Премини към съдържание

Една по-различна тема за ГУМИТЕ...


Препоръчано мнение

Вчера, 23.09.2013г. което както всички в София знаем, бе един леко студен и сух ден. Отивах да взема приятелката ми, която ме чакаше на първия светофар на Тодор Александров, след като завиеш от Константин Величков посока Люлин, карам си аз, разбира се, с леко превишена скорост, говорейки с приятелката ми по телефона ( с хендс фрий ) и тя ми казва, че е червено да спра и ще се качи, аз си карам, може би 70-80-90 км/ч, нямам точен спомен, над 50м преди светофара, тръгвам да спирам ( след промените в спирачките ми и апаратите от vr4, по големите дискове и накладки, колата като цяло спира невероятно, на паветата на Борис, спира за по малко от 50м 100/120 - 0, без дори да се хлъзне ) и тази увереност ме поведе към три ударени коли, с моята четири. Натиснах спирачките и само казах на приятелката, ми чакай, че няма да мога да спра, от дясна летна избягах, най в ляво търсейки максимално време за спиране, но колата просто се пързаляше и аз знаех, че няма да спра. Гледах, гледах не ми побираше главата, как да спра без да ударя никого, реших че ще влезна между две коли, там където ми се видя най-широко, отново знаейки, че не е достатъчно широко, единия сгъната броня, другия ожулен калник, и един, зад него с леко жулната броня. Най-много щети имах аз и знаех, че ще е така, но бях ли ударил само един, щеше да ми замине предницата, въздушни възглавници, човека 100% камшичен във врата, да не говоря, че беше първа кола на светофара и излиташе на кръстовището, където минаваха коли. Моята кола, двата фара ( жулнат и спукан ), двата калника, броня, кормилна щанга и накрайник, колата на пътна помощ и в БС.

 

Да се върна на темата за гумите, въпросните гуми са на 3 години, чисто нови купени, на цена от около 350лв/бр. Гудйър Ф1 асиметрик, страхотна гума за лятото, няма изпускане, но дойдат ли месеците с под 23-24 градуса, става друга гума, тя просто не спря, дори следа не оставих, просто нищо, никакво сцепление. Това бе, последното ми возене с тези гуми, взимам си колата и слагам зимните, а тези в кофата. ДОбре че, АБС ми даде възможност да управлявам колата в процеса на спиране и пързаляне и успях да направя така, че щетите по околните да са минимални. Слагам гумата в изключително неприемливите за БГ. За мен остава, обица на ухото, защото вината е изцяло моя, защото знам, че гумите ми стават такива, просто нещо не съобразих ситуацията.

 

Органите на реда ( КАТ ), бяха достатъчно коректни и ми написаха само несъобразена скорост ( което беше самата истина ), ако някой има представа, какво ще ми е наказанието нека сподели, те казаха - без отнемане на точки и около 200лв АКТ.

 

Изводи: 1. Не трябва да се пренебрегват промените на температурите и това как гумите се променят с тях.

2. В никакъв случай не купувайте GOODYEAR F1 ASSYMETRIC. Страхотна гума за много горещото лято, но след това гуми всякакви качества, далеч преди да са дошли зимните месеци.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 75
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Много кофти ситуация ти се е случила.

И аз имам наблюдения, че хубави гуми в топло време, имат страхотно сцепление, но позахладнее ли, стават корави, и просто губят сцепление.

Ако застудее по-рязко, а си свикнал на "лятното сцепление" на гумата, подвеждането е много коварно.

И аз съм имал няколко подобни ситуации, за щастие без щети, но "на косъм".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По това, което разчитам на акта, съм нарушил чл. 20, ал. 2 или:

 

(2) (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Водачите на пътни превозни средства са

длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните

условия, с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с

превозвания товар, с характера и интензивността на движението, с конкретните условия

на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие.

Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато

възникне опасност за движението.

