CRS Публикувано 6 февруари 2015 Сподели Публикувано 6 февруари 2015 Пак дойде време да се пълни хазната. Такси, данъци, винетки, застраховки...Шофьорите като че ли свикнаха да плащат и тази такса без възражения. И не стига че не разбрахме как се подобриха пътищата със събирането на допълнително такси, възлизащи на милиони, но АПИ дори си позволява да продава годишен стикер от 5,58 до 67 лв./месечно, според случая! Защо годишната винетка не важи за 365, както дневната 7 дни или месечната винетка 28-31 дни?Да не говорим, че в повечето европейски страни е или електронна или липсва.Защо когато купиш винетка през октомври, тя важи 4 месеца и струва 16,75 лв на месец, вместо 5,58 лв/месечно?Защо плащаме колкото ни кажат, без да има логика или осезаем резултат? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
f18 Публикувано 6 февруари 2015 Сподели Публикувано 6 февруари 2015 То за всяко едно нещо в тая държава е така - примерно чрез данъциците и задължително плащаш за услугите "Полиция" или "Правосъдна система" обаче от отсрещната страна нема никой ...Така че винетката ти е най-малкия проблем. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XaMаB Публикувано 6 февруари 2015 Сподели Публикувано 6 февруари 2015 Винетката си я купих на 31 януари и ще карам до същата дата догодина. Проблема го има, само ако купиш кола по средата на годината. И предпочитам винетки пред магистрални такси. Въпреки, че с нашите управляващи, няма да ме изненада да вкарат 2 в 1 (винетка + путарини - една подходяща сръбска дума) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 6 февруари 2015 Сподели Публикувано 6 февруари 2015 АПИ дори си позволява да продава годишен стикер от 5,58 до 67 лв./месечно, според случая!Всъщност годишната винетка може да се ползва до 13 месеца, ако се ползва от 1 януари 2015 тя важи до 31 янувари 2016г. Тогава цената става 5,15лв на месец Няма да доживеем да намаля цената на годишната винетка спрямо изминалите месеци за годината.... и въпреки това цените за доста малки в България.. поне според мен. Не е като в Италия за едно минаване по магистрала да дадеш 30евра и отиване и връщане да ти излезе 60 евро Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 6 февруари 2015 Сподели Публикувано 6 февруари 2015 Пак дойде време да се пълни хазната. Такси, данъци, винетки, застраховки...Шофьорите като че ли свикнаха да плащат и тази такса без възражения. И не стига че не разбрахме как се подобриха пътищата със събирането на допълнително такси, възлизащи на милиони, но АПИ дори си позволява да продава годишен стикер от 5,58 до 67 лв./месечно, според случая! Защо годишната винетка не важи за 365, както дневната 7 дни или месечната винетка 28-31 дни?Да не говорим, че в повечето европейски страни е или електронна или липсва.Защо когато купиш винетка през октомври, тя важи 4 месеца и струва 16,75 лв на месец, вместо 5,58 лв/месечно?Защо плащаме колкото ни кажат, без да има логика или осезаем резултат? Ако те затрудняват 5,88 лв. месечно, вероятно е добре да обмислиш опцията за колело. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CRS Публикувано 6 февруари 2015 Автор Сподели Публикувано 6 февруари 2015 Ако те затрудняват 5,88 лв. месечно, вероятно е добре да обмислиш опцията за колело. Роска, ако от целия пост само числото 5,88 лв. ти хвана окото..., това е добре.Зад малките числа обаче има няколко стотин хиляди МПС-та, а пътищата ни са "прекрасни". И колело имам, и си го карам, но не съм добър на извънградско. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 6 февруари 2015 Сподели Публикувано 6 февруари 2015 На никой не му е приятно да плаща такива такси, но няма начин - трябва да ги има. Според мен по-добрия начин е такива такси да се събират от горивата - да се начислява някакъв процент, по този начин таксата ще е по-справедлива (по-голям пробег, по-големи отчисления) и ще се избегнат разходи по отпечатване дистрибуция и т.н на винетките.........сакън, недей........предпочитам фиксирана сума целогодишна за м/винетка :D ,отколкото % в/у горивата...