Премини към съдържание

Как да разбера размера на диска си?


wengo

Препоръчано мнение

Привет колеги,

Как да разбера размера на диска си, понеже искам да купувам нови от Англия. Има ли значение и размера на накладките?

Колата е Галант с двигател V6 ЕА5А от 2003 г. (след фейслифта) Мога да ви дам и номер на рама, ако някой иска? Търсих по рама, но явно не знам къде да търся и не можах да намеря информация.

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Това трябва да ти е диска:

диаметър [mm]: 276 ммдебелина на спирачния диск [mm]: 26,0 ммминимална дебелина [mm]: 24,4 ммвид на спирачния диск: вентилиран повърхност: с покритие брой на дупките: 4 кръг на дупките-? [mm]: 114,3 ммвисочина [mm]: 45,5 ммцентриращ диаметър [mm]: 69 ммвътрешен диаметър [mm]: 145 ммотвор-? [mm]: 12,5 мм

 

Дай номер на рамата за всеки случай. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дисковете са ти 276 мм 100%. Размерите са както са ти дадени. На теб за какво ти е тази информация - искаш да ги сменяш или искаш да сменяш накладките?

За смяна на дискове - това са размерите.

За смяна на накладки - трябва да кажеш с кои спирачни апарати си - едно- или двубутални, защото накладките са различни за двата вида апарати. Най-добре ги виж на око, тъй като някой преди теб може да е сменял апаратите и по VIN да вземеш неизползваеми накладки за твоята кола.

Супортите на двубуталните са по-големи, но за целта трябва да сравниш с друг галант 2.5, на който скоростомерът е разграфен до 260. Последните са само с 276 мм дискове, т.е. по-големите (по-малките са 256 мм).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

Давам и номера на рамата:

JMBSNEA5A3Z000204

Как да разбера дали съм с еднобутални или двубутални апарати?

Скоростомера ми е разграфен до 260, да.

А иначе искам да ги сменям, да. Имам оферта да ми докарат едни от двойно винтилирани дискове от Англия + хубави накладки.

Мерси за информацията колеги! :)

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

Давам и номера на рамата:

JMBSNEA5A3Z000204

 

Трябваше с това да започнеш ..:)

С 276 мм. дискове си, еднобутални апарати и накладки от ето този вид ..

 

http://websrv.tech-co.net/tecdocpublic/img/161/GDB3287.JPG

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо е със еднобутални!когато е разграфен до 260.Не трябва ли да е със двубутални апарати?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не. Последно се вграждат 1-бутални , които заместват 2-буталните.

Двубутални са само на 2.5 V6 със скоростомер до 260. Това е от 1998 година насам. Тоест при 2.5 има и от двата вида, като в последната година (2003) са само 1-бутални доколкото знам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо е със еднобутални!когато е разграфен до 260.Не трябва ли да е със двубутални апарати?

Защото са по ефективни ..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

А да дадете някакви идеи каква марка дискове и накладки мога да си взема? За 4-те колела, мога да отделя до 400 лв за дискове + накладки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за предложенията! Очаквам още малко оферти на ЛС и след това ще пусна инфо тук, за да си кажете мнението, кой вариант е най-добър за Галантино... ;)

Само да добавя. За 4 години почти на 6 месеца сменям дискове или ги шлайфам! Купувал съм както оригинални и скъпи, така и от най-евтини варианти. Времето за което се кривят е еднакво в повечето случаи...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С какви джанти караш зимата/лятото?

mario64 щом двубуталния апарат поема 26мм диск, то еднобуталния следфейслифтов дали ще поеме 28мм диск :icon_hmm: ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За 4 години почти на 6 месеца сменям дискове или ги шлайфам! Купувал съм както оригинални и скъпи, така и от най-евтини варианти. Времето за което се кривят е еднакво в повечето случаи...

Ми ако искаш си оправи луфта във водачите и ще спреш да сменяш и шлайфаш. Освен ако не те кефи де .. :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно не винаги е така. Ако знаеш моите водачи какъв луфт имат и за какво "дрънкане" става въпрос. При спиране нищо не вибрира. Захапва здраво. Свалях накладките да ги огледам. Повърхността им е идеална права. Имам към 3 десети износване на предните дискове... Според мен човекът кара доста бързо и спирачната му с-ма има много работа.

