Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Годишна винетка


Препоръчано мнение

Пак дойде време да се пълни хазната. Такси, данъци, винетки, застраховки...

Шофьорите като че ли свикнаха да плащат и тази такса без възражения.

 

И не стига че не разбрахме как се подобриха пътищата със събирането на допълнително такси, възлизащи на милиони, но

АПИ дори си позволява да продава годишен стикер от 5,58 до 67 лв./месечно, според случая!

 

Защо годишната винетка не важи за 365, както дневната 7 дни или месечната винетка 28-31 дни?Да не говорим, че в повечето европейски страни е или електронна или липсва.

Защо когато купиш винетка през октомври, тя важи 4 месеца и струва 16,75 лв на месец, вместо 5,58 лв/месечно?

Защо плащаме колкото ни кажат, без да има логика или осезаем резултат?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То за всяко едно нещо в тая държава е така - примерно чрез данъциците и задължително плащаш за услугите "Полиция" или "Правосъдна система" обаче от отсрещната страна нема никой ...

Така че винетката ти е най-малкия проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Винетката си я купих на 31 януари и ще карам до същата дата догодина. Проблема го има, само ако купиш кола по средата на годината. И предпочитам винетки пред магистрални такси. Въпреки, че с нашите управляващи, няма да ме изненада да вкарат 2 в 1 (винетка + путарини - една подходяща сръбска дума)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

АПИ дори си позволява да продава годишен стикер от 5,58 до 67 лв./месечно, според случая!

Всъщност годишната винетка може да се ползва до 13 месеца, ако се ползва от 1 януари 2015 тя важи до 31 янувари 2016г. Тогава цената става 5,15лв на месец :)

Няма да доживеем да намаля цената на годишната винетка спрямо изминалите месеци за годината.... и въпреки това цените за доста малки в България.. поне според мен. Не е като в Италия за едно минаване по магистрала да дадеш 30евра и отиване и връщане да ти излезе 60 евро :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пак дойде време да се пълни хазната. Такси, данъци, винетки, застраховки...

Шофьорите като че ли свикнаха да плащат и тази такса без възражения.

 

И не стига че не разбрахме как се подобриха пътищата със събирането на допълнително такси, възлизащи на милиони, но

АПИ дори си позволява да продава годишен стикер от 5,58 до 67 лв./месечно, според случая!

 

Защо годишната винетка не важи за 365, както дневната 7 дни или месечната винетка 28-31 дни?Да не говорим, че в повечето европейски страни е или електронна или липсва.

Защо когато купиш винетка през октомври, тя важи 4 месеца и струва 16,75 лв на месец, вместо 5,58 лв/месечно?

Защо плащаме колкото ни кажат, без да има логика или осезаем резултат?

 

Ако те затрудняват 5,88 лв. месечно, вероятно е добре да обмислиш опцията за колело.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако те затрудняват 5,88 лв. месечно, вероятно е добре да обмислиш опцията за колело.

 

Роска, ако от целия пост само числото 5,88 лв. ти хвана окото..., това е добре.

Зад малките числа обаче има няколко стотин хиляди МПС-та, а пътищата ни са "прекрасни".

 

И колело имам, и си го карам, но не съм добър на извънградско.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На никой не му е приятно да плаща такива такси, но няма начин - трябва да ги има.

 

Според мен по-добрия начин е такива такси да се събират от горивата - да се начислява някакъв процент, по този начин таксата ще е по-справедлива (по-голям пробег, по-големи отчисления) и ще се избегнат разходи по отпечатване дистрибуция и т.н на винетките.

........сакън, недей........предпочитам фиксирана сума целогодишна за м/винетка :D ,отколкото % в/у горивата......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С винетката се плаща данък за ползване на магистрали, първостепенни и второстепенни пътища. С такса в цената на горивото, ще бъдат ощетени водачите, които карат само градско. Така че това няма да стане и не е коректно. Данъкът е малък. За резервоар гориво се дават повече пари дори и в момента (при спада на цената на горивата). Друг е въпросът, че парите събрани от винетките потъват в държавния бюджет и само част от тях отиват за ремонт и поддръжка на пътища.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се, защо в Германия о САЩ няма тол такси по държавните пътища.

Сигурно, защото са строени с държавни пари, т.е., с нашите и главно на родителите ни данъци.

А се поддържат с нашите данъци. Искат да приватизират нещо, което не е тяхно, т.е., с чужда пита помен правят, :(

Който иска тол такса, да си построи аутобан с пари от джобчето и да си сложи бариера. А ние, ако пеценим, че ни е изгодно, ще платим, за да вдигне бариерката. Толкоз!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се, защо в Германия о САЩ няма тол такси по държавните пътища.

