Премини към съдържание

Избор м/у Mitsubishi Galant и Audi - A4


Dodo76

Препоръчано мнение

Здравейте на всички.

Чета от известно време форума и това което ми прави впечатление е добрият тон и взаимопомоща ,за това и реших да пиша тук.От известно време се опитвам да се спра на марка и модел нов (втора употреба :)) автомобил.Продадох предишният си автомобил FIAT STILO 1.9 JTD и се бях насочил към VAG групата и по точно Audi А4/А3, Seat - Toledo/Leon ,всичките около 2000-2003 ,докато не видях един Mitsubishi Galant :).Определено много повече ми харесва като външен вид и интериор.Та сега естествено имам и няколко въпроса :

1-вият ми въпрос към вас е как е като потдръжка японския автомобил спрямо немския дали е значително по скъп (до сега не съм имал никакъв сблъсак с японски), като се има впредвид че за Galant-а съм се ориентирал към 90к.с. мотора и годината след 2001 по възможност.

2-ри въпрос колко пари ми трябват за първоначално обслужване ремаци масла и всичко -ориентировачно ако някои е сменял скоро.

3-ти въпрос много голям ли е проблема с ръждата , всмисъл автомобила се предполага че ще е на улицата (нямам гараж в момента) и задължително ли тръгва ръжда като се има и впредвид че предстои зима

4-то бихте ли ми препоръчали сервиз/човек (от София съм) които разбира от точния модел и знае какво да гледа евентуално преди покупката ,а и за последващо обсужване.

Благодаря предварително на всички които решат да се включат с отговори на въпросите ми , ако има нещо за което не се сещам а вие знаете , ще се радвам да споделите за конкретния автомобил , приемам всякакви съвети относно избора и всичко което е свързано с темата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поддръжката би трябвало да е по-евтина. Дизеловият двигател е от старото поколение двигатели. Работи много приятно и меко. В сравнение с ВАГ 110/131 к.с. ще върви по-малко и ще харчи повече. И в двете отношения разликата няма да е голяма. Няма да има нужда да чистиш ЕГР клапана, да чистиш променливата геометрия и онзи клапан Н75. Нямаш демпферен маховик също. Масло, филтри и нафта. По-непретенциозен е към качеството на нафтата в сравнение с AFN, ASZ и производните двигатели. Лично аз не съм карал дизеловия галант, но казват, че върви за 90-те си кончета и съм склонен да вярвам че е така.

По вторият въпрос мога да предположа около 400 лева.

Проблемът с ръждата го има - задни вежди, бомбетата отпред и нещо отдолу ако поръждяса. Най-вероятно дизелът да е внос от Австрия или Германия. Знаеш как се третират пътищата там. От Италия няма със сигурност. От Испания ако си намериш, ще си екстра в това отношение. Аз съм на мнение, че (поне при мен) ръсят с по-агресивни препарати от немските. Колата цялата ми е побелявала, вкл покрива... Добре е зимата да имаш водоструйка и да изкъпеш колата, да я разкараш да засъхне и да я оставиш пред блока да спи.

DJ Tymbi е от София и ако желае, може да ти осигури съвет при огледа, но затова трябва да питаш него.

Иначе е удобна кола, малко тесничка за размерите си. Особено на фона на А3, която е доста по-къса, но вътре е може би малко по-широка мерено от кора до кара на предните врати.

Освен всичко, което принципно се гледа по една кола (е тук няма нужда от ВАГ-ком диагностика), трябва да обърнеш специално внимание на превключването на скоростите. Не че не се сменят синхронизатори и други неща, но може да ти се стори досадно като се наложи.

Та добра кола за парите си и с по-евтина поддръжка. Досадните проблеми са ръжда тук-там и синхронизатор на втора предавка.

