Премини към съдържание

Помощ при избор на бензинов галант?


MITKO BE

Препоръчано мнение

Здравейте, искам да си взема Галант, като най-големият ми приоритет е да е икономичен и като разход на гориво и като поддръжка. Колата ще се кара на газ, така че двигателя не трябва да е GDI и също така да е устойчив на газта, не да правя клапаните през 10 000км. Така като гледам избора ми се свежда до 1.8, 2.0 и 2.5. Кой мотор би бил най-удачният ми избор?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Който и да избереш няма да сгрешиш :) Само да беше казал и кое поколение искаш. Общо като издържливост, цена за подръжка и разход са точно както си ги изброил двигателите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А горе долу какъв разход в града и извън него дават тези двигатели?

Също така ме интересува имат ли демпферен маховик и ако имат, то колко пари струва той?

 

Обмислям и варианта за автоматик, има ли някой от тези мотори, който да върви само с рчъка? Колко степенен е автиматика? Колко вдига разхода? Здрави ли са? Колко му е поддръжката?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Навън при скорост 90-110 дават 7,2-7,6 бензин. Градско както знаеш много зависи, но ги слагам 13-14. Зимата повече когато е на къси дистанции. Аз съм стигал до 18-20.

Нямат демпферен маховик галантите. Маховикът е монолитно желязо, което ако не изпуснеш феродовия диск да го застърже с метала си, е вечно. Дори да се надере, сваляш, шлайф и обратно. Няма никакви екошитни, освен EGR и катализатор/и с 2 или 4 кислородни датчика. Няма вариатори на разпр. валове с по над 400 лв/бройка... С едно изречение кола от старото доказало се поколение, без излишни сложнотии и скъпи възли.

Само с ръчка върви бензиновият с работен обем 2 литра. Има типтроник и при него, но съм виждал само един на обява.

Типроникът се слага от 1999 г ако не се лъжа. С 4 степени е. Преди него автоматът също е с 4 степени. Най-слабата точка е торк конвертора. Предавателните числа са дълги. На първа с пълна газ сменя на 70 км/ч, втора е от 70 до 130 някъде, третата стига до 190 и на четвърта тъпче до 200 и нещо. Принципно е здрав. Побира 7-8 литра масло. Смяната му с гарнитурите и филтрите е не по-малко от 650 лева. Тук не съм сигурен, защото моят е ръчкотроник.

Разходът с типтроника и с ръчката не се различава кой знае колко. Принципно с автомата ще е повече поради по-големите загуби на мощност при автомата. Все пак градско се движи плавно ще харчи колкото ръчната кутия, ако не и надолу. Нали само пускаш спирачката и колата тръгва полека и плавно. След това разходът се определя от педала за газ и зависи от начина на каране и по-малко от кутията.

На дълъг път пък типтроникът държи по-ниски обороти. Така че на равно с константна скорост не харчи повече от ръчката.

Поддръжката ... не знам кое те интересува точно. Двигателното масло е 5/40 или 10/40. Аз карам с първото, пълна синтетика. Давам по над 100 лева за 5 литра и маслен филтър през 1 година, т.е. веднъж купувам 4 л и втория път 5 л. Така ми остава към 1 л за доливане. Остават ми едни 500 мл прясно масло, които използвам за веригата на моторната резачка.

Въздушният е около 20-25; горивният 30; на купето пак 25-30 лева. Ръчната кутия събира 2,250 мл масло. Аз съм купил 2 л и 250 мл добавка на не помня кой фирма. Май някакъв кастрол ...

2.5 има два пистови ремъка и ангренажен. За ангренажния ремък плюс двете му ролки приготви 250-300 лева. Свещите на 2.5 са по-скъпи - около 25-35 лева за една. Сменят се на 90 хил. км., но във форума има и коли по на повече с едни свещи. Ако сменяш свещи е хубаво да вземеш и шестте им уплътнения. Те са по 10 лева (10х6=60лв). Ако не са сменяни гарнитурите на капаците на клапаните, от там задължително ще се стича масло. Аз ги смених заедно със свещите, защото за задния ред цилиндри се сваля смукателя, а това това вдига цената по смяната на гарнитурите по-късно. Водна помпа около 100; хидравличия обтегач е към 170-180. Кормилни накрайници - 90-100 лева за четирите. Амортисьор 100 лева/бр., пружини може да се наложи да сменяш отзад. Прав носач - 100, крив - 100-170, U-образния - също около 100.

