Премини към съдържание

Една по-различна тема за ГУМИТЕ...


Препоръчано мнение

Идеята на спирането със съединител не е да замести спирачната система. Диферанциалът много прецизно разпределя натрупаната сила от скоростта /кинетичната енергия/ към двигателя, който без приток на гориво има възспиращо действие. Доколкото зная, спирачната уредба по отношение ляво/дясно колело действа по-несъвършенно /с по-голяма разлика в спирачното действие/, отколкото системата двигател-диференциал. Затова и зимата при хлъзгав участък караме и спираме на скорост, а не толкова със спирачка. В интерес на истината обаче не съм правил опити и нямам наблюдения колата ми как спира без АБС. А много би ми се искало, защото имам усещането, че без АБС /предишните ми коли бяха такива/ съм по-сигурен. Стария ми Лансър бях научил до съвършенство и единственият ми спомен от хлъзване е един ден след като сложих летни гуми втора употреба, които купих не помня защо. Тогава на сух път без никакви симптоми колата тръгна като шейна и добре, че беше сутринта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 75
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Интересна дискусия се заформи, малко встрани от темата но нищо. Та и аз споделям мнението, че с двигателя се спира много по бързо отколкото със спирачка при задействан АБС. Много пъти пез зимата съм се изкушавал да извадя бушона на АБС-а, защото като тръгна да спирам на заледено и тър тър тър... и си върви и не спира, НО!когато спирам на двигател, спира бая по добре. От което следва, че или АБС-а не струва, или...... Значи като спира с двигател, не губят сцепление гумите, а с АБС да, ЗАЩО?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трети закон на Нютон:

 

Всяко действие има равно по големина и противоположно по посока противодействие.

 

Компресията на двигателя действа "по-плавно" на колелата, ако мога така да се изразя. Ако набиеш спирачките знаеш какво става. Това е на кратко казано според моите разбирания. ПРедполагам като се включат всички останали фактори вече ще се направи доста по-детайлна и обстойна картинка на спирането с двигател на сняг, и спирането със спирачка на сняг.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересна дискусия се заформи, малко встрани от темата но нищо. Та и аз споделям мнението, че с двигателя се спира много по бързо отколкото със спирачка при задействан АБС. Много пъти пез зимата съм се изкушавал да извадя бушона на АБС-а, защото като тръгна да спирам на заледено и тър тър тър... и си върви и не спира, НО!когато спирам на двигател, спира бая по добре. От което следва, че или АБС-а не струва, или...... Значи като спира с двигател, не губят сцепление гумите, а с АБС да, ЗАЩО?

Няма нужда от експерименти с бушони. Просто човек трябва да си познава колата, за да опита да получи най-доброто от всички системи, без да ги отрича просто така. Пълно щастие няма, както знаем.

Аз лично, с образователна цел, на първия голям сняг намирам празно заснежено (а най-добре заледено) място и започвам да се засилвам и спирам с двигател и без, с ABS и без (т.е. не позволявам на колелата да блокират), въртя се на 180 градуса на ръчна и т.н. Не че това ще ме спаси в критична ситуация, но опреснява рефлексите и човек вижда колко (не :)) спира една кола.

Но преди да се случи това, има един есенен период, когато на първия дъжд в София има сума ти леки и средни катастрофи, точно защото не сме се адаптирали към различните условия (прах+малко вода=пързалка, по-добра от лед). Сигурно в цяла България е така, но тук движението е най-интензивно и шансовете за инцидент са най-големи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагах че ще се замеси този ABS. На снежец едва ли има някой от вас, който да не го е оценил.

Забелязал съм как ABS бива оплют от самоуверените (по-скоро самонадеяните) шофьори и колко го обичкат всички останали. Представете си следната ситуация:

Карате с 50, всичко наоколо е спокойно, времето е чудесно, колата послушна, а по радиото върви любима песен. Виждате кола да излиза на пътното платно без да спира и да ви пропусне, шофьорката (нека е жена) ви вижда, изплашва се, скача на спирачката и колата изгасва неподвижна перпендикулярно на вас.

