todor Публикувано 4 декември 2007 Сподели Публикувано 4 декември 2007 Колеги знам, че въпроса не е много по темата, но искам да изкарам и "А" категория, а има много чуденки. Въобще не съм наясно трябва ли да се явявам на листовки отново и с личен мотор ли трябва да отида и въобще какво представлява изпита? Дали става с 125 сс скутер или трябва да е мотор със скорости ? Дали някой е наясно ? А и още нещо, трябва ли да карам курса по място на регистрация в КАТ или може и в друг град? Мисля да използвам случая и някоя друга точка да си възстановя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bone Публикувано 4 декември 2007 Сподели Публикувано 4 декември 2007 Един познат изкара наскоро А категория в Сф, но за жалост мястото, където кара, вече е продадено и не знам къде се е преместил инструкторът сега - беше на един полигон при Мотописта. Ако искаш курс, ще се опитам да му издиря номера. Значи, стандартният ред е: Провежда се курс, на който караш на полигон някакви часове. Има упражнения - разни колчета, кръгчета, дъски, по които да минаваш и т.н. Караш мотор, който ти го дава инструкторът. На мотора си сам, той крещи по тебе от безопасно разстояние. Караш, караш, караш и идва денят на изпита. Ако си взел листовки някога под някаква форма, не правиш листовки. Ако не си - правиш. После изпълняваш същите упражнения с учебния мотор пред изпитващите. Обикновено всички минават, ако не паднат от мотора. Не знам как стои въпросът с местоживеенето обаче, трябва да питаш в автошколата дето би искал да караш. Според мен така ще е най-разумно. Там има едни лелки дето това работят - да знаят може и кое не може. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 4 декември 2007 Сподели Публикувано 4 декември 2007 Относно местоживеенето - мисля, че не е задължително. Моя колежка след като изкара курса тук в София и не успя да си вземе кормуването n-пъти, я уредихме с общи усилия да изкара в друг град. Слава богу, не кара, така че спокойно, колеги! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 4 декември 2007 Сподели Публикувано 4 декември 2007 Аз преди години взех "А" категория. Понеже вече имах "В" и карах само кормуване. Т.е. ако имаш някаква категория в момента на листовки не се яваваш, а само на кормуване. Вадиш си медицинско и отиваш при инструктор. Той ти дава мотора. При мен беше Ява 180сс. Караше се 7 кормилни часа и от там на изпит. Изпита: имаше една лента бяла на асфалта. От нея потегляш и ускоряваш 1-ва, 2-ра...като стигнеш до следващатата бяла лента хакаш кучките и до третата лента трябва да спреш. После караш на охлюва с една ръка и на 8-цата с две. После имаше спиране на баир с голям наклон и потегляне, минаване през едни колове, по една дъска и през пясък...ала бала цялата работа На изпита дойде едното момче със Сузуки срад мисля беше 750сс и падна с Явата, докато го изпитваха За какъв оптимист ставаше дума само . После отидох и си подмених книжката за да ми хакнат новата катигория...и тогава нещата седяха така. Дори с "а" категория, докато не навършиш 21 години не можеш да караш над 400сс. Води ти се, че трябва да имаш 3 години стаж и на 21 си ги направил, след това може да караш колкото искаш. Аз и на никой не препоръчвам, ако не е карал да се качва на по-голям...то не че 400сс е малък Сузуки бантит 400сс с 4 клапана на цилиндър и 4 карбуратора на 6-та скорост с 16 000 оборота е на 240 км/ч...(за съжаление не може да напълни до 18 000 на 6-та)... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 4 декември 2007 Сподели Публикувано 4 декември 2007 Аз преди години взех "А" категория...Понеже вече имах "В" и карах само кормуване...Т.е. ако имаш някаква категория в момента на листовки не се яваваш а само на кормуване...Вадиш си медицинско и отиваш при инструктор...Той ти дава мотора...При мен беще Ява 180сс...Караше се 7 кормилни часа и от там на изпит...Изпита: имаше една лента бяла на асвалта...От нея потегляш и ускоряваш 1-ва, 2-ра...като стигнеш до следващатата бяла лента хакаш кучките и до третата лента тряя да спреш....после караш на охлюва с една ръка и на 8-цата с две...После имаше спиране на баир с голем наклон и потегляне...минаване през едниколове, по една дъска и през пясък...ала бала цялата работа На изпита дойде едното момче със сузуки срад мисля беше 750сс и падна с Явата докато го изпитваха За къф оптимист стааше дума саму После отидох и си подминих книжката за да ми хакнат новата катигория...и тогава нещата седяха така....Дори с "а" категория, докато ненавършиш 21 години неможеш да караш над 400сс...Води ти се че тряя имаш 3 години стаж...и на 21 си ги напрайл...след това може да караш кото искаш...аз и на никой непрепоръчвам ако не е карал да се качва на по-голям...то не че 400сс е малак Сузуки бантит 400сс с 4 клапана на цилиндър и 4 карбуратора на 6-та скорост с 16 000 оборота е на 240 км/ч...(за сажаление неможе да напълни до 18 000 на 6-та)...Моля, редактирайте си мнението, иначе ще бъде изтрито..........