Сигурно, защото са строени с държавни пари, т.е., с нашите и главно на родителите ни данъци.

А се поддържат с нашите данъци. Искат да приватизират нещо, което не е тяхно, т.е., с чужда пита помен правят, :(

Който иска тол такса, да си построи аутобан с пари от джобчето и да си сложи бариера. А ние, ако пеценим, че ни е изгодно, ще платим, за да вдигне бариерката. Толкоз!

 

Да , но понеже България е страна на неограничените възможности - тук може всичко да се случи. Нали ,когато магистрала е построена с европари - там не може да има такива такси. То ако е така сигурно ще сме първата държава в която ще се плаща за всеки километър дупки и неравности. Ще излиза Министъра на регионалното развитие и благоустройството и ще казва " Разберете ме - Тази година няма пари за ремонт на старите участъци на магистрала Тракия"

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се, защо в Германия о САЩ няма тол такси по държавните пътища.

 

Въпрос на недобра политика в БГ. В Германия такси няма за леките коли, обаче камионите плащат мноооого и всъщност така е правилно, понеже амортизират пътя несравнимо повече пътя от леките коли.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Световната банка ще консултира АПИ за въвеждането на тол система при ползването на републиканските пътища

Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров и постоянният представител на Световната банка у нас Тони Томсън подписаха изменение в споразумението за предоставяне на консултантски услуги между АПИ и Международната банка за възстановяване и развитие. То е за разработване на цялостна визия за въвеждането на електронна система за предоставяне на европейска услуга за електронно събиране на пътни такси. Документът бе подписан в присъствието на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.

Подписаното споразумение е първата сериозна крачка към въвеждането на тол таксите в България, подчерта министър Павлова. До края на 2015 г. финансовата институция ще направи анализ за възможностите и вариантите за въвеждането й. Предвижда се през следващите години тя да замени винетните такси, които шофьорите в момента плащат при ползването на републиканската пътна мрежа.

Дейностите по споразумението със Световната банка се изпълняват по проект „Техническа помощ за подобряване на ефективността на пътния сектор в Република България“, финансиран по Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г. От управлението на проекта са спестени близо 1,4 млн. лв. Това позволява и включване на допълнителна дейност, каквато е разработването на цялостна визия за въвеждането на тол таксите. „Вярвам, че консултантите, които ще бъдат наети от Световната банка ще бъдат международни експерти с доказан и богат опит в областта на тол-системите. Тяхната експертиза е необходима за успешното въвеждане на тази нова за българските пътища форма на таксуване, но добре позната на българските шофьори при пътуванията им в чужбина. Тол-системата е най-справедливата форма за таксуване, защото плащаш за реално изминати километри, а не за период от време – седмица, месец или година“, подчерта инж. Лазаров.

Световната банка е консултант на държавната пътна администрация при изготвянето на стратегически документи, свързани с повишаване на ефективността и устойчивото развитие на пътния сектор, институционалния капацитет и усвояването на средствата от европейските фондове в пътната инфраструктура до 2020 г.

 

ПРЕСЦЕНТЪР АПИ

13.02.2015 г.

 

Доста нелепо... През градовете минават пътища от републиканската пътна мрежа ... как точно ще стане преминаването и през тях :) Тази тол такса ми се вижда като пробутване на по-скъпа винетка :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да се занимават с глупости да мислят как да измъкнат повече пари, да вземат да помислят как да спрат да потъват парите в нечий джоб и да се плаща скъпо за некачествени ремонти.Пари да се оправят пътищата няма, но за консултации има :icon_doh:. До момента не съм видял увеличение на държавно вземане да е довело до нещо различно от повече пари за правилните хора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на недобра политика в БГ. В Германия такси няма за леките коли, обаче камионите плащат мноооого и всъщност така е правилно, понеже амортизират пътя несравнимо повече пътя от леките коли.

Напълно сте прав, колега! Но тъй като сме автомобилен, а не "камионджойски" форум, реших да не се задълбочавам в посока данъци на камиони :)

 

Колкото до опита от други страни, в Сигапур например, данък кола е убийствен и не всеки може да си позволи този лукс. Поради ограниченото пространство, данъкът е от т.н. "възспиращи" данъци. Има единна плоска компонента, а освен това всеки авомобил има GPS, по чиито показания се определя втората компонента- колкото повече караш, толкова повече плащаш.

