Премини към съдържание

Проблем със съединител


social1986

Препоръчано мнение

Съединителят ми се беше разцентровал и отделяше много горе, даже не отделяше докрай. Един приятел ми го настрой точно както го искам, но след известно време възникна следният проблем.... След около 15 мин. каране ( дали възниква при загряване на колата или брой натискания на съединителя не знам ) съединителя пропада като от началото хода на педала по-скоро няма съпротивление и накрая се появява. Продължа ли да карам след като пропадне, пропада още повече и е невъзможно да се вкл. на скорост ( вече закъсах така на едно кръстовище :Д ) В сащия момент на изгасен автомобил няма проблеми с влизането на предавката, но като запаля дори и с натиснал съединител колата се леко потегля и ако натисна спирачката угасва. След като оставя колата и се кача след няколко часа например вече проблема го няма докато не минат отново 15 мин. и всичко на ново :) Та въпроса ми е от какво се получава това ? Благодаря предварително :)

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съединителят ми се беше разцентровал и отделяше много горе, даже не отделяше докрай. Един приятел ми го настрой точно както го искам, но след известно време възникна следният проблем.... След около 15 мин. каране ( дали възниква при загряване на колата или брой натискания на съединителя не знам ) съединителя пропада като от началото хода на педала по-скоро няма съпротивление и накрая се появява. Продължа ли да карам след като пропадне, пропада още повече и е невъзможно да се вкл. на скорост ( вече закъсах така на едно кръстовище :Д ) В сащия момент на изгасен автомобил няма проблеми с влизането на предавката, но като запаля дори и с натиснал съединител колата се леко потегля и ако натисна спирачката угасва. След като оставя колата и се кача след няколко часа например вече проблема го няма докато не минат отново 15 мин. и всичко на ново :) Та въпроса ми е от какво се получава това ? Благодаря предварително :)

 

 

 

От помпите на съединителя, рециклират се за 100-ина лева.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От помпите, огледай в купето около педала на съединителя за омасляване и изпод колата за омасляване на долната помпа. Има ремонтни комплекти, с които ще решиш проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съединителят ми се беше разцентровал и отделяше много горе, даже не отделяше докрай. Един приятел ми го настрой точно както го искам, но след известно време възникна следният проблем.... След около 15 мин. каране ( дали възниква при загряване на колата или брой натискания на съединителя не знам ) съединителя пропада като от началото хода на педала по-скоро няма съпротивление и накрая се появява. Продължа ли да карам след като пропадне, пропада още повече и е невъзможно да се вкл. на скорост ( вече закъсах така на едно кръстовище :Д ) В сащия момент на изгасен автомобил няма проблеми с влизането на предавката, но като запаля дори и с натиснал съединител колата се леко потегля и ако натисна спирачката угасва. След като оставя колата и се кача след няколко часа например вече проблема го няма докато не минат отново 15 мин. и всичко на ново :) Та въпроса ми е от какво се получава това ? Благодаря предварително :)

Освен проблем с помпите, може да имате проблем и със самия съединител, или по точно с ламелите на притискателя, ако са се "уморили " много или пък феродовия диск е износен достатъчно, то тогава помпата си работи и има ход да бута лагера към притискателя, но ламелите да "подават" и да не може да отдели мотора спрямо скоростите......в този ред на мисли , сменян ли е съединителя?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Освен проблем с помпите, може да имате проблем и със самия съединител, или по точно с ламелите на притискателя, ако са се "уморили " много или пък феродовия диск е износен достатъчно, то тогава помпата си работи и има ход да бута лагера към притискателя, но ламелите да "подават" и да не може да отдели мотора спрямо скоростите......в този ред на мисли , сменян ли е съединителя?