За справка - прочети тази тема: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=4421 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 4 декември 2007 Автор Сподели Публикувано 4 декември 2007 Явно всичко зависи от това с какво ще се минава на изпит.Нещо не ми се нрави идеята за Ява и подобни. Само трябва да си възстановя малко точки, че вече не знам какво е положението, а не ми се кара В и С-категория наново. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bone Публикувано 4 декември 2007 Сподели Публикувано 4 декември 2007 Обикновено не ти разрешават да караш твой мотор. Ама ако не паднеш няма да те скъсат - не се притеснявай толкова. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sando Публикувано 4 декември 2007 Сподели Публикувано 4 декември 2007 Аз като карах преди 8 години беше така ; 5 часа кормуване на полигона с даден от тях мотор (с друг няма да можеш да изпълниш упражненията) и после на изпит абе общо взето фасулска работа :icon_thumbup: не вярвам да има кои знае какви изменениа от тогава :icon_hmm: после идва страшното как да отцелееш сред толкова неадекватни шофиори по пътищата :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s_mitko Публикувано 4 декември 2007 Сподели Публикувано 4 декември 2007 Само да добавя , че от скоро щом земеш книжка и на 18 да си можеш да караш над 400сс мотор , стига да имаш . Листовките не трябва пак да ги караш . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 10 декември 2007 Сподели Публикувано 10 декември 2007 Само да добавя , че от скоро щом земеш книжка и на 18 да си можеш да караш над 400сс мотор , стига да имаш . Листовките не трябва пак да ги караш . Това не е много добро решение според мен...Ще се трепе още повече народ...Много зиманета си мислят, че всичко опира до навиването на масура... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kring Публикувано 17 декември 2007 Сподели Публикувано 17 декември 2007 Аз карах курс за 'А' тази есен на един полигон в кв.Хладилника, на ул.Филип Кутев (улицата е пряка на ул.Черни връх, срещу Мототехника) малко след пожарната. Там има двама инструктори - Мишо и Андрей. Аз бях при Андрей и го препоръчвам - обръща повече внимание на курсистите. Практиката е 12 моточаса. Моторите на Андрей са Suzuki GN125 и Laverda Sport 125 (този втория е двутактов и капризен, съответно малко по-труден за каране ). Не помня добре, но мисля, че на Мишо моторите бяха Honda.В този документ на стр.7-9 можеш да видиш задължителните елементи, които се изпълняват на изпита:Методика за провеждане на практически изпитМинус е, че има доста хора и понякога стоиш и дремеш повече, отколкото караш... Но като, цяло времето е достатъчно да се научи последователността от елементите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sirko Публикувано 19 март 2008 Сподели Публикувано 19 март 2008 Колеги някой знае ли колко излиза курса за А категория, Б си имам така че листовки няма да минавам пак, като крайна цена как излиза + смяна на книжката в КАТ т.е. в крайна сметка колко излиза всичко? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 19 март 2008 Сподели Публикувано 19 март 2008 Един мой познат, когато имаше ограничение до 21 г. да не караш мотор над 400 куб., си сложи лепенка на хонда 750 - 250 куб. и полицаите като го сапираха, така и не заглеждаха талона докрай! :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lyuli Публикувано 19 март 2008 Сподели Публикувано 19 март 2008 Преди 2 години си платих 150 лева но така и не го изкарах. Трябва скоро да ходя да го изкарам и да си доплатя, но доколкото знам е доста под категория В. Лошото е че мога да карам само тип чопър мотор :( , а такъв мерак има за пистов. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 19 март 2008 Сподели Публикувано 19 март 2008 Старичък съм вече за кат. "А"... Ами я кажете някой карал ли е и трябва ли да се кара Б+Е и С+Е, че не ми е много ясно. Че от дъжд на вятър се налага да закача ремаркенце, има възможности и за караванка... Та се зачудих скоро - трябва ли да карам за Е, имам Б, С, М и Т Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XaBaTa Публикувано 20 март 2008 Сподели Публикувано 20 март 2008 Миналата година изкарах А категория. Школата е в Княжево, а кормуването се прави в двора на бившото военно строително училище под Суходол. Курса беше 140 лв (90 курс + 50 за изпит май). Караше се едно Мото Гуци на 100 години. Не очаквай там да те научат да караш :icon_censored: Просто има постановката и ти въртиш по упражненията. На изпита човека от ДАИ (или КАТ беше) гледаше само дали можеш да правиш 8-ката и „охлюва". Като търсих школа миналата година бях чел, че има и някъде в Мотописта за към 200-220 лв. Цената на книжката ако не се лъжа е 10лв за стандартно (1 месец) и 30лв за бърза (7-10 дена). Успех :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 20 март 2008 Сподели Публикувано 20 март 2008 Старичък съм вече за кат. "А"... Ами я кажете някой карал ли е и трябва ли да се кара Б+Е и С+Е, че не ми е много ясно. Че от дъжд на вятър се налага да закача ремаркенце, има възможности и за караванка... Та се зачудих скоро - трябва ли да карам за Е, имам Б, С, М и Т За ремаркенце ако става въпрос, мисля че не е необходимо да имаш Е категория, виж за каравана вече сигурно ще трябва - в правилника го има цитирано точно, но не можах да го открия. А пък като говорим за ремарке, маневра на заден ход ако трябва да се прави - това ми се струва цяло изкуство. Или поне на мен хич не ми се отдава, а бе работата опира до опит. