Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Как да си добавим "А" категория


todor

Препоръчано мнение

Колеги знам, че въпроса не е много по темата, но искам да изкарам и "А" категория, а има много чуденки. Въобще не съм наясно трябва ли да се явявам на листовки отново и с личен мотор ли трябва да отида и въобще какво представлява изпита? Дали става с 125 сс скутер или трябва да е мотор със скорости ? Дали някой е наясно ? А и още нещо, трябва ли да карам курса по място на регистрация в КАТ или може и в друг град? Мисля да използвам случая и някоя друга точка да си възстановя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Един познат изкара наскоро А категория в Сф, но за жалост мястото, където кара, вече е продадено и не знам къде се е преместил инструкторът сега - беше на един полигон при Мотописта. Ако искаш курс, ще се опитам да му издиря номера.

 

Значи, стандартният ред е: Провежда се курс, на който караш на полигон някакви часове. Има упражнения - разни колчета, кръгчета, дъски, по които да минаваш и т.н. Караш мотор, който ти го дава инструкторът. На мотора си сам, той крещи по тебе от безопасно разстояние. Караш, караш, караш и идва денят на изпита. Ако си взел листовки някога под някаква форма, не правиш листовки. Ако не си - правиш. После изпълняваш същите упражнения с учебния мотор пред изпитващите. Обикновено всички минават, ако не паднат от мотора.

 

Не знам как стои въпросът с местоживеенето обаче, трябва да питаш в автошколата дето би искал да караш. Според мен така ще е най-разумно. Там има едни лелки дето това работят - да знаят може и кое не може.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно местоживеенето - мисля, че не е задължително. Моя колежка след като изкара курса тук в София и не успя да си вземе кормуването n-пъти, я уредихме с общи усилия да изкара в друг град. Слава богу, не кара, така че спокойно, колеги!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди години взех "А" категория. Понеже вече имах "В" и карах само кормуване. Т.е. ако имаш някаква категория в момента на листовки не се яваваш, а само на кормуване. Вадиш си медицинско и отиваш при инструктор. Той ти дава мотора. При мен беше Ява 180сс. Караше се 7 кормилни часа и от там на изпит. Изпита: имаше една лента бяла на асфалта. От нея потегляш и ускоряваш 1-ва, 2-ра...като стигнеш до следващатата бяла лента хакаш кучките и до третата лента трябва да спреш. После караш на охлюва с една ръка и на 8-цата с две. После имаше спиране на баир с голям наклон и потегляне, минаване през едни колове, по една дъска и през пясък...ала бала цялата работа :) На изпита дойде едното момче със Сузуки срад мисля беше 750сс и падна с Явата, докато го изпитваха :) За какъв оптимист ставаше дума само :) . После отидох и си подмених книжката за да ми хакнат новата катигория...и тогава нещата седяха така. Дори с "а" категория, докато не навършиш 21 години не можеш да караш над 400сс. Води ти се, че трябва да имаш 3 години стаж и на 21 си ги направил, след това може да караш колкото искаш. Аз и на никой не препоръчвам, ако не е карал да се качва на по-голям...то не че 400сс е малък :) Сузуки бантит 400сс с 4 клапана на цилиндър и 4 карбуратора на 6-та скорост с 16 000 оборота е на 240 км/ч...(за съжаление не може да напълни до 18 000 на 6-та)...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди години взех "А" категория...Понеже вече имах "В" и карах само кормуване...Т.е. ако имаш някаква категория в момента на листовки не се яваваш а само на кормуване...Вадиш си медицинско и отиваш при инструктор...Той ти дава мотора...При мен беще Ява 180сс...Караше се 7 кормилни часа и от там на изпит...Изпита: имаше една лента бяла на асвалта...От нея потегляш и ускоряваш 1-ва, 2-ра...като стигнеш до следващатата бяла лента хакаш кучките и до третата лента тряя да спреш....после караш на охлюва с една ръка и на 8-цата с две...После имаше спиране на баир с голем наклон и потегляне...минаване през едниколове, по една дъска и през пясък...ала бала цялата работа :) На изпита дойде едното момче със сузуки срад мисля беше 750сс и падна с Явата докато го изпитваха :) За къф оптимист стааше дума саму :) После отидох и си подминих книжката за да ми хакнат новата катигория...и тогава нещата седяха така....Дори с "а" категория, докато ненавършиш 21 години неможеш да караш над 400сс...Води ти се че тряя имаш 3 години стаж...и на 21 си ги напрайл...след това може да караш кото искаш...аз и на никой непрепоръчвам ако не е карал да се качва на по-голям...то не че 400сс е малак :) Сузуки бантит 400сс с 4 клапана на цилиндър и 4 карбуратора на 6-та скорост с 16 000 оборота е на 240 км/ч...(за сажаление неможе да напълни до 18 000 на 6-та)...

