Премини към съдържание

Регистрация на газовите в КАТ


Препоръчано мнение

Писмото е копирано от друг форум:

 

Въпрос:

From: Мен*

Sent: Tuesday, November 05, 2013 11:51 AM

To: Traffic police SDVR

Subject: Подмяна на свидетелство за регистрация на МПС, след монтаж на АГУ?

Уважаеми господа,

Напоследък в Интернет пространството се появи информация,

за ново изискване за задължителна подмяна на регистрационните свидетелства на автомобилите,

след като на тях са монтирани алтернативни горивни системи – газови уредби.

Въпреки опитът ми в подобни ситуации, не успях да открия точен ред и процедура,

както и нормативен документ в който записана тази подмяна. Споменава се за краен срок до месец Март 2014г.

Единственият нормативен документ, в който се засяга тази материя е:

„НАРЕДБА № Н-3 от 18.02.2013 г. за изменение в конструкцията на регистрираните пътни превозни

средства и индивидуално одобряване на пътни превозни средства, регистрирани извън държавите - членки на Европейския съюз, или друга държава - страна по Споразумението за

Европейското икономическо пространство“ Обн. - ДВ, бр. 21 от 01.03.2013 г., в сила от 01.03.2013 г. Издадена от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията

В нея обаче, не се споменава за пререгистрация на МПС-тата и подмяна на талоните им.

Моля за вашето компетентно разяснение по темата.

 

Отговор:

From: Traffic police SDVR [mailto:trafficpolicesdvr@mvr.bg]

Sent: Wednesday, November 20, 2013 2:04 PM

To: Мен*

Subject: RE: Подмяна на свидетелство за регистрация на МПС, след монтаж на АГУ?

 

МИНИСТЕРСТВО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ

СТОЛИЧНА ДИРЕКЦИЯ НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ

ОТДЕЛ ПЪТНА ПОЛИЦИЯ

 

............................. `................ На наш вх. № И-2340/06.11.2013 г.

............................. ................. /ИТК № 11836/

 

До

Мен*

Във връзка с Ваше запитване с вх. № И-2340/06.11.2013 г. по описа на отдел “Пътна Полиция” – СДВР, постъпило по електронна поща, Ви уведомяваме, че съгласно чл. 3, ал. 4 от Наредба № І-45/2000 г. на МВР за регистрацията, отчета, пускането в движение и спирането от движение на МПС и ремаркетата, теглени от тях, и реда за предоставяне на данни за регистрираните пътни превозни средства: “Всяка промяна в данните за регистрирано превозно средство и собственика се заявява за регистрация пред съответните звена "Пътна полиция" в 14-дневен срок от настъпването й.”

Съгласно чл. 14, ал. 2, т. 1 превозното средство се представя за идентификация в случаи на промяна в данните на превозното средство.

Подпис няма,

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Остава на нафтаджиите да им искат смяна на талоните щото карат на олио или масло. Или ако не карат - в талона с удебелени главни букви да пише срещу гориво НАФТА. Спипат ли някой на олио, значи нарушение, което пък значи глобица. Чакай да си мълча да не давам такива идеи :D

А тая горната Наредба І-45 от 2000 г. е за промени в цвета или в двигателя на колата. Текстчето в нея изобщо не касае газови уредби... по принцип.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това означава, че в двуседмичен срок всеки, поставил газова уредба, трябва да заяви промяна в данните на големия талон в КАТ, защото:

В него се записват така наречените "данни за регистрираните ПС", а в графа - Р.3 се отбелязва "вид гориво/енергиен източник".

При мен е бензин, а след поставянето на ГУ би трябвало да изглежда бензин/газ или нещо подобно. Егати.

 

п.п. ОБАЧЕ, както се знае, големият талон си седи вкъщи. В малкият такива данни няма. Следователно, ако те спрат, "органите" трябва да направят по техните си средства за комуникация справка в регистрите на КАТ, за това какво пише в графа Р.3, и чак тогава да те приемат за нарушител, и да ти съставят АУАН. Ти пък винаги можеш да твърдиш, че си я поставил вчера и сега бързаш към КАТ за регистрация. Тогава те ще се заровят в сервизната книжка, ако им я предоставиш, и ще видят, че е сложена отдавна. Ти пък ще кажеш, че това е старата уредба, която е сложена отдавна и за нея е изтекъл срока за търсене на административна отговорност, а новата е тази в момента. Ще започнат едни разправии дали е вярно или не, как органите ще разграничат "старата" от новата /т.е. има ли серийни номера на бутилки, изпарители и тръби ?/ не е много ясно. Има един сравнително лесен начин държавата генерално да се справи със ситуацията, но май е по-добре да замълчим.

