Премини към съдържание

Годишна винетка


Препоръчано мнение

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.......отговорите са много ,но не искам да ги оправдавам.......

1. в Швейцария когато са правени пътищата,са ги правили както ТРЯБВА......да не говорим ,ще за доста от тях се полага бетон отдолу.....

2. Там пак, е решен проблема със свачищата кардинално, като са се изгребвали 100-ци хиляди тонове скална маса, а не както тук- скалата да виси над пътя.....освен това, когато това е невъзможно, се вземат други решения-технологии, които може би в БГ не ги прилагат поради обясними причини....

3. Още когато са ги строили повечето пътища,това е било около ВСВ или малко след това,където е било приоритет на държавата,а и тогава е било далеч по евтино,ползвали са затворници ,и т.н.......

4.Швейцария е държава ,която пести,и не си позволява необмислени харчове, но ние тук трябва да "нахраним" едни или други марионетки за сметка на хората.......

Има още много да се говори по този ? ,но няма време.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

[Предполагам, че ще стане както си мисля - отначало казват висока сума за ТОЛ-таксите (90 лв от София до Бургас), после ще я направят 40 лв и хората ще си мислят, че са на далавера, но няма да са...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да се занимават с глупости да мислят как да измъкнат повече пари, да вземат да помислят как да спрат да потъват парите в нечий джоб и да се плаща скъпо за некачествени ремонти.Пари да се оправят пътищата няма, но за консултации има :icon_doh:. До момента не съм видял увеличение на държавно вземане да е довело до нещо различно от повече пари за правилните хора.

 

:icon_clap:

 

Данъците, които плащаме за автомобилите би трябвало да отиват точно за тези пътища.

Дори ми се струва, че и в момента таксите от винетки не отиват за поддържане на пътната мрежа в градовете.

Иначе е ясно че тол таксите в крайна сметка ще повишат разходите - в сравнение с винетките.

 

Миро,

Данък МПС е за общинския път - няколко милиона/годишно само от леки автомобили - не се вижда нов асфалт.

Винетна такса за АПИ - няколко стотин милиона/годишно - национална пътна мрежа - миналата година откриха нов участък от около 10 км двулентов околовръстен път на Враца,

само с ЕДИН мост, при 5 кръстовища и 1 ЖП прелез

Участъците от Е79, които преминават през града, поне 10-15 км, никой не ги пипа от много години, а всички шофьори си трошат колите по тях (дори чуждите - след закупена винетка), след дъжд, винаги до Технополис Враца има коли с потрошени джанти и спукани гуми.

Визирам Враца и региона, колегите ще споделят как е при тях.

 

Напълно сте прав, колега! Но тъй като сме автомобилен, а не "камионджойски" форум, реших да не се задълбочавам в посока данъци на камиони :)

 

Колкото до опита от други страни, в Сигапур например, данък кола е убийствен и не всеки може да си позволи този лукс. Поради ограниченото пространство, данъкът е от т.н. "възспиращи" данъци. Има единна плоска компонента, а освен това всеки авомобил има GPS, по чиито показания се определя втората компонента- колкото повече караш, толкова повече плащаш.

Но това е много сложно за нашите управници, ще се объркат и ще вземат да откраднат нещо- не от алчност, а по навик и по невнимание :):):)

Според мен, построените от държавата пътища, вкл. магистрали трябва да са безплатни и да се финансират от данък автомобил, или от компонента, включена в горивата. И каква е тази простотия, че за движение в населени места не се плаща за винетка ?!?

А който инвеститор иска да прави бизнес с пътища- да си закупи земя, да си направи път, или магистрала, да си сложи бариера с касиер :). А хората ще решат дали им е по-изгодно да му платят за вдигане на бариерката, или да минат по пътя, за който вече са платили данък на държавата. Справедливо и демократично :)

Омръзна ми от мантрата, че "държавата е лош стопанин"! Има лоши и добри управляващи, въпрос на контрол.

 

:icon_clap:

а българите не искат и не упражняват контрол, засега

 

Би трябвало, ама отиват в държавната хазна, а не за пътищата .

А за винетките правилно ти се струва, и те не отиват за поддържане на пътища а се отклоняват в същата посока .http://3e-news.net/%...%BA%D0%B8_33691

Любимите ни държавни служители сега са решили да въвеждат и ТОЛ такса, за да може повече пара да отива в държавния бюджет, та да може да се краде по спокойно .:)

Когато сумата от която присвояваш е по малка, има по голяма вероятност да те разкрият, пък и трябва да присвояваш по малки суми, когато сумата е голяма, вече е друго нещо .:D .

 

споделям напълно!

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Силно се съмнявам приходите от данъка върху МПС да се използват за ремонт на пътища вътре в което и да е населено място. Някъде някакъв % - да.

Колко милиона лева мислите се събират от продажбата на винетните стикери? Да са 220-240 милиона лева. Реално пуснатите в обръщение са повече, но голяма част е безплатна за хората с над 50% ТНР. Пътната мрежа на България колко километра е? Да е 20 000 км. Пада се по 11 000 кинта на километър.

Мостове ли да се правят, надлези ли, виадукти ли да се издигат, свлачища ли да се укрепват, дупки ли да се пълнят, магистрали ли да се рециклират, боя за маркировка ли да се полага ....

В моя край отпреди 7-8 години имаше случай на недобросъвестно изпълнение асфалтиране на участък с две ленти с дължина към 12 км, не съм сигурен докъде е трябвало. Мани че не стигнА до края, ами сложиха 1,5 см асфалт. Още малко ще прозира. Държавата е платила парите, но изпълнителят е за прибиване. "Спестил" левове и айде бегом далече от бегето.

 

Добре че е ЕС да прави по някоя финансова инжекция, че с приходите от винетки само правим някакви кръпки.

Засега са рехабилитирани 940 км второ- и третокласна пътна мрежа. Има одобрени проекти, по които ще се почне работа т.г. Да не забравяме и забавата на строежа на магистралата, която се дължеше на отчужденията.

При конкурсите за избор на изпълнител водещ НЕ трябва да е критерият ЦЕНА. Важи правилото - получаваш това, за което си платил. Издънилите се фирми не трябва да се допускат до участие в конкурсите. Никога повече!

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Колко милиона лева мислите се събират от продажбата на винетните стикери? Да са 220-240 милиона лева. Реално пуснатите в обръщение са повече, но голяма част е безплатна за хората с над 50% ТНР. Пътната мрежа на България колко километра е? Да е 20 000 км. Пада се по 11 000 кинта на километър.

Мостове ли да се правят, надлези ли, виадукти ли да се издигат, свлачища ли да се укрепват, дупки ли да се пълнят, магистрали ли да се рециклират, боя за маркировка ли да се полага ....

 

Звучиш ми също като някой министър на транспорта .:D

Винетки не плащат само леките коли, знаеш ли колко бусове и камиони се движат по пътищата и питал ли си някой с такова МПС колко плаща за винетка ?

Отделно при тях няма безплатни винетки за над 50% ТНР .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ти винаги звучиш в опозиция :) .

 

Тези цифри намерих за 2014-та година - всичко приходи от продажба на винетни стикери - 221 или 224 000 000 лева.

Ако го беше разделил на цената на годишната, щеше да получиш 3 283 582. Щеше да се попиташ абе толкова ли леки коли са регистрирани у нас? А колко ли са снабдени с винетка и особено па годишна такава...

К1, К2 и К3 - общо 221 или 224 милиона лева. Едни го пишат така, други иначе :rolleyes: Какво са там 3-4 милиона... Нищо, дреболия :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...