Останалото - винетка, ГО, ГТП и данък е като на другите коли.

А, комплект накладки ти е 50-60 лева (за две предни или две задни колелета).

Запалителната с-ма при 2.5 е с една бобина. Монтирана е в делкото. Щом е делко знаеш има капачка и палец, плюс кабели. 80% от изброеното не съм го сменял, а имам колата над 8 години. Сега с ангрежния комплект мисля да взимам и водна помпа, термостат и хидр. обтегач че досега не съм ги пипал.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво Анди доста добре описано. Аз мога да добавя цена за смяна на радиатора плюс труда е около 300 лв. Също така ремонта на ръждата по задните вежди ако са тръгнали сериозно може да бъде от 300 до 500лв общо за двете труд+части+боя зависи какво качество се гони.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Галанта е един много разумен избор не е мбого скъпа за поддръжка, няма излишни усложнения като демпфери съединители лагер помпи и тъи нататак а същевременно е много здрава, комфортна с добра динамика с прилични цени на частите за своя клас и с уникален дизайн

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е и вече доста стара концепция,но дори и днес пак ми загледаха колата и било само заради това "Еха !", продължавам да и се кефя както и преди 7 години. Гори много в града ~15/100 (може и повече), трудно завива,но не бих я сменил за каква да е кола от по-новите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

абе щом се върнах на галант от мазда 6, която беше с 7г. по-нова от стария ми галант можеш да си извадиш сам изводите за по новите коли:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Mazda 6 - по млада със 7 г.; Ауди 6 - по-младо 13 г. (като модел 15 г.) и т.н. Всички които са минали по този път, никога повече няма да се качат на 4-цилиндъра, а за дизел да не говорим въобще!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дет се вика "V6 for life" :mitsu-smiley: Удоволствието и лекотата с която се кара този двигател е трудно сравнимо. Ако можех нямаше да слизам по цял ден от колата за да се наслаждавам на движението с машинката :mitsu-smiley:

Не виждам и аз модерна алтернатива в сегмента на дядо Галант освен някое V6 АМГ обаче пари за такова все още нямам :icon_blush: С една дума 97-ма година Японците са целнали десектата с V6 маторя.

 

П.С. Скоро покарах малко 2004-та Акорд 2.0 I-Vtec 16V (155к.с и 190Hm) и мога да твърдя, че Галанта върви доволно повече въпреки годинките си особено в ниските обороти.

Редактирано от GalantDream
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дет се вика "V6 for life" :mitsu-smiley: Удоволствието и лекотата с която се кара този двигател е трудно сравнимо. Ако можех нямаше да слизам по цял ден от колата за да се наслаждавам на движението с машинката :mitsu-smiley:

Не виждам и аз модерна алтернатива в сегмента на дядо Галант освен някое V6 АМГ обаче пари за такова все още нямам :icon_blush: С една дума 97-ма година Японците са целнали десектата с V6 маторя.

 

П.С. Скоро покарах малко 2004-та Акорд 2.0 I-Vtec 16V (155к.с и 190Hm) и мога да твърдя, че Галанта върви доволно повече въпреки годинките си особено в ниските обороти.

 

Високотехнологичната серия AMG е оборудвана от Митсубиши, вкл. и екстрите за чистачките :)

 

За V6-motorite: Те и сега са номер 1 - справки MIVEC.

 

А специално V6-мотора на галанта е най-балансирания механизъм до сега излизал на пазара. Много е смятан и много изпитван, преди да влезе в първото купе, но наистина такъв въртящ момент от 2.5 литров двигател Германците никога няма да извадят, а за останалите плагиати е абсурдно да си помислят.

