Премини към съдържание

Outlander III, бензин със CVT, или дизел?


Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Първата ми кола беше Galant (1993 г.) бензин и бях супер доволен - невероятна кола.

От 5 години карам Toyota Corolla, дизел и също съм доволен.

Сега ми трябва по-голяма кола - SUV, да има 4х4 и трети ред седалки.

Една от опциите ми е Mitsubishi Outlander III.

 

Тук започва голямото чудене. Четох доста във форума и съвсем изгубих първоначалния си ентусиазъм...

Първо си мислех за дизела, понеже сега карам дизел и ми харесва по-голямия въртящ момент. Във форума, обаче попаднах на постове за проблеми с паленето при студено време. Уж нафтата се обвинява, но аз до сега за 5 години, с Corolla-та не съм имал проблем с паленето, дори и при -15, -20 градуса. Едва ли винаги нафтата, която съм сипвал е била перфектна - предполагам, че причината за безпроблемното палене е системата за подгряване преди запалване на Corolla-та.

Та след постовете за проблем с паленето, реших, че по-добре да направя с компромиса с въртящия момент и да взема бензин, отколкото да имам дизел с голям въртящ момент, който да не пали зимата.

 

За съжаление, в момента се предлагат само два бензинови варианта - първия, с ръчната скоростна кутия не е 4х4, а втория, който е 4х4 е със CVT кутия.

Почнах да търся мнения за CVT и се оказва, че не е за предпочитане. След прочетените постове изглежда, че CVT-то си дава проблеми, по-капризно е и на обслужване.

Днес направих един тест драйв на бензиновия вариант със CVT и останах с не особено приятно впечатление от "виенето", когато вдигне оборотите за набиране - много ми дразнеше слуха. Е... колата беше само на 150 километра, но предполагам, че и след разработване, виенето няма да е по-малко.

Освен това, четох, че CVT-то не "обичало" продължително катерене или буксуване (на кал или лед).

 

Като возия и усещане новия Outlander III ми хареса, но ме притеснява CVT-то на бензиновия и съответно описаните проблеми с паленето при дизеловия.

 

Някой може ли да сподели за новия Outlander (III), дизела как е с паленето? Или нещо за CVT-то?

Ако сте с дизеловия мотор, ще съм много благодарен, ако споделите и как му е автоматика или този с ръчните скорости.

 

В момента съм пред поляма дилема и до понеделник трябва да реша, дали въобще ще е Outlander и ако е той - то кой точно...

 

Благодаря ви,

Любо

Редактирано от Lyubaka
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Твърде много нова е колата ти, за да ти каже някой тук практични впечатления......дизела е на Пежо 2.2 комън рейл........досега не съм чувал за проблеми с паленето, но пък проблеми с нафтата съм виждал......за сравнение с Тойотата не може да става дума, тъй като тя е от по стария "модел" горивна система където е и по устойчива на "качествените " горива......дори и да има проблем с паленето, едва ли ще се появи първите 3-4 години,така че тревогите са ти неоснователни.....Дизела е снабден с 6 степенна ръчна ск. кутия,която е добре разчетена и колата не я усещаш тромава, въпреки 4х4 и габаритите й.....

CVT кутията на Оу3 е по балансирана и изчистена от дефектите на Оу2,за виене не знам, не мога да кажа, тъй като не съм чул такова ,но и не съм се возил достатъчно за да определя дали има виене......да не е от гумите??

Като цяло колата е доста добре направена,с добър мотор и окачване, 4х4 и т.н.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази дилема бензин или дизел е доста класическа май :)

 

Като собственик на бензинов (2008 от "магазина")- мога само да каже, че поне при мен и двигателят и CVTто и колата като цяло са безпроблемни.

 

В момента е на около 130 хил км. Иска смяна на маслото (като всеки автоматик).

Аз съм скиор, така че доста съм ровил по снежни пътища и баири.. няма проблеми с кутията в това отношение. Натискаш газта и не се интересуваш от предавки..

 

Просто човек като се качи за първи път на вариатор се иска малко време да свикне.. За "виене" предполагам се има предвид поддържането на еднакви обороти при набиране. Ако не бързаш, можеш да набираш скорост и с 1500-600 оборота.. т.е. почти без да чуваш двигателя и кутията.. ако искаш да набереш бързо тогава може да си набира и с 3-4000 оборота.. докато не пуснеш газта :)

 

Само не знам как ще се представя тази 2-ка като мощност.. на мен лично сегашния 2.4 ми е идеален, но не бих искал да е по-слаб.

 

Моите впечатления от форумите като цяло е, че дизелите май имат повече проблеми. За тези 5 години аз съм правил 1 път спирачен апарат и 1 път реглаж на клапани.

