Премини към съдържание

Щурец в колата


Препоръчано мнение

Колеги писна ми вече, искам да се отърва от този ужасно дразнещ звук и не мога колкото и да се мъча вече. Чува се от лявата част на таблото от ляво на кормилото някъде вътре... толкова успях да разгадая. Чува се предимно като карам върху павета и малки неравности тоест където вибрациите са малки. Някой има ли идея от къде може да идва и как да стигна до него и да го утрепя вече !!! :icon_censored: :icon_censored: :icon_censored:

 

ЧУЙТЕ ЩУРЕЦА

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мене не ми звучи като щурец :icon_hmm:. Остави колата на припек и ако е щурец ще "замине".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напръскай вътре с Raid за насекоми :D

И в моята има подобен шум, само че се чува зад централните духалки. Не мога да преценя колко силно се чува спрямо този при твоята. По-точно някъде под часовника шуми. От доста време го няма. Шумът малко прилича на този от репортажите от протестите като гледаш ТВ с гръб - хриии-хрии. Нямам представа на какво се дължи и какво въобще може да издава такива звуци.

В моята имаше съчетание на няколко дразнещи шума - отпред вляво сякаш таблото и стъклото се докосват и скърца; щурчето; поскърцва и седалката като се тръскам като желе в паница по тия трапища; основата на дясната духалка прави бззз-бззз :) Те се появяват и изчезват когато искат и не досега не съм открил никаква зависимост. Като почнат всички, ме подлудяват. Писах в една тема за съвет и никой не отговори. Но поне се оплаках и ми олекна :D , а хубавото е, че няколко дни след това тези полтъргайсти никога не са се събирали в долби съраунд саунд 3D .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм пръскал с RAID ама пробвах с WD40 в някои цепнатини в левите въздуховоди, спря за момент и после пак почна. Все имам чуството че е някъде там. Случва се при определени температурни диапазони. Примерно ако е много топло ще се чува, ако е студено не толкова.

 

Казах "щурец" образно защото много наподобява. Иначе това го имам от почти година, до сега щеше да е умряло 50 пъти ;)

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм пръскал с RAID ама пробвах с WD40 в някои цепнатини в левите въздуховоди, спря за момент и после пак почна. Все имам чувството че е някъде там. Случва се при определени температурни диапазони. Примерно ако е много топло ще се чува, ако е студено не толкова.

 

Казах "щурец" образно защото много наподобява. Иначе това го имам от почти година, до сега щеше да е умряло 50 пъти ;)

 

 

Колега, мисля,че този звук въобще не е механичен, а електрически ако мога така да се изразя ... В близост да имаш някаква колонка или пищялка по таблото , провери кабели и връзки там където го чуваш да няма някой да паразитира там . Това писукане само такова ми се струва, че е. На предната ми кола имах същото цвърчене и се оказа точно това . :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен понякога се чува този шум но не съм сигурен дали някъде от дясно или към средата на таблото :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм пръскал с RAID ама пробвах с WD40 в някои цепнатини в левите въздуховоди, спря за момент и после пак почна. Все имам чуството че е някъде там. Случва се при определени температурни диапазони. Примерно ако е много топло ще се чува, ако е студено не толкова.

 

Казах "щурец" образно защото много наподобява. Иначе това го имам от почти година, до сега щеше да е умряло 50 пъти ;)

 

Колега,

да имаш случайно допълнително пускани кабели за нещо? Аз примерно като опъвах кабели за CD changer и ми се появи подобен звук и се оказа че е точно от този кабел който опира на една от декоративните пластмаси и точно по завои и леки неравности при определен температрен диапазон ми се появява същия звук ама понеже си го знам от къде е и вече не ме дразни.

Успех, и дано го откриеш бързо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да, има много кабели които минават там, предимно покрай правенето на алармата. При всички случаи обаче те са под кормилото и са вързани здраво със свински опашки. Звука не идва от централната конзола това е сигурно. Докато записвах телефона стоеше пред километража.

 

@hondata колега това означава ли че звука трябва да го чувам само като е пуснат cd player-a ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да, има много кабели които минават там, предимно покрай правенето на алармата. При всички случаи обаче те са под кормилото и са вързани здраво със свински опашки. Звука не идва от централната конзола това е сигурно. Докато записвах телефона стоеше пред километража.

 

@hondata колега това означава ли че звука трябва да го чувам само като е пуснат cd player-a ?

 

 

Не не означава ... Почва да ме съмнява да не е нещо от километража - нали и той е електронен - нещо в тоя район бъзикал ли си ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами да... всъщност крушките му са сменени с SMD-та но не виждам как това може да повлияе. Но ти ми даде добра идея, утре ще разкача километража и ще покарам без него да видим...

 

Въпреки всичко звука ми се вижда механичен. Търкане между малки неща... Забравих да добавя и че при удар от страни на цялото табло тоест представете си отворена шофьорска врата, и здрав удар на станичната част на таблото от вън, и тогава звука го има пак... тоест би трябвало да е нещо механично.