 

Много пъти се чудя като сляза от Галанта на какво да се кача. И до ден днешен не съм слязъл, ама единственото на което може да отида е Паджеро 3.8 - MIVEC :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Високотехнологичната серия AMG е оборудвана от Митсубиши, вкл. и екстрите за чистачките :)

 

За V6-motorite: Те и сега са номер 1 - справки MIVEC.

 

А специално V6-мотора на галанта е най-балансирания механизъм до сега излизал на пазара. Много е смятан и много изпитван, преди да влезе в първото купе, но наистина такъв въртящ момент от 2.5 литров двигател Германците никога няма да извадят, а за останалите плагиати е абсурдно да си помислят.

 

Много пъти се чудя като сляза от Галанта на какво да се кача. И до ден днешен не съм слязъл, ама единственото на което може да отида е Паджеро 3.8 - MIVEC :icon_thumbup:

 

Eх, много смятан тоя 6а13, сериозна работа японската инженерна мисъл...http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

Обобщенията са грешен съветник, колега. Много грешен. Особено за цели национални автоиндустрии... Пък може някой немски автопроизводител да е рядко изключение и да надвие супер смятания 6а13, който вече 20 години е най-добрият двигател на света. Той колко нютона и на колко оборота вадеше, че съм забравил?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Eх, много смятан тоя 6а13, сериозна работа японската инженерна мисъл...http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

Обобщенията са грешен съветник, колега. Много грешен. Особено за цели национални автоиндустрии... Пък може някой немски автопроизводител да е рядко изключение и да надвие супер смятания 6а13, който вече 20 години е най-добрият двигател на света. Той колко нютона и на колко оборота вадеше, че съм забравил?

 

Да пише някъде само за 6А13. Колко нютона не знам, ама нютон-метрите ги знам и на колко оборота - справки в Datasheet. Важното е, че колкото пише - толкова са!

 

А за немците - могат, ама трябва да се върнат преди 1939-та година - от тогава до сега само лъжат за мощности, разход на гориво и пр.

 

Та по механизмите запомни едно - колата е проста машина, само телфера е по-прост. Когато почетеш малко поне за машините, а ако имаш удоволствието да се сблъскаш с тях, ще забележиш, че разликата между Япония и Германия не е като при колите само 10-15 години, а 2 пъти повече и нарства с всяка година. А за сметките на немски инженери - погледни колко глупости са написали, та после някой е трябвало да ги коригира - в научните списания!

 

П.П. Специално с SLX не е необходимо изобщо да се спами. Неговите изречения са чисто заяждане.

Ако човекът е решил Галант да си купува V6-24 e най-доброто. GDI е също много добър мотор, но доколкото си спомням, човекът искаше да кара на LPG.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да пише някъде само за 6А13. Колко нютона не знам, ама нютон-метрите ги знам и на колко оборота - справки в Datasheet. Важното е, че колкото пише - толкова са!

 

А за немците - могат, ама трябва да се върнат преди 1939-та година - от тогава до сега само лъжат за мощности, разход на гориво и пр.

 

Та по механизмите запомни едно - колата е проста машина, само телфера е по-прост. Когато почетеш малко поне за машините, а ако имаш удоволствието да се сблъскаш с тях, ще забележиш, че разликата между Япония и Германия не е като при колите само 10-15 години, а 2 пъти повече и нарства с всяка година. А за сметките на немски инженери - погледни колко глупости са написали, та после някой е трябвало да ги коригира - в научните списания!

 

П.П. Специално с SLX не е необходимо изобщо да се спами. Неговите изречения са чисто заяждане.

Ако човекът е решил Галант да си купува V6-24 e най-доброто. GDI е също много добър мотор, но доколкото си спомням, човекът искаше да кара на LPG.

 

От утре почвам да чета за машините, а от вдругиден да се сблъсквам с тях, колега. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

Вежливо бих помолил да преустановите сектантските и наукоподобни излияния във всяка тема, гарнирани с чутовна вяра в галантостроенето. Това е безсмислена плоскост - немското или японското машиностроене. Невъзможно и глупаво е да се обобщава толкова на едро, че да е невъзможно да се стигне до валиден извод.