Тази честа смяна не е нормална. Може и много километри да минава, не знаем. Апаратите е добре да се разглобят, да се огледат буталцата ... профилактика, дори бих препоръчал ремонтен комплект за двата апарата. Аз дори бих сменил и предните маркучи профилактично, за да предотвратя опасност от задържане от там. Преди това промиване на сп. система и нова течност. На болт-водачите нова смазка и почистване на леглата (в супорта), нови маншончета на водачите ако по старите има ръжда, както и в леглото.

Не дръж спирачния педал продължително натиснат. Например при спускане е по-добре да натиснеш 3-4 пъти за 2-3 секунди по-силно, вместо едно продължително 10-12-секундно намаляване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

mario64 щом двубуталния апарат поема 26мм диск, то еднобуталния следфейслифтов дали ще поеме 28мм диск :icon_hmm: ?

Не съм правил такава проба, но за 2 мм. разлика би трябвало да стане .
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди, като премериш предн накладка на 10 000км, каква е разликата в дебелината в двата й края? Това е показателно за луфта на водачите и усукването на сп. апарат при спиране...При еднобуталните апарати, дори и при поизносени водачи няма как накладката да се износи накриво или ще е минимално!

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има значение и дали буталата натискат еднакво силно. Едното да ръждяса или да отхлаби и ето ти крив камък на накладката.

Равни са все едно си ги шлайфал на шлифовъчна маса. Двете бутала на апарат са се откопирали на гърба - ~милиметър дълбока окръжност.

Задните накладки бяха износени много накриво като купих колата. През 2008 г. (или преди 40 000 км.) ги смених. Колата си спираше, но стърженето беше нетърпимо за мен. От тогава не съм ги и гледал как са, но предполагам има още феродо за дотръкване. Засега не стържат и се задействат заедно с предните колкото и леко да се натиска педала. При най-малките пръска вода се образува ръжда по четирите диска, т.е. накладките стават все още. Тази ръжда изчезва след обиране на луфта в педала и още мааалко усилие, колкото да избута с десета накладките. Досега не са ме излагали на стенда по време на ГТП, а и като има ръждичка ги чувам как сработват.

Когато смених първо задните накладки не разбирах нищо от водачи, смазки, луфтове. Аз гледах и се чудех защо са така криви (ама много криви) и само сложих новите акебоно... На опела от 2003-та (който беше със сменени накладки) не съм сменял нищо по спирачната система, даже сп. течност не съм и няма ядове. Как става това не знам. Затова и нямах опит със спирачки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е, че не карам много бавно... :rolleyes: Правя около 500 км градско в София на месец + по 1500 км на месец извънградско (до Бургас и обратно). Този луфт, за който говори колегата Lyubo Dimitrov нямам идея как да го оправя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди ти колко км междуградско караш точно - при теб изкривяването или не на дисковете не е меродавно - сигурен съм, че процеса се развива при продължително междуградско заради честото коригиране на скороста при изпреварване/престрояване с висока скорост.

 

Този луфт, за който говори колегата Lyubo Dimitrov нямам идея как да го оправя.

 

Колега, водачите са тези "болтове" които пристягат апарата към супортите и върху които той се движи при спиране. Когато се износят отворите в апарата (заради нередовно почистване/смазване или просто многото км), при спиране се получава усукване и неравномерно търкане на накладката, което води до бързо изкривяване/вибрации. Оправя се като внимателно се търсят и купуват втора ръка апарати+водачи, такива без луфт, или се разпробиват отворите (леглата) и се набиват втулки + се престъргват/вземат нови водачи(болтовете) - това при някой стругар, за съжаление май малко хора имат опит и се навиват да се занимаят с последното.

 

Виж тази тема на mmotors - към края след като изкриви и АТЕ-то (преди това ЕБЦ и не знам си кво още), Илия прави-струва и се стигна то дози извод - след смяната на апаратите мисля че кара безпроблемно с веднъж престърганите си АТЕ вече доста повече, от колкото преди процедурата им отне да "заминат".

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

О, аз почти не го карам извънградско. Няма къде да се пътува. Утре ще ходя на Плевен, но не мисля че ще натисна спирачката повече от ... колко ... един път в Искър, един път в Д. Дъбник, след това на прелеза ... бе 4-5 пъти. Иначе е така - моето каране не е меродавно, но и аз не съм защитавал спирачната с-ма като много надеждна. Имам приятел с МВ 123-ка. Изключва го от скорост 90-100 по един ненормален и дълъг баир и до долу спирачки. Даже дълго време караше със спиращо само предно дясно. Нито е изкривил дискове, нищо. Лепи си феродото, т.е. прави си накладки. Ако му дам моя галант да кара както кара неговата кола, ще го ликвидира за няма и месец. Кутията му ще падне на шосето. Тоя ако му дадеш съчма от лагер да я държи и търкаля между пръстите си, след 10 мин. съчмата ще ти я върне счупена.....