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че те ползват ли шайби по нашите коли :P :icon_blush: шегата на страна. Къде мога да се разровя за такова?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че те ползват ли шайби по нашите коли :P :icon_blush: шегата на страна. Къде мога да се разровя за такова?

 

Ами то заводско вътре в купето няма толкова шайби но не пречи в последствие някой да е сложил. От километража според мен няма къде да се чува подобен звук, по скоро имах в предвид кабелите в ляво от шофьора долу в краката от там ако има пускани кабели самия кабел с пластмасите скърца по подобен начин, също и огледай пластмасата която е под волана тя в левият си край се защипва за уплатнението на вратата и ако не е добре наместено всичко (или от там ако минават кабели моите за алармата примерно минават точно от там) също и могло да доведе до подобни неприятни звуци.

Редактирано от Todor V.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кабели,че кабели,а случайно да сте чували как скърца разбита биалетка ? Бяха ми казали и че амортисьорите можели да скърцат,но според мен, те по-скоро ще тракат. Колега,ти какво си сменял скоро по окачването?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега много излезе извън купето :). Аз казвам че докато колата е в покой, и шибна два шамара на таблото се чува същия звук. Тодор, това което каза с пластмасите е проверено не е от там. Единствнеото което остава е това с кабелите, но много трудно бих повярвал кабел да издава такъв звук, прекалено силно е това скърцане... звучи ми като метална част... Заслушайте се в записа, това с шайбата за сега ми звучи най-логично... въпроса е къде да я търся и къде може зад таблото да стои такова чудо...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И моята си свири така като минавам през павета примерно и го прави от доста време. Мен също ме дразни, но все си мисля, че е нещо от пластмасите на таблото, защото се чува винаги от двата ъгъла на таблото при централните колони. Интересно ми е дали ще се разгадае този проблем. Имаше преди време една таквава тема за паразитните шумове в галантино, но така и не се стигна до изход от ситуацията....

Редактирано от wonderwalker
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да дам един съвет. Започни по метода проба-грешка, но първо защо не провериш всички видийки по кората над шофьорските крака, и най вече тези които хващат жилото за отварянето на капака!

 

След това свали въпросната кора и удари таблото както ти казваш, като я няма кората и звука го има ще може да го локализираш по-добре, защото тя доста добре заглушава точното място на звука, след това свали корите на волана, после на километражите и всеки път потупвай по таблото, сигурен съм че ще намериш болката. Но за целта ще трябва да се по разглоби малко, едва ли някой може да каже със точност от къде ти идва проблема :)

Поздрави и успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Но ти ми даде добра идея, утре ще разкача километража и ще покарам без него да видим...

:icon_hmm: аз май съм чел, че не трябва да се кара, дори дава на контакт, колата ако таблото не е свързано (освен ако автора иам нещо друго вНапредвид :icon_blush: ).

 

 

 

Отбелязвам, че трябва да се прави много бавно и внимателно!!!... Това е фина техника все пак.....!!!N.B!!! Преди да го направите, махнете ключа от таблото и не пипайте нищо!!!! Колата не бива да се дава на контакт, нито да се пуска осветлението на таблото, габарити или друго, тъй като ЕКУ-то трупа грешки, неоткривайки таблото. Единственото, което можете да си позволите - отваряне на врата, което задейства лампчиката на таблото... *

 

 

 

*Със съкращения.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_hmm: аз май съм чел, че не трябва да се кара, дори дава на контакт, колата ако таблото не е свързано (освен ако автора иам нещо друго вНапредвид :icon_blush: ).

 

 

 

 

*Със съкращения.

 

Автора, написал това преди 5 години, не беше много в час с тези коли. Няма да имаш технически проблеми, ако да си покараш Галанта без километража.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Встрани от темата да попитам - има ли кори вдясно от педалите ниско долу? Според мен има, но моят галант ги няма.

Нашите коли имат само най-необходимите за движението и работата сензори. Затова чек енджин лампата светка много рядко и общо взето всеки път при включване "на контакт" преди да запали двигателя. Това е стара и вече изпитана технология във времето. С всички плюсове и минуси на това...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Галанта няма CAN шина,така че спокойно може да се кара без километраж,виж ако е някоя нова колица,даже няма да запали и след това ще има доста сериозни грешки записани в паметта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Колеги, исках само да си update-на темата малко и да се похваля че вече (да чукна на дърво) оправих проблема. Тая седмица съм отпуска и едно от нещата, които си бях записал да направя беше именно да оправя този изключително дразнещ проблем. Оказа се че проблема идва от опирането на горната част на кората най в дясно с челното стъкло. Оправих го като разглобих всичко до изкарване на километраж, и с повече сила дърпах пластмасите към шофьорската седалка. Няколко такива дръпвания и някак си всички звуци изчезнаха. Силно се надявам да е постоенен fix, но поне ако пак се появи, ще знам от къде да го оправя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...