Премини към съдържание

Coilover Springs за галантчета


rafaelo

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

Тъй като до сега не бях чувал за такова чудо а ми се стори крайно интересно, бих желал да разбера дали някой се е възползвал от тази опция и има ли опит.

 

От къде започна всичко:

 

С един приятел си говорихме, че понеже галантчето ми е много ниско и особено сега след като сложих и по-спортната броня, бих желал зимата (с цел да го опазя) да зазимявам галанта и да си взема една 4х4 евтина джипка и с нея да щъкам през кошмарните ни зимни пътища. Въпросния приятел обаче спомена за Coilover springs и каза въобще да не се занимвам с други коли, а направо с тези пружини да си свиркам. Ако инвестицията в такива пружини е по-малка от колкото да си взема висока друга кола според мен си заслужава!

 

Бих се радвал ако споделите:

1. Съгласни ли сте с това мнение

2. Ще загубя ли комфорта (въпреки че сега съм със спортно и сравнително твърдо укачване но въпреки това доста приятно)

3. Има ли рискове от поставянето на такива пружини?

4. Бихте ли препоръчали добра марка такива и от къде да се вземат

 

Благодаря предварително!

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Тъй като до сега не бях чувал за такова чудо а ми се стори крайно интересно, бих желал да разбера дали някой се е възползвал от тази опция и има ли опит.

 

От къде започна всичко:

 

С един приятел си говорихме, че понеже галантчето ми е много ниско и особено сега след като сложих и по-спортната броня, бих желал зимата (с цел да го опазя) да зазимявам галанта и да си взема една 4х4 евтина джипка и с нея да щъкам през кошмарните ни зимни пътища. Въпросния приятел обаче спомена за Coilover springs и каза въобще да не се занимвам с други коли, а направо с тези пружини да си свиркам. Ако инвестицията в такива пружини е по-малка от колкото да си взема висока друга кола според мен си заслужава!

 

Бих се радвал ако споделите:

1. Съгласни ли сте с това мнение

2. Ще загубя ли комфорта (въпреки че сега съм със спортно и сравнително твърдо укачване но въпреки това доста приятно)

3. Има ли рискове от поставянето на такива пружини?

4. Бихте ли препоръчали добра марка такива и от къде да се вземат

 

Благодаря предварително!

Забрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дори да успееш да повдигнеш колата, няма как да опазиш детайлите по окачването, които се намира под оста на въртене на колелата!

 

По окачването и ходовата част на галанта всичко е прецизно изчислено - каквото и да постигнеш, едно е сигурно - ще загубиш стабилност.

Ако искаш висок автомобил - решението е "една 4х4 евтина джипка".

 

Ако някой е правил подобни изпълнения по Галант, нека даде мнение. Аз лично имам горчив опит от поставяне на гуми извън препоръчваните, а това е минимална модификация, спрямо промяна в пружините и окачването.

 

Малко въведение в теоретичната механика

Всички изчисления са правени при горен упор на пружината на тази височина:

1. Максимална хоризонтална устойчивост на горна точка - в тази част пружината трябва да има чисто вертикални движения.

2. При предното окачване - двойния Макферсон е конструиран тип вилка (горен носач), ако го "повдигнеш относително центъра на въртене на колелото" (а това е неизбежно), кой ще подсили хоризонталната устойчивост на пружината в горна точка - височината участва при хоризонталната компонента на силата в квадрат.

3. Дори да успееш да се справиш с преизчисляването в елементите на окачване, не забравяй, че са свързани по между си и трябва динамичен анализ на четири-точково окачване:

а) При спирачно усилие разпределено между 4 колела, като предните са 20 градуса в завой;

б) при въртящ момент(а той доста превишава представите на карачите на немски коли) на предни две колела (отново 20 градуса в завой)

и т.н.