 

Успех в избора. Аз лично ще чакам електрическия :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря за бързите отговори! :)

Да, под виене имах предвид силния звук при високите обороти, когато започне да набира. Не е от гумите. Или е от двигателя, или от типа скоростна кутия, или от комбинацията на двете. Такъв тип звук не съм чувал в други коли, когато съм се возил и ми беше много нетипичен. Не ми звучеше, като от някаква неизправност, но поне ма мен ми дразнеше слуха. Друг звук, който забелязах беше свистене от страничните огледала при скорост над 110.

Иначе тръгването със CVT-то е очарователно плавно.

Жалко, че бензиновия с ръчна не го предлагат с 4х4...

 

Благодаря още веднъж! :)

Редактирано от Lyubaka
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виенето поне при двойката е по-скоро от двигателя. Идвайки от дизелово бмв и мен ме дразнеше в началото. В последствие посвикнах да ускорявам на малко по-ниски обороти, или просто да се примирявам със звука. Когато избирах колата преди 2 години, и най-отгоре стояха като залепени 2-3 теми за дизела и проблемите причинени от комбинацията еко + студ, се насочих към бензина и не съжалявам.

На двойката и шумоизолацията ми се струва малко слаба

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То това с шумоизолацията си е проблем на марката като цяло в последните 7-8 години :) Уви.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам Outlander III 4WD, дизел, ръчка, от 2 месеца насам, и съм доволен от ускорението - набира по-добре от Lancer X 2.0 TDI (с двигател VW). Вози по-комфортно. Единственото, което ме дразни е, че понеже е по-висока и с гуми с висок борд (217/70 R16), на завоите малко клати.

 

Outlander III е с дизелов двигател 2268 cm3, разработка на Мицубиши, за разлика от Outlander II, който беше с 2.2 HDI на PSC. Поне така ми казаха от БС.

 

Все още не е ставало достатъчно студено, та да ти кажа нещо повече за паленето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблемите с паленето при студено на 2.2 дизел при Outlander се оказа, че се дължи на горивния филтър. Преди около година и половина, горивния филтър е подменен с нов и тези проблеми вече не съществуват.

При другите два дизела монтирани на Outlander, проблеми с паленето на студено не е имало.

 

След този отговор почнах да се замислям за дизел ръчка и отказах офертата за бензиновия CVT.

Сега ми предстои да тествам 2.2 дизел ръчка и тогава вече финално ще решавам.

 

minus273, клатенето, за което казваш, смяташ ли че е поради нестабилност на колата, което крие рискове от преобръщане, или си е само усещане за клатене?

Направило ли ти е впечатление и свистенето от страничните огледала, про по-високи скорости (примерно над 110 km/h)?

 

earendil, по отношение на шума, с както сравняваш, за да придобия повече представа?

 

Благодаря на всички за мненията! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След този отговор почнах да се замислям за дизел ръчка и отказах офертата за бензиновия CVT.

Сега ми предстои да тествам 2.2 дизел ръчка и тогава вече финално ще решавам.

 

minus273, клатенето, за което казваш, смяташ ли че е поради нестабилност на колата, което крие рискове от преобръщане, или си е само усещане за клатене?

Направило ли ти е впечатление и свистенето от страничните огледала, про по-високи скорости (примерно над 110 km/h)?

 

earendil, по отношение на шума, с както сравняваш, за да придобия повече представа?

 

Благодаря на всички за мненията! :)

 

Да се намеся и аз в темата.

Имам дизеловия вариант с ръчка от коледа насам, с изпълнение instyle+.

Вече е на 15000км.

За паленето мога да кажа замо, че на боревец на -10 и лятото на +40 пали що годе идентично.

За клатенето, аз съм с 18'' джанти и не се накланя колата повече от някоя лимозина примерно, което мен ме изненада.

За навигацията да не забравя...страхотна е Прага, Будапеща, Варшава, Талин, Стокхолм....заковава ме на адреса.

За шума в купето, ми вярно е че е малко шумно, при над 120км/ч, но пак зависи с какво се сравнява!!!

Мотора поне за мен е много еластичен и тих.

За скоростите имам лека забележка, някак влизат не много меко, особенно втора предавка. За това си мислех, че съм направил грешния избор при покупка на ръчна кутия. Но, спецялно ходих да направя тестдрайв на автомата-дизел. Определено по-добрия варянт е ''ръчка''.

И не на последно място голям + е че цялата кола идва от Япония. Всичко е направено от япончетата.

За мен по-добрия варянт е дизеловия двигател.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След този отговор почнах да се замислям за дизел ръчка и отказах офертата за бензиновия CVT.