Отхвърлящите АБС знаем какво ще направят - ще врътнат волана вдясно, ще лашнат задницата вляво, ще натиснат съединителя до положението в което приплъзва на 38,7% (не че за FWD-то им требва специално т`ва, ами просто щото го могат), ще дръпнат ръчната, ще заобиколят колата, ще направят два-три донъта около тази лоша кола и накрая ще вземат телефона на мацката :icon_thumbup:

А какво щяха да направят останалите шофьори? Нищо особено - рязко и мощно натискане на спирачката и евентуално врътване на волана (без да се пуска спирачката ако скоростта е все много висока) ще заобиколят колата. Телефона на мадамата ако съм Я, нема да го взема, щото съм срамлив.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чета, чета... и все повече си мисля, че или не съм бил със скорост до 90 или не съм спирал 50м... А като гледам може и двете да не са така, както си го мисля. Заявявам, че определено ще подходя по-внимателно към карането.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих искал да уточня нещо, не само от гледна точка на физиката но и от опит:

Спирането с моторна спирачка + крачна има смисъл само при плавни спирания.

При рязко и екстремно спиране, ако не натиснете педала на съединителя, ще трябва да спирате и инерционните сили на двигателя + тези на колата.

Аз също ползвам така наречената моторна спирачка, но за екстремно спиране, тя не върши работа, и даже пречи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз да продумам няколко думи :)

Случка:

Бургас, околовръстно, време приятно слънчево и сухо, в колата съм аз, две моми и едно куче, пътя има три ленти, карам със... 60-70 в крайна лява лента, карам и блея... в един момент гледам колите в другите две десни ленти намаляват, или по-скоро се скупчват... викам си "хм, кво става... полиция ли, трафик ли, птп ли... и т.н.", в следващия момент виждам как отляво, перпендикулярно на мен се задава един градски автобус, отне ми около секунда докато разбера кво става и че трябва бързо да спра. Скочих върху спирачката, при което колата заби муцуна и спрях на метри от автобуса (спирачния път беше по-малък от 20м, като може би в момента на спиране да съм карал с 50-60). Всъщност малко преди това (в процеса на спиране) виждам, че съм на кръгово... то всичко става за 2-3 секунди и не знам последователността дали е такава, но... по-интересното, което става е, че в момента в който скочих на спирачката, усетих как скоростния лост излезна от скорост, без дори да докосна съединителя (карах на пета), спрях със спирачка докрай, без да пипам съединителя, скоростния лост беше на свободна, а двигателя не загасна. В това съм 100% сигурен. А сега ако може някой да ми обясни защо стана така? :icon_hmm:

..........

По принцип не съм разсеян шофьор, нито карам бързо... глупости, не просто не карам бързо, а карам като баба... за 1.3 до 2000 оборота знаете как върви Колта; буквално в града карам на съединител, извън града галя "педала". Мисълта ми е, че тогава се разсеях... може заради момите да е било :icon_angel:, но по-важното е (Както Рангел прави пълен анализ на ситуацията във всички аспекти), че кръговото кръстовище не беше проектирано както трябва (беше ново) - по принцип на голямо кръгово (и не само на кръгово), където се пресичат важни пътни артерии с няколко ленти, се правят ръкави... тези ръкави се проектират да намаляват скоростта импулсивно/неусетно... а не само със знаци (имаше знак, който аз не видях, понеже беше забутан в някакви дървета)... дали със завой непосредствено преди кръга, дали със задигане, бабуни или др... но трябва да има "забавител" на скоростта. А какво е то - аз буквално както си карах, и влезнах в кръга... тъпотия! Подобно кръстовище имаме и в града - ново, кръгово, което.... е просто малоумно! Няма да го коментирам, нямал съм инцидент на него :)

..........

