се повиши, а също и от загряването на гумата при пътуване. За 225/40/18 налягането трябва да е с 0.2, т.е. 2.7, но за повече не мисля, че е добре.Аз проблема с промяната на налягането го реших като ги напомпах с азот. Според мен за лятото това е истината. Струва десетина лева. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 14 април 2011 Сподели Публикувано 14 април 2011 Колеги,кажете от къде мога да си купя хубав,точно показващ манометър,а ако и не е правен в Китай ще е още по-добре.Според мен от там идват голяма част от проблемите написани по-горе,не точното определяне на налягането в гумите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 14 април 2011 Сподели Публикувано 14 април 2011 Колеги,кажете от къде мога да си купя хубав,точно показващ манометър,а ако и не е правен в Китай ще е още по-добре.Според мен от там идват голяма част от проблемите написани по-горе,не точното определяне на налягането в гумите. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2840 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 14 април 2011 Сподели Публикувано 14 април 2011 Такъв имам и аз - мери точно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 14 април 2011 Сподели Публикувано 14 април 2011 Колеги,кажете от къде мога да си купя хубав,точно показващ манометър,а ако и не е правен в Китай ще е още по-добре.Според мен от там идват голяма част от проблемите написани по-горе,не точното определяне на налягането в гумите.Май имаш право...На мен на всяка бензиностанция ми показва различни стойности. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 14 април 2011 Сподели Публикувано 14 април 2011 Хех, ама ти сериозно ли ги гледаш тия манометри по бензиностанциите? Знаеш ли едно изтърване на земята как му се отразява На близката бензиностанция до нас манометъра когато покаже 3 бара, реалното налягане е 2.2 Аз си нося в жабката стар немски манометър. Най точно обаче е като ида при гумаджията ми. Неговия струва 200 кинта и не дава на никой да го пипа. Отиваш да ти помпи гумите - няма проблем, но той ти ги надува Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 14 април 2011 Сподели Публикувано 14 април 2011 http://www.dealextre...ils.dx/sku.2840 Добре,а къде в България се продават такива? И наистина ли е толкова точен: "All instructions in Chinese",следователно е китайски.А с тази батерия не рискуваш ли да "увиснеш",ако е свършила,а искаш да си провериш налягането? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.