Моля, редактирайте си мнението, иначе ще бъде изтрито..........

За справка - прочети тази тема: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=4421

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно всичко зависи от това с какво ще се минава на изпит.Нещо не ми се нрави идеята за Ява и подобни. Само трябва да си възстановя малко точки, че вече не знам какво е положението, а не ми се кара В и С-категория наново.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено не ти разрешават да караш твой мотор. Ама ако не паднеш няма да те скъсат - не се притеснявай толкова.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз като карах преди 8 години беше така ; 5 часа кормуване на полигона с даден от тях мотор (с друг няма да можеш да изпълниш упражненията) и после на изпит абе общо взето фасулска работа :icon_thumbup: не вярвам да има кои знае какви изменениа от тогава :icon_hmm: после идва страшното как да отцелееш сред толкова неадекватни шофиори по пътищата :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя , че от скоро щом земеш книжка и на 18 да си можеш да караш над 400сс мотор , стига да имаш :) . Листовките не трябва пак да ги караш .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя , че от скоро щом земеш книжка и на 18 да си можеш да караш над 400сс мотор , стига да имаш :) . Листовките не трябва пак да ги караш .

 

Това не е много добро решение според мен...Ще се трепе още повече народ...Много зиманета си мислят, че всичко опира до навиването на масура...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз карах курс за 'А' тази есен на един полигон в кв.Хладилника, на ул.Филип Кутев (улицата е пряка на ул.Черни връх, срещу Мототехника) малко след пожарната. Там има двама инструктори - Мишо и Андрей. Аз бях при Андрей и го препоръчвам - обръща повече внимание на курсистите. Практиката е 12 моточаса. Моторите на Андрей са Suzuki GN125 и Laverda Sport 125 (този втория е двутактов и капризен, съответно малко по-труден за каране :) ). Не помня добре, но мисля, че на Мишо моторите бяха Honda.

В този документ на стр.7-9 можеш да видиш задължителните елементи, които се изпълняват на изпита:

Методика за провеждане на практически изпит

Минус е, че има доста хора и понякога стоиш и дремеш повече, отколкото караш... Но като, цяло времето е достатъчно да се научи последователността от елементите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Колеги някой знае ли колко излиза курса за А категория, Б си имам така че листовки няма да минавам пак, като крайна цена как излиза + смяна на книжката в КАТ т.е. в крайна сметка колко излиза всичко?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Един мой познат, когато имаше ограничение до 21 г. да не караш мотор над 400 куб., си сложи лепенка на хонда 750 - 250 куб. и полицаите като го сапираха, така и не заглеждаха талона докрай! :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 години си платих 150 лева но така и не го изкарах. Трябва скоро да ходя да го изкарам и да си доплатя, но доколкото знам е доста под категория В. Лошото е че мога да карам само тип чопър мотор :( , а такъв мерак има за пистов.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Старичък съм вече за кат. "А"... Ами я кажете някой карал ли е и трябва ли да се кара Б+Е и С+Е, че не ми е много ясно. Че от дъжд на вятър се налага да закача ремаркенце, има възможности и за караванка... Та се зачудих скоро - трябва ли да карам за Е, имам Б, С, М и Т

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година изкарах А категория. Школата е в Княжево, а кормуването се прави в двора на бившото военно строително училище под Суходол. Курса беше 140 лв (90 курс + 50 за изпит май). Караше се едно Мото Гуци на 100 години. Не очаквай там да те научат да караш :icon_censored: Просто има постановката и ти въртиш по упражненията. На изпита човека от ДАИ (или КАТ беше) гледаше само дали можеш да правиш 8-ката и „охлюва".

 

Като търсих школа миналата година бях чел, че има и някъде в Мотописта за към 200-220 лв.

 

Цената на книжката ако не се лъжа е 10лв за стандартно (1 месец) и 30лв за бърза (7-10 дена).