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Ru Публикувано 10 февруари 2015 Сподели Публикувано 10 февруари 2015 С винетката се плаща данък за ползване на магистрали, първостепенни и второстепенни пътища. С такса в цената на горивото, ще бъдат ощетени водачите, които карат само градско. Така че това няма да стане и не е коректно. Данъкът е малък. За резервоар гориво се дават повече пари дори и в момента (при спада на цената на горивата). Друг е въпросът, че парите събрани от винетките потъват в държавния бюджет и само част от тях отиват за ремонт и поддръжка на пътища. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizan Публикувано 11 февруари 2015 Сподели Публикувано 11 февруари 2015 А сега и честито от 2017 г се въвеждат ТОЛ такси http://www.marica.bg/%D0%BA%D0%B0%D0%B1%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D1%82%D1%8A%D1%82-%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%B8-%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BE%D1%82%D0%BF%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%82-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B7-2017-%D0%B0-%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0-news364261.html Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 12 февруари 2015 Сподели Публикувано 12 февруари 2015 Чудя се, защо в Германия о САЩ няма тол такси по държавните пътища. Сигурно, защото са строени с държавни пари, т.е., с нашите и главно на родителите ни данъци.А се поддържат с нашите данъци. Искат да приватизират нещо, което не е тяхно, т.е., с чужда пита помен правят, :(Който иска тол такса, да си построи аутобан с пари от джобчето и да си сложи бариера. А ние, ако пеценим, че ни е изгодно, ще платим, за да вдигне бариерката. Толкоз! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizan Публикувано 12 февруари 2015 Сподели Публикувано 12 февруари 2015 Чудя се, защо в Германия о САЩ няма тол такси по държавните пътища. Сигурно, защото са строени с държавни пари, т.е., с нашите и главно на родителите ни данъци.А се поддържат с нашите данъци. Искат да приватизират нещо, което не е тяхно, т.е., с чужда пита помен правят, :(Който иска тол такса, да си построи аутобан с пари от джобчето и да си сложи бариера. А ние, ако пеценим, че ни е изгодно, ще платим, за да вдигне бариерката. Толкоз! Да , но понеже България е страна на неограничените възможности - тук може всичко да се случи. Нали ,когато магистрала е построена с европари - там не може да има такива такси. То ако е така сигурно ще сме първата държава в която ще се плаща за всеки километър дупки и неравности. Ще излиза Министъра на регионалното развитие и благоустройството и ще казва " Разберете ме - Тази година няма пари за ремонт на старите участъци на магистрала Тракия" Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valdis Публикувано 14 февруари 2015 Сподели Публикувано 14 февруари 2015 Чудя се, защо в Германия о САЩ няма тол такси по държавните пътища. Въпрос на недобра политика в БГ. В Германия такси няма за леките коли, обаче камионите плащат мноооого и всъщност така е правилно, понеже амортизират пътя несравнимо повече пътя от леките коли. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 14 февруари 2015 Сподели Публикувано 14 февруари 2015 Световната банка ще консултира АПИ за въвеждането на тол система при ползването на републиканските пътищаПредседателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров и постоянният представител на Световната банка у нас Тони Томсън подписаха изменение в споразумението за предоставяне на консултантски услуги между АПИ и Международната банка за възстановяване и развитие. То е за разработване на цялостна визия за въвеждането на електронна система за предоставяне на европейска услуга за електронно събиране на пътни такси. Документът бе подписан в присъствието на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Подписаното споразумение е първата сериозна крачка към въвеждането на тол таксите в България, подчерта министър Павлова. До края на 2015 г. финансовата институция ще направи анализ за възможностите и вариантите за въвеждането й. Предвижда се през следващите години тя да замени винетните такси, които шофьорите в момента плащат при ползването на републиканската пътна мрежа. Дейностите по споразумението със Световната банка се изпълняват по проект „Техническа помощ за подобряване на ефективността на пътния сектор в Република България“, финансиран по Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г. От