 

Ами съединителя е сменян преди няма и 10000км ( притискателен, феродов и лагер )

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами съединителя е сменян преди няма и 10000км ( притискателен, феродов и лагер )

...тогава остава да имате проблем с помпите......трябва да се види ....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

А да ви попитам следното нещо.... тъй като си спомних, че когато ми регулираха съединителят, моя човек ми каза, че имало някаква контра, която не можел да затегне докрай и поради това първите 1-2 см от хода на педала бяха без съпротивление. Възможно ли е това недозатягане да е проблемът ми?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А да ви попитам следното нещо.... тъй като си спомних, че когато ми регулираха съединителят, моя човек ми каза, че имало някаква контра, която не можел да затегне докрай и поради това първите 1-2 см от хода на педала бяха без съпротивление. Възможно ли е това недозатягане да е проблемът ми?

.........е как да не може......? Всичко може .........и да, когато не е стегнал контрата, се разхлабва и пак има мъртъв ход и съединителя не работи правилно.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка къде точно трябва да застане гайката, най-горе, най-долу или по средата? При мен има проблем, скоростите включват, ама съединителя буксува. Като гайката е най-горе-буксува малко, като е най-долу буксува много, като е на средата пак буксува, съединителя е на около 20000км, за това смених долната помпа, горната не е текла и ми се вижда нова. Как да го регулирам от гайката, за да не буксува?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смени и горната и тогава вече си играй със съединителя,тя ако е износена помпата,нали знаеш каква работа ще ти свърши.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че може ли да боксува от помпа? Няма ли значение само за отделянето, а сцеплението зависи от феродовия и притискателя. И отчасти от маховика, ама той трябва да е много изтънял и надран че да не лепи феродовия за него.

 

А за мен какво може да кажеш - има голям свободен ход и отделя ниско. При включване на студено масло прихърква лекичко, т.е. не отделя напълно. Не боксува и педалът е мек. Дали няма да мина с настройка или съединителят ми е пътник? Не е изключен проблем с някоя помпа и/или въздух, който така и не можах да изкарам. Отделяше на средата, нямаше нужда да го натискам до долу, но след качване на кутията се получи проблема. Съединителят не сме го "разкръщали", демек не сме го и поглеждали. Само кутията на операционната. Това от април 2010-та е така :icon_hmm: , но в последните месеци стана малко по-зле. А като загрее маслото си сменя. Може би отделя на косъм и става.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не са ти регулирани помпите,а може да има и въздух в тръбичките,ама пак казвам,като остареят и започват да се магарят,а вие си мислите,че е съединител.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че може ли да боксува от помпа? Няма ли значение само за отделянето, а сцеплението зависи от феродовия и притискателя. И отчасти от маховика, ама той трябва да е много изтънял и надран че да не лепи феродовия за него.

 

А за мен какво може да кажеш - има голям свободен ход и отделя ниско. При включване на студено масло прихърква лекичко, т.е. не отделя напълно. Не боксува и педалът е мек. Дали няма да мина с настройка или съединителят ми е пътник? Не е изключен проблем с някоя помпа и/или въздух, който така и не можах да изкарам. Отделяше на средата, нямаше нужда да го натискам до долу, но след качване на кутията се получи проблема. Съединителят не сме го "разкръщали", демек не сме го и поглеждали. Само кутията на операционната. Това от април 2010-та е така :icon_hmm: , но в последните месеци стана малко по-зле. А като загрее маслото си сменя. Може би отделя на косъм и става.

 

Може да боксува от помпите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като е износена гумата - сегмента на горната помпа и не може да направи хубав вакуум , и да издърпа долното бутало. Същевременно се получава обратно - противоналягане при горната помпа заради износването . а това с налагането се получава заради херметизацията в резервоара и по този начин няма възможност за разтоварване в атмосферата. И е така става приплъзвъне при дисковете. :icon_blush:

Редактирано от МИХТИ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Звучи като относително рядко срещаща се причина за приплъзване.

Добре, това няма ли да се усети като промяна в "работата" на педала - колко свободен ход има, къде отделя и колко трудно се натиска в сравнение с преди да се прояви такъв проблем? Не че проявявайки се постепенно във времето човек може да разбере дали има такива изменения... като кара всеки ден и натиска по 500 пъти/ден.