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А в моя случай, при положение, че в големия талон на място на код на двигател ми пише "без номер", задължително ли трябва да пререгистрирам колата, ако реша да ѝ сменя двигателя? Разбира се, правилото е "задължително", а ако не я пререгистрирам, кой ще разбере, че съм сменил двигателя? Освен когато ида на ГТП. Казах по-горе как минах ГТП за тази година. Мисля следващата пак да го мина така - не със същите проблеми, но предполагам с нови :).

Същото е и с газовите - ако живея в Европата, ще ида в оторизиран сервиз, където ще платя 2 бона пари за хубава газова с хубав монтаж, те ще ми издадат всички документи - паспорт, гаранция, печати, подписи, дати... всичко ОК. След това ще ида да извадя нови документи на колата, защото така е редно. Но в БГ нещата са наопаки. Казах ви вече как ми сложиха газовата, е как да регистрирам газова, за която и паспорт не искат да ми издадат? :D

Пак казвам какво мисля - мисля, че монтажа и узаконяването на газови системи би трябвало да е дело на специализирани сервизи и специални институции. Понеже тук става въпрос за една тясно специализирана дейност - ГАЗ. А освидетелстване на газовата система трябва да се направи в КАТ. Трябва, защото това е система, която е вече част от колата и е нейна основна задвижваща сила. Все едно, ако сега отида в КАТ с нов автомобил на нафта, и да не ми напишат номер на двигател, все едно е без значение нафтов ли е, бензин ли е, газ ли, олио ли... А дали има реално значение, това е друг въпрос. Знам, че в Европа няма такъв термин "код на двигател" в талона, но това е друга тема. След като в БГ има, значи има значение дали колата е на газ или бензин.

А за нафтаджиите - при тях е малко по-разпуснато, все пак те нямат бутилки под налягане, просто един мазен бидон в багажника :)

Когато сложих газовата (преди три години), не искаха да ми издават паспорт, а на следващия ден тръгвах за морето. Притесних се... звънкам на един познат полицай и го питам: ко да правя? Той - "ми кво, караш си бе. Нищо не могат да ти напишат, нито имат формуляр, нито закон, на който да се позоват".

Може пък за три години да има някакво развитие, не знам :)

Спомням си, пак имаше едни слухове преди време, колкото да сплашат вълците - че не искали да зареждат на бензиностанциите без паспорт. Аз изпуснах тези моменти, тогава още нямах кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

...Спомням си, пак имаше едни слухове преди време, колкото да сплашат вълците - че не искали да зареждат на бензиностанциите без паспорт. Аз изпуснах тези моменти, тогава още нямах кола.

 

Не бяха слухове, а си беше самата истина.

Първо искаха стикери на бутилката с минал преглед.

След това и паспорта.

Едно момче от ШЕЛ отказа да ми зареди, защото ми поиска паспорта, а аз отказах. Заинатих се.

Тъкмо си бях сложил газовата при Армянов. Имаше си паспорт и всички други документи.

Зареждах си от други бензиностанции газ. И ден след ден ШЕЛ останаха без клиенти.

После върнаха предишните правила и зареждаха на всички, защото нямаше кой да зарежда при тях.

Въведоха на "Аутлетите" и някои други подземни паркинги, че не може да се влиза с коли имащи газ.

И те останаха без клиенти.

Всъщност управляващите не разбраха, че колкото повече рекетират хората и измислят малоумни закони, толкова повече няма да има кой да ги спазва.

Променяха правилата по този казус много пъти за изминалите 10 години и все безуспешно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...........

Въведоха на "Аутлетите" и някои други подземни паркинги, че не може да се влиза с коли имащи газ.

И те останаха без клиенти.

Всъщност управляващите не разбраха, че колкото повече рекетират хората и измислят малоумни закони, толкова повече няма да има кой да ги спазва.

.............

 

Специално за подземните паркинги ограничението е заради пожарна безопасност. Пропан-бутанът е по-тежък от въздуха, при теч се наслоява отдолу нагоре, като измества въздуха. Поради това не се допуска газови инсталации и бутилки на пропан-бутан да се инсталират в подземни помещения.