управлението на проекта са спестени близо 1,4 млн. лв. Това позволява и включване на допълнителна дейност, каквато е разработването на цялостна визия за въвеждането на тол таксите. „Вярвам, че консултантите, които ще бъдат наети от Световната банка ще бъдат международни експерти с доказан и богат опит в областта на тол-системите. Тяхната експертиза е необходима за успешното въвеждане на тази нова за българските пътища форма на таксуване, но добре позната на българските шофьори при пътуванията им в чужбина. Тол-системата е най-справедливата форма за таксуване, защото плащаш за реално изминати километри, а не за период от време – седмица, месец или година“, подчерта инж. Лазаров. Световната банка е консултант на държавната пътна администрация при изготвянето на стратегически документи, свързани с повишаване на ефективността и устойчивото развитие на пътния сектор, институционалния капацитет и усвояването на средствата от европейските фондове в пътната инфраструктура до 2020 г. ПРЕСЦЕНТЪР АПИ13.02.2015 г. Доста нелепо... През градовете минават пътища от републиканската пътна мрежа ... как точно ще стане преминаването и през тях Тази тол такса ми се вижда като пробутване на по-скъпа винетка Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Downlow Публикувано 14 февруари 2015 Сподели Публикувано 14 февруари 2015 Вместо да се занимават с глупости да мислят как да измъкнат повече пари, да вземат да помислят как да спрат да потъват парите в нечий джоб и да се плаща скъпо за некачествени ремонти.Пари да се оправят пътищата няма, но за консултации има :icon_doh:. До момента не съм видял увеличение на държавно вземане да е довело до нещо различно от повече пари за правилните хора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 14 февруари 2015 Сподели Публикувано 14 февруари 2015 (редакция) Въпрос на недобра политика в БГ. В Германия такси няма за леките коли, обаче камионите плащат мноооого и всъщност така е правилно, понеже амортизират пътя несравнимо повече пътя от леките коли.Напълно сте прав, колега! Но тъй като сме автомобилен, а не "камионджойски" форум, реших да не се задълбочавам в посока данъци на камиони Колкото до опита от други страни, в Сигапур например, данък кола е убийствен и не всеки може да си позволи този лукс. Поради ограниченото пространство, данъкът е от т.н. "възспиращи" данъци. Има единна плоска компонента, а освен това всеки авомобил има GPS, по чиито показания се определя втората компонента- колкото повече караш, толкова повече плащаш.Но това е много сложно за нашите управници, ще се объркат и ще вземат да откраднат нещо- не от алчност, а по навик и по невнимание :)Според мен, построените от държавата пътища, вкл. магистрали трябва да са безплатни и да се финансират от данък автомобил, или от компонента, включена в горивата. И каква е тази простотия, че за движение в населени места не се плаща за винетка ?!? А който инвеститор иска да прави бизнес с пътища- да си закупи земя, да си направи път, или магистрала, да си сложи бариера с касиер . А хората ще решат дали им е по-изгодно да му платят за вдигане на бариерката, или да минат по пътя, за който вече са платили данък на държавата. Справедливо и демократично Омръзна ми от мантрата, че "държавата е лош стопанин"! Има лоши и добри управляващи, въпрос на контрол. Редактирано 14 февруари 2015 от Т. Минтов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 14 февруари 2015 Сподели Публикувано 14 февруари 2015 Данъците, които плащаме за автомобилите би трябвало да отиват точно за тези пътища.Дори ми се струва, че и в момента таксите от винетки не отиват за подържане на пътната мрежа в градовете. Би трябвало, ама отиват в държавната хазна, а не за пътищата .А за винетките правилно ти се струва, и те не отиват за поддържане на пътища а се отклоняват в същата посока .http://3e-news.net/%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F/%D0%B4%D1%8A%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B5-%D0%B2%D1%8A%D1%80%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BF%D0%B8-%D1%81-90-%D0%BC%D0%BB%D0%BD-%D0%BB%D0%B2-%D0%BF%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%BE-%D0%BE%D1%82-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BE%D1%82-%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%B8_33691Любимите ни държавни служители сега са решили да въвеждат и ТОЛ такса, за да може повече пара да отива в държавния бюджет, та да може да се краде по спокойно .