От кои научни списания за почна, може ли съвет?

Да, 6а13 е подходящ избор за галант на газ, съгласен съм. Въртящият му момент, измерен в нютонметри е комичен по съвременните стандарти.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Въртящият му момент, измерен в нютонметри е комичен по съвременните стандарти.

 

 

Вероятно е комичен за невежите. Научните списания дават доста добра представа за грешките в Немските механизми. Но за теб по-добре е да прочетеш популярните - там поне има статистика: Няма немски раздел от машиностроенето, който да е на 1-во място, нещо повече, няма и на второ в ветовен мащаб, имат едно второ място и то е само за самозабравила се Европа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно е комичен за невежите. Научните списания дават доста добра представа за грешките в Немските механизми. Но за теб по-добре е да прочетеш популярните - там поне има статистика: Няма немски раздел от машиностроенето, който да е на 1-во място, нещо повече, няма и на второ в ветовен мащаб, имат едно второ място и то е само за самозабравила се Европа.

 

Почвам, от утре почвам, само не знам от къде. Чета от 6 години Automotive engineer, но ще премина на популярни поради липсата на експертиза, за докторски степени да не отварям думичка... И въпросът не е, че немците са велики или не, а в елементарната концепция, че обобщаването на ниво държави и автопроизводители е силно ограничително и погрешно. Но за това ще трябва поне доцентура в хуманитарните науки, за да стане по-ясно.

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Държа да съм конкретен - обобщих на ниво КОНТИНЕНТ - за техника бягай далеч от Европа!!!

 

Темата е за момчето, което търси Галант, не е малоумно да пита за европейски коли. Ако можеш да обясниш, с твоите постове, кога точно се доближи до темата или само си чешеш пръстите.

 

За голямото четене

Мисля, че споменах по-горе, че колите, респективно "Automotive engineer" са детска играчка спрямо истинските машини. Можеш да се образоваш и от Top Gear :) , това си е твоя работа.

 

Аз отново ще се опитам да затворя темата, тъй като в нея имаше прост въпрос, на който доста хора се опитаха да отговорят, според тяхното виждане, за да може човека да си избере Галант. О твоите изказвания обаче, едва ли някой нещо би научил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, нека се придържаме към основния въпрос на колегата към темата. Тук няма нужда от спор немско срещу японско. Важното е да насочим колегата към правилния избор за Галант с бензинов двигател и аз подкрепям с две ръце V6 агрегата. Освен това аз предпочитам ръчната кутия, защото при изрядна кутия и съединител превключването на предавките е едно мазно и леко та чак да ти е кеф да ръчкаш лоста напред назад :)

 

За новото поколение автомобили всички знаем, че се пести от качество за да е възможно най-ниска цената. Повечето части та даже цели компоненти и звена се правят от знайни и незнайни фирми с цел да изкарат гаранцията и после каквото дойде. Понеже работя в сферата на електрониката скоро ми се случи да преглеждам под X-Ray платка за климатроника вграждан в новите модели на един от големите немски автомобилни концерни. За моя не много голяма изненада видях, че компонентите са споени толкова зле и с толкова кухини в спойките, които измерено в проценти излиза с десетки пъти над допустимото за автомобилния стандарт. Пълна информация не мога да дам, че тези неща са си леко конфиденциални :) Такива примери сигурно могат да се извадят и за много други неща...

Редактирано от GalantDream
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може ли само да попитам, дали това е шестака, които всички толкова хвалите - 2.5 24V (163 Hp) ?

И той ли няма демпфер? И какъв е разхода му в сравенение с 2.0ката от поста на колегата в началото, които беше обяснил всичко много подробно?

 

Също така да питам и страда ли този модел от ръжда или..?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може ли само да попитам, дали това е шестака, които всички толкова хвалите - 2.5 24V (163 Hp) ?

