Премини към съдържание

Премахване на катализатор Спейс Стар


Препоръчано мнение

Някой да е махал ?

 

Аз също го мисля... не че имам проблем с него , но просто мисля че му е свършил отдавна живота.

Ще се радвам някой да разясни. :) (1,3 бензин)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега Сенатор, втора тема правиш със същия въпрос, зададен по същия начин :)

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=32166&st=0&p=308643&hl=%EA%E0%F2%E0%EB%E8%E7%E0%F2%EE%F0&fromsearch=1&&do=findComment&comment=308643

Ако има кислороден сензор (ламбда сонда) селед него .. да ще светне.

Това не е вярно, на теория да, но на практика е друго. Според мен по-скоро няма да светне лампата, въпреки че след катализатора има ламбда сонда.

При мен е точно така и нищо не свети по таблото - а на мястото на катализатора сложих една проста тръба с точния диаметър (колкото е останалата част от генерацията).

Това е "сърч" във форума с ключова дума "катализатор" - прегледай, може да намериш нужното инфо.

Моят сайт

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на същия хал, само че при мен дава грешка P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1), няма миризми, но колата си е малко спъната. Сондите са уж ОК според диагностиката. Най-куцото е, че колата е с два катализатора (Space Star 1.6) и ламбда сондата е между тях. Едните разбирачи казват да махна задния, другите предния като се премести сондата след задния. Някой имал ли е подобен казус, да даде съвет ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на същия хал, само че при мен дава грешка P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1), няма миризми, но колата си е малко спъната. Сондите са уж ОК според диагностиката. Най-куцото е, че колата е с два катализатора (Space Star 1.6) и ламбда сондата е между тях. Едните разбирачи казват да махна задния, другите предния като се премести сондата след задния. Някой имал ли е подобен казус, да даде съвет ?

 

Здравей Колега,

 

Имам Space Star 1.6 2003г. Не съм запознат дали написаното от теб за 2 катализатора е вярно, но аз имам един катализатор с 2 ламбди (1 преди и 1 след катализатора) и при мен грешката е P0421. Този проблем го имам от близо година и колата си върви без проблеми със забележка, че на баир е леко спъната и бавно набира. Тези дни коментирах с Пламен (DJ Tymbi) проблемът и той ми каза за моята грешка, че може да са 3 проблемите:

1. Катализатора - да го сваля и видя през светлина дали не е на петна (за смяна)

2. Ламбда сондата (2-рата, която генерира грешката) че е проблемна. А точно тази сонда съм я сменял преди да почне да се появява грешката.

3. Ако гори охладителна течност през някоя гарнитура, но нямам спад на нивото на антифриз.

 

Моята идея е сега като се затопли с един приятел да сваля катализатора и да го видя през светлина как е. Ако е на петна директно слагам резонаторно гърне. А ако катализатора (ще го запазя) е ок, то ще сложа резонаторно гърне и ще следя пак за грешката. Ако се появи отново ще трява пак да търся ламбда сонда или да купя нова, която беше около 300-400лв (оригинална). Китайските широкоспектърни бяха около 100 и малко.

 

Надявам се инфото да ти бъде в помощ.

 

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега,

 

Имам Space Star 1.6 2003г. Не съм запознат дали написаното от теб за 2 катализатора е вярно, но аз имам един катализатор с 2 ламбди (1 преди и 1 след катализатора) и при мен грешката е P0421. Този проблем го имам от близо година и колата си върви без проблеми със забележка, че на баир е леко спъната и бавно набира. Тези дни коментирах с Пламен (DJ Tymbi) проблемът и той ми каза за моята грешка, че може да са 3 проблемите:

1. Катализатора - да го сваля и видя през светлина дали не е на петна (за смяна)

2. Ламбда сондата (2-рата, която генерира грешката) че е проблемна. А точно тази сонда съм я сменял преди да почне да се появява грешката.

3. Ако гори охладителна течност през някоя гарнитура, но нямам спад на нивото на антифриз.

 

Моята идея е сега като се затопли с един приятел да сваля катализатора и да го видя през светлина как е. Ако е на петна директно слагам резонаторно гърне. А ако катализатора (ще го запазя) е ок, то ще сложа резонаторно гърне и ще следя пак за грешката. Ако се появи отново ще трява пак да търся ламбда сонда или да купя нова, която беше около 300-400лв (оригинална). Китайските широкоспектърни бяха около 100 и малко.

