Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Проблем при работа на газ


Stoyan_D

Препоръчано мнение

Дано сме помогнали на колегата . :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Глупости, помогнали сме му - да го търси този датчик, мога да снимам къде се намира на моята кола и ГИ, но не е сигурно дали при него е решен така въпроса.

Повтарям - датчик, не сензор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Глупости, помогнали сме му - да го търси този датчик, мога да снимам къде се намира на моята кола и ГИ, но не е сигурно дали при него е решен така въпроса.

Повтарям - датчик, не сензор.

Да може би ама датчик си е диалект(и руски а ние сме в България или бъркам) има си определение и то е СЕНЗОР!

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B5%D0%BD%D0%B7%D0%BE%D1%80

Ако държиш на "руската "школа на разговор може :good:

Иначе в Китай и пашкул може да му викат.

Тези от ФОБОС и те не знаят :rolleyes: как се казва но продават вече в цяла Европа и не знам защо в нито един комплект за газов инжекцион не се споменава датчик налягане... а само комбиниран МАП!

https://www.fobosgas.com/category/50/senzori-za-nalyagane-i-temperatura.html

Редактирано от dachbissnes
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да може би ама датчик си е диалект(и руски а ние сме в България или бъркам) има си определение и то е СЕНЗОР!

http://bg.wikipedia....%B7%D0%BE%D1%80

Ако държиш на "руската "школа на разговор може :good:

Иначе в Китай и пашкул може да му викат.

Тези от ФОБОС и те не знаят :rolleyes: как се казва но продават вече в цяла Европа и не знам защо в нито един комплект за газов инжекцион не се споменава датчик налягане... а само комбиниран МАП!

https://www.fobosgas...emperatura.html

Сензор си е пък ингилиско, а ние сме си в България все пак.

Не го приемай лично, но и аз съм от руската школа.

А това на сайта на Фобос си е 3 в 1. Моя ГИ е от 2007г и затова е с отделни датчици. Като на предната ми кола нямах отделен МАП, а използвах щатния на автомобила.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето цитати само от сайта на Фобос:

 

М.А.Р.:

Sensor Keeps track of the pressure within the manifold. /Sensor XFPMC-250KPAR/ manifacturer FUJIKURA Japan

 

Temperature and pressure sensor (на друго място, пак в сайта на Фобос, го наричат T/P sensor):

Temperature and pressure sensor for the vaporized gas. A set of pressure sensor and temperature sensor of the vaporized gas combined with built-in gas filter.

 

p.s. Може ли да прехвърля на бензин от прекъсващо захранване към ГИ - например хлабав бушон, или както почти всички имат навика при инсталация в колата на ново устройство да вадят захранване от бушониерата - с жица, затъкната покрай някой от бушоните на +12V-контакт?

 

Колкото до ГоУф форума - може повече от половината теми да са "как да си свържем гирляндите от светодиоди по таблото на ГоУфо", обаче има много технически грамотни хора и като цяло вървят доста технически дискусии на по-сериозни теми. Пресен пример - днес се зачудих как се връзваха едни жици към едни датчици в пералнята ми. Потърсих с Google и попаднах на въпросния форум -> един човек си разглобил същата пералня, обаче не се сетил точно за тези жици как са били. Веднага са му отговорили с картинка, нарисувана с подръчни средства, но от която ясно си личи цветът и разположението на жиците. От маркировката по самите датчици не беше очевидно, а от няколкото схеми, които разгледах - още по-малко. Но веднага, щом видях картинката от ГоУФ форума, се сетих кое как е било и защо. На други места тази картинка я нямаше - някой от там я е нарисувал за конкретния случай.

 

А дали с хвърлянето на боб сме помогнали на колегата - мисля, че няма сам да тръгне да си я прави.. Но и въпросът: "защо ГИ превключва на бензин" така или иначе няма нищо общо с марката на колата. Както и почти всички въпроси свързани с акумулатори, алтернатори и т.н.

