ch0kata Публикувано 28 август 2014 Сподели Публикувано 28 август 2014 Здравейте колеги!От днес съм горд собственик на Mitsubishi Lancer 1.8 MIVEC 2009, hatchback. Автомобилът е употребяван и закупен от БалканСтар.Моля ви за съвет кой ГИ според вас е най-добрият избор? Какви "екстри" трябва да поръчам на газаджията за да предпазя максимално двигателят? Смятам това да ми е основният автомобил за следващите поне 5 години , изминавам около 12500-15000 км на година. Всякакви други съвети за начинаещи лансърджии също са добре дошли. Поздрави на всички и до нови срещи! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 28 август 2014 Сподели Публикувано 28 август 2014 Привет! Сега газаджиите ще ме "грабнат"! Аз бих те посъветвал, да стоиш далече от този вид издевателстване върху двигателя! Не е създаден за работа с газ. Въпреки, че има колеги с монтирани ГИ и те, може би, са на друго мнение. С този пробег, кога смяташ, че ще "избиеш" тази немалка инвестиция? Не се занимавай с глупости, а си карай колата на бензин! А и след 5 години, наличието на ГИ, може да е спънка при продаването на колата . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Lenkov Публикувано 28 август 2014 Сподели Публикувано 28 август 2014 Привет! Сега газаджиите ще ме "грабнат"! Аз бих те посъветвал, да стоиш далече от този вид издевателстване върху двигателя! Не е създаден за работа с газ. Въпреки, че има колеги с монтирани ГИ и те, може би, са на друго мнение. С този пробег, кога смяташ, че ще "избиеш" тази немалка инвестиция? Не се занимавай с глупости, а си карай колата на бензин! А и след 5 години, наличието на ГИ, може да е спънка при продаването на колата . Що да не слага ГИ,ще се счупи колата ли или нещо лошо ще му се случи?Тия "баламите" дето карат на газ да не би да ги сочат с пръст и да ги плюят като че да са прокажени?Аз с моя скромен опит от карането на газ мога спокойно да кажа на колегата да се газифицира и хич да не му пука.За моята кола мога да кажа,че ако не можеше да се газифицира никога не бих я взел. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kacarski Публикувано 28 август 2014 Сподели Публикувано 28 август 2014 Клапаните са с пулове, което води до много по-труденреглаж и най-вероятно никога няма да се прави . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizan Публикувано 28 август 2014 Сподели Публикувано 28 август 2014 Колега здравей, в пловдив има един майстор , който е слагал газ на Лансер. Виждал съм го в сайта му. На Л.с. мога да ти пратя тел. и координати Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Lenkov Публикувано 28 август 2014 Сподели Публикувано 28 август 2014 Колега здравей, в пловдив има един майстор , който е слагал газ на Лансер. Виждал съм го в сайта му. На Л.с. мога да ти пратя тел. и координати А пък аз съм чул за един газаджия в София,който е слагал и пропан-бутан на такава кола и метан също!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 28 август 2014 Admin Сподели Публикувано 28 август 2014 Какъв е проблема да се сложи газ на 4B10? :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 28 август 2014 Сподели Публикувано 28 август 2014 Клапаните са с пулове, което води до много по-труденреглаж и най-вероятно никога няма да се прави .......ако се кара на бензин и то хубав,може би си праж, но статуквото в БГ е друго, и дори и да не е на газ( метан или пропан бутан),то рано или късно ще се наложи да прави реглаж,обикновенно по мои наблюдения това идва на около 120-150к км.......проблема е ,че е на пулове и за да се направи реглаж, то трябва да се свали веригата, валовете, но преди това да се вземат размерите, и след това да се изчисли всеки пул с колко има нужда от кокрекция.......след това се сваля и тук идва най интересното.......пуловете по размер са през 5 стотни и са........69 вида различни..... :icon_thumbup: от 3.00мм до 3.690мм дебелина или нещо такова беше,не помня .....Проблем на тези мотори е, че когато карат с друго гориво, което е по силно или не правилно дозирано, то клапаните прегарят и започват да се вкопават в леглата им, в резултат на което се намалява луфто ( който за тези мотори е 0.11 - 0.17 ) и мотора почва да тресе, да работи лошо , няма мощост, въглеводородите и други газове скачат до небесата и т.,н.......