Премини към съдържание

Проблем с "Галант" 2001г. ТД


Препоръчано мнение

Колеги обръщам се към Вас за помощ.

Имам следния проблем:

През м.Януари 2013 г. закупих Мицубиши Галант 2001 г. ТД. Обслужих я напълно и нямах никакви проблеми. Преди около един месец влезнах в голяма локва и бях с около 40 км. На другият ден когато я запалих неможеше да се форсира повече от 1500 оборота. На място работи добре. Когато потегля, върви с около 35-40 км. на до трета предавка с около 1200-1300 оборота. След като направи този проблем, на другия ден се оправи, като помислих, че явно сам намокрил датчик и ми се е разминало. Седмица след това започна отново да прави така, като до момента го е правило около 5-6 пати и след няколко часа се оправя сама. Един от пътите се оправи в движение, докато я карах с този проблем до майстор. От гр. Видин съм и до момента нито един майстор не ми каза конкретно от какво може да бъде. Направих диагностика и не показа никакви грешки. Много пъти по време на движение, когато всичко е наред имам чуството, че придърпва. До момента майсторите при които бях ми казаха, че съответно може проблема да е в АГР клапан, потенциометър на педала и в краен случай горивната помпа. Обръщам се към вас, някой да ми каже ако е имал същия проблем и как го е отсранил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и АГР да е както са ти казали. Нещо се е задръстило. Я филтър към ГНП-то, този клапан, нагар по смукателните колектори, някой маркуч да се е сцепил. Пали ли нормално, държи ли нормални тихи обороти, пуши ли ... нещо различно в сравнение с преди? На място и в движение това ли са му оборотите на пълна газ - 1500? Опитваха ли да подават газ ръчно от механизма на помпата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

за горивния филтър също ми намекнаха, но не ми се вярва защото съм го сменил края на януари и досега да се е задръстил, не знам, но е възможно. Маркучите уж ги гледах и не открих сцепени. Пали нормално и държи нормални обороти, но тук е момента да добавя, че когато ми направи този проблем и веднъж я оставих да работи на място започна да мени оборотите и от 900 скочиха на около 1200 на място и съответно се оправи. Иначе не пуши, само когато всичко и е наред и я форсирам много, тогава пуши в черно. когато ми направи така на място понякога след многократни форсирания на място стига до около 2000-2500 оборота, но със мъка, а не така когато всичко е нормално - имам предвид че стрелката качва много по-бавно, а в движение едвам тръгва и след превключване до трета предавка върви с до 1300 оборота с педала натиснат до край и с 35-40 километра. Когато подавам газ от механизма под капака също не се форсира, както трябва. Когато съм с този проблем не светват никакви крушки на таблото все едно, че всичко си и е наред. Според мен, ако е заминала помпата не би трябвало да прави така и да се оправя от само себе си, щеше да прекъсва на място, а и нямаше да се оправи сама, както е в моя случай. Предложиха ми да затапя АГР, като изрежа друга гарнитура бе отвор за газовете и ако не се оправи да сменя датчика на педала, тъй като моя е електронен с потенциометър и ако и това не стане не знам?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм компетентен, но дали не е от кабелите на свещите (един приятел имаше такъв проблем), или прецакано стъпково моторче (ако има такова)!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Градски,това е дизел,недей с тия смели думички,че се излагаш. Нито има такива кабели,каквито си мислиш,нито стъпково моторче,помпата си прави "тихите" обороти. И клапана е EGR,не АГР :icon_blush:.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така ,както го описвате, вероятно има проблем сс авансаторния клапан, може и ТПС-а да има проблем, като под това не значи проблем с тези неща, защото може да има проблем с ел. инсталацията към които са вързани тези неща/.....като форсираш на място, турбото вкл. ли се ???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност ЕГР и АГР са едно и също нещо. Второто на немски изглежда така Abgasrückführung.

Аз имах предвид не горивния филтър, а този в двигателния отсек, в случай че тези галанти разполагат с такъв. Той е за фино почистване. Един мъничък трябва да е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

извинявай колега не съм те разбрал правилно за филтъра. Този, ако има такъв в двигателния отсег не съм сменявал. Иначе когато ми направи проблема и форсирам мисля че турбото не се включва. Да не би да мислите че вероятно да е от него. А какво ще кажете за потенциометъра на педала, казаха ми че евентуално той също може да прави проблем тъй като е вързан с компютъра и да дава грешна информация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

извинявай колега не съм те разбрал правилно за филтъра. Този, ако има такъв в двигателния отсег не съм сменявал. Иначе когато ми направи проблема и форсирам мисля че турбото не се включва. Да не би да мислите че вероятно да е от него. А какво ще кажете за потенциометъра на педала, казаха ми че евентуално той също може да прави проблем тъй като е вързан с компютъра и да дава грешна информация.

Според мен твърде вероятно е проблема да е в турбото. Ако е блокирало, ще спира изгорелите газове и входящия въздух също.