Ходовата част е здрава. По-близо е до тази на А4, но е с по три носача на колело. Имаш независимо окачване и отзад, а не е греда като а3 и леона.... Частите са горе-долу толко като и при тях. Мисля че доста по-рядко ще трябва да я водиш на "доктор". Това зависи от конкретния екземпляр. Като при всяка друга кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Анди както винаги е изчерпателен и общо взето е казал всичко. Аз карам дизеловия галант и от първа ръка мога да ти кажа някои неща. Аз бях пред същата дилема като теб. Избрах Галанта. Частите и поддръжката не са по-скъпи от тези на ВАГ или Ауди. За 90-те си кончета Галанта върви много добре (ако пробваш, ще се увериш сам и ще останеш изненадан). Ако си мераклия и обслужваш колата както трябва, никога няма да те подведе. Има и още едно нещо което Анди не е споменал - погледите след теб БЕЗЦЕННО :D Успех с избора. Ако е диамант се похвали, пък ние ще помагаме с другото. :good: :rulez:

Редактирано от mav4o
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря и на двама ви за отговорите!Това ме интересуваше точно и ясно.Сега сам се спрял на два екземпляра да видим какво ще излезе.Ако успея да харесам нещо ше се похваля задължително :) Всъщност едната е от Плевен сега се чух с момчето твърди че е с оригиналната боя и има леко забележки по задните вежди (като балончета доколкото разбрах),уговорихме се понеделник да я погледна, ако има някои колега които има възможност и му е на път да хвърли един поглед това е обявата http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11367057725653057&f1=details&slink=40n63m

Редактирано от Dodo76
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съмнявам се да е на оригиналната боя, ама това няма голямо значение. Поне за мен. Важното е да не е за ... ще използвам плевенски лаф - кашмер :D Спорил съм с хора по повод дали има пребоядисвани детайли по колите им и аз им казвам това, това и това е правено, той - не, не е. Сигурно са ме намразили, не знам...

Малко уточнения относно оборудването. Няма следните "екстри"

- Автоматичен контрол на стабилността

- Електронна програма за стабилизиране

- Система за защита от пробуксуване

- Бордкомпютър

- Сензор за дъжд

Не само този галант няма. Просто си нямат. Не съм виждал круиз контрол (темпомат) и кожен салон в галант. За първото 100% съм сигурен, а за второто на по-малко :) Автоматици също не знам да има, но гледам че теб не те влече в тази посока.

 

Това е автокъщата, която е точно пред КАТ-Плевен. Или другата преди нея, входът на която е 30-40 метра по-близо към кръстовището. Точно в нея съм мяркал 2 галанта, а в тази срещу КАТ - нито един.

п.п. не ми се отваря път към Плевен, но бих минал ако ходя през седмицата. От дизели почти нищо не отбирам, но другото мога да го преценя.

п.п. Можеше да видя този като бях във Враца

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11299819070857835&f1=details&slink=40nuqs

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съмнявам се да е на оригиналната боя, ама това няма голямо значение. Поне за мен. Важното е да не е за ... ще използвам плевенски лаф - кашмер :D Спорил съм с хора по повод дали има пребоядисвани детайли по колите им и аз им казвам това, това и това е правено, той - не, не е. Сигурно са ме намразили, не знам...

Малко уточнения относно оборудването. Няма следните "екстри"

- Автоматичен контрол на стабилността

- Електронна програма за стабилизиране

- Система за защита от пробуксуване

- Бордкомпютър

- Сензор за дъжд

Не само този галант няма. Просто си нямат. Не съм виждал круиз контрол (темпомат) и кожен салон в галант. За първото 100% съм сигурен, а за второто на по-малко :) Автоматици също не знам да има, но гледам че теб не те влече в тази посока.

 

Това е автокъщата, която е точно пред КАТ-Плевен. Или другата преди нея, входът на която е 30-40 метра по-близо към кръстовището. Точно в нея съм мяркал 2 галанта, а в тази срещу КАТ - нито един.

п.п. не ми се отваря път към Плевен, но бих минал ако ходя през седмицата. От дизели почти нищо не отбирам, но другото мога да го преценя.

п.п. Можеше да видя този като бях във Враца

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11299819070857835&f1=details&slink=40nuqs

[/quot

 

За този галант мога да разпитам , защото автокъщата е на мой познат. А за колегата който мисли за дизела няма да сгреши аз съм доволен за тия 90 коня как върви , като се има впредвид , че карам предния мици :) .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11371926306034566&f1=details&slink=40ohva Този е бензинов ,но според мен по си зaслужaвa.Достa по-нов aвaнсов и с поврче екстри,a и нов внос от швейцaрия.Колегaтa Aнди дa зaповядa дa види нa моя гaлaнт aвтомaтичния контрол нa стaбилносттa и системaтa против пребуксувaне.Тaзи обявa която съм постнaл също имa тези екстри! Редактирано от Кристиян
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разкажи за тази система дето я имаш - автоматичен контрол на стабилността. Нещо като AYC ли е, или японски варианта на ESP? TCL ясно.

