nikovas Публикувано 11 август 2013 Сподели Публикувано 11 август 2013 Здравейте, от няколко дена ми присветва АБС(ама това е друга тема) и днес реших да разкача акумулатора за малко (чувал съм че така се чистят някой грешки) и от това какво да правя 10 мин. реших да поогледам двигателя и да бутна тук там и ако това е долната помпа на съединителя http://imageshack.us/a/img203/9905/sgvo.jpg , понатиснах това лостче http://imageshack.us/a/img543/4823/uazl.jpg на вътре ,навън размърдах го на горе-надолу лекичко.Закачих акумулатора запалих и хоп изненада педала на съединителя потъва и няма никой.... От какво може да е ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 11 август 2013 Сподели Публикувано 11 август 2013 Това е изпълнителната помпа (т. нар. долна помпа). Бута "лостчето", което действа на перцата на притискателя и така съединителят отделя. Първо опитай да напомпиш на педала. Понеже си го движил на ръка може да просто да трябва да напомпиш натискайки и отпускайки педала на съединителя - до най-долу и догоре да се движи педала.В случай че нищо не става пробвай с обезвъздушаване. Повикай помощник и вземи спирачна течност. Това черното гуменото капаче покрива мястото, откъдето ще изтича течност. За целта доливате в казанчето малко над максимума, сядаш в колата и помпиш педала 6-7 пъти, задържаш го долу и помощникът ти с гаечен ключи разхлабва пробката. Трябва да потече спирачна течност. Ако педалът на съединителя си седи долу трябва да го вдигаш с ръка и после да натискаш пак с крак. Случвало ми се е на друга кола и беше голяма гимнастика. Правите го докато не усетиш съпротивление в педала и не почне да изкарва чиста течност без балончета. Следете нивото на течността в казанчето. Намира се горе пред кормилото в двиг. отсек. Хваща малко течност и лесно може да го изпуснете. Глътне ли въздух, всичко наново. Така че внимателно и не бързайте.Ако не стане, ще трябва да пробвате друг начин на обезвъздушаване. Например отдолу нагоре с маркуче и спринцовка, но това не съм го правил и не знам точна как се прави. Ако пак не става, май нещата отиват към демонтаж на помпата и смяна с ремонтен комплект - гумички и не знам още какво включва. Не съм сменял още.Проблемът може да е от горната (главната помпа), но как да разберете дали да почнете от нея или направо долната - нямам никаква представа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikovas Публикувано 11 август 2013 Автор Сподели Публикувано 11 август 2013 (редакция) Това е изпълнителната помпа (т. нар. долна помпа). Бута "лостчето", което действа на перцата на притискателя и така съединителят отделя. Първо опитай да напомпиш на педала. Понеже си го движил на ръка може да просто да трябва да напомпиш натискайки и отпускайки педала на съединителя - до най-долу и догоре да се движи педала.В случай че нищо не става пробвай с обезвъздушаване. Повикай помощник и вземи спирачна течност. Това черното гуменото капаче покрива мястото, откъдето ще изтича течност. За целта доливате в казанчето малко над максимума, сядаш в колата и помпиш педала 6-7 пъти, задържаш го долу и помощникът ти с гаечен ключи разхлабва пробката. Трябва да потече спирачна течност. Ако педалът на съединителя си седи долу трябва да го вдигаш с ръка и после да натискаш пак с крак. Случвало ми се е на друга кола и беше голяма гимнастика. Правите го докато не усетиш съпротивление в педала и не почне да изкарва чиста течност без балончета. Следете нивото на течността в казанчето. Намира се горе пред кормилото в двиг. отсек. Хваща малко течност и лесно може да го изпуснете. Глътне ли въздух, всичко наново. Така че внимателно и не бързайте.Ако не стане, ще трябва да пробвате друг начин на обезвъздушаване. Например отдолу нагоре с маркуче и спринцовка, но това не съм го правил и не знам точна как се прави. Ако пак не става, май нещата отиват към демонтаж на помпата и смяна с ремонтен комплект - гумички и не знам още какво включва. Не съм сменял още.Проблемът може да е от горната (главната помпа), но как да разберете дали да почнете от нея или направо долната - нямам никаква представа.