Редактирано от Mitsubishi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва някой път да обясните какво означава включване на турбото. Оста с лопатките се връцка докато двигателя бръмчи. И на тихи се върти, и на отворен уестгейт се върти, само че по-бавничко. Може би като се чуе свистенето от турбинката, или в движение "да тръгне с г`ръди" както се изразява един агент. Все едно...

 

Ако нещо спира газовете да излизат през ауспуха би трябвало да може да се прецени по количеството и скоростта им сравнени с преди. Аз така хванах на старата ми кола запушен ауспух - не вдигаше прахта под ауспуха (сочи надолу). Сложих ръка на пътя на газовете и веднага почувствах по-малкото количество газове - духаше в пъти по-малко отпреди. Преди това диагностика, всякакви предположения - "стъпков", тепеес... чак компресия искаха да мерят. Все едно не я карам и не усещам че има компресия. Обаче ако и дизеловия е с широки тръби като шестака, отзад почти нищо няма да духа и няма как да се разбере по този начин. Ще му трябва друг дизелов галант, да клопат на тихи двата един до друг и да мери с ръчинката струята :rolleyes:

Да беше по-нов двигател ще каже човек софтуера му се е бъгасял, ДПФ, дап и там каквито други названия имат филтрите за твърди частици, спечени ЕГР и колектори в нагар... Или не получава гориво, или не може да си изхвърли газовете, което води към въпроса има ли катализатор тоя галант?

 

п.п. май подценявам дизеловия галант и да питам - може ли примерно турбината да прави голямо налягане вследствие управляващия я клапан и компа да е минал на авариен режим?

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

извинявай колега не съм те разбрал правилно за филтъра. Този, ако има такъв в двигателния отсег не съм сменявал. Иначе когато ми направи проблема и форсирам мисля че турбото не се включва. Да не би да мислите че вероятно да е от него. А какво ще кажете за потенциометъра на педала, казаха ми че евентуално той също може да прави проблем тъй като е вързан с компютъра и да дава грешна информация.

 

Няма такова "мъничко" филтърче за фино очистване. Щатния горивен филтър в металния корпус.

Стисни с пръсти гумения маркуч /въздуховода/ който влиза в колекторите и дай газ. Ако турбото

работи ще почувстваш как надува маркуча.

До потенциометъра на педала трябва бая дълбока локва да си газил. Не пречи да се прегледа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите карам ГАЛАНТ ДИЗЕЛ 97-04 мисля че има проблем сутрин не запалва от 1-то завъртане а чак от 2-то немога да разбера защо,а когато е загряла още несъм докоснал ключа и е запалила, помогнете

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ти работят подгревните свещи,затова,смени поне една и ще видиш разликата,най-добре всичките естествено. Ти преди да запалиш държиш ли на контакт,докато ти изгасне жълтата лампа ? За дизела има голямо значение :icon_blush:.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

интересното при мен е че когато прави описания по-горе проблем на място я форсирам първите пъти до около 1300-1500 оборота. След известно време, като че ли леко се отпушва нещо и с зор стига до около 2500-3000 оборота. Интересното е че форсирането става много плавно, а не както когато всичко е наред, и мисля че тогава турбото не се включва защото не го чувам да свисти, но пък ще пробвам да стисна маркуча към колектора да ли се надува. По отношение на потенциометъра имах предвид дали ако е тръгнал да заминава е възможно да прави така, защото все пак е датчик, който подава информация и може да бърка компютъра и според мен, той или ЕГР/АГР клапана е възможно да правят така, защото проблема ми е непредвидим, и всичко се оправя от само себе си и дори във движение ми го е правило и се е оправяло. Според мен, ако е помпа или турбина, като се счупят си оставят счупени.........И дръгото което ми е направило впечатление че проблемите ми са когато времето е дъждовно, влажно и когато нивото на горивото в резервоара е малко преди угасване....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ти работят подгревните свещи,затова,смени поне една и ще видиш разликата,най-добре всичките естествено. Ти преди да запалиш държиш ли на контакт,докато ти изгасне жълтата лампа ? За дизела има голямо значение

Не е от подгревните свещи сменил сам 1 преди няколко месеца лампата я чакам да загасне и релето да цъкне и тогава паля

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

за запалването и аз имам същия проблем, но зимата, дори от третото завъртане, ако е много студено, а когато е загряла пали от четвърт, но би трябвало да е от подгревните, защото при мен са две по две различни а всъщност трябва да са еднакви с еднакво топлинно число. И предвид на това че карам първи дизел се обръщам към Вас за предложения какви да си закупя до зимния период и каква е горе долу цената, защото мойта е нов внос и докато вкарам всичко в час ми се завива вече свят, а и проблема е че сас стара кола оправиш едно а се счупят други две :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да пали дизела студен му трябват две неща: изправни подгревни свещи и...компресия.