Но това е много сложно за нашите управници, ще се объркат и ще вземат да откраднат нещо- не от алчност, а по навик и по невнимание :):):)

Според мен, построените от държавата пътища, вкл. магистрали трябва да са безплатни и да се финансират от данък автомобил, или от компонента, включена в горивата. И каква е тази простотия, че за движение в населени места не се плаща за винетка ?!?

А който инвеститор иска да прави бизнес с пътища- да си закупи земя, да си направи път, или магистрала, да си сложи бариера с касиер :). А хората ще решат дали им е по-изгодно да му платят за вдигане на бариерката, или да минат по пътя, за който вече са платили данък на държавата. Справедливо и демократично :)

Омръзна ми от мантрата, че "държавата е лош стопанин"! Има лоши и добри управляващи, въпрос на контрол.

Редактирано от Т. Минтов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Данъците, които плащаме за автомобилите би трябвало да отиват точно за тези пътища.

Дори ми се струва, че и в момента таксите от винетки не отиват за подържане на пътната мрежа в градовете.

 

Би трябвало, ама отиват в държавната хазна, а не за пътищата .

А за винетките правилно ти се струва, и те не отиват за поддържане на пътища а се отклоняват в същата посока .http://3e-news.net/%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F/%D0%B4%D1%8A%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B5-%D0%B2%D1%8A%D1%80%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BF%D0%B8-%D1%81-90-%D0%BC%D0%BB%D0%BD-%D0%BB%D0%B2-%D0%BF%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%BE-%D0%BE%D1%82-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BE%D1%82-%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%B8_33691

Любимите ни държавни служители сега са решили да въвеждат и ТОЛ такса, за да може повече пара да отива в държавния бюджет, та да може да се краде по спокойно .:)

Когато сумата от която присвояваш е по малка, има по голяма вероятност да те разкрият, пък и трябва да присвояваш по малки суми, когато сумата е голяма, вече е друго нещо .:D .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се струва , че подарените магистрали от Европата май ще трябва да си ги плащаме :) Лошото е че при взимането на тези решения ,никой не го интересува народа. Интересно е хората които работят в един град или живеят в друг , какво ще правят. Хич не ми се мисли - излиза Лиляна Павлова и казва - и тази година няма пари за ремонт на магистралата в участъка Пазарджик - до тунела Траянови врата.Е как тез пари не се намериха за толкова години ?

Редактирано от grizan
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Днес изрично слушах много внимателно изказванията на министър Павлова, на тема ТОЛ такси. Много от медиите си противоречат в това което пишат. Та беше казазано , че тези такси са за камионите защото те повече амортизират пътната настилка. В друга част от пресата и Тв се тиражира версията с 10 ст на леките автомобили, в трети - че ТОЛ таксата е за цялата пътна мрежа . Та лошото е че има сключен договор за 1 400 000 евро, сключен със световната банка.

Преди години това се опита да направи и царя , но от ЕС не му разрешиха. Незнам какво ще решат в крайна сметка , но във всички случчаи ще е в ущърб на обиковения българин :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.......това са глупости, само подхърлят тези суми, за да подготвят бг гражданите за подготвяните промени........

Според мен ,таксата не трябва да бъде повече от 20 лв. на автомобил от Сф до Бургас, и то при положение,че оправят стария участък от магистралата - София до към след Ст. Загора......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.......това са глупости, само подхърлят тези суми, за да подготвят бг гражданите за подготвяните промени........

Според мен ,таксата не трябва да бъде повече от 20 лв. на автомобил от Сф до Бургас, и то при положение,че оправят стария участък от магистралата - София до към след Ст. Загора......

А според мен ТОЛ такса не трябва да има, освен за пътища и магистрали, построени от частни дружества, със собствено финансиране, на закупена от тях земя и на собствен риск. :icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма такава държаава :) Продължавам да си мисля че не САЩ а България е страната на неограничените възможности! Тук всичко неосъществимо в други страни е възможно! :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тол-таксата ще е само за големи камиони

Нека да имаме ясно разяснение, че няма да се заплаща от коли и от леки автомобили. Едва ли не до Варна ще ни струва толкова пари, не, изобщо грешно интерпретиране на темата

Да видим :) Аз продължавам да съм скептичен :)

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Това ми е мнение 888 :)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тол-таксата ще е само за големи камиони

 

Да видим :) Аз продължавам да съм скептичен :)

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Това ми е мнение 888 :)

 

Дано да е така , ама .....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дано да е така , ама .....

И тия, и ония много лъжат, така че...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...