в) Не трябва да се забравя, че Галанта е един от най леките в класа си, което има много плюсове, но един от минусите е, че е неизбежно за стабилността му, центъра на тежестта му да е толкова ниско

Сега представяш ли си, съвсем елементарно, какво се случва с колата ти при фабрично окачване и до какво ще доведе "само малко повдигнатото" купе върху същите носещи елементи (само пружините ще са други).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за детайлния отговор. До колкото съм запознат CoilOver не повишават височината с повече от 10см. В момента колата ми не е със стоково окачване а със снижено такова. Идеята ми е не само да постигна стандартната височина на галант, но и да добавя някой друг сантиметър. Не говорим за височини от типа джип. Относно coilover до колкото съм чел в сравнение със стандартните окачвания имат недостатъци предимно свързани с бързо износване поради лоши пътни условия (нещо което при нас го има в повече). Не знам дали това зависи от качеството на самия coilover или от самия факт че те не са много издържлив тип окачване. Също съм чел че возията става по-твърда но и това е относително ако се купят евтини такива.

 

Още да добавя че не само съм със свалено окачване но карам и със 17-ки 215 ки. Зимата съм на 15-ки. и като височина колата става като със 17-ките. Преди да сложа новата броня зимата не ми беше особено голям проблем, но тази зима усещам че ще бъда като снегорин.

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така е, по отношение на снегорина! За сниженото окачване и 17-ките виж темите на Светьо, там всичко е написал, нещо повече отговара се съдържа в едно - защо ги е продал :)

Сега по отношение на окачването - при стандартните 15" е хубаво да ВЪЗСТАНОВИШ височината, иначе казано да анализираш от какво е снижена и по същия път да я възстановиш!

 

Сантиметрите в сметката стават само за дюлгерска работа - тук милиметрите са съществени: при огъващите моменти това разстояние е дори в кубична зависимост, а при контактните напрежения в квадратична ...

 

Простичко казано, ако А е стандартно а ти повишиш балансното разстояние между долна и горна опорни точки на пружината с В мм то:

1. Контактните напрежения се увеличават пропорционално на (В^2+2*A*B)

2. Огъващия момент се увеличава пропорционално на (В^3+3*A*B^2+3B*A^2)

И това е съвсем груба и неточна сметка, защото както писах по горе е необходим анализ на 4-точковия модел.

При по-ниска база поне не напрягаш допълнително окачването, а само управлението, поради което стабилността н колата намалява.

 

Този вариант, СПОРЕД МЕН, е донякъде удачен за "прзапасените" и тромави европейски автомобили. Ако си се навил, обаче, с удоволствие ще очаквам да споделиш резултата, или ако се налага да посмятаме как да подсилим някои елементи на окачването.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето как е организирано окачването:

post-16723-062880700 1442319226_thumb.jpg

post-16723-004758100 1442319227_thumb.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aз пък познaвaм двaмa които кaрaт с тaковa окaчвaне aуди a4 и голф 3кa и съм ги кaрaл и aз и нямa проблем нито с упрaвлението нито с окaчвaнето.

Aудито се кaрa нормaлно по пътищaтa зимaтa леко вирнaтa лятото зaлепнaло зa aсфaлтa и единственaтa рaзликa е при скорости нaд 120км стaвa по нестaбилнa когaто е вдигнaтa (нaклaня повечко) но пък зимaтa със 120км кой кaрa!

Голфa пък от понеделник до петък е aсфaлтоф и с нормaлнa височинa, съботa и неделя вирнaт нa мaх кaт джипкa и влизa в нивите и горите зa лов.

И при двете съм учaствaл в монтaжa и знaм принципa и нaчинa нa изпълнение зaтовa голфa го остaвяме нaстрaнa окaчвaне тежест клaс сa съвсем други.

Но aудито е същия клaс почти еднaкво тегло и тип окaчвaне и нямa никaкъв проблем зaтовa си мисля че и при гaлaнтa нямa дa имa проблем.

 

 

П.П. aз пък рaзрaботвaм въздушно регулируемо окaчвaне зa гaлaнтa със същaтa цел кaто нa Coilover springs сaмо че не дa въртя с ключa a дa стaвa aвтомaтично.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aз пък познaвaм двaмa които кaрaт с тaковa окaчвaне aуди a4 и голф 3кa и съм ги кaрaл и aз и нямa проблем нито с упрaвлението нито с окaчвaнето.

