Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Проблем с газова уредба


Препоръчано мнение

Здравейте! От няколко месеца карам Аутлендър 2004г. 2000 кубика, 136 к.с, мотор 4G63. Като цяло съм доволен, но имам проблем с настройката на газовата уредба, която е BRC Sequent Fly. Поставяна е предполагам в Италия защото с нея взех колата. Като взех колата имаше някакви прекъсвания във високите обороти. Майстора каза, че 2 от дюзите са сменяни и не са еднакви, от което е проблема. Сменихме рейката и дюзите с други, които не са БРЦ но не мога да кажа в момента каква марка са. Колата заработи нормално, но при каране извънградско със скорост около 120 след няколко минути светва чека и показва грешки P0170 и P0125. Карах я на няколко места да я настройват и навсякъде резултата е един и същ. Като разход след настройките дава около 12/100 извънградско без значение от скоростта и пътя. При първата настройка даваше 10/100, а сега вече няма сваляне под тези 12/100. За момента не мога да кажа градско колко е разхода. Изчетох във форума за описаните грешки и се насочих, че е проблем с газовата. Термостата го проверих и работи. Посъветвайте ме къде да отида за района на София да настроят като хората тази газова, че ми лази по нервите!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

P0170- Fuel Trim Malfunction Bank 1.Получава се когато имаме бедна или богата смес. Засичайки бедна (богата) смес, бензиновият компютър започва да прави корекции и когато тези корекции превишат някакъв процент, отчита грешка.

Човек може и сам да си направи проверка. Купува се ЕЛМ327- 10-15 лв (става само за автомобили с OBD). Инсталира се програмката Torque Pro (замунда) на телефон или таблет и се следи параметъра "Fuel Trim Bank 1 Short Term" от "живите данни". Трябва да се движи в тесни граници +- няколко%. Като екстра на тази програмка е, че могат да се чистят грешките на ЕКУ-то. Хубаво е когато се правят настройки на колата, да се правят от хора, знаещи какво правят.

Другата грешка може и да не от газовата инжекция (а може и да е).

Довечера мога да проверя точна каква е, но е свързана с температура на водата за контрол на горивото.

Това изскочи от гугалеску- P0125 TOYOTA - Недостатъчна температура на охлаждащата течност за контрол на горивото при затворен контур.

P0125 code definition Insufficient Coolant Temperature For Closed Loop Fuel Control

 

И аз имам проблем с Р0170, но при мен е от калпав газов редуктор. Не държи стабилно диференциалното налягане и от там се ошашква системата.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

P0170- Fuel Trim Malfunction Bank 1.Получава се когато имаме бедна или богата смес. Засичайки бедна (богата) смес, бензиновият компютър започва да прави корекции и когато тези корекции превишат някакъв процент, отчита грешка.

Човек може и сам да си направи проверка. Купува се ЕЛМ327- 10-15 лв (става само за автомобили с OBD). Инсталира се програмката Torque Pro (замунда) на телефон или таблет и се следи параметъра "Fuel Trim Bank 1 Short Term" от "живите данни". Трябва да се движи в тесни граници +- няколко%. Като екстра на тази програмка е, че могат да се чистят грешките на ЕКУ-то. Хубаво е когато се правят настройки на колата, да се правят от хора, знаещи какво правят.

Другата грешка може и да не от газовата инжекция (а може и да е).

Довечера мога да проверя точна каква е, но е свързана с температура на водата за контрол на горивото.

Това изскочи от гугалеску- P0125 TOYOTA - Недостатъчна температура на охлаждащата течност за контрол на горивото при затворен контур.

P0125 code definition Insufficient Coolant Temperature For Closed Loop Fuel Control

 

И аз имам проблем с Р0170, но при мен е от калпав газов редуктор. Не държи стабилно диференциалното налягане и от там се ошашква системата.

P0125 четох че е възможно да е и от датчик на температурата на водата ама той май не е един и не знам кой да сменям. Пак опирам до майстор, който да разбира от тези коли, но не мога да уцеля такъв. Стрелката на температурата на водата не ми стои отвесно точно на средата, а на предишната бяла черта, което незнам колко е нормално? При продължително пускане по инерция спада още едно деление и после пак се качва до същото, на което е била. Това ме кара да проверя дали термостата затваря, но се оказа че е наред. Пак ще попитам за съвет за читав майстор, който да настрои коректно газовата уредба за да видя дали че продължава да изкарва тази грешка Р0125

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За този автомобил P0125-insufficient cooland temperature for closed loop fuel control. Недостатъчна температура на охлаждаща течност. Като причини: ел връзки, датчик за температура, термостат.

