Премини към съдържание

Проблемно палене при студен двиател


Matey

Препоръчано мнение

Здрвейте.

Имам следният проблем при първоначално палене колата върти 4-5 пъти и тогава пали ако поработи 1-2 минути, изгася и запаля парви от първото завъртане. Сменени са всички филтри мислех че проблема е в горивния но след смяната му проблема си остана.

От къде може да е този проблем.

Колата е Галант V6 163кс.

 

Благодая ви предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно клапана за задържане на бензина по тръбопроводите е загубил херметичност. В резултат на това налягането в горивната с-ма пада при по-дълъг престой и трябва време на бензиновата помпа да засмуче количество и да го нагнети.

Този клапан ако не се лъжа е интегриран в самата бензинова помпа. Не съм сигурен!

Мисля че с проверка на налягането на горивото в бензиновата рейка може да се провери дали това нещо функционира коректно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрвейте.

Имам следният проблем при първоначално палене колата върти 4-5 пъти и тогава пали ако поработи 1-2 минути, изгася и запаля парви от първото завъртане. Сменени са всички филтри мислех че проблема е в горивния но след смяната му проблема си остана.

От къде може да е този проблем.

Колата е Галант V6 163кс.

 

Благодая ви предварително.

Бензинова помпа или запушени инжектори.....колата кара ли се на газ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно клапана за задържане на бензина по тръбопроводите е загубил херметичност. В резултат на това налягането в горивната с-ма пада при по-дълъг престой и трябва време на бензиновата помпа да засмуче количество и да го нагнети.

Този клапан ако не се лъжа е интегриран в самата бензинова помпа. Не съм сигурен!

Мисля че с проверка на налягането на горивото в бензиновата рейка може да се провери дали това нещо функционира коректно.

 

+1

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно клапана за задържане на бензина по тръбопроводите е загубил херметичност.

На изхода на бензиновата помпа има едно клапанче - то възпрепятства изтичането на горивото обратно в резервоара. Обаче не мога да си представя как ще се повреди. Горивото може да изтича в резервоара и от незатварящ напълно клапан-регулатор на рейката. А може и да изтича някъде в цилиндрите, ако някоя дюза не е затворила.

Също освен клапанчето на помпата - при мен се беше случило да изпуска уплътнението в изхода на помпата. 2-3 дена преди да започне да ми пада налягането, та чак да прекъсва при ускорение - палеше от 3-ти опит. По една секунда въртене на стартер + след това май помпата работи още 2 секунди - това ще дойде към 10 секунди работа на помпата.

5-6 завъртания на двигателя май идват към по-малко от 2 секунди, затова мисля че бензин между помпата и рейката в случая има (не се връща през клапанчето на помпата).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

edit: Това не е много ясно и май съм го разбрал погрешно: "колата върти 4-5 пъти".

Човекът май все пак има предвид 4-5 отделни завъртания на стартер.

А не палене от едно по-дълго завъртане - след 4-5 оборота на двигателя. При такова положение едва ли щеше да пита.

 

Ако е така, може би наистина бензинът от помпата се стича в резервоара. И предвид на това как е направено клапанчето на помпата и не очаквам да изпуска, по-скоро да се провери уплътнението в изхода след помпата. При мен беше с едно пластмасово и с едно гумено пръстенче - и беше спукано пластмасовото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен започна да прави 5-6 завъртания на стартера на едно подаване на ключа,преди няколко месеца нямах такова въртене.Мушках ключа завъртам и раз-два пали.

На какво може да се дължи,че ме дразни

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стартерът върти с едни 250-300 об/мин. Не знам как изчислявате 4-5 или 5-6 завъртания :) . Или пък четвърт оборот, както някои се изразяват. Говорете в секунди на стартер. Ще е по-оправно. Може да приемем, че за една секунда работа на стартера коляновият вал се завърта 5 пъти.

