Премини към съдържание

Покупка на Галант 2000 GLS TD


Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Не мога да кажа все още 'колеги', но се надявам скоро да станем. Харесал съм си един Galant и ми се искаше да прочета мненията Ви. Прекарах 3 дена в четене на теми във форума, но не успях да събера достатъчно информация за дизеловия мотор. Когато попадна на тема, винаги някой се отплесва в различна посока и се губи нишката :D .

 

Извинявам се предварително, ако не е трябвало да пускам нова такава тема, но реших че ще е по-добре да пусна нова и да почнем на чисто, отколкото да пиша в тема, разисквана 2 години.

 

Ето я и избранницата: цъкни тук

 

Моля споделяйте, критикувайте, най-вече ще помоля за съвети. Твърдо съм решил колата да е дизел.

 

Благодаря ви!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, доста можеш да научиш от теми те макар и от преди 2 години :)

Сега по темата :

Автомобила изглежда доста запазен на външен вид ,но няма снимка на двигателя за да погледнем и там :)

Основно трябва първо да го огледаш за ръжда ,при дизела на Галант има проблем със синхронизатора на 2ра скорост и пукане на главата.Ако е счупен синхронизатора няма да можеш да превключваш нормално от 3 на 2 по време на движение на автомобила .

При комби дизел не знам дали задните амортисьори са с нивомат ,ако е така гледай да са здрави че цената там е :icon_censored: .Също гледай и за основните болежки за модела - криви дискове,ръжда по веждите ,разбити носачи.

Малко ме съмнява колата да е на 170к ,а за сменените консумативи ти сам си прецени ...

Също така като палиш автомобила гледай лампата за погряващите свещи ,ако е топъл двигателя не трябва да светва,а ако е студен трябва да светне за няколко секунди (3-5).

Успех с покупката ..

И надявам се скоро да ни станеш колега :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки, че нямам голям опит с "Галант"-тите мога да ти кажа със сигурност, че двигателят е последното нещо което трябва да те притеснява.

Успех и късмет!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещата са същите отпреди 2 години. Каращите дизелови галанти са малък процент (~5-7%) от всички форумни коли. Специфичните неща при дизела са ти ги казали - синхронизатор ІІ предавка и пукнатини в главата. Ако колата няма тези проблеми, значи всички останали са като при бензиновите. Това не се чупи, освен ако не е спукано от каране.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

 

Благодаря на всички и ще се оглеждам за описаните проблеми. Днес говорих с приятел, който работи в Auto Pioneer във Варна (хората от Варна и Бургас трябва да знаят магазина) и той ми каза, че дори и на пръв поглед да няма проблем със синхронизатора на скоростната кутия, доста често се чупят (специално за дизела). Частите се намирали много трудно, а нова кутия стувала между 1500 лв. и 2000 лв.

 

Има ли истина в това? Ако е така, да се ориентирам ли към бензинов Galant или направо да прехвърля на Carisma. Не съм карал Mitsubishi до сега, но виждам, че има много хора, които са доволни от Carisma.

 

Не искам много мощна кола, а просторна и удобна, за това се спрях на Galant комби, дизел.

 

Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като се разбие синхронизатора просто по-трудно влиза от 3-та на 2-ра, но с малко междинна газ няма ядове. Вече 90 000км карам така. Иначе синхронизатор за 2-ра скорост е около 200лв, за другите скорости е около 100лв. Части има, но понякога трябва да зачакаш за доставка, нова кутия заради един синхронизатор.. явно бизнеса им върви доста добре при вас.

Иначе освен тези неща, е хубаво да оглеждаш и за ръждичка, ботушите отпред, ръбовете на вратите, веждите и капачките на задните амортисьори.

Препоръчвам ти, да се качиш да покараш малко един такъв Галант и тогава си мисля, че ще направиш избора си.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета TASSO, както и на всички останали.

 

Свързах се с човека и се оказа че има снимки на двигателя в olx. Ето и линк: цъкни тук

 

Ще се радвам на мнения. Лошото е че снимките са много светли.

 

Колкото до изпробването, много ми се иска, но за съжаление не познавам хора, които притежават Galant TD, а и бензинов де. :)

 

Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колкото до изпробването, много ми се иска, но за съжаление не познавам хора, които притежават Galant TD, а и бензинов де. :)

 

Благодаря.

 

Това е твоята тема колега: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=11702&st=1980

Драсни на колегите, не вярвам, ако отидеш на следващата среща да няма колеги, които да ти бутнат 1 рамо :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами вчера я четох темата, но за съжаление срещата е била преди 2 седмици, а до следващата аз най-вероятно ще съм си взел кола (надявам се Galant :drive: ).

 

Някой ако има какво да сподели във връзка със снимките на двигателя, моля да пише. Помолих за снимки и на задните амортисьори но едва ли ще качат.

 

Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами вчера я четох темата, но за съжаление срещата е била преди 2 седмици, а до следващата аз най-вероятно ще съм си взел кола (надявам се Galant :drive: ).