и се налага реглаж на клапаните,...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 28 август 2014 Сподели Публикувано 28 август 2014 (редакция) Здравейте колеги!От днес съм горд собственик на Mitsubishi Lancer 1.8 MIVEC 2009, hatchback. Автомобилът е употребяван и закупен от БалканСтар.Моля ви за съвет кой ГИ според вас е най-добрият избор? Какви "екстри" трябва да поръчам на газаджията за да предпазя максимално двигателят? Смятам това да ми е основният автомобил за следващите поне 5 години , изминавам около 12500-15000 км на година. Всякакви други съвети за начинаещи лансърджии също са добре дошли. Поздрави на всички и до нови срещи!Ленков е твоя човек за аГУ, но за тия км. пробег на година си на кантар за АГУ.......Ето го и моя среден разход за повече от 4 часа каране......http://media.snimka.bg/s1/3838/033919360.jpg?r=0Това на газ ..... :icon_clap: Редактирано 28 август 2014 от DJ Tymbi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ch0kata Публикувано 28 август 2014 Автор Сподели Публикувано 28 август 2014 Благодаря на всички за мненията!Днес ми беше първото каране като се прибирах от Варна до СтЗ - напълних я до горе с 100 октана и в СтЗ вече беше преполовен резервоара, като по инфо табло среден разход на гориво 10л точно. Нямам идея за последните колко километра го дава - вие знаете по-добре от мен.Вярно, че се ръчках на места, защото ми беше кеф от новата покупка, но през повечето време си карах съвсем нормално (130-140 на магистралата).При това положение ми идва малко нагорно като разход на гориво (говорим извънградско 10!) и определено се ориентирам към ГИ към момента.За съжаление не разбирам автомобилите в детайли, както някои мнения по-горе, но познавам доста хора на ГИ, които са доволни и нямат проблеми и си съкращават разхода на гориво на половина (откъм пари). Май в крайна сметка всичко е до газаджията, а не толкова до самата уредба,а ? В този ред на мисли - добър газаджия в СтЗ? За София знам тези в кв. Левски, че им се носи добра слава. Като цяло съм се ориентирал към ЛандиРенцо - вие какво мислите ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ch0kata Публикувано 28 август 2014 Автор Сподели Публикувано 28 август 2014 Привет! Сега газаджиите ще ме "грабнат"! Аз бих те посъветвал, да стоиш далече от този вид издевателстване върху двигателя! Не е създаден за работа с газ. Въпреки, че има колеги с монтирани ГИ и те, може би, са на друго мнение. С този пробег, кога смяташ, че ще "избиеш" тази немалка инвестиция? Не се занимавай с глупости, а си карай колата на бензин! А и след 5 години, наличието на ГИ, може да е спънка при продаването на колата . 1. 12 000 км = 1200л бензин х 2.55лв = 3060лв. / 12 000км = 1440л газ (презумция, че разхода на газ ще се покачи с 2л на 100км) х 1.21лв = 1742лв + 1800 лв ГИ (грубо) = 3542 лв. Отговор - ще си я избия малко след първата година.2. След 5 години не мисля да я продавам, защото ще струва 7-8 хиляди. Предпочитам да остане в семейството или да си я карам по-дълго от 5 години. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 28 август 2014 Сподели Публикувано 28 август 2014 (редакция) Прогнозите ми се оправдаха! Времето ще каже тежката си дума. И собственика. А този разход от 10 на 100 е феноненален! Междуградско. И очакваш разхода на газ да е само с 2 литра отгоре!? Търкалям същия кошник и повече от 8 на 100 нямам разход. Пробега ми е 120 000. DJ-я ви е обяснил рисковете. Поразрови се из нета, поразпитай за японски коли и газ. Търси отговори в дългосрочен план. Никой не ти каза, какви други разходи ще се появят вследствие. "Смятам това да ми е основният автомобил за следващите поне 5 години" Редактирано 28 август 2014 от kesten Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 29 август 2014 Сподели Публикувано 29 август 2014 1. 12 000 км = 1200л бензин х 2.55лв = 3060лв. / 12 000км = 1440л газ (презумция, че разхода на газ ще се покачи с 2л на 100км) х 1.21лв = 1742лв + 1800 лв ГИ (грубо) = 3542 лв. Отговор - ще си я избия малко след първата година.2. След 5 години не мисля да я продавам, защото ще струва 7-8 хиляди. Предпочитам да остане в семейството или да си я карам по-дълго от 5 години. {style_images_url}/offtop.gif Не съм запознат с газовите уредби, но в тази калкулация не трябва ли да има и известно количество бензин? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ch0kata Публикувано 29 август 2014 Автор Сподели Публикувано 29 август 2014 Първо каране, толкоз. И аз не вярвах че ми даде 10, но е толкова. Забравих да добавя и бензин в калкулацията, т.е. да се сложи година и половина някъде за "избиването". Както винаги за и против газта хората да 50-50, както и очаквах Sent from my iPhone using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 29 август 2014 Сподели Публикувано 29 август 2014 Първо каране, толкоз. И аз не вярвах че ми даде 10, но е толкова. Забравих да добавя и бензин в калкулацията, т.е. да се сложи година и половина някъде за "избиването". Както винаги за и против газта хората да 50-50, както и очаквах Sent from my iPhone using TapatalkАбе ти бая си се израдвал на тая кола с този разход За последиците от газта не съм толкова наясно, но ако ти се наложи регулиране на клапаните, да знаеш че не е толкова сложна процедура. Въпросните пулове(valve tappets) не са скъпи и се сменят само тези които има нужда след замерване. Ще ти вземат повече пари за работа от колкото за части.Сега за да оскъпим нещата, така и така си отворил мотора, хубаво е да смениш веригата и обтегача с верига от новия дизайн. След 2010/2011 Мицу сменят дизайна на веригата, след проблеми с първоначалния дизайн. Проблемите са предимно с Евотата, защото при тях издевателството е по-голямо, но има случаи и с нормални Лансери. Това нещо е препоръчително, не задължително, преценката си остава твоя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 29 август 2014 Сподели Публикувано 29 август 2014 Абе ти бая си се израдвал на тая кола с този разход За последиците от газта не съм толкова наясно, но ако ти се наложи регулиране на клапаните, да знаеш че не е толкова сложна процедура. Въпросните пулове(valve tappets) не са скъпи и се сменят само тези които има нужда след замерване. Ще ти вземат повече пари за работа от колкото за части.Сега за да оскъпим нещата, така и така си отворил мотора, хубаво е да смениш веригата и обтегача с верига от новия дизайн. След 2010/2011 Мицу сменят дизайна на веригата, след проблеми с първоначалния дизайн. Проблемите са предимно с Евотата, защото при тях издевателството е по-голямо, но има случаи и с нормални Лансери. Това нещо е препоръчително, не задължително, преценката си остава твоя..........не си прав, имал съм случаи, в които регулираме само 9 клапана, т.е. сменям само 9 пула,другите са добре, но след 15-20к км. се наложи да се сменят и останалите........и това вече на 3-ти мотор( от тогава съм спрял да правя частични неща)....освен това е безмислено,ще спестиш 150 лв примерно......веригата се къса и при обикновенните мотори,не само на Евотата..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 29 август 2014 Сподели Публикувано 29 август 2014 .........не си прав, имал съм случаи, в които регулираме само 9 клапана, т.е. сменям само 9 пула,другите са добре, но след 15-20к км. се наложи да се сменят и останалите........и това вече на 3-ти мотор( от тогава съм спрял да правя частични неща)....освен това е безмислено,ще спестиш 150 лв примерно......веригата се къса и при обикновенните мотори,не само на Евотата.....На газ ли са карани въпросните двигатели които си сервизирал? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 29 август 2014 Сподели Публикувано 29 август 2014 На газ ли са карани въпросните двигатели които си сервизирал?.........2 на газ- 1 около 70000 км. и 1 на около 60 000км, и 3-тия е карана на бензин, като последните 12к км. на газ.......Да не говорим за Оутлендъра......там имаше издевателства и с метан..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ch0kata Публикувано 29 август 2014 Автор Сподели Публикувано 29 август 2014 За разхода вчера - да, бая си я ръчках и нищо чудно да ми даде 10л/100км. В неделя се прибирам и ще закова 130км/ч и ще ви кажа колко ми е дало. Но пък днес карах из града около 30 км с 5-6 спирания и ми даде 13-15л - това нормално ли е ?