Гумите - много стари, дот-а не го знам, но са стари доста; Пирели, летни, с доста малко грайфер, твърди като пластмаса. Сега тук сигурно посрамих целия форум... еми на, карам си с тях, кво да правя... събирам пари, но не за гуми, тря купя някои други неща преди тях. Дискове - оригинални, метални, с кръгла форма са; даже вентилирани; марка и модел не знам, добре спират, леко тресат, явно са криви. Профилактика на сп. система е правена! :)

 

Към Рангел - колегите го казаха ясно и натъртено, май нямаше колега, който да не те критикува, затова аз ще се присъединя :). Верно не бива да се злоупотребява с газта. Особено в населени места. Едно е 50, друго е 80... ако ще и околовръстно да е, или интернационална артерия - 50-60. Извън града - не повече от 100 по пътищата с дупки и не повече от 150 по магистралата. За мен това са скорости "безопасни", при които може да се реагира без много "последици". Ако колата позволява 100 в града и 200 извън, значи или трябва да сменим колата, или да имаме желязна психика и по-малко тестостерон. Тук е момента да помолим Рангел да направи обещание пред всички, че "повече няма да прави така" :). А на инцидента може да гледа като "знак от съдбата" (или друг вид знак, за който влизаме в религиозни убеждения) за преосмисляне на важните и маловажните неща в живота.

 

Живи и здрави останете, Рангеле и всички, които са били в колата!

А колата продава ли се? Ако ти е допаднала идеята ми по-горе (да смениш колата), приемам чисти бартери ;). Моята не е удряна, само броните са леко жулнати, но не от мен :)

 

Редакция: И въпроса, който се питах, но забравих да попитам, е:

Дали, ако беше с някакви други хипер-мега-яки нови и скъпи гуми, при същите условия, щеше да спреш навреме и безопасно?... Това е въпрос без отговор, или отговор само за теб, със сигурност и ти се питаш това.

........

Аз преди го споменах в някоя тема, пак ще го спомена: Според мен трябва да забранят публичната продажба на бързи автомобили. Така, както Хамър не се продаваше преди време, понеже е за военните, но заради пари, се пусна в продажба. Все едно аз сега да си взема Хамър и да започна да паркирам по тротоари и градинки, щото мога... Е, същото е с бързата кола - да карам с 200, щото мога. Не се отнасям към някой конкретно, а по принцип. Или в краен случай, като компромисен вариант, да направят бързите коли с някакво ограничение на скоростта (такова, което не може да се маха)... но и това няма да стане, щото всеки се бори в състезанието "хем бърз, хем икономичен" за първа награда.

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От което следва, че или АБС-а не струва, или...... Значи като спира с двигател, не губят сцепление гумите, а с АБС да, ЗАЩО?

Не че не струва АБС-а, а той не е направен за екстремно спиране в права посока (за което говорим в случая), а предимно за спиране в завой, на хлъзгаво и т.н.. Най ефективен е когато едната гума примерно е на сухо, а другата на хлъзгаво (лед, сняг, пясък) .

За най бързо спиране в права посока най ефективно си е с моторна спирачка и изключен бушон на АБС-а, Анди нека си твърди, че не е така ..

Двигателя не блокира гумите, а само намалява скоростта, за това те не губят сцепление, а при АБС-а и яко натиснат педал има много моменти в които гумите блокират и загубват сцепление, преди модула да освободи спирачното усилие, после пък като го освободи има моменти в които инерционните сили движат колата напред до следващото задействане и те така се губи и време и разстояние за спиране ..Най ефективно си се спира, като нямаш АБС и хванеш момента малко преди блокажа на гумите ..

Или с две думи, АБС-а е измислен за тези, които скачат с двата крака на педала и продължават да натискат, докато не спрат напълно, я без произшествия, я в някоя друга кола или дърво ..:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2-3 години в една друга тема пак коментирахме ABS-а и Рангел и Васко Сивков може би си спомнят, че бях споменал, че за най-ефективно спиране педала на спирачката трябва да се натиска до границата на включване на ABS-а. Включи ли се тази система колата си продължава движението, дори може да ви се стори, че се ускорява! При Рангел подобренията в спирачната система водят до по-ранното задействане на ABS-а, защото много по-бързо колелата спират да се въртят.