 

Някой ако има какво да сподели във връзка със снимките на двигателя, моля да пише. Помолих за снимки и на задните амортисьори но едва ли ще качат.

 

Благодаря.

Каризмата е по-добра.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Помолих за снимки и на задните амортисьори но едва ли ще качат.

 

Благодаря.

 

Задните амортисьори и да са нивомат се сменят с обикновени от седан, като се сменят и пружините. Общата цена на упражниението е около 400лв с труда, като за пружините трябва да се внимава да не са за седан, а за комби с обикновеното окачване (има теми, писано е).

Ако си от Варна, точно от там си поръчваме оригинални части от едно момче, чака се доставка около 10 дена... Като цяло части се намират лесно - оригинални и афтър маркет - цените са прилични в повечето случаи, има и онлайн каталог, от където може да си извадиш оригиналния номер по номера на рамата и да си търсиш по него - това най-малко трябва да те притеснява. Поддръжката е съпоставима с да речем един Пасат от тези години.

 

Задължително го карай и виж дали като динамика те устройва този мотор на това купе. А ако решиш да я купуваш, преди това обезателно на подемник я огледай отдолу за ръжда - това е най-важното, понеже няма оправия ако е полазило сериозно. Веждите и да са правени и да са ръждиви, ако е само там, не трябва да те отказва. Повече гледай бомбета на амортисьори както ти казаха по-горе, около захващането на окачването към купето, прагове, врати, картера отдолу и т.н. ...

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти Любо, обезателно ще я огледам от-до, когато отида.

 

С риск да стана нахален, някакви мнения за двигателя от снимките? Не че толкова може да се види, ако му има нещо. nikovas ти искаше да погледнеш двигателя, някакво мнение?

 

Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти Любо, обезателно ще я огледам от-до, когато отида.

 

С риск да стана нахален, някакви мнения за двигателя от снимките? Не че толкова може да се види, ако му има нещо. nikovas ти искаше да погледнеш двигателя, някакво мнение?

 

Благодаря.

 

От снимката на двигателя може да ти каже, че ботушите изглеждат здрави. Останалото може да се разбере само на място, като се запали и потъркаля малко :)

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..........

Задължително го карай и виж дали като динамика те устройва този мотор на това купе. А ако решиш да я купуваш, преди това обезателно на подемник я огледай отдолу за ръжда - това е най-важното, понеже няма оправия ако е полазило сериозно. Веждите и да са правени и да са ръждиви, ако е само там, не трябва да те отказва. Повече гледай бомбета на амортисьори както ти казаха по-горе, около захващането на окачването към купето, прагове, врати, картера отдолу и т.н. ...

Е, стига с тая ръжда вече!! :lol:

 

Бъдещ колега, съветът на Tasso беше доста добър - хубаво е да се запознаеш на живо предварително с един-два Галанти, на срещата със сигурност ще можеш да видиш и дизелов, и бензинов. Галантът не е толкова сложна като устройство кола, частите не са чак толкова скъпи, а и цената на колата в обявата не е висока, с други думи - можеш да рискуваш. Но защо да рискуваш, докато можеш да опознаеш модела отблизо преди покупката... Или другия вариант е да не чакаш срещата (ако бързаш), а се свържи с някой колега от форума, от Варна, и го помоли за едно кръгче - хем ще покараш, хем ще пиете една бира :drinks:, а може и много нови неща да научиш - за поддръжка, за цени на части и т.н.

А от мен съветът е - не се разкарвай до София за една кола, потърси в твоя район (освен ако нямаш път натам).

За проблемните моменти по Галанта - колегите бяха доста изчерпателни, аз нямам какво да добавя.

И последен съвет - обърни по-специално внимание на пост N10 в темата :)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз като човек минал през няколко модела на Мицубиши, пак си купих Каризма. Не, че съм някакъв критерий ама модела е добър. Въпреки всичко да не се откланям от темата, каквото са ти написали колегите горе е общо взето всичко от което страда един Галант + пукане на глава при дизелите. Аз човек с непукната глава на дизелов Галант не познавам. Не са лоши коли никак, малко по-скъпа подръжка от тази на Каризма, но пък визията и возията е много по-добра. А варианта бензин с ГИ мислил ли си го?

Редактирано от S.Iliev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, очебийно ме насочвате към Carisma-та и вече взех да се замислям. Няма обаче лесно да се откажа преди да погледна поне 2-3 Galant-а, защото 1-во ми харесва много повече и 2-ро е доста по просторен от Carisma-та.

 

Благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз като човек минал през няколко модела на Мицубиши, пак си купих Каризма. Не, че съм някакъв критерий ама модела е добър. Въпреки всичко да не се откланям от темата, каквото са ти написали колегите горе е общо взето всичко от което страда един Галант + пукане на глава при дизелите. Аз човек с непукната глава на дизелов Галант не познавам. Не са лоши коли никак, малко по-скъпа подръжка от тази на Каризма, но пък визията и возията е много по-добра. А варианта бензин с ГИ мислил ли си го?