 

Надявам се инфото да ти бъде в помощ.

 

Поздрави.

 

Привет, благодаря за информацията, аз съм с модела от 2001, който наистина е с 2 катализатора (потвърдено и от 2-ма майстори). И аз съм абонат на Пламен (:-)) и на мен ми каза абсолютно същото за тази грешка. Междувременно ходих на специализирана диагностика на запалителната система + газ анализатор (много съм доволен, който иска на лични да му дам координати). Ламбдите са ОК, но катализаторите не са съвсем добре и според майстора е добре да махна задния. Това което мисля да предприема е, което е направил един колега от Русе...сложил е тръба на мястото на задния катализатор и само в най-горещите дни му давало грешка за висока температура на изгорелите газове. Ето темата:

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=28844&st=0&p=312216&hl=+%EA%E0%F2%E0%EB%E8%E7%E0%F2%EE%F0%20+%D0%F3%F1%E5&fromsearch=1entry312216

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Да не отварям нова тема.

Някой който е сменял катализатора на Space Star 1.3i 86 к.с. с резонаторно гърне може ли да каже дали се е увеличил шумът? И евентуално от къде е купил гърнето, ако шумът не се е увеличил.

Аз махнах катализатора на моят Space Star, понеже след малко по-продължително шофиране с повечко натискане на педала на газта - примерно планинско изкачване, или изкачване по магистрала дори - се усещаше много неприятна миризма в купето. Сега съм с тръба на мястото на катализатора, не ми свети Check engine, няма миризма, но е много шумно. Преди не се чуваше абсолютно нищо освен шум от гумите при скорост до 110 км/ч.

Сега мисля да си взема катализатор втора употреба на под 150к км, защото шумът от тръбата ме изморява много при шофиране.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Катализатора играе роля и на огнегасител. Ако не се монтира резонаторно гърне на неговото място, то бързо ще заминат и другите гърнета.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Малко обновяване - може да е полезно. Първо махнах катализатора и сложиш права тръба - звукът се увеличи многократно (колата беше непоносима за шофиране, особено извънградско), плюс невероятно силна миризма, която се усеща, ако се застане зад нея. След това сложих резонаторно гърне - миризмата остана, шумът намаля, но остана по-шумно при определени обороти, както и изгуби малко мощност в ниските обороти ( до 4000). Накрая намерих катализатор от Лансър 1.3 (почистих го със силен обезмаслител) - отново тишина (не се чува работата на двигателя), върна си мощността, и миризмата изчезна. Катализаторите от Колт и Лансър с 4g13 мотори са почти същите както на Space Star 4g13 и Carisma 1.6, 1.8i, разликата е, че вторите са завъртяни под някакъв ъгъл, за да не пречат на щангата на скоростния лост.

Редактирано от Petar_pk
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 9 месеца ...

Да кажа и аз как реших проблема с моята грешка p0420, за която бях писал по-горе. След като махнах и двата катализатора и нещата зазляха още повече, реших да сложа втулка, която да отдалечава задната лабда сонда. Вече хиляда км, нямам никакви грижи и не излиза грешката и колата върви супер добре.

 

Без да имам намерение да правя реклама , моята я купих ето от тук:

http://eco-traffic.com/index.php?route=product/product&product_id=3002

 

Ако модераторите решата могат да затрият адреса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел на скоро си премахна катализатора, от тогава не минава ден да не ме човърка с думите "Какво чакаш още?" Вярно, той има стар VW Golf III с 1 катализатор, но общото впечтление е че вървежа на колата му се е увеличил между 40-50 % спрямо преди. Като запалим колите стоящи една до друга, шума му е с една идея по-висок от преди. Чакам го да даде отвизи на дълъг път как ще бъде и дали и тогава ще е доволен още... По номер на рама аз видях в един сайт, че ужким съм с 2 катализатора. За сега не мога да кажа че имам някакви грешки от тях. Но докато нещо фрапатно не стане, не мисля да се хващам на това хоро. Тези дни ми предстои смяна на воден радиатор и на подемника ще направя снимки на всички гърнета/катализатори по изпускателната система, да знам за всеки случай какво-що.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...