Ако правилно съм разбрал, хидравличната система продължава отчасти да натиска вилката при отпуснат педал. С други думи - в нея има налягане, което не трябва да го има.

Не ми е ясна тази работа, досега не се е налагало да сменям съединител и затова питам.

Наблюдавам голямо неразбиране в диагностицирането мястото на проблема - феродов, притискател, помпа или нещо друго. Има случаи да се сменя съединител заради буксуване и новият пак да забуксува след да кажем едни 1-2000 км. Понякога е резултат от калпава изработка (показали се вече нитове за никакъв пробег), друг път явно от проблем вътре в главната помпа. Може педалът да си е мек, но проблемът да е в притискателя. Може и във феродовия да е... абе шантава работа. Едно време като бяха с жило няма такива проблеми. Е, по-трудно се задейства, но пък имаш идеален усет за свободен ход, кога точно почва да се задейства, колко трудно е самото задействане... може да го регулираш чрез обтягане/отпускане и ако буксува спрямо свободния ход (който трябва да е в някакъв тесен изразен в милиметри диапазон), вече е лесно да определиш за смяна ли е или не е за смяна. Беше елементарно. Отделя ли много горе и малко ли е свободният ход и буксува, значи отхлабваш. Отхлабиш ли го, получи ли по-голям свободен ход, отделянето става вече ниско, но пак буксува - смяна. А сега ми е неясно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как?

Като ти е натегната горната помпа и педала няма никакъв свободен ход ..;)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като ти е натегната горната помпа и педала няма никакъв свободен ход ..;)

Тогава ще му отделя високо.

Когато съеденителя /феродовия диск/ е износен отделя високо.

Щом отделя ниско значи помпите не са наред /ако е регулиран правилно/.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, благодаря за полезната и така любезно предоставена информация.

От 31.08.2008 г. до април 2010 г. отделяше по средата. След това сваляхме кутия и на първото тръгване отделянето вече беше на 1 см от пода. Даже трудно включваше. Махнах гумената стелка и докато бърборихме, колата и кутията загряха и взех че се прибрах. На другия ден запалих сутринта и ха да включа задна - не стаа`а. Загасих двигателя, ръгнах задна и запалих на съединител. Запали и подбегнах леко назад с нежелание, но очаквано. Както и да е. Прибрах се и залегнах при контра-гайката, която е долу при педала в купето. Някак се изкилифирчих, сгънах, пречупих и стигнах до там. Направих й един оборот (не помня накъде) и вече отделяше и при студен автомобил.

След това пробвахме обезвъздушаване - изкарва течност, без въздух. Резултат - няма подобрение. Но не стана и по-зле, което все пак беше добре. Очаквах в следващите вече близо 4 години проблемната помпа (не знам коя от двете) да се предаде и да кажа ааа, ето, ти си била виновна и да я ремонтирам/сменя. Няма промяна. Имам един километър свободен ход, работен към 2 см на толкова отделя от пода. Пак почна да прихърква първа ако колелата се въртят с 1 км/ч. След няколко минути работа, се включва и първа в движение. От І към ІІ и ІІ към ІІІ се чува хръц при смяната. Малко твърдичко - резултат от непълно отделяне явно.

И затова задавам въпроси. Да мога да се ориентирам. Насочвам се към проблем с някоя помпа. Мисля да натегна от горната помпа за да смаля километричния свободен ход и да отделя по-високо. Къде отделя не ме бърка. Трябва ми по-пълно отделяне. Кое винтче накъде да бутна кажете?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди,

ти си технически грамотен. Проследи мислено какво става от натискането на педала нататък.

Остава /ако всичко друго е наред/ да ти е омекнала диафрагмената пружина на притискателния диск. Това е възможно, но рядко срещано. Аз залагам на некачествено обезвъздушаване. Споменах преди време в друга тема, че си нямах работа в началото на придобиването да мръдна на ръка "стержена" на долната помпа да видя дали маншона е здрав. После два дни зор, а не обезвъздушавам за първи път.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...