Aудито се кaрa нормaлно по пътищaтa зимaтa леко вирнaтa лятото зaлепнaло зa aсфaлтa и единственaтa рaзликa е при скорости нaд 120км стaвa по нестaбилнa когaто е вдигнaтa (нaклaня повечко) но пък зимaтa със 120км кой кaрa!

Голфa пък от понеделник до петък е aсфaлтоф и с нормaлнa височинa, съботa и неделя вирнaт нa мaх кaт джипкa и влизa в нивите и горите зa лов.

И при двете съм учaствaл в монтaжa и знaм принципa и нaчинa нa изпълнение зaтовa голфa го остaвяме нaстрaнa окaчвaне тежест клaс сa съвсем други.

Но aудито е същия клaс почти еднaкво тегло и тип окaчвaне и нямa никaкъв проблем зaтовa си мисля че и при гaлaнтa нямa дa имa проблем.

 

 

П.П. aз пък рaзрaботвaм въздушно регулируемо окaчвaне зa гaлaнтa със същaтa цел кaто нa Coilover springs сaмо че не дa въртя с ключa a дa стaвa aвтомaтично.

 

Нека не споменаваме Голфа - това е анти-автомобил достоен за скрап, ако е червен - за кв. Христо Ботев!

Специално аудито е доста по-тежко и с 2х по малък въртящ момент, а електрониката му е 10х по тромава (споменавам електрониката, защото ако има тракшън контрол Галанта - ще бъде излъган, а Аудито ако има, ще се "усети" чак когато спре!) - изобщо няма никаква база за сравнение. Окачването му е от средата на миналия век и търпи всевъзможни промени от ентусиасти.

 

По Галанта писах на човека, че ако е мераклия - да го направи и да документира, интересно ще е да видим какво се получава - ако трябва ще му помогна в сметките на някои конструктувни усилващи елементи.

 

ПП: Преди 25 г. правихме на дърта Жигула - на нея най-лесно става и няма какво да смяташ - каквото и да направиш е по-добро от фабричната недомислица сделана в СССР.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Галант изобщо не е конструиран за това.

Трябва да се видим на среща, за да обясня какъв ще е проблема в детайли.

Това от една страна, а от друга двулитровия Галант в някой случаи излиза от завода с гуми 14".

За какви 17" цола става въпрос изобщо и то с понижено окачване от 3-4 см.?

Прекалено много станаха абсурдите, за да го коментираме. :rolleyes:

 

http://media.snimka.bg/s1/4892/036028885.jpg?r=0

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_clap:Съвсем точно казано - Абсурд е: Всяка индивидуална промяна в окачването на Галанта, а 100 мм е радикална промяна, водеща до нестабилност и пълен дисбаланс.

 

ПП: Всеки мечтае да направи автомобила си хем кола, хем джип - резултата винаги е: Ни кола, ни джип.

Аз също имам нужда от висока проходимост понякога, единственото което обмислям е да сменя Сорентото с Паджеро.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

П.П. aз пък рaзрaботвaм въздушно регулируемо окaчвaне зa гaлaнтa със същaтa цел кaто нa Coilover springs сaмо че не дa въртя с ключa a дa стaвa aвтомaтично.

 

Аз имах такова на първия ми Галант модел Е15 производство 1986 г. изпълнение "Роял"."Електронен контрол на окачването".

Имаше си отделен дисплей за управление и компресор който помпаше амортисьорите които бяха обвити в гумен херметичен маншон. Три положения на ниво: Нормално, високо и ниско. Ниското не можеше да се включи ръчно, а само автоматично при скорости над 120 км/ч. Две положения на твърдост на окачването: Комфорт и Спорт. При нормално положение като минеше предния мост

през дупка или неравност автоматично повдигаше купето с три пръста и после пак сваляше. Като ходех по язовирите включвах "Високо /Hi и тя щръкваше. Оттогава друга кола с такава возия не съм карал /в Ролс-Ройс не съм се качвал/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах такова на първия ми Галант модел Е15 производство 1986 г. изпълнение "Роял"."Електронен контрол на окачването".