 

сега, ако някой знае какви са глобите, нека сподели :), да не забравяме, че съм нанесъл щети на 3 коли.

 

Ицо, това имах на предвид, че трябва с едно на ум за гумите...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много кофти случка :icon_hmm: Предоверил си се на гумите. Имаш мощни спирачки, но гумите също са важни. Моите са 2006-та и знам колко държат. На практика с кекавите фабрични спирачки абс се задейства сравнително рано в по-хладни дни в града. На дълго и затоплени цвички спира колкото може. Но там асфалтът е чист и не е така износен... Дефакто и 345 мм дискове да намаам и 4-бутални апарати с гуми като моите няма никакъв смисъл. Не мисля да ти чете лекция. Ти си направил изводите.

Преди няколко месеца щеше да ме натресе тир отзад. Беше го засилил и аз спирах пред легнал полицай. Видях че наближава ужасно бързо и още задните гуми не бяха преминали, аз ръгнах първа и с максимално възможното потегляне се добрах да отбивката за болницата и завих там на пета и оня профуча на свирещи гуми. Не дадох цялата газ, щото щях да остана почти на място със запалени гуми - никакъв смисъл. Прост знам колко не държат, особено на такива излъзгани места...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, всяко мнение е важно, а от лекции няма смисъл, не съм от хората, които се мислят за безгрешни, просто гледам да се уча от грешките си. В тази ситуация, да не дава Господ, ако пак се случи, бих постъпил по същия начин, после гледах отстрани, мислех, имаше ли как да спра, просто това беше за мен най-лекото възможно. Както казах, гумите - в кофата и сваляме самочувствието с един левел :).

Редактирано от Rangel Simov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Важното, е че всички са ОК, другото са ламарини.

 

На 3 години са гумите, ама с какъв ДОТ ?

 

Аз карам с моите оригинални Yokohama, все още и въпреки , че има доста грайфер ги усещам , че не спира както преди (ДОТ края на 2009, на ~46000 км).

И са си за смяна... ама събирам, че нови Yokoham-ки 18-ки си едно 1500 лв. Но карам доста внимателно с тях, защото знам , че могат да ми изневерят. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моето наблюдение е, че летните гуми създадени за по-големи скорости (по-голям скоростен индекс), проектирани за по-добро отвеждане на топлината (по трудно прегряващи) и най-вече ниско-профилните такива, губят драстично сцеплението си при ниски температури, когато не са в топлинен режим. Предните ми йокохами AVS SPORT V102, бяха от доста твърда смес. При температури над 30 градуса на околната среда сцеплението им беше невероятно. Същото се постигаше и при ниски температури, но само след нужното загряване, което няма как да се постигне при нормално шофиране в рамките на 3-4 км. Просто казано, дойдеше ли есента градското каране на къси разстояние ставаше с изключително прилично шофиране. Дори по-рязко свиване на волана водеше до поднасяне на автомобила, като не чува дори свистене от гумите, като че са от пластмаса (поведение на палачинка в тиган). Същите тези гуми, когато са в режим, като пуснех съединителя на 5000 об/мин, имах чувството, че мотора ще се откачи от тампоните...гумите само просвирваха и колата се изстрелваше като с ластик....Следващия модел който взех, бе Parada Spec 2. Доста по-мека смес. Тук поведението при по-ниски температури е осезаемо по-добро от предния модел, но определено го няма и същото невероятно сцепление при достигнат температурен режим. Като цяло, гумите също са изключително приятни за каране на горещ асфалт и също трябва да се внимава с тях при студен такъв. За всички тези високо-скоростни летни гуми обаче, важи че след 3-4 сезона се втвърдяват значително, и работния режим се достига доста по-бавно и трудно. Говорим за нормално градско каране. При каране на магистрала с високи скорости гумите достигат работната си температура за кратко време. Като цяло, моят съвет към колегите каращи с такива типове гуми е: дойде ли есента, паднат ли дори само нощните температури и асфалта да се охлади, моля пренастройте стилът си на шофиране. Ако е нужно дори тествайте на безопасно място спирането и потеглянето на автомобила за да имате усет за сцеплението на гумите. Поздрави!