Що се отнася до използването на двигателя за спирачка при екстремно спиране - просто забравете при ръчна скоростна кутия! Който иска да спори на тази тема, нека първо да провери за колко време превключва от 4-та на 3-та или от 3-та на 2-ра! Хващам се на бас, че за времето, през което ще свалите с една предавка, аз ще сваля 4 или 5 с перата от волана и ще ми отнеме по-малко от секунда. При екстремно спиране няма време за нищо друго освен натискането на спирачката! Преместването на ръката на скоростния лост отнема половин секунда и превключването на една предавка с натискането на съединителя още секунда. При това положение се губи поне една секунда, ако ръката е на скоростния лост, което си е поне 10-15 метра движение на автомобила и то при положение, че през това време десният крак е на педала на спирачката.

Никога не съм си мислил, че контролирам автомобила, защото между мен и него има няколко системи, които имат за задача да коригират грешките ми и да го оставят управляем до момента на спирането му. Единственото, което мога да направя, е да не допускам тези системи да се намесват в управлението на колата.

Обикновено след случки като на Рангел, Арх.Пътко и на всички нас се сещаме за думите на инструктора, когато сме били на шофьорски курс, че умът ни трябва да е на 200 метра пред нас, когато сме зад волана!

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама те гумите като цяло са доста висок клас :), просто нещо ми се струва, че съм си втълпил някои неща, че са били така, като за начало май не са били 50м, а доста по-малко и съм бил с около 100 км/ч. За всеки случай, колата ще мине и преглед на спирачната система, макар че май на нея нищо и няма. А като цяло ОБЕЩАВАМ да внимавам повече, особено когато съм се запътил към кръстовище.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже ABS имат всички коли от 20+ години насам, рецептата за максимално кратък спирачен път е да "хвърлите котва". Казах ви как.

Специално при лансер Х и галант, двата с оригинални спирачки, (за другите диаманти нямам идея) може да помогне претоварването на двигателя, съединителя и трансмисията - т.нар. моторна спирачка, но от голяма скорост. Примерно 180-0. Може и 140 надолу до 50 с ръгане на трета от 140 и втора от 110. Ама да е бензинова колата да не стане сакатлък при дизелите с тая втора на 100+. Тя спирачката е натисната и не се пуска въобще. Дали ще минаваш на по-ниска и ще натискаш и отпускаш съединителя 1-2-3 пъти, колата си спира така или иначе. 100% със скорост от 100 надолу е напълно излишно да се претоварва силовата част. Който иска да си ги сменя наобратно, който иска може и да си пее в това време. Аз съм се убедил кога има смисъл моторната спирачка и кога да използвам двигателя да предотвратя блокиране на предните гуми.

Що се отнася до рали школите, там карането е наистина каране. Ние тук просто се возим. Даже оборотомера да е на 6 часа при нас, пак е возене, щото вървенето (и спирането) нямат сериозна база за сравнение. Когато съм казвал колко неудобно е на галанта да давам газ с пета докато натискам спирачката (междинна газ) ми се обяснява колко излишно е и едва ли не глупаво да го правя, понеже имало синхронизатори и те затова били сложени. А аз искам да мога, защото зимата може да предотвратя блокиране на предните гуми вследствие компресията на двигателя и да щадя синхронизаторите и съединителя през цялото време. Сега .... че помпите ще ги задействам два пъти вместо веднъж ... много важно. Свикна ли с една кола, веднага я карам с междинна газ. Понякога с двойно натискане на съединителя както е по принцип, друг път само подритвам газта да догоня нужните обороти и превключвам. Двигател за спирачка реално не ползвам докато не падне снега.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди при дизелите също се връщат скорости при спиране, само че при 100-120 няма да вкарам 2-ра, а 4-та.. след това на 70 3-та и нещата си заспиват. При по сериозни спирания и аз използвам мотор и спирачка, за дребни намаляния или спиране при лазене си използвам само спирачка. Но всичко вече си опира до вкуса на шофьора, така че всеки да спира какво му харесва, само да варди околните :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Заформи се доста интересна тема за ABS, която е дискутирана в много други форума както и на писти и от състезатели и т.н.. Ако някой си направи усилието да изчете коментарите на Марио ще открие много истини.