Когато сумата от която присвояваш е по малка, има по голяма вероятност да те разкрият, пък и трябва да присвояваш по малки суми, когато сумата е голяма, вече е друго нещо .:D . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizan Публикувано 14 февруари 2015 Сподели Публикувано 14 февруари 2015 (редакция) На мен ми се струва , че подарените магистрали от Европата май ще трябва да си ги плащаме Лошото е че при взимането на тези решения ,никой не го интересува народа. Интересно е хората които работят в един град или живеят в друг , какво ще правят. Хич не ми се мисли - излиза Лиляна Павлова и казва - и тази година няма пари за ремонт на магистралата в участъка Пазарджик - до тунела Траянови врата.Е как тез пари не се намериха за толкова години ? Редактирано 14 февруари 2015 от grizan Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 18 февруари 2015 Сподели Публикувано 18 февруари 2015 (редакция) 90 лв. ТОЛ-такса до морето? Редактирано 18 февруари 2015 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizan Публикувано 18 февруари 2015 Сподели Публикувано 18 февруари 2015 90 лв. ТОЛ-такса до морето? Днес изрично слушах много внимателно изказванията на министър Павлова, на тема ТОЛ такси. Много от медиите си противоречат в това което пишат. Та беше казазано , че тези такси са за камионите защото те повече амортизират пътната настилка. В друга част от пресата и Тв се тиражира версията с 10 ст на леките автомобили, в трети - че ТОЛ таксата е за цялата пътна мрежа . Та лошото е че има сключен договор за 1 400 000 евро, сключен със световната банка. Преди години това се опита да направи и царя , но от ЕС не му разрешиха. Незнам какво ще решат в крайна сметка , но във всички случчаи ще е в ущърб на обиковения българин :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 18 февруари 2015 Сподели Публикувано 18 февруари 2015 90 лв. ТОЛ-такса до морето?.......това са глупости, само подхърлят тези суми, за да подготвят бг гражданите за подготвяните промени........Според мен ,таксата не трябва да бъде повече от 20 лв. на автомобил от Сф до Бургас, и то при положение,че оправят стария участък от магистралата - София до към след Ст. Загора...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 19 февруари 2015 Сподели Публикувано 19 февруари 2015 .......това са глупости, само подхърлят тези суми, за да подготвят бг гражданите за подготвяните промени........Според мен ,таксата не трябва да бъде повече от 20 лв. на автомобил от Сф до Бургас, и то при положение,че оправят стария участък от магистралата - София до към след Ст. Загора......А според мен ТОЛ такса не трябва да има, освен за пътища и магистрали, построени от частни дружества, със собствено финансиране, на закупена от тях земя и на собствен риск. :icon_censored: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizan Публикувано 23 февруари 2015 Сподели Публикувано 23 февруари 2015 Няма такава държаава Продължавам да си мисля че не САЩ а България е страната на неограничените възможности! Тук всичко неосъществимо в други страни е възможно! :icon_crying: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 23 февруари 2015 Сподели Публикувано 23 февруари 2015 Тол-таксата ще е само за големи камиониНека да имаме ясно разяснение, че няма да се заплаща от коли и от леки автомобили. Едва ли не до Варна ще ни струва толкова пари, не, изобщо грешно интерпретиране на тематаДа видим Аз продължавам да съм скептичен %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifТова ми е мнение 888 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizan Публикувано 24 февруари 2015 Сподели Публикувано 24 февруари 2015 Тол-таксата ще е само за големи камиони Да видим Аз продължавам да съм скептичен %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifТова ми е мнение 888 Дано да е така , ама ..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 24 февруари 2015 Сподели Публикувано 24 февруари 2015 Дано да е така , ама .....И тия, и ония много лъжат, така че... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.