Сега ми предстои да тествам 2.2 дизел ръчка и тогава вече финално ще решавам.

 

minus273, клатенето, за което казваш, смяташ ли че е поради нестабилност на колата, което крие рискове от преобръщане, или си е само усещане за клатене?

Направило ли ти е впечатление и свистенето от страничните огледала, про по-високи скорости (примерно над 110 km/h)?

 

earendil, по отношение на шума, с както сравняваш, за да придобия повече представа?

 

Благодаря на всички за мненията! :)

.......дизела на 3-ката е доста по тих, в сравнение с 2-ката на Фолкцваген помпа дюзата.....качи се на някой Аутлендър 2 с 2.0 дизел 140 коня и ще разбереш за какво говоря......това за мен е най шумния и тракащ дизел ,слаган някога на :mitsu-smiley:

по отношение на скоростите, автомат ЦВТ и бензин мотор е муден за съвременните преспективи за такава кола......така че според мен по добре е дизел с ръчна кутия 6 степенна......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

minus273, клатенето, за което казваш, смяташ ли че е поради нестабилност на колата, което крие рискове от преобръщане, или си е само усещане за клатене?

Направило ли ти е впечатление и свистенето от страничните огледала, про по-високи скорости (примерно над 110 km/h)?

 

Не е точно клатене, а по-скоро субективно усещане за нестабилност, понеже, както казах, сравнявам с Lancer X. Едва ли има риск от преобръщане.

За свистене от страничните огледала - да, дясното свисти доста при около 200 км/ч. :)

 

Двигателят обаче е около 5 пъти по-тих от Lancer-овия VW 2.0 TDI, а и шумът вътре е много по-малко. Всичко е относително, все пак.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оутлендер 2 - 2,2 дизел пежо мотора ,ръчни скорости , 2009 инстайл + . Вече на близо 80000 км , никакви грижи пали от раз на топло , студено без проблем .

Редовна смяна на горивен филтър на 25-30 хкм максимум . Показания на термометъра -17 , колата спи на открито няма проблеми с паленето !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 10 месеца ...

Здравейте,

 

За да го има в архива, когато и друг колега се чуди същото за което и аз се чудех, давам обратна връзка. :-)

В избора си се спрях на бензиновия Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC CVT. Взех автомобила през декември 2013.

Изминах около 6000 км. до сега.

 

Определено мога да кажа, че съм доволен от избора.

Харесва ми возията. Понеже гумите са 16, някак по-меко вози от тези с по-големия размер.

Като шум - по-безшумна е в купето, от това на което бях свикнал при дизеловата ми Corolla. Това, от което се притеснявах, като "виене", по време на тестването, не съм го забелязал. Явно тестовата кола много съм я бил натоварил и е било нормално да издава такъв шум тогава - при тестването се бяхме качили 5 големи човека и я форсирах нанагорно - от Бояна във Витоша.

 

В началото ми се струваше, че аудиото не е както трябва - все едно бях в някаква огромна бъчва и слушах музика, но явно е до настройки на уредбата, защото сега звука си е добре.

 

До сега не съм имал проблеми. Тази зима нямаше много сняг, та не мога да споделя как се държи в сурови зимни условия, но предполагам, че няма да има проблем.

По отношение на мощността и тежестта на купето - за мен е достатъчно - не чувствам липса на мощност.

 

Единственото нещо, което ми създава малко негативизъм (ако въобще може да се каже така) е очакването ми за разхода на гориво.

По спецификация го дават 8.0 за градско и 5.7 литра на 100 км за извън градско. Очакването ми беше, че реално би се качило с 1-1.5 литра от колкото е по спецификация, но в действителност е повече.

 

През зимата, на градско ми гореше 12-14 литра, сега през лятото е около 10 литра.

На дълго сега ми е около 8-9 литра. Много рядко, съм стигал до 7.3, при бавно каране - 80-90 km/h.

Като я карам с над 130-140 km/h по магистралата към Пловдив, стига и до 9-10 литра на 100.

 

Предполагам, че този разход е напълно нормален, като за SUV, само не мен ми се струва малко повече, понеже бях свикнал на дизеловата Corolla, която беше с двигател 1.4. Там разхода на дълго беше между 4.3-5.3.

Знам, че сравнение не може да се прави, но все пак това си е лично усещане ;-)

 

И пак в заключение - много съм доволен от избора - чудесна кола е. Препоръчвам.

 

Поздрави,

Любо

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

честито и мнг безаварийни.

как е 3-ти ред седалки, че малко тесничко ми се струва?

Редактирано от chasovnik
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...