Идеята около която е направяна тая кола е икономичност. -Има eko mode режим при който се намалява всички косвени енергии които се употребяват при каране, климатична инсталация, осветление.... -На таблото има дозина функции на дисплея, които ти показват колко икономично караш, кога да смениш предавка с цел икономия, като накрая получаваш награда зелени листенца. -Двигателя е с ниска степен на компресия, по ниско ниво на шум и икономия -Теглото е намалено с повече от 100 кг. (според мен голям успех) -Дизайна е такъв заради по-ниско съпротивление (демек казват била по-оптекаема) -Системата stop&go (за големи градове като София-уникално пести гориво, за по малки населени места е излишна, даже дразнеща) Относно поведението на пътя ми прави впечатление, че се усеща доста по лека и повратна от стария модел, като най-голямата разлика е сърцето, мотора е еластичен и доста икономичен, а и тих. Аз определено не харесвам огромната турбо дупка на стария модел, и тук я има ама е доста по-добре. Другата разлика е 4х4 системата. При "4х4 eko" дърпа предната ос, но с тази разлика, че ако някоя гума загуби част от сцеплението веднага се задейства и задната ос. От вътре определено е по-добре ориентирана според мен. Първо таблото и горната част от корите на вратите са меки, арматурното табло е врътнато към водача, циферблатите са с много стилна и мека подсветка, климата е двузонова и не е с врътки. Общо казано материалите са една идея по-приятни на допир. Последния ред седалки са си напълно нормални седалки, като може да се возиш нормално ако си не голям човек. Ксенона е невероятен, аз съм невероятно изненадан, до където ми стига периферното зрение всичко е бяло, а и малко след него. Пали се с копче....... Общо взето това са основните разлики със старя аутлендър. П.П. като остана по-свободен ще опиша какво съм тествал преди да се спра окончателно на моя избор и какви впечятления натрупах.