И пак стигаме до живи данни, за да се види каква температура отчита ЕКУ. Ако е датчик или кабели температурата няма да стои стабилна, а ще "играе" постоянно. Най-често прекъсва връзката в самият датчик, между термисторът и кабела свързан с него. Ако е от термостат, ще отчита ниска температура, но ще стои със стабилна стойност. А ако тотално е прекъснал датчика ще стои на минус 40 градуса.

И датчиците за темпертура на ЕКУ и прибора на таблото са различни.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За този автомобил P0125-insufficient cooland temperature for closed loop fuel control. Недостатъчна температура на охлаждаща течност. Като причини: ел връзки, датчик за температура, термостат.

И пак стигаме до живи данни, за да се види каква температура отчита ЕКУ. Ако е датчик или кабели температурата няма да стои стабилна, а ще "играе" постоянно. Най-често прекъсва връзката в самият датчик, между термисторът и кабела свързан с него. Ако е от термостат, ще отчита ниска температура, но ще стои със стабилна стойност. А ако тотално е прекъснал датчика ще стои на минус 40 градуса.

И датчиците за темпертура на ЕКУ и прибора на таблото са различни.

Купил съм си ЕЛМ327 и ще се опитам да видя дали някъде показва температурата на водата за да видя дали ще играе. А попринцип знаеш ли къде стои датчика за температура на ЕКУ. Дали е този датчик с един кабел, който стои на термостата до този с 4 извода?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С едното кабелче би трябвало да е за уреда на таблото.

Сега свързах ЕЛМ327 и проследих живите данни на показание "Coolant". Нямаше никаква игра освен, че стигаше до 94 градуса, пуска перките и пада до 89 градуса. Мисля че това е нормално. Не знам обаче до колко може да се вярва на този уред. Заради тази газова уредба май ще си намразя колата

Редактирано от peko80
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А и разход 11-12 на сто си е ОК за този двигател и купе. На мен при вагона при засечени над 200 000км е 11.8/100.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А и разход 11-12 на сто си е ОК за този двигател и купе. На мен при вагона при засечени над 200 000км е 11.8/100.

Сигурно си прав,но преди да ми сменят ангренажния ремък ходих до морето и на отиване и на връщане със скорост около 150км даде около 10 и пак си набиваше същите грешки. Според мен трябва да намеря читав майстор, който да настрои газовата като хората пък колкото харчи толкова. А горепосочените грешки не излизат когато се кара на бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

10/100 със 150? До скоро карах чудото от аватара, с подобен мотор като твоя, а сега съм с Пинин 1,8 МРI на газ и смея да твърдя, че такъв разход няма как да стане. А щом и тогава е давала такива грешки, значи и тогава настройките са били подобни.

Сега набързо ще опитам да обясня. ГИ е подизпълнител на бензиновия ЕКУ и нещата са твърди, т.е. във всяка работна точка на бензиновият ЕКУ, времената на инжекторите чрез приравнителен коефициент стават времена на газовите инжектори. Например ако в дадена точка имаме 10 милисекунди необходимо бензиново време, а стехиометрична смес на газ се постига при газово време 15 милисекунди, то ни е необходима настройка с коефициент 1.5. Какво става ако опитаме да икономисаме газ? Намаляваме коефициента до... примерно 1,2.

Значи в тази точка газовият инжектор трябва да работи вместо 15, само 12 милисекунди и да даде икономия от 25%. Но какво става в реалност? Постъпилата газ е по-малко от необходимата, а въздухът си е същият. Т.е. в изгорелите газове има излишък на кислород, от там ламбда сондата дава сигнал до ЕКУ, че сместа е бедна и се задейства краткосрочната корекция на бензиновите времена "Fuel Trim Bank 1 Short Term". И те се вдигат докато лабдата не отчете нормална или богата смес, а това става когато сместа стане стехиометрична, а това по необходимост е при 15 милисекунди газово време, защото това си е физически закон, колко гориво с колко кислород ще се свърже за да изгори напълно. Но това газово време при коеф 1,2 (колкото сме задали) се получава при бензиново време от 12,5 милисекунди.

На практика изгаряме същото количество газ, но с допълнителна корекция на бензиновите времена, но В ЕКУ има настройка, която казва, че щом за стандартно време от 10 мс е необходимо да се работи 12,5 мс, значи нещо с горивото (бензина) не е наред. Я помпа не дава налягане, я има теч на гориво и системата предупреждава водача с чек енджин и записана грешка Р0170. На практика стигаме до същата работна точка, но не веднага с първото впръскване, а след няколко такта и имаме спъната кола с прегряващ двигател.

Затова е добре да се покара малко колата като се гледат живите данни и по-точно STFT1, което е точно краткосрочната корекция в проценти. Нормално се движи от -3 до +3% (0% е идеалното). Ако показва в плюс- значи сместа е бедна и трябва да се коригира с показаният процент, ако е в минус=> богата смес. И така за всяка работна точка (обикновено се прави за сектори).

Станах малко отегчителен май...