Бензиновият от линка изглежда страхотно, но човекът пита за дизел.

А, щях да забравя - и този няма всичко изброено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми кaто esp е.Кaто подхлъзне нa зaвой те връщa в пътя,пробвaл съм дa я въртя нa сняг aмa веднaгa се включвa чудовището и достa трудно се зaвъртa кaто е включено.Общо взето е много хубaвa системa,но и достa рядкa.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди,мисля, че говори за дизеловия Галант. При него няма TCL или темпомат, както и автоматична кутия. Кожени салони също не се слагат заводски. Тези екстри ги има при големия батко 2.5 и тези с ГДИ моторите. Дизелака и двулитровия бензинов(този има версия с авт. скорости), са с по-малко глезотии.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

това е обявата http://nfs.mobile.bg...ls&slink=40n63m

Този не само че не е 2000 г., ами и 99-та не е, :) та в най добрия случай, ако е 98, това са 15 г..;)

Аз дето нямам време да си карам колата правя в годината над 10000 км. прави сметка в чужбина на тези пътища и разстояния, и заплати, кой си купува дизел, за да го кара по 8000 км. годишно ..:)

От там нататък, смятай колко е "реално" всичко в обявата ..:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А чекмеджето и запалката така ли трябва да са? В различен цвят от всичко друго?

Врачанският е фейслифт. Не че е болка за умиране, но поне броните изглеждат по-добре и ще си отговаря на годините, или да има отклонение с една година.

 

Кристияне, забележи като дадеш контакт какви лампи светват по таблото. Освен TCL... да кажеш как се води. Би трябвало да я изписва тази система.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на mario64 ,аз самият имах съмнения относно годината,за км ясна е работата.Интересно ми става обаче, защо няма голям избор от тези коли.За тази от София която е 2004 единствено ме притеснява двигателя че е V6 и без да съм запознат ми се струва че потдръжката му ще е доста по дебела а и разхода за ежедневна употреба ще е по солен(нещо за ГИ не съм много навит ,най вече заради това че самата бутилка ще е близо до детското столче отзад).К.с. също са ми в повече но заради годината бих ги пренебрегнал.По-принцип ми се иска да си намеря този модел около 10годишен но с този избор на пазара почвам да си мисля че без чакане няма да се мине,отделно не съм сигурен че 90к.с. има прозиведен след 2001г .Ако е потдържан автомобила годините не са кои знае колко съществени , но като знам какви коли идват на нашият пазар...Довечера като заспи малкия ще метна един поглед и в немско как е ,дали е така стеснен пазара.Благодаря на всички които се включват много ми помагат с коментарите си ,а аз определено много се запалих на тоя модел пък да видим.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам 2.5 V6 бензин и не ме е съборил с поддръжка. То двигателя и скоростната кутия са различни за поддръжка в сравнение с дизела. Другото е еднакво.

Разходът на бензин е от 12 нагоре. На дълъг път 8 с около 100-110. Не знам колко точно, защото откакто не засичам, се чувствам добре и гледам да не смятам какво е изгорил :) Като видя че няма, сипвам. Ако нямам пари - не сипвам и толкоз. До миналата година често ходех насам-натам извънградско и средният ми е бил от 9,1 до 9,5.

Ремъкът и ролките с работата по V6 и по дизеловия са кажи-речи на кантар. Шестакът лови 4 литра масло. По-точно 4,3, ама аз карам с 4 литра. Свещи взех нови - 35 лева парчето. Компенсатори може да трябва да се сменят. При дизела не знам дали има проблем с тях.

Няма много каращи дизел във форума. Повечето сме милионери и пердашим на бенц. По-точно на газ. А аз нямам газ щото съм скъсан и освен това съм скръндза :D

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А чекмеджето и запалката така ли трябва да са? В различен цвят от всичко друго?

Врачанският е фейслифт. Не че е болка за умиране, но поне броните изглеждат по-добре и ще си отговаря на годините, или да има отклонение с една година.

 

Кристияне, забележи като дадеш контакт какви лампи светват по таблото. Освен TCL... да кажеш как се води. Би трябвало да я изписва тази система.