Днес бях на диагностика на двигателят в СБА - в перфектно състояние е според тях. Никакво отклонение в разхода на гориво. Питах ги за газов инжекцион - Препоръчаха ми някакъв факир от гр. Септември. Правел чудеса с АГУ и ГИ. Чували ли сте го ?Отделно единия се изказа негативно за ЛандиРенцо и препоръча Ловато, а аз съм чувал точно обратното. Така или иначе поне 1 месец ще си я карам на бензин така, че имам време да събера мнения и направя необходимите проучвания. Вие запознати ли сте дали евентуално ако сложа газова задължително трябва да ходя в КАТ за пререгистрация на автомобила? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 29 август 2014 Сподели Публикувано 29 август 2014 За разхода вчера - да, бая си я ръчках и нищо чудно да ми даде 10л/100км. В неделя се прибирам и ще закова 130км/ч и ще ви кажа колко ми е дало. Но пък днес карах из града около 30 км с 5-6 спирания и ми даде 13-15л - това нормално ли е ?Днес бях на диагностика на двигателят в СБА - в перфектно състояние е според тях. Никакво отклонение в разхода на гориво. Питах ги за газов инжекцион - Препоръчаха ми някакъв факир от гр. Септември. Правел чудеса с АГУ и ГИ. Чували ли сте го ?Отделно единия се изказа негативно за ЛандиРенцо и препоръча Ловато, а аз съм чувал точно обратното. Така или иначе поне 1 месец ще си я карам на бензин така, че имам време да събера мнения и направя необходимите проучвания. Вие запознати ли сте дали евентуално ако сложа газова задължително трябва да ходя в КАТ за пререгистрация на автомобила?......и да е фаакир, за една настройка до септември ли ще ходиш? Отиди при Иво да ти сложи една читава АГУ и си свиркай , на моите коли ,както настоящи, така и минали съм си слагал при него и до сега - в рамките на 7-8 години няма проблеми......За разхода - колата автомат ли е? Ако е ръчна кутията, този разход е голям и имаш проблем..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 29 август 2014 Сподели Публикувано 29 август 2014 Този разход за мен не е нормален, но за твоето каране явно е! Ако си "правиш ластик" на всеки светофар със съседните коли... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 29 август 2014 Admin Сподели Публикувано 29 август 2014 Разхода ти не е изобщо нормален. Относно газифицирането ти предлагам да отидеш при Иво Ленков и изобщо да не се занимаваш с други експерименти.Пламен ми гледа сеира на монтирането на две други газови преди да отида при него при негова препоръка.Беше голям филм, но определено аз съм си виновен, че не го послушах още в началото. :icon_blush:След монтажа на Романо при Ленков започна голямото каране. Къде ли не ходих. Испания - Франция - Италия...Вярно, че колата е Галант, но не виждам какво толкова е различно.Тъкмо се подсетих, че трябва да отида при него за профилактика. Но колата дава уникален разход, работи перфектно и съм МЕГА доволен! :first: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
габо Публикувано 29 август 2014 Сподели Публикувано 29 август 2014 Истината е на Виале течна фаза,който е карал или знае за тази уредба -разбира за какво говоря.Единствено подръжката в България куца за сега-доста скъпа ,но си заслужава.С две думи....върха на сладоледа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 29 август 2014 Сподели Публикувано 29 август 2014 Истината е на Виале течна фаза,който е карал или знае за тази уредба -разбира за какво говоря.Единствено подръжката в България куца за сега-доста скъпа ,но си заслужава.С две думи....върха на сладоледа.........истината е, но пък 6 бона не се дават така......аз съм карал над 100к км. с такава и знам за какво говориш......но пък днешните модели лесно се развалят и са им скъпи частите... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 29 август 2014 Admin Сподели Публикувано 29 август 2014 Истината е на Виале течна фаза,който е карал или знае за тази уредба -разбира за какво говоря.Единствено подръжката в България куца за сега-доста скъпа ,но си заслужава.С две думи....върха на сладоледа. Няма как да си избиеш парите с толкова скъпа уредба - абсурд!Много скъпа за поддръжка.С три думи - не си заслужава. :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.