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

10/100 със 150? До скоро карах чудото от аватара, с подобен мотор като твоя, а сега съм с Пинин 1,8 МРI на газ и смея да твърдя, че такъв разход няма как да стане. А щом и тогава е давала такива грешки, значи и тогава настройките са били подобни.

Сега набързо ще опитам да обясня. ГИ е подизпълнител на бензиновия ЕКУ и нещата са твърди, т.е. във всяка работна точка на бензиновият ЕКУ, времената на инжекторите чрез приравнителен коефициент стават времена на газовите инжектори. Например ако в дадена точка имаме 10 милисекунди необходимо бензиново време, а стехиометрична смес на газ се постига при газово време 15 милисекунди, то ни е необходима настройка с коефициент 1.5. Какво става ако опитаме да икономисаме газ? Намаляваме коефициента до... примерно 1,2.

Значи в тази точка газовият инжектор трябва да работи вместо 15, само 12 милисекунди и да даде икономия от 25%. Но какво става в реалност? Постъпилата газ е по-малко от необходимата, а въздухът си е същият. Т.е. в изгорелите газове има излишък на кислород, от там ламбда сондата дава сигнал до ЕКУ, че сместа е бедна и се задейства краткосрочната корекция на бензиновите времена "Fuel Trim Bank 1 Short Term". И те се вдигат докато лабдата не отчете нормална или богата смес, а това става когато сместа стане стехиометрична, а това по необходимост е при 15 милисекунди газово време, защото това си е физически закон, колко гориво с колко кислород ще се свърже за да изгори напълно. Но това газово време при коеф 1,2 (колкото сме задали) се получава при бензиново време от 12,5 милисекунди.

На практика изгаряме същото количество газ, но с допълнителна корекция на бензиновите времена, но В ЕКУ има настройка, която казва, че щом за стандартно време от 10 мс е необходимо да се работи 12,5 мс, значи нещо с горивото (бензина) не е наред. Я помпа не дава налягане, я има теч на гориво и системата предупреждава водача с чек енджин и записана грешка Р0170. На практика стигаме до същата работна точка, но не веднага с първото впръскване, а след няколко такта и имаме спъната кола с прегряващ двигател.

Затова е добре да се покара малко колата като се гледат живите данни и по-точно STFT1, което е точно краткосрочната корекция в проценти. Нормално се движи от -3 до +3% (0% е идеалното). Ако показва в плюс- значи сместа е бедна и трябва да се коригира с показаният процент, ако е в минус=> богата смес. И така за всяка работна точка (обикновено се прави за сектори).

Станах малко отегчителен май...

Супер колега. Сега знам за какво е този Фуел трим.

Обяснението ти е нспълно разбираемо и логично.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно си прав,но преди да ми сменят ангренажния ремък ходих до морето и на отиване и на връщане със скорост около 150км даде около 10 и пак си набиваше същите грешки. Според мен трябва да намеря читав майстор, който да настрои газовата като хората пък колкото харчи толкова. А горепосочените грешки не излизат когато се кара на бензин.

 

 

 

Ако със скорост 150км разхода ти е бил 10 газ не е трябвало да пипаш нищо. Аз съм със същият двигател и със същата газова уредба и след 3-4 настройки разхода е точно 12 газ със скорост 130-140. Това са 4000 оборота и не пада под 12. Пада ми до 10л. но със скорост 90-100 най-много.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако със скорост 150км разхода ти е бил 10 газ не е трябвало да пипаш нищо. Аз съм със същият двигател и със същата газова уредба и след 3-4 настройки разхода е точно 12 газ със скорост 130-140. Това са 4000 оборота и не пада под 12. Пада ми до 10л. но със скорост 90-100 най-много.

Потвърждавам .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако със скорост 150км разхода ти е бил 10 газ не е трябвало да пипаш нищо. Аз съм със същият двигател и със същата газова уредба и след 3-4 настройки разхода е точно 12 газ със скорост 130-140. Това са 4000 оборота и не пада под 12. Пада ми до 10л. но със скорост 90-100 най-много.

Нямаше как да не пипам защото обтегача на ангренажния ремък беше менте и за около 500км се прецака и за малко щях да счупя мотора. След като го смениха почна да дава този разход. Не намирам никаква логика ама е факт. ЍИначе колата работи тихо и равномерно т.е. според мен ремъка си е зацепен нормално. Като ви чета коментарите явно това е нормалния разход.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

10/100 със 150? До скоро карах чудото от аватара, с подобен мотор като твоя, а сега съм с Пинин 1,8 МРI на газ и смея да твърдя, че такъв разход няма как да стане. А щом и тогава е давала такива грешки, значи и тогава настройките са били подобни.