В чужбина по пистите се предлагат обучителни курсове за състезаване с автомобил (в България това го няма или поне има бегли опити... може би главно, защото нямаме и свястна писта). Та там си има специално обучение за спиране с пълно натоварване на спирчаките (има и варианти с коли без АБС после и със) първо да се запознаеш с ABS и после да направиш максимално бързо спиране без да активираш ABS.. което вече е зора. Предполагам всички знаете, защо се активира ABS, защо педала почва да рита и защо НЕ трябва да го натискаш в такъв момент с всичка сила. При кола без АБС това довежа до неконтролируемо пързаляне, а пък с АБС просто пречиш повече ;) В нета има на доста места информация по въпроса даже цели дискусии дали на писта е добре да се кара с ABS или без (главно в спирането след дълги прави или за другата ситуация спиране в самия завой и ко колко е правилно при състезание).

П.С. В Formula1 няма ABS ама там по други причини :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже ABS имат всички коли от 20+ години насам, рецептата за максимално кратък спирачен път е да "хвърлите котва". Казах ви как.

Специално при лансер Х и галант, двата с оригинални спирачки, (за другите диаманти нямам идея) може да помогне претоварването на двигателя, съединителя и трансмисията - т.нар. моторна спирачка, но от голяма скорост. Примерно 180-0. Може и 140 надолу до 50 с ръгане на трета от 140 и втора от 110. Ама да е бензинова колата да не стане сакатлък при дизелите с тая втора на 100+. Тя спирачката е натисната и не се пуска въобще. Дали ще минаваш на по-ниска и ще натискаш и отпускаш съединителя 1-2-3 пъти, колата си спира така или иначе. 100% със скорост от 100 надолу е напълно излишно да се претоварва силовата част. Който иска да си ги сменя наобратно, който иска може и да си пее в това време. Аз съм се убедил кога има смисъл моторната спирачка и кога да използвам двигателя да предотвратя блокиране на предните гуми.

Що се отнася до рали школите, там карането е наистина каране. Ние тук просто се возим. Даже оборотомера да е на 6 часа при нас, пак е возене, щото вървенето (и спирането) нямат сериозна база за сравнение. Когато съм казвал колко неудобно е на галанта да давам газ с пета докато натискам спирачката (междинна газ) ми се обяснява колко излишно е и едва ли не глупаво да го правя, понеже имало синхронизатори и те затова били сложени. А аз искам да мога, защото зимата може да предотвратя блокиране на предните гуми вследствие компресията на двигателя и да щадя синхронизаторите и съединителя през цялото време. Сега .... че помпите ще ги задействам два пъти вместо веднъж ... много важно. Свикна ли с една кола, веднага я карам с междинна газ. Понякога с двойно натискане на съединителя както е по принцип, друг път само подритвам газта да догоня нужните обороти и превключвам. Двигател за спирачка реално не ползвам докато не падне снега.

 

Сега, няма да можеш да смениш 4,5 предавки надолу с перата, защото перата не променят логиката, по която работи ЕКУ-то на кутията. Просто няма да ти позволи да свалишповече от 2, макс 3 предавки в зависимост от кутията. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

Второ, в обикновените автокурсове дори не си правят труда да научат бъдещите шофьори на някои базови правила, като например да се движат основно на скорост, а не с натиснат съединител, както и особено важното да подават, а не да отнемат газ в и след апекса на завоя. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif Основен принцип в мотоциклетното каране, жизненоважно при пистовото и състезателно каране и основен елемент при комфортното цивилно каране. Използването на трансмисията за спиране наистина има допълнителен спирачен ефект и не по-малко важен ефект от разтоварване на предното окачване, което потъва иначе значително повече.