 

И последно - тези MAP-ове - задънени маркучета със сензор накрая, може би е добре да се монтират така, че евентуално да няма опасност да задържат разни течности. Такова изискване съм срещал някъде из документацията на Форд - модулът с МАП-сензора да е монтиран над нивото на всмук.колектор, така че ако се събере някакъв конденз в него да може да се оттича свободно надолу към колектора.

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Извинявам се за намесата в тази тема, но мисля че при мен проблема с ГИ е нещо като начален етап на същия като описания. Става дума за следното:

При външна температура под 5 градуса, при превключване от бензин на газ, колата започва да се дави за около 15-20 сек, след което се оправя и тръгва нормално. Казах на газаджията да ми настрои превключването да се случва на 45 градуса, но въпреки това не се оправи. Интересно, че когато е топло времето няма проблем. Някой има ли идея какво може да е ?

 

Мерси предварително

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да може би ама датчик си е диалект(и руски а ние сме в България или бъркам) има си определение и то е СЕНЗОР!

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B5%D0%BD%D0%B7%D0%BE%D1%80

Ако държиш на "руската "школа на разговор може :good:

Иначе в Китай и пашкул може да му викат.

Тези от ФОБОС и те не знаят :rolleyes: как се казва но продават вече в цяла Европа и не знам защо в нито един комплект за газов инжекцион не се споменава датчик налягане... а само комбиниран МАП!

https://www.fobosgas.com/category/50/senzori-za-nalyagane-i-temperatura.html

Тук ме засегна кръвно.

Говоря няколко езика и никога не говоря празни работи, не исках да се излагам публично, но нека е така.

Има си думи за датчик, има си думи и за сензор. Има и разлика между двете неща. Иначе защо да има различни думи.

Со кратце - ако отвориш произволен речник (за сведение има такива онлайн достатъчно много) - ще получиш долу-горе следните резултати:

Датчик - sender; switch

Сензор - sensor.

Дотук с езиковото обяснение.

 

Чисто технически, МАР сензора, както нееднократно се спомена е сензор за налягането в смукателните тръби.

The manifold absolute pressure sensor provides instantaneous manifold pressure information to the engine's electronic control unit (ECU).

Не знам доколко си склонен да приемеш превод от английски от човек, който "държи" на руската школа, но ще си позволя този лукс:

Сензорът за абсолютно налягане в колекторите дава моментално информация на компютъра на колата.

The data is used to calculate air density and determine the engine's air mass flow rate, which in turn determines the required fuel metering for optimum combustion (see stoichiometry) and influence the advance or retard of ignition timing.

Данните се използват за изчисляване на плътността на въздуха и да определят дебита на въздушна маса в двигателя, която на свой ред определя необходимото за подаване горивото за оптимално изгаряне и да повлияе на аванса или забавяне на момента на запалване.

 

Дотук с превода.

 

Технически погледнато МАР сензора прави ТОВА!!!!!!! Нищо друго.

 

Датчик за налягане на газта, маслото, водата НЯМА НИЩО ОБЩО С МАР СЕНЗОР!

 

И къде според мен е разликата:

Сензорът е по-чувствителен и сложен уред, който подава информация в различни диапазони. Т.е. - подава информация за 0,1; 0,2; 0,3...... едикакво си.

Датчикът е по-прост и подава информация само в определен момент - да речем лампата за налягане на масло светва, когато налягането падне под едиколко си; газта се изключва и се включва бензина, когато налягането в системата падне под едиколко си.

 

И най-простото обяснение защо този датчик не е МАР сензор е, че изобщо не е монтиран на смукателните тръби :-)

 

Къде пък я вдихнате тази тема, та да прочета за себе си русофилски работи........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за намесата в тази тема, но мисля че при мен проблема с ГИ е нещо като начален етап на същия като описания. Става дума за следното:

При външна температура под 5 градуса, при превключване от бензин на газ, колата започва да се дави за около 15-20 сек, след което се оправя и тръгва нормално. Казах на газаджията да ми настрои превключването да се случва на 45 градуса, но въпреки това не се оправи. Интересно, че когато е топло времето няма проблем. Някой има ли идея какво може да е ?

 

Мерси предварително

..........а я се пробвайте като веднъж го направи, после, като се оправи, пак минете на бензин и отново минете на газ.....тогава прави ли го или не .......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

............