Правилата за безопасност (в най-широкия смисъл)не са изсмукани от пръстите. Може нищо да не стане няколко пъти, но най-големите нещастия и аварии са се случвали точно поради грубото им пренебрегване. Да не изброявам, всеки може сам да си припомни.

 

И като цяло, в духа на последните събития все повече се убеждавам (и отчайвам), че сме на това дередже именно, защото по-голямата част от народонаселението не е...а никакви правила, правилници и закони.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като изчетох тез наредби, общо взето нищо не разбрах :? . В наредба Н-3 от 18-02-2013 пише следното:

Чл. 3. (1) Изменение в конструкцията на ППС е:

1. всяка процедура по промяна в техническите данни на ППС, посочени в свидетелството му за

регистрация или в конструктивни или технически характеристики на ППС, които са заложени от

производителя по време на неговото производство или които са били одобрени по реда на наредбата;

2. добавянето на системи, компоненти, отделни технически възли и оборудване.

(2) Не е изменение в конструкцията на ППС:

1. промяната на цвета му;

2. смяната на двигателя му с двигател от същия тип, марка, модел и код - когато има и неизменено

окачване.

Чл. 20. (1) При дооборудване на ППС с уредби, които позволяват работата на двигателя с втечнен

нефтен газ (LPG) или сгъстен природен газ (CNG), се спазват изискванията на приложение № 1.

(2) Лицата, извършили дооборудването на ППС с уредби за LPG или CNG, издават протокол за

монтиране на уредби за LPG или CNG в два екземпляра.

(3) Лицата по ал. 2 създават и поддържат база с данни с информация за издадените протоколи за

монтиране на уредби за LPG или CNG.

 

НАРЕДБА № I-45 ОТ 24 МАРТ 2000 - чл.46 (12) "моторно превозно средство с монтирана автомобилна газова уредба (АГУ)" - поставя се на задното стъкло от вътрешната страна в горния ляв ъгъл или на подходящо място на челното стъкло, ако МПС няма задно стъкло; знакът има формата на равностранен триъгълник с жълт цвят, със страна 70 мм и червена крайна ивица с широчина 5 мм; в него е вписан с черни латински букви надпис "GAS" с размери - широчина 8 мм, широчина на линията 2 мм, височина 14 мм; върху него е вписан черен знак "Внимание" с размери - широчина на линията в долния край 2 мм, а в горния 4 мм и височина 14 мм; знакът е светлоотразителен.

 

Явно ще се ходи в КАТ , ще се дават едни пари .......

Редактирано от grizan
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Тъпото е че всико се прави от днес за утре и ще стане една навалица и опашки пред КАТ...

Почти същото както опашките за паспортите навремето. Няма грам интелект у властимащите в тази държава...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Btw от репортажа чух, че трябва да се мине и допълнителен преглед (еднократно) на горивната система = 50лв.

 

Значи да си приготвим едни 100лв. и един свободен ден за нищо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Btw от репортажа чух, че трябва да се мине и допълнителен преглед (еднократно) на горивната система = 50лв.

 

Значи да си приготвим едни 100лв. и един свободен ден за нищо.

Ами не... 20лв ще ти струва талона .. само това е ако минеш до март 2014 пререгистрация в КАТ. Това е за Заварено положение и до тогава е гратисния период. След това (ако не удължат гратисния период) щяло да се ходи само с докумнет в КАТ, за който ще даваш 50лв в някой сервиз (за сега били само 2 в цялата страна) и само с този документ си озаконяваш "доработката" на колата в КАТ (+20лв.. сумарно ~70лв) ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Ясно.... все пак аз ще изчакам до след Нова Година да видя как ще се развият нещата и после заминавам за КАТ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Преди малко идвам от КАТ в София. Няма такава блъсканица! България е пред КАТ!

Имаше полицай- регулировчик, който ми каза:

- Господине, отивайте си. Няма да глобяваме до Март. Ще видим какво ще правим.. :lol:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"СДВР Столична Полиция

Options for this story

Във връзка със зачестилите въпроси на собствениците на автомобили с газови уредби , редът за смяната на талона е следният-при смяната на талона трябва да закарате колата на място в КАТ , като е нужно да сте собственика или упълномощено лице,малък и голям талон, заплатена гражданска отговорност и на място да заплатите 20 лева за новият талон. Работното време е от 07,30 до 16.00 часа."