Имаше си отделен дисплей за управление и компресор който помпаше амортисьорите които бяха обвити в гумен херметичен маншон. Три положения на ниво: Нормално, високо и ниско. Ниското не можеше да се включи ръчно, а само автоматично при скорости над 120 км/ч. Две положения на твърдост на окачването: Комфорт и Спорт. При нормално положение като минеше предния мост

през дупка или неравност автоматично повдигаше купето с три пръста и после пак сваляше. Като ходех по язовирите включвах "Високо /Hi и тя щръкваше. Оттогава друга кола с такава возия не съм карал /в Ролс-Ройс не съм се качвал/

......ехх,какви времена бяха.......и баща ми навремето имаше такава кола,купи я чисто нова през 1986 година....всъщност от тогава съм фен на марката......спомняш ли си какви му бяха седалките? Като диваните у вас.....нашия беше вишневочервеникав плюш...... :D предишната му кола беше Субару Легаси,май 2.2 мотора и изглеждаше като кон с каруца пред Рояла.....тогава съм се возил и на Буик,не знам кой модел и година, но по возия и комфорт си съперничеше с Е15 , а беше 3 пъти по скъп.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Да, обаче това са минали времена. Няма да има повече декове с метални касетки с шумоподтискащи системи Dolby HX Pro*, грамофони, Галанти с електронни меки окачвания и т.н.

Тук говорим за многолостово окачване дъбъл уишбон в последствие леко модернизиран от Сейго Наказава, така характерен за автомобилите от края на 90-те.

На това окачване практически монтирането на такава система е несъвместимо.

Ако колата се вдигне с 10 см. ъгъла на шарнирите се променя повече от 8 градуса. Голямо натоварване има в горния U-oбразен носач, започва силно износване на лагерите-главини и кормилните накрайници.

Преди години в Япония се заиграха с този вариант шепа ентусиасти, но много бързо се разбра, че това е илюзия.

Най-добрия вариант е една покупка на Паджеро (2,3,4) в зависимост от финансите и всичко приключва. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На това окачване практически монтирането на такава система е несъвместимо.

Ако колата се вдигне с 10 см. ъгъла на шарнирите се променя повече от 8 градуса. Голямо натоварване има в горния U-oбразен носач, започва силно износване на лагерите-главини и кормилните накрайници.

Преди години в Япония се заиграха с този вариант шепа ентусиасти, но много бързо се разбра, че това е илюзия.

Най-добрия вариант е една покупка на Паджеро (2,3,4) в зависимост от финансите и всичко приключва. :icon_bye:

 

При анализ на динамиката, лабораторията на Митсубиши груп конструира цитирания горен носач да се монтира в купето, чрез вертикални втулки със стегнатост - те са 68 мм дълги, а в долния край е обособена вилка за лагеруване ляво/дясно към горе/долу и твърдо закрепване напред/назад.

Резултат след вдигане 100 мм:

1. за да се запази инерционния момент на сглобката при втулките - те и болтовете трябва да се увеличат мин. 20 мм в дължина и спец. болт да е с диаметър във втулката 16 и термообработка 0к. 40 HRC, респективно втулката 30 HRC (повърхностно закаляване е желателно по вътрешен диаметър) за заварката и е необходимо външно нормализиране, което обуславя външен диаметър 2х вътрешния. Това всичко асемблирано с двете втулки стига до пружината. Огромен проблем! Следва изчисляване на натоварването в ланжероните, което води до спрягането им с напречна греда в горния край, което пък обезмисля Макферсона - не случайно гореописаните коли са нестабилни при 120 км/ч, - това ми напомня за ЖИГУЛИ

2. При сметка на лагеруващата част на носача идва втори огромен проблем:

а) статично в посока напред/назад

б) динамично - горе/долу към ляво/дясно

натоварва на лагерите,

Смятате го и търсите лагерите, най-подходящи за това (съществуващото на вилката лагеруване чрез триене не върши работа):

Избирате подходящ лагер 2бр. ролкови с наклонени ролки насрещно монтирани - ако не поставите такива ще претоварите цялото окачване и лагеруването на колелетата.

Очевидно е, че такъв обемист механизъм е пълен абсурд за някакви си 10 см условна височина.