 

Прав си кривчо........ :) едно време сензор и датчик ни учеха че е едно и също,обаче с развитието на електрониката двете неща силно се разграничиха..........в един сензор може да има само един контакт и нищо повече, но може да има и доста електроника и "елемент" вътре......Каква е разликата м/у клапан и винтил........?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е тъй, де.... Не са ме учили, дори едва преди 2-3 месеца разбрах за съществуването на МАР сензора в световен мащаб, ама то само с ядене не става. Може малко да попрочете човек, да помисли :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е тъй, де.... Не са ме учили, дори едва преди 2-3 месеца разбрах за съществуването на МАР сензора в световен мащаб, ама то само с ядене не става. Може малко да попрочете човек, да помисли :-)

То МАР-а отодавна е измислен,дори и в коли от 80-те години съм виждал.......освен МАР има и MAF, MASS,VAF и т.н. и те са под общото наименование " дебитомер" ,но това не е правилно.........общото при тях е ,че са сензори за кол. и свойствата на дадена желичина, в случая - въздуха.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То това ми стана ясно, ама аз разбрах преди няколко месеца е друг въпрос :-) Загледах се в един колт за жената и питах дали има МАФ.... Светльо поясни, че има МАР, та се зачетох.... Все пак съм учил да правя пържоли, баси :-) За ресторантьор съм направо страшен техник :-)

Редактирано от rosko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тук ме засегна кръвно.

Говоря няколко езика и никога не говоря празни работи, не исках да се излагам публично, но нека е така.

 

Колега в нито един цитат или ред не съм искал да те засегна по някакъв начин пък камоли "кръвно".Колкото до това което написах пак ще кажа и няма да отстъпя в името на истината ...в гугъл дори да напишеш датчик в Укипедия излиза СЕНЗОРна първо място !(безмислен е спора кое е по правилно)хората са си го написали но всеки за него си може да си го нарича както си иска.

Колкото до МАП на газовите уредби наистина след толкова примери ако се отрече че се нарича МАП ....повече няма какво да се направи и каква информация да се подаде.Влизате във всички сайтове за продажба на газови уредби и виждате че се казва МАП сензор...какво повече да кажа за да ви помогна да разберете истината а не просто да държите на своето мнение!

През цялото време помолих да ми пуснеш поне един линк който да пише че в ГИ някъде го наричат датчик налягане а не МАП но не получих нито линк нито снимка на твоя датчик на колата(който ако го видя на снимка може и да е комбиниран МАП)но може и да е датчик от старо поколение което не знам.Ама нито снимки нито линк.После си "кръвно обиден".Извинявам се ако е така...в спор за истината е!

И все пак ти можеш ли да ми кажеш до какъв извод стигна как се нарича това за което спорим в ГИ МАП сензор или датчик налягане?Сподели.

Също така те моля да покажеш къде съм написал че си Русофил?

Редактирано от dachbissnes
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Руската" школа на разговор ми подсказа. :-)

Пак ти казвам, от личен опит и от моята кола - при мен е датчик на налягане - категорично. Ще го напиша пак - При МАР сензора Данните се използват за изчисляване на плътността на въздуха и да определят дебита на въздушна маса в двигателя, която на свой ред определя необходимото за подаване гориво за оптимално изгаряне и да повлияе на аванса или забавяне на момента на запалване. За това служи МАР сензора.

Датчика за налягане на газта (по памет) на моята уредба е монтиран преди дюзите. И мери налягането на газта в системата. Там няма и следа от въздух. А МАР сензора мери плътността на въздуха и определя дебита на въздушна маса в двигателя, която на свой ред определя необходимото за подаване гориво за оптимално изгаряне и влияе на аванса или забавяне на момента на запалване.

Не знам на какъв език да го кажа. Ще ти го снимам да го видиш къде се намира, пък ти после ми обясни като как ще мери плътност на въздуха сензор, който е в затворена система, работеща под налягане.