Aнди освен Tlc светвa още еднa лaмпa която е орaнжвa пaк и е обaзнaчен aвтомобил който е извън контрол ли и aз не знaм кaк дa ти го обясня.Трябвa дa го снимaм.

Редактирано от Кристиян
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех, че има система за стабилност. Предполагам рядко срещана системка... Моят няма и ТЦЛ. Само Абс.

Една подобна с-ма за стабилност при не мога да кажа каква кола, но беше мощна ... в "V-та предавка" Тиф Нийдъл я тестваше на писта и искаше да я вкара в дрифт. На няколко пъти колата го подведе. Не правеше каквото искаше от нея и на последния опит се превърна в скъпа косачка за трева - изтърва пистата и се сниза из едни треволяци...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми кaто esp е.Кaто подхлъзне нa зaвой те връщa в пътя,пробвaл съм дa я въртя нa сняг aмa веднaгa се включвa чудовището и достa трудно се зaвъртa кaто е включено.Общо взето е много хубaвa системa,но и достa рядкa.

 

Това ще е много сериозна система, много ми е чудно обаче каква ли ще е и как ли ще и е името. Да караше VR4,да знам как се казва,ама ще ли си мисля,че имаш едно обикновено TLC,разбирай тракшън контрол и тука се изказваш неподготвен. Хубаво прочети какво ти пише на копчето в ляво до това за регулиране на фаровете и пак пиши.

Анди,ако минеш покрай моя Галант ще видиш темпомат и кожен салон,ама не беше излязъл така от завода :icon_blush:.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам колко е сериозно това, което ще кажа, може да мине за сериозно :)

Наскоро седнах в едно Ауди А6 - като изключим това, че е по-луксозна и по-голяма кола от моето Мици, въобще не ми хареса. Седалките са супер твърди, с високо седене, неудобни страни и облегалки, Г-то ми се изръби за 5 мин седене, имах чувството, че седя на дъска. В Галант не съм седял, но Мицките от тези години са с много удобни седалки. И въобще в Аудито всичко му беше някак "дървено", дори волана :D. Вратите се затварят и отварят доста стегнато и тежко, все едно са бронирани... Та така, освен ако не търся много икономичен и много вървящ двигател, не бих се спрял на немска кола... просто лъха на фашизъм :D.

Относно Галанта - и аз ако търсех Галант, бих го търсил дизелов. И един съвет от мен към автора на темата - гледай първата цифра на километража да е 2, и ако цената е от 3к нагоре, има малка вероятност колата да става за нещо :). Ако не е нов внос, а е карана в БГ, да е от първия ѝ собственик в БГ, ако е нов внос - Божа работа :)

Ръждата - да, ръждясват. Всички японски от тези години си ръждясват, ламарината им е слабичка; слабичка в сравнение на аналозите им от немско или шведско. Но 'ко да пра'им - важното е колата да върви, няма да се женя за нея... :icon_blush:

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да взема да пиша и аз като човек който е сменил а4 и се е качил на галант. Като видиш а4 бягай, бързо устремено без да се обръщаш назад, просто бягай. Да има своите предимства. но не си заслужават скъпо по потдръжка(малко по скъпо е от галанта), а цената им постоянно пада. На две години пълен комплект предно окачване си сменях редовно 750-800лв. Относно ръждата и по аудитата я има. Возят като каручки сравнение с галанта. Доста са шумни. Редовен проблем им е динамото и стартера идват постоянно в сервиза за ремонт на тези части.1.8 двигателя е толкова икономичен колкото 2.5 аз имам същия разход както и на аудито 1.8 . За вървенето да вървят доста добре, но на фона на останалите им кусури според мен не си заслужава. Относно обслужването галанта от скоро го имам и го обслужих за 800лв с някой дребни допълнителни детайли + маслото на автоматика. На аудито ми излезе 1100лв като го вземах преди няколко години. И един последен съвет за а4-ката БЯГАЙ! Надявам се да съм бил полезен :) успех с избора:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aнди освен Tlc светвa още еднa лaмпa която е орaнжвa пaк и е обaзнaчен aвтомобил който е извън контрол ли и aз не знaм кaк дa ти го обясня.Трябвa дa го снимaм.

Kристияне, колега, недей така се изказва, че ще вземе някой да ти повярва за тая космическа технология, дето я има само на твоя галант. Тея 2 лампи дето ти светват са за системата против пребоксуване, която дори японците премахват в последните ЕА5 галанти.

