Премини към съдържание

Губене на мощност при Колт 6 2005г 1.5 109кс.


Препоръчано мнение

Здравейте колеги, нов съм във форума и това моето първо запитване относно марката и модела, прегледах темите във форума, но не намерих нищо по моя въпрос за това мисля да ви досадя с тези въпроси. От скоро моето семейство е горд собственик на Колт 2005г 1.5 бензин. Както може би сте разбрали от заглавието на темата от няколко месеца

въпросното Колтчето прави един странен, поне за мен, проблем. След стартиране или по време на движение след последващ звуков сигнал, като за влизане в резерва,

колата губи рязко мощност и влиза, като че ли в авариен режим в който е почти невъзможно тя да се движи. При натискане на педала на газта не се случва нищо,

оборотите се предвижват със скоростта на престаряла костенурка и движението на автомобила се налага да бъде преустановено. След рестартиране на компютъра на автомобила ( откачане на акумулатора напълно и изчакване на определено време ) колата се оправя и е все едно нищо не се е случило. По същото време светва и лампичката за проверка на двигателя, но в повечето случаи угасва от само себе си . Проблема отшумява за известно време и после пак се появява. Не съм много сигурен, но възможно ли е това да е в следствие на намокряне на някои от кабелите по двигателя или нещо от сорта, защото не мога да установя дали има нещо

общо с неспирните валежи последните няколко месеца или е нещо друго. Благодаря ви предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е да се направи диагностика и да се види какви грешки регистрира ЕКУ-то :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Грешки свързвани с Check engine лампата могат да се четат с евтините кабели на база ELM 327. Понеже на

мен за чистене на грешка от 2ра ламбда ми взеха 30лв, си поръчах от амазон такъв кабел с доставката ми

излезе 26лв. Все още не съм го пробвал дали реално чисти грешки, но си мисля, че ще може, защото се свързва

към колата и показва някои данни.

 

Двигателя 4А9 ли е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, с такъв кабел без проблем става диагностика и чистене на грешки, дори има и с Bluetooth и на android устройство пак може да си проверявате. До колкото до Колта, когато е по-топло времето тогава по-често ли влиза в сервизен режим? Проблемът може да изглежда на пръв поглед сложен и скъп, а всъщност може да има и друго решение, най-добре колегата да направи диагностика и да сподели с нас грешките, след това да ремонтира. За да излезне колата от сервизен режим не е необходимо да откачате клемите на акумулатора, а просто запалете и изгасете двигателя 4 последователни пъти.

Успех

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Реших да ви послушам и заведох колата на диагностика, при която майсторите установиха грешка на ECU P1966 при което те предположиха, че е проблем с дроселовата клапа и трябва да бъде заменена с нова, като обявиха цифра от 478лв. за нова такава.Според вас бих ли минал с някакъв по - лек вариант или е невъзможно и ще ми се наложи да се оръся здраво. Мерси предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом в поста ти се намира израза "те предположиха" и се съотнася към "майсторите" - сменяй ги....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дросела е хроничен проблем тази генерация Колт. Оправя се с почистване на клапата и изчистване на грешката. Това упражнение, ако не помогне си е за смяна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Почистване на дросела, колегата е абсолютно прав.

Хронична болест, появява се особено често в по-топлото време. До колкото майсторите е ясно, че имат повече изгода да сменят цялата част и да си изкарат някой лев повече, бизнес, така седят нещата.

Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.......малко късно ,но все пак да споделя и аз.........проблема ти е дросела, който е електрически.....ако не е късно вече, може след старателно почистване да се оправи, но може и да се е скапал вече и тогава нов или втора ръка.......дросела се чисти при изгасен мотор,и не на контакт, защото има шпрейове ,при които мотора работи и се пръска през дросела като едновременно се форсира мотора.......

А за колегата долу ,дал 30 лв. за диагностика ще му кажа само че един професионален тестер струва около 7000 лв. и цената може да скочи до към 80 000 лв. в зависимост от тестера.......освен това уважавайте малко и знанията и уменията на майсторите......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не става въпрос за неуважение, а че по елементарни грешки може да ги чете и нулира сам.

 

Иначе ми интересно каква е станцията за 80к, понеже знам за една универсална с различни накрайници и

приставки, която позволява четене на грешки от всички модули в колата и обратна връзка. Та тя с всчики

приставки не надвишава 20к.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.......малко късно ,но все пак да споделя и аз.........проблема ти е дросела, който е електрически.....ако не е късно вече, може след старателно почистване да се оправи, но може и да се е скапал вече и тогава нов или втора ръка.......дросела се чисти при изгасен мотор,и не на контакт, защото има шпрейове ,при които мотора работи и се пръска през дросела като едновременно се форсира мотора.......