 

 

Успех :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Старичък съм вече за кат. "А"... Ами я кажете някой карал ли е и трябва ли да се кара Б+Е и С+Е, че не ми е много ясно. Че от дъжд на вятър се налага да закача ремаркенце, има възможности и за караванка... Та се зачудих скоро - трябва ли да карам за Е, имам Б, С, М и Т

 

 

За ремаркенце ако става въпрос, мисля че не е необходимо да имаш Е категория, виж за каравана вече сигурно ще трябва - в правилника го има цитирано точно, но не можах да го открия. А пък като говорим за ремарке, маневра на заден ход ако трябва да се прави - това ми се струва цяло изкуство. Или поне на мен хич не ми се отдава, а бе работата опира до опит.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Старичък съм вече за кат. "А"... Ами я кажете някой карал ли е и трябва ли да се кара Б+Е и С+Е, че не ми е много ясно. Че от дъжд на вятър се налага да закача ремаркенце, има възможности и за караванка... Та се зачудих скоро - трябва ли да карам за Е, имам Б, С, М и Т

 

До колкото си спомням от правилника... за едноосни ремаркета и каравани нямаше нужда от Е категория.

 

 

А пък като говорим за ремарке, маневра на заден ход ако трябва да се прави - това ми се струва цяло изкуство. Или поне на мен хич не ми се отдава, а бе работата опира до опит.

 

Като се счупи на баща ми старата колица (едно ренде лагунка) ми се наложи да я кавам на платформа и да я закарам от Овча Купел до Хаджи Димитър :) Беше голям купон маневрирането и особено паркирането. Много ми хареса да управлявам кола със закачено двуосно ремарке. След това се чувствах горд със себе си :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За ремаркенце ако става въпрос, мисля че не е необходимо да имаш Е категория, виж за каравана вече сигурно ще трябва - в правилника го има цитирано точно, но не можах да го открия. А пък като говорим за ремарке, маневра на заден ход ако трябва да се прави - това ми се струва цяло изкуство. Или поне на мен хич не ми се отдава, а бе работата опира до опит.

Нямам проблеми аз с това... напред, назад - карам и паркирам без проблеми. Верно е до опит. Наистина трябва да проверя, щото имам Т в книжката си (за колесен трактор, представете си) Трябва да се провери

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямам проблеми аз с това... напред, назад - карам и паркирам без проблеми. Верно е до опит. Наистина трябва да проверя, щото имам Т в книжката си (за колесен трактор, представете си) Трябва да се провери

 

Необходима е категория Е ако ремаркето или караваната е над 750 кг.Аз си имам каравана с тегло 1200 кг, но все още не съм изкарал категория + Е.На два пъти съм си я караваната до морето със старата кола.Първият път ме спряха около Сливен и започнах да се правя на луд, като им казах, че е под 750 кг ама на нея си пишеше 1200 кг.Разминах се със акт.Следващата година пак я карах без категория, но се разминах без да ме спрат.След това дълги години я държах в един двор в Черноморец и си я дърпах само до къмпинг Градина.Само че, вече не ми се ходи до скапаното ни Черноморие и се ориентирам към язовири и реки във вътрешността на страната.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ivaylo iliev, не си единствен, който няма вече желание да ходи "красивото", архитектурно издържано, незастроено, добре поддържано, залесено и затренвено българско черноморие.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Знам, човече, нали говорихме за това по НГ... И на мен ми е противно това черноморие. Ама на Арапя си имаме готин хазяин, който каза, че докато е жив - ще пази място за палатки там. Няма как, заради децата... докато са с мен (още няколко годинки ще е тва, 5-6-7 най-много) - ще ходя на море. После - по-добре да се грабнеш за една седмица из Европата, отколкото да им гледам недоумиците тук...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То хубаво почваш, ама на мен не ми е писано. Исках да ги заведа за десетина дни в Будапеща, Прага и Виена. Много се зарадваха, след което им поставих условие - това пътешествие, или море.... Бяха доста разочаровани, че няма да могат да пътуват в чужбина децата, и въпеки всичко избраха морето... Ама те са деца, това е нормално. Стой и гледай какво ме чака след няколко години само.... Кой иска да ходи на море с дъртите.... И сега се наслаждавам на времето, прекарано с тях, щото е ОГРАНИЧЕНО....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:sorry: :sorry: :offtopic: :offtopic:

 

Който си е влюбен в морето, просто си е влюбен! Аз лично небих могъл да живея далеч от него, и влажния въздух...Когато бях в казармата, щом се върнех в отпуск и бягах да нагазя в сините води, дори и зимата...Ах, морето....Язък, че мутри и идиоти владеят крайбрежието вече :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...