При доста марки автомобили се е наложило т.н. Smart Charging и повечето сервизи немогат да тестват генератора по конвенционален начин понеже и компютъра на колата участва пряко в управлението на зареждането на генератора освен реле/ регулатора на самият генератор.
Аз мисля че няма как да се гарантира че “…генератора е наред…” без да се ревизира при регистриране на проблем. Имал съм случай на ревизиран генератор да се повреди на 5-тия километър от дефектна четка. Напълно възможно е четките да са към края на живота си и при загряване пружината на четката “омеква” и не контактува с колектора. Възможно е също да имате проблем по кабелната инсталация. Така че се иска човек който да знае какво прави и има желание. Като за начало аз бих измерил зарядното напрежение директно от генератора за да елеминирам проблем по силовата инсталация. Ако след проверката се установи напрежението отговаря на напрежението на клемите на акумулатора. Огледайте и ремъчното задвижване - (ремък, демферна шайба, фрайлайф) не съм запознат при този двигател как е изпълнен механизма но ако има дадените компоненти също е възможно от тях да възникнат проблеми. Демонтаж и ревизия на генератота. Ако все още има проблем прозвъняване на управляващите вериги към компютъра. И Така успех!