И той ли няма демпфер? И какъв е разхода му в сравенение с 2.0ката от поста на колегата в началото, които беше обяснил всичко много подробно?

 

Също така да питам и страда ли този модел от ръжда или..?

 

Здравей колега.Да става реч за същия мотор.Демпфер не знам да има(някой по голям специалист може да каже.Разхода на 2.5 в сравнение с 2.0 е малко по голям според мен поносим,но като цяло разхода зависи от това колко ти е тежък десния крак :icon_thumbup: !Аз лично карам 2.5 V6 163 коня,тип троник газифицирал съм го и вече близо 3 години нямам никакви ядове.Относно ръждата слабото им място са веждите и бомбетата отпред под капака!Ако трябва да избирам днес пак бих взел същия мотор!Поведението му е страхотно а и друго си е да чуеш как "реват" 6 цилиндъра!Пък разхода спрямо 2.0 не е кой знае колко голям!Ако питаш мен 2.5 е мотора(пък и газта е 90 стотинки да харчи колкото си иска :icon_rock: )

Редактирано от Мирослав Миленов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят съвет към колегата е да ползва търсачката, тъй като наистина много неща (освен може би въпроса за демпфера, който вече се изясни :) ) са вече дискутирани от много колеги и дори може да филтрира мненията и да си извлече това, което го интересува като информация. Ако вече има нещо, за което няма отговор, да си зададе конкретния въпрос. В противен случай се повтаря едно и също в темите...

 

Относно оф-топика за галант-манията: Колеги, всяка крайност е погрешно схващане. Ваденето на мащабни изводи и многократното им натвърдяване, без конкретни примери и доказателства е меко казано несериозно. Галантът е добра кола, с прекрасна визия и v6 пеещ двигател, НО си има съответните проблеми и недостатъци...

 

SLX има и развива (може би) най-наточения и як 6A13tt двигател в БГ и определено разбира от това, което пише, и дава корективна и градивна обратна връзка. Дайте малко по-сериозно и отговорно към мненията, които пишете, че остават във времето, а има хора, които ги четат!

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се не трябва да се фанатизират нещата, въпреки манията Галант. Както всяка друга кола и тази си има своите проблеми многократно дискутирани в раздела Галант. Накратко за нещата, които се сещам веднага да посоча:

1 - Проблемът с ръждата: рано или късно ръждата започва да атакува започвайки от задните вежди и бомбетата. После настъпва по ръба на предния капак, леко минава по ръба на вратите и гъделичка предните калници. В по тежките случаи има доста изгнили екземпляри и по шасито. Затова при огледа очите на четири. За повечето коли на над 15г. обаче тези синдроми са нормални и трябва да се правят.

 

2 - Проблемът с повдигачите: след определен пробег на двигателя ще почнат да цъкат. Пробега зависи от това как е гледана колата при предишния собственик, ако е използвал неподходящи масла и смяна над 10К километра ще се обадят значително по-бързо.

 

3 - Проблемът с аксиалния лагер на скоростната кутия: не знам дали има колега от форума, който все още не го е чул да ромоли, но аз моя вече го смених веднъж :) За мен обаче всеки лагер си е консуматив така или иначе понеже след определен пробег километри, както е особено при коли вече изминали над 200К ще почнат да вият и ромолят един по един.

 

4 - Проблемът с предните дискове: кривят се и това си е...

 

5 - Интериор: рано или късно ще започне да подрънква и поскърцва от тук от там особено ако караш непрекъснато на 17 инча джанта. Аз колата я взех преди 4 години от чужбина без никакво подрънкване и скърцане и сега след няколко лета на 17 инча почна да дрънчи от няколко места.

 

6 - Проблемът с шума в кабината: при висока скорост ще чуваш доста добре преминаващият покрай колата въздух, както и доста добре ще чуваш шума от асфалта особено ако той е мокър.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш тест драйф на 2.0 за да придобиеш обща представа, пиши на лично. Район около Овча купел. Искам само да ми докажеш че имаш шофьорска книжка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.
×
×
  • Създаване...