А за колегата долу ,дал 30 лв. за диагностика ще му кажа само че един професионален тестер струва около 7000 лв. и цената може да скочи до към 80 000 лв. в зависимост от тестера.......освен това уважавайте малко и знанията и уменията на майсторите......

Колега мн ти благодаря за информацията, но само да те запитам дали знаеш от къде мога да се снабдя с такъв спрей и от къде точно се пръска, защото до колкото разбрах дроселовата клапа е капсолована .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.... до колкото разбрах дроселовата клапа е капсУлована .

 

А според теб - от къде влиза въздушния поток?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А според теб - от къде влиза въздушния поток?

Извинявам се за моето невежество, но преразказвам думите ма майстора който днеска е гледал колата, според мен, най - вероятно е капсулован механизма , който движи самата клапа, досега никога не ми се е налагало да отварям клапа на такава кола, така че извини ме за незнанието ми относно точно тази ;)Та между другото

успях да се снабдя с нужния спрей за почистване на въпросната клапа. Което разбрах от теми в интернет трябва първо да премахна маркуча/тръбата която е между въздушния филтър и дроселовата клапа след това да напръскам един път клапата да я подсуша и избърша, след това да го направя повторно, след като изчакам около 10-15 минути да стартирам двигателя да пръскам клапата докато някой подава газ на автомобила и в зависимост от дебита на излизащия спрей да се подава повечко газ за да не загасне автомобила. След профилактика на клапата и рестартиране на компютъра трябва да я покарам известно време за да се обучи клапата колко дебит на въздух да подава след като е било улеснено нейното функциониране. Ако някои го е правил да сподели дали съм на правилен път. Мерси предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

един колега вече е казал как е правилно да се почисти. В никой случай на запален двигател и форсиране и пръскане със спрей!!!

На загасен двигател и откачена минусовата клема на акумулатора се работи. Откачаш кабелите на дросела, след това въздуховода и отделяш дросела от всмукателния колектор, като преди това въздуховодът се откача от кутията на въздушния филтър. Има 2 маркуча за антифриз които минават през дросела, може и тях да откачиш и така ще е най-добре за да може да махнеш дросела от двигателя и да си го почистиш спокойно, след това обратната процедура за сглобяване. Като махаш маркучите за антифриза си приготви някакви тапи да ги запушиш за да не изгубиш охлаждаща течност, може и да не ги откачаш тях и да работиш на място. За почистване най-добре е да напръскаш със спрей върху подходяща кърпа и внимателно да бръкнеш вътре като държиш самата клапа в отворено положение, почисти всичко много добре. Спрей за карбуратор или спрей за спирачки вършат добра работа. Може да пръснеш леко и директно върху клапата, но внимавай да не влиза много спрей вътре в дросела, това което чистиш е едно гадно черно образование. След почистването не се прави обучение, двигателят може да започне да работи неравномерно когато е студен, това ще се оправи след около 10 тина паленета, така че без да се притесняваш. Много лесна задача е това почистване и спестява много пари. Може да прегледаш в YouTube за какво става на въпрос преди работа, но само като идея, а иначе се придържай към мойта процедура. Това, че дросела е капсулован не те притеснява, понеже ти няма да го отваряш или чистиш вътре където е електрониката, а се чисти само клапата и цилиндъра през който минава въздушният поток.

Успех.

 

Почистен дросел Колт 6

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?app=garage&do=view&id=224&tab=images

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, имаше писано във форума. Преди да правиш смяна на дросела, отиди да видят дали софтуерът ти не е за обновяване. Моят колт е 2006 и имаше подобен проблем. Оказа се, че с ъпдейт всичко се оправи за 30 лв. Било често срещан проблем.

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я сподели къде са ти преглеждали колата....?

Колата я преглеждах в специализирания сервиз на Митсубиши в Севлиево.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Извинявам се за закъснялото обновление на информация, но чаках да мине малко време от както изчистих дросела за да видя как се държи след това.

Не съм сигурен дали съм навъртял по-вече от 200-300 километра, но се забелязва явно подобрение в разхода на гориво както и в това, че вече не

прави този проблем с влизането в авариен режим. Да чукам на дърво се надявам, че ще се запази така и за напред. Много съм ви благодарен за полезната

информация относно автомобила която ми дадохте. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Извинявам се за закъснялото обновление на информация, но чаках да мине малко време от както изчистих дросела за да видя как се държи след това.

Не съм сигурен дали съм навъртял по-вече от 200-300 километра, но се забелязва явно подобрение в разхода на гориво както и в това, че вече не

прави този проблем с влизането в авариен режим. Да чукам на дърво се надявам, че ще се запази така и за напред. Много съм ви благодарен за полезната

информация относно автомобила която ми дадохте. :)

........ако си го изчистил както трябва, в близките 2 години ще спиш спокойно..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

........ако си го изчистил както трябва, в близките 2 години ще спиш спокойно..........

Ами за сега всичко изглежда нормално откъм дросела :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...