Премини към съдържание

Преден спирачен диск


Trif83

Препоръчано мнение

Колеги ще сменям предните дискове. Моите са 256 искам да сложа 276мм и се чудя ще трябва ли да се сменя апарата или само се наглася според новия диск. И искам мнение за Брембо и Зиммерман, дупчен или не?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ще сменям предните дискове. Моите са 256 искам да сложа 276мм и се чудя ще трябва ли да се сменя апарата или само се наглася според новия диск. И искам мнение за Брембо и Зиммерман, дупчен или не?

 

Какъвто и диск да вземеш препоръчвам да е дупчен, братовчеда е със Зиммерман и за сега е доволен. Също така за да не се кривят дисковете е важно апаратите да не са разбити(водачите да си влизат хубаво в леглата)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ще сменям предните дискове. Моите са 256 искам да сложа 276мм и се чудя ще трябва ли да се сменя апарата или само се наглася според новия диск. И искам мнение за Брембо и Зиммерман, дупчен или не?

Трябва да смениш апаратите, супортите и в твоя случай И шенкелите!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да смениш апаратите, супортите и в твоя случай И шенкелите!

 

Може и да се размине с шенкелите, моята баба беше с двубутални апарати и 276мм дискове. Но като гледам трудно се попада на тях

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Човека е с 256мм дискове, Вики. Междуболтовото разстояние на супортите няма да му е 160мм. Така мисля.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

В никакъв случай не си давай парите за пробити спирачни дискове, ако няма да купуваш накладки за такъв вид дискове! Тези дискове се охлаждат по-добре и не се достига температурата необходима за добро спиране, отделно, че и площта на триене е по-малка. Такива дискове с накладки за ненадупчени дискове няма да имат никакво предимство спрямо "нормалните" дискове. Понеже на моето субару дисковете се кривят за норматив, съм изчел доста нещо по въпроса, дори съм говорил по телефона с представители на различни производители. Бях си харесал серията Yellow на EBC, но въпреки, че е по-скъпа представителят ме отказа от нея точно с този аргумент - тя е за перфорирани дискове, по-мека е и температурата вследствие на спирането е много по-висока. Произведена е точно с такава цел - за перфорирани дискове, които поради тази причина са с по-малка площ на триене и работят на по-висока температура. Ако пък тези накладки се сложат на обикновен вентилиран диск те много бързо ще го изкривят - поради по-високата температура. Моите коли НЕ са с дискове или накладки EBC, използвам други - по-евтини, но се каня да опитам Green серията на колт-а.

 

Поздрави!

 

ПП Пример мога да дам и с моето субару - с дискове, които бяха надупчени и нарязани спираше по-лошо, отколкото със сегашните "нормални" и с подходящите за тях накладки (на същия производител).

Редактирано от petroff
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Жълтата серия на ЕБЦ е състезателната серия и тя е предназначена за писта. Направена е така ,че да работи добре на високи температури и респективно никаква я няма в ниските температури. Когато колата спира интензивно дисковете и накладките загряват много повече от колкото при обикновено шофиране. Надупчените дискове също загряват. Просто жълтата серия не е за шофиране в града. Червената серия на същата марка също иска малко загряване преди да заработи оптимално . Като цяло аз не съм доволен от ЕБЦ. Карах с техните дискове и накладки , но пак се изкривиха . Просто дисковете са тънки за Галанта. Решението идва с последната генерация на спирачките на ЕА5А - еднобуталните с 278мм диск на 26мм дебелина. Тези дискове трябва да се сменят, когато се износят до 24мм. На по-старите модификации дисковете идват с дебелина 24мм и би трябвало да се сменят когато достигнат 22мм. (карам го по спомен)

Има много изписано във форума за тия кашкавалени спирачки. Сърчни малко и всичко ще ти се изясни. И за дразнещия шум при надупчените дискове даже DJ-я беше мерил температурата на едните и другите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Просто дисковете са тънки за Галанта. Решението идва с последната генерация на спирачките на ЕА5А - еднобуталните с 278мм диск на 26мм дебелина. Тези дискове трябва да се сменят, когато се износят до 24мм. На по-старите модификации дисковете идват с дебелина 24мм и би трябвало да се сменят когато достигнат 22мм. (карам го по спомен)

Значи просто тези който са с 276/24мм при следващото кривене/планирана смяна на предни дискове ще си вземат 276/26мм :yes3: .

Аз скоро мисля да шунтирам разпределителя на спирачното усилие и да видя какъв ще е ефекта. Пишат че чувствително се подобрява спирането, пък и колата вече е в графа екперименти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Карах с 276мм EBC перфорирани дискове и с накладки EBC серия Ultimax (черната серия). Сега съм с накладки от DJ-я (някакви японски) и пак съм доволен. Червената серия накладки им трябва загряване, а в града неможе да караш постоянно с горещи спирачки. Преди имах биене при спиране и си мислех че дисковете са заминали, но след смяна на гумички и машончета на водачите на апаратите, биенето изчезна. Плава ли спирачния апарат без да "закача" някъде, няма начин да се изкривят дисковете. Вече ако си мислиш че караш самолет и постоянно си на гаста и спирачката може да ги изкривиш дисковете...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Жълтата серия на ЕБЦ е състезателната серия и тя е предназначена за писта. Направена е така ,че да работи добре на високи температури и респективно никаква я няма в ниските температури. Когато колата спира интензивно дисковете и накладките загряват много повече от колкото при обикновено шофиране. Надупчените дискове също загряват. Просто жълтата серия не е за шофиране в града. Червената серия на същата марка също иска малко загряване преди да заработи оптимално . Като цяло аз не съм доволен от ЕБЦ. Карах с техните дискове и накладки , но пак се изкривиха . Просто дисковете са тънки за Галанта. Решението идва с последната генерация на спирачките на ЕА5А - еднобуталните с 278мм диск на 26мм дебелина. Тези дискове трябва да се сменят, когато се износят до 24мм. На по-старите модификации дисковете идват с дебелина 24мм и би трябвало да се сменят когато достигнат 22мм. (карам го по спомен)

Има много изписано във форума за тия кашкавалени спирачки. Сърчни малко и всичко ще ти се изясни. И за дразнещия шум при надупчените дискове даже DJ-я беше мерил температурата на едните и другите.

....уви, вече съм забравил , но по мой бегъл спомен ,разликата беше около 90 градуса......това разбира се при равни спирания,ако обаче продължи да се кара и се спира по еднакъв начин, тогава разликата би трябвало да е по голяма.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

В никакъв случай не си давай парите за пробити спирачни дискове, ако няма да купуваш накладки за такъв вид дискове! Тези дискове се охлаждат по-добре и не се достига температурата необходима за добро спиране, отделно, че и площта на триене е по-малка. Такива дискове с накладки за ненадупчени дискове няма да имат никакво предимство спрямо "нормалните" дискове.

Няма такова нещо, поне при нормалното ежедневно шофиране, нещо не си доразбрал или е ставало въпрос за писта. Отделно, Жълтото ЕБЦ е най-твърдото, керамично и предназначено да работи при най-висока температура, на студено никакво го няма, както вече са ти казали колегите.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...