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Емо, много точно мнение. Нямаше свирене на гуми, нямаше нищо... просто се пързаляха по пътя. Изцяло моя грешка!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Важното е, че си жив и здрав и няма и други пострадали. Ще ти е обица на ухото ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Рангеле,дано да си разбрал,че поведението ти е много самонадеяно и със спирачки от летяща чиния да си,пак законите на физиката не можеш да прескочиш. Радвай се,че си жив и най-важното-всички покрай теб са невредими. Да нарочно те дразня,но целта ми е да разбереш,че града не е писта,а колата ти е обикновен Лансър,не изтребител.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю, радвам се че сте добре с приятелката ти!

Добре е че няма пострадали и от другите автомобили!

Майната им на ламарините и парите, важното е, че сте живи! :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Приятелката ми гледаше като на филм от тротоара :), тя нямаше проблемация, колкото на колегата, който се опитва във всяка тема да ме дразни :), мисля че трябва да вземе пример от всички колеги преди него, които казаха същото, но по нормален начин :)... но твоя работа, приемам и твоята критика, няма как да ме дразниш, както казах, вината е моя, не са нужни заядливи коментари, но и тях приемам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Единият от вариантите в ситуацията с такива гуми е да се изтегли по напред смяната им със зимните. Аз се замислих, че аз грайферът на зимните гуми не мога да изтъркам и при мен поне по-рано настъпва остаряването на гумата, отколкото износването и. При това положение ако смяната се изтегли напред, т.е. към сегашния момент смяната на летните със зимните гуми, ще можеш да си ползваш тази марка и модел летни. Безпокои ме обаче поради сравнително високите температури през деня, зимните да не си загубят качествата много по-бързо, отколкото ако ги сложа ноември например.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, всяко мнение е важно, а от лекции няма смисъл, не съм от хората, които се мислят за безгрешни, просто гледам да се уча от грешките си. В тази ситуация, да не дава Господ, ако пак се случи, бих постъпил по същия начин, после гледах отстрани, мислех, имаше ли как да спра, просто това беше за мен най-лекото възможно. Както казах, гумите - в кофата и сваляме самочувствието с един левел :).

От лекции смисъл винаги има ..;)

Ето ти например си пропуснал лекцията за ръчната спирачка и казваш, че другия път пак така ще постъпиш, обаче ако другия път имаш пак 50 метра до светофара и свободни платна в ляво, просто завърти колата на ръчна в обратна посока, върни се 100 метра назад, пак я завърти и си намали после както трябва на светофара ..:)

Така нито твоята кола ще пострада, нито другите 3 ..

Другото което ми прави впечатление е, че търсиш причина единствено в гумите, но на мен ми се струва, че метода ти на спиране е неправилен ..

Я ми кажи, ама честно, превключи ли на по ниска предавка или натисна съединителя преди спирачката ?

Питам те, защото дизела има прекрасна моторна спирачка и дори зимно време с летни галоши от 70-80 км/ч. за да спреш, 50 м. са достатъчни, а на теб не са ти стигнали ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо на Дечи, точно това ще направя сега, слагам зимните, с риск да им скъса живота.