Но има нещо, за което несъмнено си прав - реакцията в кризисна ситуация обичайно е паническа, обратното се постига с много труд и тренировки. Различно е, естествено, спирането в права линия и такова с криволичене или завои, обаче в над 98% от екстремните спираници имаме неконтролирано задействане на спирачките...

Сега, няма да се надуваме със състезателните си лицензи, ноhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif при състезателно каране е закон Божи да намаляваш скоростта, използвайки двигателя и трансмисията. Това по поне 2 причини. Първата и най-важна е балансът на теглото между предната и задната ос, което е в основата на всяко успешно каране - състезателно или цивилноhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif. Втората причина е тривиална, но също важна, в средата на завоя ти трябва торк и мощност, сиреч обороти, сиреч трябва да си на адекватна предавка, сиреч на такава, в която имаш и торк и мощностhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif Би могло да се каже, че навиците от състезателното каране са полезни при цивилното, обратното обаче, не е съвсем валидно. Между другото едно от основните неща в пистата е намаляването на скоростта бързо, с намаляване на предавките с междинна газ, като теб,http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif, обаче е леко затруднително, докато го свикнеш, щото се ползва десния крак, едновременно дозирайки спирачното усилие и натискайки газта за межнинната.

Сега като си припомня мястото на инцидента на Рангел и някои параметри, ми става ясно, че е карал доста бързо. Явно е хванал някакво зелено на предния светофар, щото такава скорост се развива само с щялата газhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif. Карал е доста по-бързо от разумното, ама след 5, до 7 години ще му мине...http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_bye.gif

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..........

По-интересното, което става е, че в момента в който скочих на спирачката, усетих как скоростния лост излезна от скорост, без дори да докосна съединителя (карах на пета), спрях със спирачка докрай, без да пипам съединителя, скоростния лост беше на свободна, а двигателя не загасна. В това съм 100% сигурен. А сега ако може някой да ми обясни защо стана така? :icon_hmm:

..........

Добре, след всичкото обяснение за спиране или не на скорост, аз продължавам да не разбирам защо се случи така при мен? Прекалено рязко съм натиснал спирачките? Нормално ли е в този случай "автоматично" да "излезна" от скорост?

Иначе някой някъде каза, че в "паниката, единствено има време да се натисне спирачката, нищо друго" - подкрепям. А това, че на скорост се спира по-добре, т.е. се щадат спирачките, започнах да го практикувам и усещам, че е така... Но това става при плавно спиране, когато има време...

А от курсовете си спомням, че инструктора винаги казваше: "Винаги се спира на скорост", т.е. караш на пета, натискаш спирачката и чак когато усетиш, че колата почне да тресе и гасне, натискаш съединител... и след това си вкарваш която скорост искаш. А не първо да натисна съединител (или да изключа от скорост) и чак тогава спирачка...

.........

Като правило винаги ускорявам и спирам плавно, не пъна колата като невидЕл :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Роска, никакво зелено, завих от Константин Величков, като там чаках на червено, след което знаех, че на другия светофар ме чака червено, защото приятелката ми, ми обясни че е червено и тамън ще се качи :), така че, реално моята кола не може да развие кой знае колко до там.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, след всичкото обяснение за спиране или не на скорост, аз продължавам да не разбирам защо се случи така при мен? Прекалено рязко съм натиснал спирачките? Нормално ли е в този случай "автоматично" да "излезна" от скорост?

Иначе някой някъде каза, че в "паниката, единствено има време да се натисне спирачката, нищо друго" - подкрепям. А това, че на скорост се спира по-добре, т.е. се щадат спирачките, започнах да го практикувам и усещам, че е така... Но това става при плавно спиране, когато има време...