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fg21 Публикувано 20 март 2008 Сподели Публикувано 20 март 2008 Старичък съм вече за кат. "А"... Ами я кажете някой карал ли е и трябва ли да се кара Б+Е и С+Е, че не ми е много ясно. Че от дъжд на вятър се налага да закача ремаркенце, има възможности и за караванка... Та се зачудих скоро - трябва ли да карам за Е, имам Б, С, М и Т До колкото си спомням от правилника... за едноосни ремаркета и каравани нямаше нужда от Е категория. А пък като говорим за ремарке, маневра на заден ход ако трябва да се прави - това ми се струва цяло изкуство. Или поне на мен хич не ми се отдава, а бе работата опира до опит. Като се счупи на баща ми старата колица (едно ренде лагунка) ми се наложи да я кавам на платформа и да я закарам от Овча Купел до Хаджи Димитър Беше голям купон маневрирането и особено паркирането. Много ми хареса да управлявам кола със закачено двуосно ремарке. След това се чувствах горд със себе си :icon_angel: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 21 март 2008 Сподели Публикувано 21 март 2008 За ремаркенце ако става въпрос, мисля че не е необходимо да имаш Е категория, виж за каравана вече сигурно ще трябва - в правилника го има цитирано точно, но не можах да го открия. А пък като говорим за ремарке, маневра на заден ход ако трябва да се прави - това ми се струва цяло изкуство. Или поне на мен хич не ми се отдава, а бе работата опира до опит.Нямам проблеми аз с това... напред, назад - карам и паркирам без проблеми. Верно е до опит. Наистина трябва да проверя, щото имам Т в книжката си (за колесен трактор, представете си) Трябва да се провери Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivaylo iliev Публикувано 21 март 2008 Сподели Публикувано 21 март 2008 Нямам проблеми аз с това... напред, назад - карам и паркирам без проблеми. Верно е до опит. Наистина трябва да проверя, щото имам Т в книжката си (за колесен трактор, представете си) Трябва да се провери Необходима е категория Е ако ремаркето или караваната е над 750 кг.Аз си имам каравана с тегло 1200 кг, но все още не съм изкарал категория + Е.На два пъти съм си я караваната до морето със старата кола.Първият път ме спряха около Сливен и започнах да се правя на луд, като им казах, че е под 750 кг ама на нея си пишеше 1200 кг.Разминах се със акт.Следващата година пак я карах без категория, но се разминах без да ме спрат.След това дълги години я държах в един двор в Черноморец и си я дърпах само до къмпинг Градина.Само че, вече не ми се ходи до скапаното ни Черноморие и се ориентирам към язовири и реки във вътрешността на страната. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lyuli Публикувано 21 март 2008 Сподели Публикувано 21 март 2008 ivaylo iliev, не си единствен, който няма вече желание да ходи "красивото", архитектурно издържано, незастроено, добре поддържано, залесено и затренвено българско черноморие. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 21 март 2008 Сподели Публикувано 21 март 2008 Знам, човече, нали говорихме за това по НГ... И на мен ми е противно това черноморие. Ама на Арапя си имаме готин хазяин, който каза, че докато е жив - ще пази място за палатки там. Няма как, заради децата... докато са с мен (още няколко годинки ще е тва, 5-6-7 най-много) - ще ходя на море. После - по-добре да се грабнеш за една седмица из Европата, отколкото да им гледам недоумиците тук... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lyuli Публикувано 21 март 2008 Сподели Публикувано 21 март 2008 Със Сивушка започваме от тази година. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 21 март 2008 Сподели Публикувано 21 март 2008 То хубаво почваш, ама на мен не ми е писано. Исках да ги заведа за десетина дни в Будапеща, Прага и Виена. Много се зарадваха, след което им поставих условие - това пътешествие, или море.... Бяха доста разочаровани, че няма да могат да пътуват в чужбина децата, и въпеки всичко избраха морето... Ама те са деца, това е нормално. Стой и гледай какво ме чака след няколко години само.... Кой иска да ходи на море с дъртите.... И сега се наслаждавам на времето, прекарано с тях, щото е ОГРАНИЧЕНО.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 21 март 2008 Сподели Публикувано 21 март 2008 :sorry: :sorry: :offtopic: :offtopic: Който си е влюбен в морето, просто си е влюбен! Аз лично небих могъл да живея далеч от него, и влажния въздух...Когато бях в казармата, щом се върнех в отпуск и бягах да нагазя в сините води, дори и зимата...Ах, морето....Язък, че мутри и идиоти владеят крайбрежието вече :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.