 

Понеже имам комплект резервни болт-водачи, мисля да си направя експеримент. Ще разширя отворите в супорта до 12 мм (сега са към 11), ще набия пластмасова втулка от износоустойчива, термоустойчива и самосмазваща се вътрешна част, като втулката ще е 8 мм вътрешно, респ. водачите ще престържа до 8 мм минус няколко стотни да може да се пързалят. Ще си направя и резервни втулки и като установя проблем, вадя старите, набивам новите и продължавам. Пък като не се получи, на вече разпробитите супорти ще направя болтове и така.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм, както сам каза, хлабината е от няколко стотни. Ся, като пробиваш супортите то новите отвори трябва да са абсолютно хоризонтални, защото иначе ще затягат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, трябва да се внимава да е точното отстояние между центъра на отворите. Иначе ще пресуче и в най-лошия сценарий след брутално натискане на спирачката, апаратът може да блокира с притиснати накладки, респ. едно от колелата да блокира при отпусната спирачка и айде осиротя форума с -1галант. Отива накъдето си иска. Така че ще базирам прецизно и ще разпробивам с тези стационарните бормашини с плоча отдолу и с ръчка които са. Нали знаеш колко лесно се разпробива желязо с 11 мм отвор с бургия 12-ка с ръчна бормашина.... при такава дълбока дупка. То да е 5 мм айде, ми те са сигурно по 70-80 дълбоки.

 

Най-големият минус на експеримента (който мисля че ще се получи) е охлабването на болт-водачите. Те са 10,7 стандартно (поне 6 съм мерил и са еднакви на размер) и трябва да станат на 8 мм. Предполагам няма да се счупят на две и апаратът да се завърти около диска :icon_doh: . А в пластмасата май няма да тропат при луфт от 4-5 десети. По-скоро по-бързо ще размажат втулката при такава хлабина (от джасането) и ще започнат да подпират където и сега - метал в метал и да ни бъркат в здравето.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това, което си намислил не е добра идея. Намаляването в диаметър на сметнати от конструктор детайли, от които ти зависи живота и този на другите... :mad:

Няколко фрезиста ми отказаха да разстържат супортите, поради трудното базиране на детайла, този, който успя и измери колко и къде е износването на отвора, ме разубеди да не си играя а да си купя нови супорти и водачи. Проблем, също така, е възможен и при крайното цементоване на новите водачи, съществува риск от микронапукване. В края на краищата човека се занимава 4-5 часа само да си ИЗРАБОТИ помощни средства за да хоризонтира/базира супортите и да измери с микрометър износването на отворите...после си поговорихме и аз се отказах от експеримента. Пари не ми взе!

Сега карам със супорти и водачи втора употреба от Сашо, АТЕ-тата са пришлайфани, заработени са им нови охлаждащи отвори и проблем нямам няколко хиляди км вече. Ще видим за напред.

 

Относно мнението ти(Анди), че накладката се изкривява от нееднакво работещи буталца, смятам, че при увеличена хлабина в болт-водачите и усукване на апарата, едното буталце винаги ще избутва повече от другото...Съдя по моите, които с палци се прибират, а накладката се износва(ше) с разлики от по няколко десети в двата й края. :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дайте размери на нови болт-водачи да сравня с тези, които слагам. Ще е голям цирк ако се окаже че слагам тънки водачи и се ядосвам на гнездата в супортите. Примерно да са 10,9 , а аз да слагам по-тънки. Не знам какво и как съм мерил, но един го видях 10,3... При 4-5 десети нема начин т`ва да не джаса.

Трябва ми преден край след резбата и в края. Може и по средата, нека има размери. На горния - преди гумичката с каналчето.

 

Илийка, ти намери ли нови супорти като търси? Аз нови не намерих никъде. Намерих само два стари, но 140 лева за това не давам. Може да се зле като моите... Не ти звъннах пак, защото се разбрахме общо взето :yes3: Я кажи за износването при твоите стари как беше? Колко десети, на каква дълбочина и всичко което премери човека.

 

Споко, никой няма да пострада. Ще се допитам до няколко човека. Единият е енциклопедия за металите, знае кой вид за къде се използва, как се закалява, мери твърдост като му занесеш мостра и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...