А от курсовете си спомням, че инструктора винаги казваше: "Винаги се спира на скорост", т.е. караш на пета, натискаш спирачката и чак когато усетиш, че колата почне да тресе и гасне, натискаш съединител... и след това си вкарваш която скорост искаш. А не първо да натисна съединител (или да изключа от скорост) и чак тогава спирачка...

.........

Като правило винаги ускорявам и спирам плавно, не пъна колата като невидЕл :D

 

Чиста случайност и хлабини от дългата употреба в скоростната кутия. Няма такива неща като "автоматично" изключване на скорост. Някоя муфа ти е поизносена и от ударното натоварване като си скочил на спирачките е "изплюла" скоростта. Браво на твоя инструктор http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

Абре Ранга, я пак мястото на инцидента. Завиваш от К.Величков надясно и ...

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Идвам от Шкодата ( Борис и Гешов ) посока Сливница, бия ЛЯВ по Т. Александров минавам районните и има светофар, после има втори пешеходен и после е Арена, аз правя барбалото на първия след районните. То там е късо разстояние при условие, че аз не тръгвам на мръсно ускорение, а просто си карам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Идвам от Шкодата ( Борис и Гешов ) посока Сливница, бия ЛЯВ по Т. Александров минавам районните и има светофар, после има втори пешеходен и после е Арена, аз правя барбалото на първия след районните. То там е късо разстояние при условие, че аз не тръгвам на мръсно ускорение, а просто си карам.

Да, сетих се, не е толкова близо разстоянието, могат без особен напън да се направят 100-ина км.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е те толкова май съм направил и освен това май ми се е наложило за по-малко от 40м да спра... гола вода съм :), повече внимание трябва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif


Чиста случайност и хлабини от дългата употреба в скоростната кутия. Няма такива неща като "автоматично" изключване на скорост. Някоя муфа ти е поизносена и от ударното натоварване като си скочил на спирачките е "изплюла" скоростта. Браво на твоя инструктор.

Браво, ама вече не е сред живите :icon_crying: Да почива в мир!
На предварителните листовки, т.е. уроците, винаги ме хвалеше, че съм ги правил без грешка :).
Няма да забравя първия път, когато хванах волана - беше още на първия практически урок. Бях стресиран като на първа среща. Направих обратен завой и газ... и си викам "баси, аз карам!", а всъщност не знаех, че той кара :D
И още един момент си спомням като бял ден: След няколко пъти практическо каране (в което бях пълен новак и мислех, че никога няма да мога да карам кола), дойде момент, в който вече започнах да "усещам" колата... и пътната обстановка. И точно в този момент, изглежда и той забеляза това, и каза: "не се прави на шофьор, рано ти е!"...
Какво повече да кажа, да бяха всички като него!... - винаги спокоен, учтив и с нюх към работата си. Добър педагог.
Ще ми липсва.
Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като темата както я е озаглавил автора е за гумите, използвам темата за да споделя следните впечатления от днес:

Текущите ми гуми /летните/ са средна хубост, без специална шарка, не зная дали да споменавам марка, на около година, произведени края на 2012. На първа задължително, но ми се случва и на втора скорост, като я сръчкам, да ми превърта колелетата. Това на сух софийски път. Днес, след като се изваля хубаво, на прибиране от работа бях изумен от спирането и стабилността. Колата спира осезаемо по-добре, опитах да превъртя на втора, без ефект. При спирачно усилие, при което на сухо обикновено колелата започват да блокират /по точно се задейства АБС-а/, сега нямаше и наченки на това. И тъй като ми се струва невъзможно гумата да е по-добра на мокро, а и не ги карам от вчера, обяснението ми е че запрашеността на асфалта е много голяма. Та, вероятно всички ставаме по-внимателни, като завали, но невинаги обръщаме внимание на фактора прах.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да кажа, че вчера си взех колата, днес си смених гумите. На две места пробвах, където знам че другите превъртаха стабилно, тези дори тракшъна не включват... е значи си е за зимни ;).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.

×
×
  • Създаване...