Имам колега с фиат браво 1.8. Пали само с излитане на бендикса, т.е. колкото и бързо да върнеш ключа, щом е стигнал до крайно положение, двигателят заработва. Навремето москвича ни на газ палеше така. Галантите искат известно задържане на ключа в положение стартер. С движение като на бравото само ще се поместят валовете и буталата с малко и няма да запали. Едни 3-4 десети от секундата си искат да задържиш, докато там е 1-2 десети.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Галантите искат известно задържане на ключа в положение стартер.

Недей така обобщаващо да се изказваш, :) моя галант пали още докато вкарвам ключа в патрона ..:D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай като дадеш на контакт да изчакаш няколко секунди преди да завъртиш.

 

Щото и аз така съм свикнал да пяла, пъхам ключа и въртя, ама по-добрия вариант е да изчакаш помпата да направи налягане в системата и тогава да въртиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Недей така обобщаващо да се изказваш, :) моя галант пали още докато вкарвам ключа в патрона ..:D

Ооо, счупен е твоя. Моят пали само като му покажа ключа :P

Шегата настрани, какво може да забави впръскването на гориво в смукателния колектор? Ниско налягане в рейката, позапушени дюзи, друго?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ооо, счупен е твоя. Моят пали само като му покажа ключа :P

Шегата настрани, какво може да забави впръскването на гориво в смукателния колектор? Ниско налягане в рейката, позапушени дюзи, друго?

Off : Ти по-добре си дръж ключа на скришно, явно затова все няма бензин. Дългоглед ти е галанта и постоянно се пали :-D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай като дадеш на контакт да изчакаш няколко секунди преди да завъртиш.

 

Щото и аз така съм свикнал да пяла, пъхам ключа и въртя, ама по-добрия вариант е да изчакаш помпата да направи налягане в системата и тогава да въртиш.

.........помпата на тези коли се задейства като завъртиш на стартер ,а не на контакт и спира 4-5 сек. след него ако мотора не запали, така че и да чакаш, все тая.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ооо, счупен е твоя. Моят пали само като му покажа ключа :P

Шегата настрани, какво може да забави впръскването на гориво в смукателния колектор? Ниско налягане в рейката, позапушени дюзи, друго?

 

Все пак някой има ли идея наистина от какво може да е това забавяне? При мен също малко повечко ми се струва, че върти. Ако върна обаче ключа и го завъртя втори път, пали веднага.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз усетих разлика,след като от 10W40,минах на 5W40,като я паля след като съм го сменил,демек на ново масло,пали една идея по-бързо,затова питах с какво масло кара колегата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен също малко повечко ми се струва, че върти. Ако върна обаче ключа и го завъртя втори път, пали веднага.

Точно щом си завъртял, чак тогава се включва помпата. Дори и да пуснеш ключа, помпата работи още малко (при мен 2 секунди). На второто завъртане явно е успяла да качи. Аз бих я направил и малко преди палене да се включва за 3-4 секунди, за да може евентуално ако е изпаднало отнякъде налягането в рейката да тръгне с нормално налягане. Не е проблем да се направи, но ще замаскира ако има проблем с изчезване на налягането в рейката при престой.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Все пак някой има ли идея наистина от какво може да е това забавяне?...

Не знам, приятелче. Аз ако знаех, отдавна щях да кажа какво мисля. Би трябвало в рейката да има определено налягане (примерно 3-3,5 бара) и след завъртането на валовете (колянов и разпределителни) ЕКУ-то след като си е взело сигнал от датчиците, да пусне ел. импулс към дюзите, те да се отворят, да пръснат бензин в смукателя, буталата да го засмучат заедно с въздуха и това гориво в цилиндрите вече трябва да се запали :icon_hmm: . Освен двете горни предположения от мен, добавям и трето - помпата. Не знаех че върти чак на стартер. Аз се чудех защо не съм я чувал никога. На другата кола не само се чува, ами чувам и релето й. Е, то е в купето, та затова, ама се чува.

 

Едно готино нещо съм забелязал при нашите машини - бензинът в резервоара независимо от количеството не се чува как се плацика. В някои коли се чува цамбур-кльок-блюф. Абе направено е като на Колите :D , както обичам да се шегувам.