Относно завъртането зимно време, ела по Габровските завои да видиш как се смита твоя галант :icon_thumbup:

Моят аванс, Анди, е с кожа и темпомат, така си излиза от завода :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегите които не вярвaт дa нaпрaвим срещa ще им покaжa!Тaзи системa е много рядкa и съм я виждaл сaмо нa още един гaлaнт в София.Инaче нa копчето имaм същaтa иконкa кaто нa тaблото.

Редактирано от Кристиян
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегите които не вярвaт дa нaпрaвим срещa ще им покaжa!Тaзи системa е много рядкa и съм я виждaл сaмо нa още един гaлaнт в София.Инaче нa копчето имaм същaтa иконкa кaто нa тaблото.

 

Добре,напиши и името на рядката система.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif


Колегите които не вярвaт дa нaпрaвим срещa ще им покaжa!Тaзи системa е много рядкa и съм я виждaл сaмо нa още един гaлaнт в София.Инaче нa копчето имaм същaтa иконкa кaто нa тaблото.

Колега, най-добре приложи снимка, че чак на мен ми стана интересно, четейки този натрапчив спам :)
Поне да видим нагледно, че с думи май няма да се разберем (ние-вие-те) :)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като се возя на един приятел в А4-ката Куатро, оценявам колко е хубав и качествен е Галанта.

А4 и като цяло продукцията на ВАГ групата е най-популярната и предпочитана покупка. Всеки ги познава и не може да сбърка кое кой модел е. Галант е слабо познат модел на фона на ауди, VW, сеат и шкода. Няколко пъти ме питат каква е колата и има ли дизелова версия. Казвам че има.

Моделите с куатро система освен, че са с независимо окачване отзад, в 90% от случаите са излезли от завода с по-твърди и/или ниски пружини. От там идва повечето тръскане в сравнение с галант с нормално окачване. Също така повечето каращи "премиум", а не "японска бангия" са сложили голям цолаж колела, което влошава возията и подобрява визията. Почти всички галанти с дизеловия двигател, или видените от мен поне, са с 14 цолови джанти, от тук по-балонна гума и по-добра возия. Те спортно окачване нямат ... фабрично.

 

А по-нагоре исках да информирам за наличието на по-богато оборудване при 2.5 V6 модификациите и най-вече Avance (като това сивото по-напред) в сравнение с 2.0 дизел. Обикновено хората търсят по-добре оборудван автомобил и ако се търси дизел с темпомат, автомат, кожа, подгрев, оптитронно табло, "шогунска" броня, разни с-ми за стабилност ... може никога да не намери. Вие това го знаете, но човекът не го знае и аз го казвам на него.

Разликата между наличието на перфектен кожен салон с подгрев, темпомат, опън скай покрив, оптитронно табло, ASC и за някои типтроник, са все едно не се возиш в галант, а в нещо друго. Да, на пръв поглед е същото като в по-постна модификация, но чувството е различно. Сядал съм в авансе черно с кожа, с музика за 1500+ лева, с 18-цола джанти и въпреки че имам (уж) същата кола, е различно усещането.

Ако се спре на авансето, трябва да знае, че това на бензин с приоритетно градско в София, ще харчи доста бензин. Ако се подава плавно газ, изключва на неутрална тук-там, е ок (при все че си е скъпо да караш на бензин без зн-е какво караш и колко коня е), но настъпва ли се, няма да се хареса разхода. Сравнявал съм разхода на моя фотомобил с ауди а4 1.8i и са аха-аха на кантар. Така че трябва да му сложи газ и няма нищо опасно и плашещо в това. Бутилката, разположена дори в дупката за рез. гума, при удар отзад се деформира и НЕ гърми. Зад седалката една пура 40 литра е Ок. Там откъдето и да спрат в твоята кола, няма страшно. Дори да драснеш клечката на колата, не съм сигурен че бутилката ще се взриви първа. Не и преди бензина по тръбопроводите и този в резервоара. Дори да й отвинтиш вентила и да запалиш газта, ще гори фучащия газ без да има експлозия. Това че има 1 млн газови уредби кой знае кой как ги е слагал и в годината 2-3 се запалят, не значи че е опасно. То на един познат пасата дизел се запали зимата пред гаража му и джантите се разтекоха от жега, пък какво...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...