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С две думи, ако до първи март не минеш в КАТ за смяна на талона - можеш да го сториш и след това във времето, но трябва да се бръкнеш за допълнителен предварителен преглед в оторизиран сервиз, при който да се удостовери че уредбата е правилно монтирана.

Миналите до първи март в КАТ са на облекчен режим - плащат само смяната на талона с нов.

Аз минах днес.

Струваше ми 5.20 лв за заявление и 22.00 за огледа в самия КАТ и за издаването на новия талон, в които вече пише "бензин/втечнен петролен газ".

Или общо /за Плевен/ цялата работа - 27.20 лв.

В цената е включена и такса за превод на обслужващата банка.

Катаджиите даже и не погледнаха под капака, биха печата на заявлението и толкоз.

За да те допуснат искат лична карта, двата талона и застраховка.

Паспорт на бутилката, протокол за монтаж на газовата - никой не търси.

Отне ми два часа висене на опашка.

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Вальо, в двата талона ли записаха "бензин/втечнен петролен газ"?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз минах днеска и се прецаках явно защото казаха че се отменя и е пожелателно..е поне само с едната кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вальо, в двата талона ли записаха "бензин/втечнен петролен газ"?

 

Само на големия.

Но точно той е важен.

Преди седмица ме спряха в Хисаря.

С данните от шофьорската книжка и от малкия талон ченгетата се обадиха по телефона и ми провериха досието - имам ли контролни точки, колко са, данни на автомобила, съответстват ли на данните в малкия талон, застраховка, неплатени фишове и т.н.

В процеса на разговора им казваха всичко, в реално време. Проверката се извършва с база данни на МВР и КАТ.

Дори ми казаха след коя дата/имам някаква платена глоба от преди четири години/ мога да взема златен талон.

Израза бе - "чист".

Само това с проверка на застраховката ми се стори нереално - мисля, че все още застрахователите не обменят данни с КАТ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , по този повод и аз ходих до пловдивският КАТ. Питах двама - трима служители-или са се наговорили или нищо незнаят. Всеки казва че това е все още странен казус. Пък и на опашката колкото и хора да питах - все са за регистрация на нов или "нов внос" автомобил. Странна работа. Ама като гледам по добре да изчакаме някоя друга седмица. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Само на големия.

Но точно той е важен.

Преди седмица ме спряха в Хисаря.

С данните от шофьорската книжка и от малкия талон ченгетата се обадиха по телефона и ми провериха досието - имам ли контролни точки, колко са, данни на автомобила, съответстват ли на данните в малкия талон, застраховка, неплатени фишове и т.н.

В процеса на разговора им казваха всичко, в реално време. Проверката се извършва с база данни на МВР и КАТ.

Дори ми казаха след коя дата/имам някаква платена глоба от преди четири години/ мога да взема златен талон.

Израза бе - "чист".

Само това с проверка на застраховката ми се стори нереално - мисля, че все още застрахователите не обменят данни с КАТ.

 

Разбира се, че големия талон е важен, но ти не го носиш с тебе по закон.

Става въпрос за газовата инсталация, а не за глоби, фишове и т.н.

В малкия талон не пише, че имаш монтирана такава.

Всичко намирисва на узаконен държавен рекет.

Разбирам да има технически лица, които преглеждат газовата и решават кое е за смяна с цел безопасност.

А те даже не отварят капака и багажника на колите.

 

П.П:

Сега гледах новините и казаха, че било пожелателно.

Какво означава това? :icon_hmm:

Редактирано от Светльо Ангелов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Рекет - точно!

Като нищо ще праснат една поправка в наредбата за ГТП.

Сега на преглед се ходи с големия талон.

Може да го формулират така: Автомобил с алтернативно захранване минава на ГТП само с талон, в който е указан вида гориво.

И ще изпозаколят хиляди хора...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо слух,психоза,после не било така а иначе,явно още не са го измъдрили как точно ''законово''да Ви одерат,ако четат тук и по другите форуми,направо си им подсказвате как, след известно време...да стане това...нищо че има там прегледи,стикери за газ и пр....навярно има нов играч по веригата,та к'во са там 30-40-50лв...и без това карате евтино,що да не се нареди на софрата...при почти 1милион газови....ще има за всички... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...