Марио, първо няма как в час пик в София, на бул. Тодор Александров посока ЛЮЛИН, да си позволя да се въртя насред платната, освен това, с ръчна ще спре, ако има сцепление някакво, а при липса на такова, просто щях да продължа да се пързалям, освен това, аз не съм казал, че съм извадил реакция на ПРОФЕСИОНАЛЕН шофер, а че от моите възможности, това беше най-доброто, ако дойде някой "пилот" на НСО, сигурно ще спре, че и ще му остане време кафе да пие :). Сещаш се, ако бях дръпнал ръчна и тоя зад мен ми влезе челно или странично? Това не е полигон, а 4тири платна час пик, такива експерименти няма как да си правя, най-малко с хората около мен, така че метода ти може да е много ефективен за спиране, но далеч по-опасен от това което аз направих, защото хората, дори не трепнаха в колите, просто се плъзнах между тях. В такъв момент, не ме интересуват ламарините, а хората да са наред, колкото до връщането на скоростите, мисля, че го докарах до втора, но виж сега като се замисля, съединителя, може и да съм задържал повече от колкото трябва, макар че като ясен момент ми се губи.

 

За това написах темата, Марио64 ме накара да се замисля за съединителя и скоростите, какво точно направих с тях...

Редактирано от Rangel Simov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен залагаш прекалено много на гумите... и то не са какви да е гуми че да ги оплюеш така. Общо взето има много много по-лоши гуми :) Аз миналата година имах едно здраво пързаляне с зимните гуми в мокро време (15-16 градуса).... еми свираха и какво? Пак си се пързаляха супер неадекватно... готов съм да споря с който и да е че зимна гума в мокро време (но не много студено) се държи много по-зле от летни или всесезони гуми. И не защото има някакви литературни доказателства а защото го усетих няколко пъти на живо :)

 

В твоя случай явно не е било мокро ама прекалено много залагаш на гумите. При скорост от 90км/ч явно си намалил на поне 30 за да имаш такива щети.. щото ако се беше фраснал с 80-90 сега темата щеше да е различна. Лично мое мнение е че дори да си бил с други гуми щеше да намалиш с още 5-10км/ч ама нямаше да има особена разлика накрая. (от кола с ABS трудно ще видиш следи от спирачен път особено при движение направо)

 

Къде да се престроиш вече няма много значение... сега всеки може да си говори ама като му дойде на главата става за секунди...

Иначе като цял проблема ти е тръгнал още от бързото каране. Ем познаваш терена ем не си се съобразил. Вярно всеки си има стил на каране и твоя е по-агресивен ама да е червено пред теб да го виждаш/знаеш и да не намалиш предварително и да си даваш газ с 90км/ч градско ... лично мое мнение е че е супер грешно даже да не дам и друга оценка :) .

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми то ако всичко беше правилно... :))), разбира се че е грешно и разбира се, че вината като цяло е в мен, а не в гумите :), 3 години карам с тях, трябва да знам кога ще спрат и кога не. Просто отбелязах факта, че гумата е много добра в много тoпло, но в това време е гола вода!

Редактирано от Rangel Simov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали си жив и здрав и няма други пострадали това е най-важното.А гумите и ти как си реагирал в определената ситуация е съвсем различно при 10 такива ситуации ще реагираш различно ,освен ако не си обучен шофьор..Всички мислими за последствията след като вече са станали,така че вече ще имаш едно на ум (казва ти го човек участник в 2-3 катастрофи :icon_crying: ).Както ти казах по нагоре важното е да си жив и здрав ,всичко друго се оправя .Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен залагаш прекалено много на гумите... и то не са какви да е гуми че да ги оплюеш така. Общо взето има много много по-лоши гуми :) Аз миналата година имах едно здраво пързаляне с зимните гуми в мокро време (15-16 градуса).... еми свираха и какво? Пак си се пързаляха супер неадекватно... готов съм да споря с който и да е че зимна гума в мокро време (но не много студено) се държи много по-зле от летни или всесезони гуми. И не защото има някакви литературни доказателства а защото го усетих няколко пъти на живо :)

Има и литературни доказателства (тестове) за това, не е само твое "усещане".

Дори бях гледал, тест (беше преди доста време, но не мисля, че греша), който показва, че летните гуми са по-добри на мокра настилка, дори при температури близки до 0-та, когато не е лед, разбира се. А при суха настилка пак имаха по-къс спирачен път от зимните гуми до -7 градуса.