 

Това е поредното доказателство че Галант е най-изчислявания и най-балансиран автомобил!

 

Идеята за Паджеро е доброто решение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е поредното доказателство че Галант е най-изчислявания и най-балансиран автомобил!

Това за всички времена или за 90-те години?

Нещо за антикорозионната обработка?

За хилавите спирачки?

Не троля, обичам си Галанта, но определено не е най-най.

Окачването му е ок, докато не почнат да го налазват афтърмаркет частите.

Редактирано от frantic_
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това за всички времена или за 90-те години?

Нещо за антикорозионната обработка?

За хилавите спирачки?

Не троля, обичам си Галанта, но определено не е най-най.

Окачването му е ок, докато не почнат да го налазват афтърмаркет частите.

 

Естествено, че е за времето си!

Да не забравяме, че сегашните европейски автомобили дори след 20 год. приличат по всичко на баба ми!

Въпрос: Кое е изчислено в Мерцедес? ------ Отговор: Това на което пише Митсубиши

Справка GLK.

 

Безсмислен е спора, преди да започне някой да променя конструкцията на някой възел - да пресмята и анализира, ако се получава да го направи и тества.

Аз съм стигнал до сметките - достатъчно за да го определя като перфектно изчислен и балансиран.

 

По оновната тема - изказването за 120 км/ч е показателно - ако ще си караш Аудито до 120 км/ч. явно си избрал правилната кола!

Аз карам по сравнително лошите пътища с 90-160 км/ч. и не виждам автомобил с толкова добра стабилност и динамика, затова не мисля да сменям Галанта, а още повече да го променям.

Мисля че инженерите на Митсубиши доста по-добре и по-бързо ще се справят с това и ще ми предложат нов. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз поне така и не разбрах за кое Ауди говориш - A4?, A6? коя година?

Иначе евала, че правиш и променяш по Галанта и че подхождаш старателно към всичко това - така и трябва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз поне така и не разбрах за кое Ауди говориш - A4?, A6? коя година?

Иначе евала, че правиш и променяш по Галанта и че подхождаш старателно към всичко това - така и трябва.

 

Което и да хванеш - принципно е едно и също. Германците винаги са били на принципа мащабираш малкото и правиш голямо :)

Така, че и изкилиферчените им серии нямат нищо повече от дизайн на костенурка и технологии от баба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

rafaelo: помисли върху вариант вместо койловъри, да направиш втори комплект амортисьори + пружини за зимата - с нормална височина.

Сега за повдигането над стандартното - предполагам с цел да се пази бронята - или жертваш стабилността/окачването на автомобила или бронята.

Нормалния просвет на Галант-а мисля беше 150мм, което е напълно достатъчно за зимно придвижване, дори и с авансова броня.

Е ще трябва да се оглеждаш из малките заледени улички, ама няма пълно щастие.

Виждал съм из руските сайтове/форуми преработени стандартни амортисьори на койловъри, но си е разправия според мен.

 

Bogdan Hlebarov: А4/А6 набори на Галант също са с двоен уишбоун отпред, сега дали този на Галант-а или на Ауди е по-изчислен, няма как да знам.

Това с горепосочените 120км/ч не знам даже как да го коментирам. Факт че немските производители лежат на стари лаври за здравина и качество, но продажбите им си вървят.

 

Лично за себе си аз бих избрал Макферсон окачване сложено на едни галанти с месингови табелки xxxx/1000 или xxxx/2000.

Редактирано от frantic_
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мда, при всички случаи ще има промяна на геометрията, стар автомобил не трябва да се товари по този начин. Той и толкова години галанто е бил на 17-ки сега и да го повдигна сигурно ще пропадне някъде по пътя. Я паджеро я нещо друго японско ще се взима явно... просто не искам да рискувам хубавата броня... мерси за компетентните мнения момчета :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За немското качество и здравина:

Много време се опитвам като европеец да се пригодя към техните машини и системи за управление:

Генерален извод - няма по-голямо дърво от електроника и софтуер произведени в или близо до Европа.

Факт е че при много по-сложни механизми и машини изобщо, Японските производители са No. 1.