Ако много държиш - ще го наричам сензор за налягане, което да речем е същото. НО не е МАР сензор. Пак казвам, говоря за моята си кола и моята си газова уредба. Нямам претенции да съм специалист и да познавам всички модели уредби, просто моите технически и езикови познания и навиците ми да наричам нещата с правилните им имена ме водят до този спор. Също така - някой беше споменал, че има комбинирани сензори, нямам представа, сигурно е така, че като ти се скапе едното - да смениш 3 - навярно. НО - те са комбинирани, вършат различни неща. Едно от тях е да мерят налягането в системата, да подават информация на компютъра на газовата когато налягането спадне, за да превключи на газ. Защото МАР сензора мери плътността на въздуха и определя дебита на въздушна маса в двигателя, която на свой ред определя необходимото за подаване гориво за оптимално изгаряне и влияе на аванса или забавяне на момента на запалване. Информацията за плътност на въздуха няма никакво отношение към налягането на газта в системата.

 

Как да го обясня, че са различни неща - не знам..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Руската" школа на разговор ми подсказа. :-)

Пак ти казвам, от личен опит и от моята кола - при мен е датчик на налягане - категорично. Ще го напиша пак - При МАР сензора Данните се използват за изчисляване на плътността на въздуха и да определят дебита на въздушна маса в двигателя, която на свой ред определя необходимото за подаване гориво за оптимално изгаряне и да повлияе на аванса или забавяне на момента на запалване. За това служи МАР сензора.

Датчика за налягане на газта (по памет) на моята уредба е монтиран преди дюзите. И мери налягането на газта в системата. Там няма и следа от въздух. А МАР сензора мери плътността на въздуха и определя дебита на въздушна маса в двигателя, която на свой ред определя необходимото за подаване гориво за оптимално изгаряне и влияе на аванса или забавяне на момента на запалване.

Не знам на какъв език да го кажа. Ще ти го снимам да го видиш къде се намира, пък ти после ми обясни като как ще мери плътност на въздуха сензор, който е в затворена система, работеща под налягане.

Ако много държиш - ще го наричам сензор за налягане, което да речем е същото. НО не е МАР сензор. Пак казвам, говоря за моята си кола и моята си газова уредба. Нямам претенции да съм специалист и да познавам всички модели уредби, просто моите технически и езикови познания и навиците ми да наричам нещата с правилните им имена ме водят до този спор. Също така - някой беше споменал, че има комбинирани сензори, нямам представа, сигурно е така, че като ти се скапе едното - да смениш 3 - навярно. НО - те са комбинирани, вършат различни неща. Едно от тях е да мерят налягането в системата, да подават информация на компютъра на газовата когато налягането спадне, за да превключи на газ. Защото МАР сензора мери плътността на въздуха и определя дебита на въздушна маса в двигателя, която на свой ред определя необходимото за подаване гориво за оптимално изгаряне и влияе на аванса или забавяне на момента на запалване. Информацията за плътност на въздуха няма никакво отношение към налягането на газта в системата.

 

Как да го обясня, че са различни неща - не знам..........

 

:drinks: Ще те черпя бира на събора и ще се разберем :drinks: вероятно и двамата сме прави в израз по различен начин,иначе не съм искал да те обидя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е хубаво де,преди рейката с дюзите,какво ли тече (се движи),че не разбрах ??? Вода,олио,а може би ракия ??? Като се замисля май е изпарен пропан-бутан,което си е газ,точно както въздуха. А absolute pressure, мисля че беше атмосферното налягане. Той MAP-а освен плътността мери и температурата на входящия въздух във всмукателния колектор.

Относно думата,как е правилно да се каже,резистор или съпротивление ???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е хубаво де,преди рейката с дюзите,какво ли тече (се движи),че не разбрах ??? Вода,олио,а може би ракия ??? Като се замисля май е изпарен пропан-бутан,което си е газ,точно както въздуха. А absolute pressure, мисля че беше атмосферното налягане. Той MAP-а освен плътността мери и температурата на входящия въздух във всмукателния колектор.

Относно думата,как е правилно да се каже,резистор или съпротивление ???

Колега отиваш при някой газаджия и да ти обясни коя дума е по правилна.

Иначе има супер елементарен отговор резистор(от R обозначение) е в електрониката съпротивление се прилага в механиката и пневматиката и може би малко в кинетиката...трудно се бъркат тези ОМОНИМИ от професионалисти.