Затова не мисля, че под 23 градуса, както е казал Рангел в първото си мнение, гумите стават различни. Инцидента го отдавам на други фактори. Асфалта там е доста износен и гладък, това е основната причина + несъобразената скорост.

Редактирано от Afonya
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи, колкото се отнася до гумите, на 30+ градуса и на 23, няма как да имат еднакви качества :), иначе зимни гуми, на мокра настилка - ужас страшен :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи, колкото се отнася до гумите, на 30+ градуса и на 23, няма как да имат еднакви качества :), иначе зимни гуми, на мокра настилка - ужас страшен :).

Със сигурност поне нямат космическа разлика. Те не са създадени да са добри само при 30+ градуса и при 20 да слагаме зимни.

А ако зимни гуми на мокра настилка ти се вижда "ужас страшен", май е по-добре да се замислиш над начина си на шофиране. Пътната мрежа не е писта.

Редактирано от Afonya
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оу, защо всяка тема трябва да преминава в такива спорове :). И ти и колегата, дето се заяжда във всяка тема с мен, могат да заповядат да ги повозя, ако искат до морето, ако искат до луната, поне един път и да разберат как карам и какво правя на пътя, човек жулне два калника, вие го вкарате в затвора :). Хайде стига всички били света вода ненапита, въпроса е колко ще застанат и ще си кажат :), аз съм го направил, за да си кажа мнението за гумите и че в прав текст да ти го заявя ЗА НИЩО НЕ СТАВАТ на темп. под 20 градуса, ти както искаш го разбирай. За да може човек да хване разликата обаче, трябва малко да Покара, а не само да се вози, отново извинявам се за острия тон, ама стига съдници, не зная просто как така го правим, винаги да извъртаме смисъла на темата. Мисля, че още в първия си пост съм написал, че никой друг не ми е виновен, освен мен самия, така че с това изчерпваме темата кой виновен и коментираме гумите или това, какво друго съм можел да направя, което може да е от ползва на всеки колега, разбира се ДА НЕ МУ СЕ НАЛАГА НА НИКОГО.

 

А да се хващаме за неща като "ужас страшен" е някакво ненужно издребняване, трябва ли да обясня в 100 изречения, че просто зимните гуми, на мокър асфалт се държат доста зле, за да не ме вкарваш в затвора?

Редактирано от Rangel Simov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм от най-каращите, но по 20к км. на година минавам. Нямам нужда да ме возиш, а още по-малко пък ми се иска. Често се сращат млади хора, които са големи Карачи, но позволи и на Возещите се да имат мнение. Като започнат в ADAC да взимат твоето за миродавно, тогава няма да си позволявам да имам различно (или поне да го показвам публчно).

Както казват хората, всяко зло за добро. Може пък неприятната случка да те направи още по-добър карач.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо, не наричам себе си КАРАЧ, това като за начало. Второ, тези гуми са избирани точно от ПРЕХВАЛЕНИТЕ тестове на АДАК ( мислиш си предполагам, че там не работят за пари? ), второ влизаме в някакъв безумен спор, всеки кара колкото може, явно ти си безгрешна, пожелавам ти цял живот да си така и наистина да нямаш никакви перипетии на пътя, моята практика, както и на всички с книжки около мен, показва, че който не кара, на него не му се случва, като тук вече включвам професионални КАРАЧИ. Заяжданията ти, целят само да нарушат добрия тон, така че аз се отказвам от спора, ти печелиш :))). А колкото до това, кое мнение ще взимаш за миродавно, си е лично твой проблем, това тук е форум и лично аз, нямам проблем с това да взимам понякога мнението на други хора по-запознати от мен за миродавно, теб явно всичко ти е ясно :), така че гуд фор ю. За другите дето, не са толкова на ти, да знаят, че с този модел гуми, трябва да се има едно на ум при по-хладно време.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.

×
×
  • Създаване...