 

п.п. Станиславе, имаш ли газова в колата? Може и газовата да прави проблема. Примерно да смесва двете горива или нещо друго свързано с ГИ да става при старта.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При газова може да изпуска малко газ при изключен двигател, колкото да напълни де-що има и да задави двигателя при първоначално стартиране. Аз другата кола си я гася от клапана за газовата и чакам няколко секунди да угасне (това с копчето за газ, дето си го направих с пълен ръчен контрол - не знам дали става на всички).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, приятелче. Аз ако знаех, отдавна щях да кажа какво мисля. Би трябвало в рейката да има определено налягане (примерно 3-3,5 бара) и след завъртането на валовете (колянов и разпределителни) ЕКУ-то след като си е взело сигнал от датчиците, да пусне ел. импулс към дюзите, те да се отворят, да пръснат бензин в смукателя, буталата да го засмучат заедно с въздуха и това гориво в цилиндрите вече трябва да се запали :icon_hmm: . Освен двете горни предположения от мен, добавям и трето - помпата. Не знаех че върти чак на стартер. Аз се чудех защо не съм я чувал никога. На другата кола не само се чува, ами чувам и релето й. Е, то е в купето, та затова, ама се чува.

 

Едно готино нещо съм забелязал при нашите машини - бензинът в резервоара независимо от количеството не се чува как се плацика. В някои коли се чува цамбур-кльок-блюф. Абе направено е като на Колите :D , както обичам да се шегувам.

 

п.п. Станиславе, имаш ли газова в колата? Може и газовата да прави проблема. Примерно да смесва двете горива или нещо друго свързано с ГИ да става при старта.

 

Анди страшен си винаги намираш позитивното.

 

Реално помпата трябва си бачка и на контакт. За какъв ти е чак като завъртиш стартера. То тогава я има достатъчно ток за нея я няма, т.е. я направи налягане я няма. По пътя на логиката Станислав да си провери акумулатора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди месеци карах с един бая възрастен акумулатор. Ако не карам колата всеки ден, тоест престои три дни, на третият трябваше да правя ритуал за палене на галанти с 8,5-годишни акумулатори. Няколко пъти се случи да подам на стартер и стартер да не тръгва. Задържам повече от 1 секунда, може би 2 секунди и о, чудо - двигателят успява да превърти с Мъка и заработва. Буталата се преместваха сигурно с половината си работен ход, толкова беше зле вече. Не мисля че са капризни коли откъм акумулатор.

 

Ако може видео на първи за деня старт да видим как запалва. Надявам се нито Станислав, нито галанта му, имат сценична треска.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Видео ама след 10 дни като си го взема закърпен, боядисан и отремонтиран. Акумулатора ми е на 3 години, като преди това беше на старата ми Мазда 323ф. Иначе има ГИ и както казвате може и нещо от него да е ама... Знам ли. Кофтито е, че съвсем акумулатора го прецаках, тъй като колата се кара вече все по-рядко (поради наличието на служебна) и като реша да го покарам обикновено върти малко повече, отколкото преди това. И да взема нов - няма много полза, защото сигурно от стоене на паркинга и той ще си отиде безславно. Аз си мислих дали не е от стартера нещо?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали знаеш че дюзите (за бензина) не обичат да си почиват. Докато автомобила се движи на газ и те не отварят и затварят, започват да се запушват и да пускат по-малко бензин от необходимото. Така двигателят върти повече докато си набави нужната смес за да запали. Направете го и опитай с добавка за дюзи на един или половин резервоар когато имаш каране извън града. Би трябвало да има ефект.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди страшен си винаги намираш позитивното.

 

Реално помпата трябва си бачка и на контакт.

......да, ама не е така..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

От няколко дни и моята започна да пали с доста въртене.Запали ли след това пали от раз.Колегата оправи ли го този проблем.Налягането ли е,дюзи ли.При мен се кара често на бензин винаги е с добавки за това ги изключвам дюзите.Температурен датчик не съм мерил но не е от него защото колата след като запали заработва добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...