Ще го пробвам това,съмнява ме да е от горната помпа тъй като колата си вървеше без проблем до сега и няма течове,даже сутринта преди да я счупя :icon_blush: я преместих на сянка.А спирачната течност каква трябва да е ,четох че трябва да е DOT 3 или DOT 4 и трябва ли да източа старата или мога само да долея от новата Редактирано 11 август 2013 от nikovas Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikovas Публикувано 11 август 2013 Автор Сподели Публикувано 11 август 2013 Анди ,благодаря .Готово обезвъздушен е и работи :icon_thumbup: ,ама май стана малко по твърд от преди ,но не го барам вече :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 11 август 2013 Сподели Публикувано 11 август 2013 Спирачна течност DOT 4 използвай. Сменя се периодично,трябва да е бистра и ако вземе да почернява се сменя и се обезвъздушава както ти е писал бацето по горе. А течността се сменя,а не се долива,защото тя е силно хигроскопична и с времето поема влагата от въздуха и тая същата влага става на ръжда вътре в системате на спирачките и на съединителя (ако е с помпички де) . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 11 август 2013 Сподели Публикувано 11 август 2013 Друг път да не пипаме лоста на работния цилиндър /долната помпа/.Аз направих същата грешка в началото когато купих моя, да видя дали е в ред гуменото маншонче. :icon_crying: И моя изчезна. Няма да обяснявам какви мисли ми минаха през главата. Два дена играчка, а не е като да не съм виждал спирачни помпи и помпи на съединител.Ако течността започне да почернява, това е признак на започнало разлагане на гумичките в системата. Смяната на течността забавя, но не поправя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sunnyboy115 Публикувано 12 август 2013 Сподели Публикувано 12 август 2013 :icon_clap: Този номер с натискането на помпата съм го правил и аз ( два пъти ) :icon_doh: Вече не пипам там. :icon_angel: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 12 август 2013 Сподели Публикувано 12 август 2013 A аз и да искам, няма какво да пипам... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DIONISIUS... Публикувано 23 април 2014 Сподели Публикувано 23 април 2014 Привет Колеги, Мой познат в момента е в подобна ситуация, но той нищо не е пипал по колата. Галанта започнал да прекъсва, той отбил и съединителя му тотално „пропаднал“. Колата не е на скорост, но не иска да запали. При вас имаше ли такъв проблем? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sunnyboy115 Публикувано 23 април 2014 Сподели Публикувано 23 април 2014 Привет Колеги, Мой познат в момента е в подобна ситуация, но той нищо не е пипал по колата. Галанта започнал да прекъсва, той отбил и съединителя му тотално „пропаднал“. Колата не е на скорост, но не иска да запали. При вас имаше ли такъв проблем? Не, колата си палеше и само съединителя "липсваше". При него явно проблемът е друг. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DIONISIUS... Публикувано 23 април 2014 Сподели Публикувано 23 април 2014 Мерси sunnyboy115, Пропуснах да отбележа, че въпросната кола е V6. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 24 април 2014 Сподели Публикувано 24 април 2014 Единия проблем няма връзка с другия, съвпадение е че са се получили едновременно. За това, че не може да запали, най-вероятния проблем е в бобината, която е вградена в делкото. Колкото до пропадането педала на съединителя, със сигурност ще трябва да се смени една от двете помпи (горната или долната). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valdis Публикувано 25 април 2014 Сподели Публикувано 25 април 2014 Прав е колегата че има проблем в една от помпите, според мен по-вероятно в горната понеже доколкото е видно на снимката долната е суха. Така че погледни си горната помпа и ако е омаслена проблема е в нея и е въпрос на време пак да ти създаде проблем. А това че педала на съединителя е станал по-твърд означава че преди това е имало въздух, което подсказва за проблема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 25 април 2014 Сподели Публикувано 25 април 2014 Снимката и питането на Дионисиус са две различни неща. Казва педалът е "пропаднал", което не означава твърд. Специално в хидравличната с-ма на съединителя не виждам как при наличие на въздух педалът ще стане твърд. Да има голям свободен ход, респ. по-къс (но мек, нормален) ход, тогава да, може да се говори за някакъв въздух. Първо да си оправи паленето, пък тогава съединителя. За паленето - проверка дали идва ток към свещите (без значение е коя ще провери, щото бобината е само една) и след това ако има ток - бензин към цилиндрите. Има ли и двете и пак не ще, тогава ще умуваме.