Три години вече карам дизел, дали е +30 или -24 градуса няма никакво значение. Гасне жълтата лампа на таблото и най-много на втория оборот е запалила. На студено не чака втория оборот. Чакаш я да поработи 2-3 минути на място /докато затвориш вратите на гаража/ и газ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да пали дизела студен му трябват две неща: изправни подгревни свещи и...компресия.

Три години вече карам дизел, дали е +30 или -24 градуса няма никакво значение. Гасне жълтата лампа на таблото и най-много на втория оборот е запалила. На студено не чака втория оборот. Чакаш я да поработи 2-3 минути на място /докато затвориш вратите на гаража/ и газ.

 

 

Така е. Мойта да не я хваля много много , но от четвърт оборот :rolleyes: :icon_rock: пали след ,като смених четките де , че един ден слизам и цък цък не иска да върти и свалих стартера отворих го и гледам 2 от четките почти ги нямаше. Занесох го на майстор и му казах , ако има нещо повече за работа да ми се обади , след 30 мин звъни и ми казва , че статор и ротор нз си какво правят късо ли или нещо там и са за смяна 100-150 лв , казах му само четките за сега :icon_blush: и си карам така.

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ти работят подгревните свещи,затова,смени поне една и ще видиш разликата,най-добре всичките естествено. Ти преди да запалиш държиш ли на контакт,докато ти изгасне жълтата лампа ? За дизела има голямо значение

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти преди да запалиш държиш ли на контакт,докато ти изгасне жълтата лампа ? За дизела има голямо значение

 

Че по колко секунди ги подгрявате тея галанти бе то да не е пежо или голф... Моя лятото лампата на студен двигател ми свети около секунда макс а зимата даже и в най големите студове за не повече от 2-3 секунди.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че по колко секунди ги подгрявате тея галанти бе то да не е пежо или голф... Моя лятото лампата на студен двигател ми свети около секунда макс а зимата даже и в най големите студове за не повече от 2-3 секунди.

 

Мен не ме питай,аз печки не карам,само ако са държавни или на приятели и ако ме види познат,казвам че не е моя. За първи старт студена има смисъл,след това и да държиш и да не,има датчик,който не задейства подгревните свещи,ако температурата на двигателя е достатъчна.

Иначе синия дзвер,само докато види ключа и започва да върти опашка и си носи каишката,знае че ще има :plane: :drive:разходка :D.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно проблема на колегата с оборотите (пуснал темата), ще се опитам да погадая малко. Дизеловият двигател развива обороти единствено като му се подава повече гориво, разбира се трябва и въздух, но при празен ход или форсиране на място до около 2500-3000 оборота турбината създава много малко налягане за да се чуе, особено ако оборотите се качват бавно както е в случая. Както казаха някой колеги проблема може и да е в турбото ако е блокирало, но според мен е по вероятно да е в управлението на помпата. Горивната помпа на Галанта е с електромагнитен клапан определящ порцията гориво на такт. Този клапан се управлява от ЕКУ-то чрез ШИМ (широчинна импулсна мудолация). ЕКУ-то събира информация от съответните датчици (темп. въздух, темп. гориво, налягане в колектора, темп. двигател, позиция на потенциометъра за газта и др.) и подава нужния импулс на ел.магнитния клапан за да бъде впръскана точната порция гориво. На място за да бъде форсирана колата от значение са главно потенциометъра за газта, който има и 2 ключета в него, датчика за обороти на колянов вал, датчик обороти на помпата и корекционния резистор за порцията гориво (който и аз все още не знам какво точно представлява) намиращ се в помпата.

Съвета ми е: - Да провери турбината дали се врътка на ръка - като се махне маркуча за входящ въздух към турбото - може да се напипа перката на компресора и да се завърти.

- В мануала на двигателя ( http://dox.bg/files/dw?a=5ee9ce8f37) е описано кой датчик къде се намира и как може да се провери дали е в изправно положение - ако имате мултицет под ръка може да проверите повечето датчици. Тъй като компа има самодиагностика, когато някой от датчиците дефектира или бъде откачен - светва лампата check engine, но колегата твърди че не свети - проблема може и да е в ЕКУ-то.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

здравейте колеги, проблема с форсирането ми продължава! Летните месеци и по-специално август, когато бяха големите горещини нямах абсолютно никакви проблеми. Преди около две, три седмици, когато започна да вали и паднаха температурите, мъките започнаха. Стигнах до извода, че сутринно време, когато е студен двигателя и са по-ниски температурите, след, като я запаля проблема е на лице. След като я оставя на място да работи или карам и след като вдигне температура около 70-80 градуса се оправя, един два пъти при вдигнат капак и работейки на място докато беше с проблема и след като позагря, чух едно характерно цъкане, като от реле и се оправи. Но след като обясних на майсторите, НИКОЙ не можа да каже какво точно може да прави така. Според мен е някакъв датчик за температура или по точно реле, щом цъка и се оправя. Някой ако може да ми помогне със съвет или конкретен отговор ще му бъда много благодарен, ще ми спести разходка до Балкан Стар - София и бръснене :-). Мисля, че проблема ми е минимален,но..........................

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...