 

Колко се продават автомобилите се вижда не в Европа, а извън нея - само в САЩ има повече Консуматори.

Европейските автомобили в съюза (както и изобщо тхника, машини и пр.) се харчат само защото няма мито!

 

Но мисля да не участвам в по-нататъшен спор - който иска съвет относно Японски техника и технологии може да отсее доста мнения тук във форума и ако не намери това, което го интересува - да пита.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо се изкриви темaтa дaдох пример зa товa което съм видял пипнaл и кaрaл пък се зaпочнa еднa тирaдa колко сa отврaтителни немските кaруци и колко сa перфектни японците.

Дa и aз меко кaзaно не хaресвaм aудитaтa от серия A но все пaк мaй пропуснaхте ключовото в примерa ЗИМAТA Е ЛЕКО ВИРНAТA МОЖЕ БИ ДВA ПРЪСТA НAД НОРМAЛНОТО ,A ЛЯТОТО ЗAЛЕПЕНО ЗA AСФAЛТA, РAЗЛИКA В УПРAВЛЕНИЕ И СТAБИЛНОСТ СAМО СЛЕД 120КМ НО ЗИМAТA КОЙ КAРA СЪС 120КМ.

Не говорим зa прaвене нa гaлaнтa кaто джип a сaмо приповдигaне до нормaлното зимaтa и свaляне до гъзaрското лятото, пък вие почвaте едни теории и тирaди сякaш кой знaе кaкво е стaнaло.

 

 

Aз в моментa си прaвя въздушно окaчвaне със регулирaне нa клиренсa.

Ще бъде мaксимaлно просто без електроникa ,a сaмо мехaникa.

Ще бъде нормaлнa височинa кaто зa всекидневно кaрaне по мaгистрaли и в грaдa със крaн-кaнтaри зa подържaне нa тaзи височинa и комфортa но и допълнителнa възможност зa вдигaне със около 7-9см зa преминaвaне нa препятствие.

Прaвя го зaщото в селото където живея зимaтa улиците изобщо не се чистят и ми омръзнa дa бъдa снегоринa в мойтa улицa и всякa пролет дa прaвя броня решеткa или хaлогени.

Пък тaкa кaрaм си с нормaлнa височинa по чистия път и щом стигнa до мойтa улицa където имa 20-25см сняг повдигaм стигaм до удомa с 900об. нa 1вa и се кефя че не си трошa бронятa и къде е престъплението във товa.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мда, при всички случаи ще има промяна на геометрията, стар автомобил не трябва да се товари по този начин. Той и толкова години галанто е бил на 17-ки сега и да го повдигна сигурно ще пропадне някъде по пътя. Я паджеро я нещо друго японско ще се взима явно... просто не искам да рискувам хубавата броня... мерси за компетентните мнения момчета :icon_thumbup:

 

 

Не се притеснявай за авансовата броня зимата, тя е достатъчно издръжлива. Просто ще избягващ лошо почистените пътища с огромни коловози и няма да спираш в преспи сняг или върху големи буци лед... Аз карах вече три зими в София с ниско окачване и щети не съм нанесъл, като колата я карам всекидневно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Aз в моментa си прaвя въздушно окaчвaне със регулирaне нa клиренсa.

Ще бъде мaксимaлно просто без електроникa ,a сaмо мехaникa.

Ще бъде нормaлнa височинa кaто зa всекидневно кaрaне по мaгистрaли и в грaдa със крaн-кaнтaри зa подържaне нa тaзи височинa и комфортa но и допълнителнa възможност зa вдигaне със около 7-9см зa преминaвaне нa препятствие.

Прaвя го зaщото в селото където живея зимaтa улиците изобщо не се чистят и ми омръзнa дa бъдa снегоринa в мойтa улицa и всякa пролет дa прaвя броня решеткa или хaлогени.

Пък тaкa кaрaм си с нормaлнa височинa по чистия път и щом стигнa до мойтa улицa където имa 20-25см сняг повдигaм стигaм до удомa с 900об. нa 1вa и се кефя че не си трошa бронятa и къде е престъплението във товa.

.........купете си Цитроен Ц5......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...