Много странно е да се получат едновременно тези два различни проблема! Всъщност какво означава не иска да запали - върти ли стартера? Ако не върти няма смисъл от проверка на ток и гориво... Вчера помислих че не върти и викам да не би да имат защита като е на скорост да не включва стартера, обаче така и не пробвах моя дали ще завърти на първа или задна. Не ми се вярва и не искам да си играя, но мисля че ще тръгне на стартер, т.е. ще се включи стартера на която и да е скорост. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DIONISIUS... Публикувано 28 април 2014 Сподели Публикувано 28 април 2014 На следващия ден колата запали и я дръпнах до сервиза. Момчетата я вкараха в движение. Добрата новина - скъсано жило и май нито едната помпа не е сменяна, лошата – време е за нов съединител :( Като се видя със собственика ще го разпитам по-подробно, че сега много грижи има на главата. Мерси за отговорите Колеги! Sorry ако съм избрал неподходяща тема, ама нали съединители, потъване, изчезване... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 28 април 2014 Сподели Публикувано 28 април 2014 Кое жило се е скъсало :rolleyes: ?Колега, явно много си бързал като пишеш. Хем е запалил, хем си дърпал... сега и жило на съединителя. Поне аз така разбрах. Съединителят не е с жило, а с два броя хидравлични помпи - главна (горна) и изпълнителна (долна). Жила има по други механизми - капаците, ръчната, смяна на скоростите... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DIONISIUS... Публикувано 28 април 2014 Сподели Публикувано 28 април 2014 Ами аз само цитирам какво ми каза собствника, но много на бързо. Затова споменах, че ще го разпитам за какво точно иде реч, че аз очевидно не съм много вещ по галантите :icon_doh: Може наистина да има някакво жило в цялата история, а може да е имал предвид някоя от помпите. Колкото до паленето - пали и до там. Няма как да вкараш на скорост. Затова се теглихме. Човека до колкото разбрах се е разминал с някакъв минимален ремонт, който е само временно решение, но трябвало да смени съединитела, който за конкретния модел хич не бил евтин. И да, избързах да напиша... :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 28 април 2014 Сподели Публикувано 28 април 2014 За да не може да включи на скорост, значи или някоя помпа не работи, или нещо се е "взривило" по механизма на задействане на съединителя. Идея нямам какво може да е. Цената на съединител - феродов, притискател и аксиален лагер - трябва да е под 400 лева. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 29 април 2014 Сподели Публикувано 29 април 2014 Скъсано жило на лоста на скоростите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 29 април 2014 Сподели Публикувано 29 април 2014 Не си се събудил ми се струва. Паднала планка или проблем с жилата, свързани с лоста за скоростите, няма да предизвика пропадане на педала на съединителя. Предполагам че си съгласен с мен :icon_bye: Друг е въпросът, че липсва информация от собственика. Така не става. Може и едно от жилата да е бил проблемът, но тогава приказките за пропадане на педала, помпи и пр., са отишли на вятъра. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 29 април 2014 Сподели Публикувано 29 април 2014 Не си се събудил ми се струва. Паднала планка или проблем с жилата, свързани с лоста за скоростите, няма да предизвика пропадане на педала на съединителя. Предполагам че си съгласен с мен :icon_bye: Друг е въпросът, че липсва информация от собственика. Така не става. Може и едно от жилата да е бил проблемът, но тогава приказките за пропадане на педала, помпи и пр., са отишли на вятъра. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.