Сега набързо ще опитам да обясня. ГИ е подизпълнител на бензиновия ЕКУ и нещата са твърди, т.е. във всяка работна точка на бензиновият ЕКУ, времената на инжекторите чрез приравнителен коефициент стават времена на газовите инжектори. Например ако в дадена точка имаме 10 милисекунди необходимо бензиново време, а стехиометрична смес на газ се постига при газово време 15 милисекунди, то ни е необходима настройка с коефициент 1.5. Какво става ако опитаме да икономисаме газ? Намаляваме коефициента до... примерно 1,2.

Значи в тази точка газовият инжектор трябва да работи вместо 15, само 12 милисекунди и да даде икономия от 25%. Но какво става в реалност? Постъпилата газ е по-малко от необходимата, а въздухът си е същият. Т.е. в изгорелите газове има излишък на кислород, от там ламбда сондата дава сигнал до ЕКУ, че сместа е бедна и се задейства краткосрочната корекция на бензиновите времена "Fuel Trim Bank 1 Short Term". И те се вдигат докато лабдата не отчете нормална или богата смес, а това става когато сместа стане стехиометрична, а това по необходимост е при 15 милисекунди газово време, защото това си е физически закон, колко гориво с колко кислород ще се свърже за да изгори напълно. Но това газово време при коеф 1,2 (колкото сме задали) се получава при бензиново време от 12,5 милисекунди.

На практика изгаряме същото количество газ, но с допълнителна корекция на бензиновите времена, но В ЕКУ има настройка, която казва, че щом за стандартно време от 10 мс е необходимо да се работи 12,5 мс, значи нещо с горивото (бензина) не е наред. Я помпа не дава налягане, я има теч на гориво и системата предупреждава водача с чек енджин и записана грешка Р0170. На практика стигаме до същата работна точка, но не веднага с първото впръскване, а след няколко такта и имаме спъната кола с прегряващ двигател.

Затова е добре да се покара малко колата като се гледат живите данни и по-точно STFT1, което е точно краткосрочната корекция в проценти. Нормално се движи от -3 до +3% (0% е идеалното). Ако показва в плюс- значи сместа е бедна и трябва да се коригира с показаният процент, ако е в минус=> богата смес. И така за всяка работна точка (обикновено се прави за сектори).

Станах малко отегчителен май...

Колега благодаря за изчерпателното обяснение. Много е логично всичко това, което обясняваш ама е хубаво е повечето майстори да знаят това, но уви. Остава ми само да намеря някой толкова добре запознат за да я настрои както обясняваш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега свързах ЕЛМ327 и проследих живите данни на показание "Coolant". Нямаше никаква игра освен, че стигаше до 94 градуса, пуска перките и пада до 89 градуса. Мисля че това е нормално. Не знам обаче до колко може да се вярва на този уред. Заради тази газова уредба май ще си намразя колата

Здравейте колеги , при мен този ЕЛМ327 не иска да се свърже с ЕКУ как го правите?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги , при мен този ЕЛМ327 не иска да се свърже с ЕКУ как го правите?

какъв е елма, с каква програма.?

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има два варианта на ЕЛМ327. Версия 1.5 и версия 2.1. Трябва да се пробват и двата, защото (по спомен) 2.1 прави проблеми с по-стари модели коли. Познават се по това, колко платки има в кутийката. Единият е с две платки, една над друга (и май той беше проблемния), че и по-скъп (ако 15-20 лева е скъпо).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има два варианта на ЕЛМ327. Версия 1.5 и версия 2.1. Трябва да се пробват и двата, защото (по спомен) 2.1 прави проблеми с по-стари модели коли. Познават се по това, колко платки има в кутийката. Единият е с две платки, една над друга (и май той беше проблемния), че и по-скъп (ако 15-20 лева е скъпо).

С една платка е свърза се веднъж и после не ще и не ще :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 години ...

Надигам стара тема но да споделя и моят печален опит.

Притежавам Аутлендър 2.0 4g63 с монтиран ГИ с ODB корекция. До тук добре докато лятото не започна да записва грешка P0170 - коркция на впръскването т.н фуелтрим. Карах така до преди месец когато се появи грешка P0155 - подгряването на управляващата ламбда сонда.

След замяна на сонадата с една използвана се появи и P0125 със последващо записване на P0170. Веднага ми светна в главата че всичко идва от ламбда сондата нищо че при тълкуване P0125 не подсказва това. Инфо за грешката намерих в американски форум за Еклипс със същия мотор. Оказва че в действителност това е грешка за “ленива” ламбда сонда. След замяната с нова сонда на Денсо нещата си дойдоха на мястото. Няма излишни грешки а и се надявам отново да постигна разхода от 10.6/10,8 за 100 км Пропан-Бутан. Това което забелязах е че с ленива сонда разхода е умопомрачителен 15/100 гас при еднакви маршрути и скорости. Надявам се че ще е полезно и за други колеги.

Редактирано от Иван Вълков
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...