Е сега Вики и Ники ни налазиха!! :lol:

За пукането на глава от съществено значение е как е карана колата до сега. Разбира се - умора на материала, двойно по-голяма компресия... но ако колата е пазена, дизелът може да се окаже по-дълготраен и от един бензинов мотор (говоря конкретно за Галант); да не забравяме хидравличните компенсатори :)

И да не забравим другия съществен момент при дизела - турбото - също зависи как е ползвана колата до момента.

Аз вече ще мълча, така или иначе почти нищо не разбирам от коли :)

 

ПП: И още нещо да добавя - чувал съм, че дизел се купува зимата. Аз лично, ако реша да взимам дизел, бих се постарал да спазя това 'правило'.

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От снимката на двигателя може да ти каже, че ботушите изглеждат здрави. Останалото може да се разбере само на място, като се запали и потъркаля малко

 

:good: баш точно казано :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ПП: И още нещо да добавя - чувал съм, че дизел се купува зима. Аз лично, ако реша да взимам дизел, бих се постарал да спазя това 'правило'.

 

Тия дизели са кучета.. аз ядове съм имал само с ръжда и окачване, за тия 4 години. Не знам къде е карана в Австрия, но половината гумени чаркове по колата се ронеха. Иначе кат взех колата беше на 233 000, сега е на 324 000км и още си пълни километража(без пуснат климатик разбира се).

 

Важно е колегата, да вземе това което му е на сърце, каквото и да вземе все ще има нещо да стяга, все пак тия коли вече бал ще стагат :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички ви за съветите.

 

Ще излъжа, ако кажа, че не съм мислил за бензин + ГИ. Но честно, до гуша ми е дошло до ГИ-ни и АГУ-та. Почти всички коли, които са минали през ръцете ми са били газифицирани. Най-тежкият случай беше с последната, когато решиха да ми направят подарък и ми сложиха АГУ на мотор с механична инжекция без да ме питат (колата не беше лично моя, но аз я използвах). Е не можах да го преживея, честно. Изкарах 3 седмици и сам свалих АГУ-то.

 

Както и да е, малко се отплеснах. Наистина съм решил колата да е дизел но никога не изключвам и другите вариянти.

 

Ще взема да разгледам, да се повозя, пък може и някой да ми даде да покарам и ще реша.

 

Ако някой се сети за още нещо полезно, ще се радвам да го прочета.

Редактирано от GSEternal
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж и тук във форума колите за продан, скоро колега от Варна беше пуснал едни галант Комби, ако не може да покараш и да решиш дали това е колата. Аз мога да ти дам Каризма да покараш. :)

Редактирано от S.Iliev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен стоеше дилемата преди време ГАЛАНТ или КАРИЗМА но в крайна сметка се спрях на галанта. Въпроса е наистина да попаднеш на добър екземпляр и гарантирам че няма да съжаляваш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички ви, за съветите и насоките. Явно съм избрал правилната марка за следващият ми автомобил. Правя си извода, защото всички сте много готини и описвате нещата такова каквито са в действителност. Колкото до модела, сигурен съм, че Галанта страшно много ще ми хареса, но поради обясними причини и свиване на бюджета се насочих към Каризма. Въпроса, който ме разкъсва сега е Дизел или 1.6 бензин с ГИ. Хечбек или Седан (хечбека ми харесва повече, но пък разбрах, че седана има по-голям багажник).

 

Да ме извиняват Модераторите, пиша си въпроса тук, защото аз започнах темата и ако е удобно бих искал да я продължа, ако ли не, ще я затворя и почвам да пиша в секцията за Каризма.

 

Благодаря Ви!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте,

 

Реших да не отварям нова тема (няма смисъл). Исках само да кажа благодаря колеги. От днес съм горд собственик на Galant TD, '98. Стара чанта, ама лачена, дето викат :D .

 

Специални благодарности на Todor V. . Благодаря за помоща и за всички съвети. Надявам се че ще се виждаме и ще :drive: :plane: от време на време.

 

Малко по-късно ще кача снимки, че трябва да мине през 'банята' първо.

 

:rulez:

 

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито! Какъв автомобил си карал досега и как намираш галанта в сравнение с него, какво ти харесва и какво има предишната, а тази го няма... накратко?

За себе си стигнах до извода, че смисъл от миенето няма ако е само заради желанието да караш чиста кола. Даваш 8-9 лева за миене (вън и вътре) и след 2-3 дни е същата свинщина. По-добре да си взема нещо за ядене или да спестя този разход. Мия пред нас с водоструйка, автошампоан и веднъж в месеца. Ако няма полепнала кал и размазани пеперуди и по-рядко. А вътре - като се нацапа и хване прах - претривам с микрофибърна влажна кърпа и прахосмукачка по стелки и седалки. Изобщо вече не му се вталясвам като знам колко бързо се зацапва и залудо за парите или труда според как е измита. Имам една колежка, която като пътува някъде си кара колата на автомивка. не можело да пътува с мръсна кола... Бре не може. Какво, няма да върви или някой ще каже мръсна ти е колата, или еее, браво, много чиста кола. Да бе...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...