Редактирано от dachbissnes
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е хубаво де,преди рейката с дюзите,какво ли тече (се движи),че не разбрах ??? Вода,олио,а може би ракия ??? Като се замисля май е изпарен пропан-бутан,което си е газ,точно както въздуха. А absolute pressure, мисля че беше атмосферното налягане. Той MAP-а освен плътността мери и температурата на входящия въздух във всмукателния колектор.

Относно думата,как е правилно да се каже,резистор или съпротивление ???

Ако ставаше работата да сипя газ в бутилката, а до дюзите да стига ракия - тоя, който я е измислил инсталацията щеше да вземе нобелова награда лично връчена от мен и Ечика :-)

 

Иначе си си отговорил - да, МАР-а мери и плътност, и температура, атмосферното налягане, точно така е. НО - на въздуха. В зависимост от тези параметри и подаденото гориво - компа смята "предварението" :-)

 

А датчика, който превключва от газ на бензин мери само и единствено налягането на газта. Като падне под Х - дава сигнал на компа на газта, който пък изключва газовите дюзи и включва бензиновите. Туй-то.

 

Правя се само на технически грамотен :-) От стария Ранър си прехвърлих ГИ на "новия" сам, само ми пробиха дупката за зареждащото :-) Дори за реглаж не съм ходил при газаджиите, няма и смисъл. :-)

 

П.П. Не знаех само как да си разпробия колекторите. Да обясня - алуминиевите колектори се разпробиват с бургия, намазана отсртани с грес, та да не паднат всичките стружки вътре. Другото ще го издуха двигателя и не е драма. И на метчика така.

Редактирано от rosko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега отиваш при някой газаджия и да ти обясни коя дума е по правилна.

 

Те газаджиите ако знаеха коя дума е по правилна, нямаше да викат на датчика(сензора) за налягане на газта МАП сензор ..:D

Едно и другото нямат нищо общо, защото едното мери налягане на въздух, другото на газ ..;)

А газ и въздух са две коренно различни неща, с едното спокойно можеш да се надишаш, докато другото не е препоръчително ..:)

 

И един въпрос извън темата: как е по правилно да се каже, флашка или модем ? ..:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Принципно, ако става въпрос за тези за мобилен интернет, може и двете. Флашка, защото може да се слага карта с памет и се превръща в USB Flash Drive, а модем, защото другата му функция е на модем за мобилен интернет :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Принципно, ако става въпрос за тези за мобилен интернет, може и двете. Флашка, защото може да се слага карта с памет и се превръща в USB Flash Drive, а модем, защото другата му функция е на модем за мобилен интернет :)

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Да, ама не (както казва Петко Бочаров) . :)

Той въпроса беше принципен и отправен към Данчо, точно заради такова тълкуване на понятията ..

Сега аз си имам флашка, на която ако ползвам картата за мобилен интернет на телефона ми идват виртуални СМС-и по 2.40 бр., а Данчо си има модем и си го ползва мобилния интернет с телефона през уай-фай и не плаща такива СМС-и, обаче Данчо е решил, че модема си е флашка и такова ми каза да търся, и хората в офиса ми дадоха флашка ..:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей те, отново.Като чета коментарите по горе забелях,че се е породил сериозен спор :D .Искам да споделя за резултата на моя проблем и така след няколко седмици лутания и малко ядове засега се надявам че съм решил проблема(прехвърлянето ми от газ на бензин).Оказа се,че единият ми газов клапан се запушва и на два пъти го отварях за да го почиствам. :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей те, отново.Като чета коментарите по горе забелях,че се е породил сериозен спор :D .Искам да споделя за резултата на моя проблем и така след няколко седмици лутания и малко ядове засега се надявам че съм решил проблема(прехвърлянето ми от газ на бензин).Оказа се,че единият ми газов клапан се запушва и на два пъти го отварях за да го почиствам. :icon_clap:

Радвам се че си оправил колата колега ,това е най-важното .Кой клапан този който е отзад на бутилката ли на сондата или отпред ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...