YoYoBulgaria Публикувано 27 април 2013 Сподели Публикувано 27 април 2013 Здравейте колеги, Днес си слагах летните гуми и в автосервиза човекът ми показа на машината, че джантите ми са криви(като ги завъртеше и се виждаше с просто около луфта). 18" тези, които идват с Intense и Instyle лансерите са джантите. После ми обясняваше, че аз като ги карам на 2.2-2.3 атмосфери в града затова се изкривяват и че трябва да ги карам в София поне на 2,8, за да се запазят. Вижте сега знам, че сигурно тук 1000 човека ще скочат да ми казват вземи си други джанти, тези не са за българия и тн. Обичам си джантите и смятам докато си го карам да си го карам с тях. Зимата слагам стоманени 16". Въпросът ми е: Човекът ми предложи да ми ги изправи и 4те там труд, изправяне всичко груба сметка 200лв. И после да ги карам стабилно напомпани 2,8 примерно дори той ми разправяше, че на 3 атм трябва да ги карам. Искам да чуя вашето мнение и ако смятате, че някъде ще ги изправят по-добре. Сервизът беще на Андрей Ляпчев и изглеждаше приличен и човекът беше възрастен и каза,че е с голям опит. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nekro Публикувано 27 април 2013 Сподели Публикувано 27 април 2013 (редакция) Карай си гумите според предписанията на производителя, а не според съветите на някакъв майстор.Табелката с налягането е от вътрешната страна на шофьорската врата. Също ги има и в книжката на колата.2.2 bar е нормално за бензиновите Лансери при скорости под 160 км/ч. За над 160 км/ч е 2.5 bar. Ако си с дизел налягането е съответно 2.4/2.7 bar. Според мен най-добрия сервиз за баланс на гуми е на бул. Климент Охридски, кв. Малинова Долина. Малко е неугледен на външен вид, но хората си вършат много съвестно работата и имат разни машини дето ги няма по другите места. Единственото място където са ми мили гумите и са ми махали камъчетата от протектора. Редактирано 27 април 2013 от nekro Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
YoYoBulgaria Публикувано 27 април 2013 Автор Сподели Публикувано 27 април 2013 Добре ако ги карам на по-високо налягане не е ли по-добре за джантата за сметка на малко по твърдото возене или? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rumenbg Публикувано 27 април 2013 Сподели Публикувано 27 април 2013 (редакция) Добре ако ги карам на по-високо налягане не е ли по-добре за джантата за сметка на малко по твърдото возене или?Аз си прададох джантите и гумите 18" преди 3 дни. Според мен на българските катакомби, не си е работа. Иначе ако ни бяха читави пътищата джанта 18" и гуми 18" са идеалния вариант. Сложих си 16" с по висок профил гума и вози много комфортно. Имай в предвид, че на Лансъра проблема му е в предните дискове и едни ниско профилни гуми каквито са по указание на производителя за джанти 18", ускоряват кривенето им и налагат по честа смяна. Редактирано 27 април 2013 от rumenbg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Веско Публикувано 27 април 2013 Сподели Публикувано 27 април 2013 (редакция) Според мен послушай колегата и мини на по-малък цолаж и по-високи гуми. Това направих и аз защото се оказа че и 4 джанти са ми за изправяне. Също така и тези 200 лв са твърде много. Горе долу за половината ще ти ги изправят почти навсякъде. Е кефа цена няма, ама.... И още нещо, разбирам да караш джип, ама на лека кола 3 атмосфери е някак много и доста неудачно Редактирано 27 април 2013 от Веско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
me4o Публикувано 27 април 2013 Сподели Публикувано 27 април 2013 И аз мисля, че трябва да се карат с предписаните атмосфери (има ги долу на рамката на шофьорската врата ) 3 атмосфери е много... 200 лв също е много...И как успя пък и да изкривиш и четирите джанти ???? Аре една, две да са се покривили ако си скачал в дупки... ама всичките ми се струва доста краен случай. :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tzenov Публикувано 27 април 2013 Сподели Публикувано 27 април 2013 Аз си прададох джантите и гумите 18" преди 3 дни. Според мен на българските катакомби, не си е работа. Иначе ако ни бяха читави пътищата джанта 18" и гуми 18" са идеалния вариант. Сложих си 16" с по висок профил гума и вози много комфортно. Имай в предвид, че на Лансъра проблема му е в предните дискове и едни ниско профилни гуми каквито са по указание на производителя за джанти 18", ускоряват кривенето им и налагат по честа смяна. Aз пък си купих преди три дни 18-ките ти и ко имаше повече парА и 19-ки щях да карам! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif п.п Колега и зиме и лете си карам на 18 цола и на 2.6 атмосфери! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_rock.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DqdoMraz Публикувано 27 април 2013 Сподели Публикувано 27 април 2013 " Колега и зиме и лете си карам на 18 цола и на 2.6 атмосфери! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_rock.gif" И аз така само дето моите са 2.4 - 2.5 атм. и до сега съм изправял само една джанта за 3 години. Проверявам ги 2 пъти годишно, понеже въртя зимни и летни гуми на едни джанти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 28 април 2013 Сподели Публикувано 28 април 2013 Колега, някой те е метнал по тъча, как па всичките криви? Ако ще ги изправяш, ми се обади, ще отидем заедно до Диана, ще се обадя на нещо като управител там и ще отидем заедно с него на машината да гледаме, колко са криви и какво трябва да им се прави и тогава ако искаш, давай 200лв. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rumenbg Публикувано 28 април 2013 Сподели Публикувано 28 април 2013 Aз пък си купих преди три дни 18-ките ти и ко имаше повече парА и 19-ки щях да карам! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif п.п Колега и зиме и лете си карам на 18 цола и на 2.6 атмосфери! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_rock.gifЗдравей Пепи,пиши като ги сложиш на колата,дали всичко е наред с джантите, които ти продадох. Аз не казвам, че имам нещо против гуми и джанти 18". Единствено моето мнение е, че не са за нашите пътища. При препоръката на Мицубиши за такъв нисък профил на 18" гуми е супер, но не и за България. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
YoYoBulgaria Публикувано 28 април 2013 Автор Сподели Публикувано 28 април 2013 Колега, някой те е метнал по тъча, как па всичките криви? Ако ще ги изправяш, ми се обади, ще отидем заедно до Диана, ще се обадя на нещо като управител там и ще отидем заедно с него на машината да гледаме, колко са криви и какво трябва да им се прави и тогава ако искаш, давай 200лв.Миии да ходя ли в Диана мисля утре (понеделник) да ходя да ги оправям, че ми е свободен ден. Пък после нещо се замислям и да пускам Lancer-a за продажба, че обедняхме и може би ще трябва да се сбогувам с него, но още не съм го решил. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 28 април 2013 Сподели Публикувано 28 април 2013 С 3 атм. ще се износват гумите отвратително. Ще ги хвърляш на сезон.Освен това, гумата е основният абсорбатор на вибрации и ускорения - колата ти ще е каруца с тънки гуми и 3 атм.18" са доста по-скъпи, т.е. само по перо гуми си с над 4-6 пъти повече разход спрямо едни 16".С две думи, напълно безсмислено упражнение, но, може пък да караш колата на писта в състезания, и там 18" да са решаващи, дали ще станеш шампион или не. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 29 април 2013 Сподели Публикувано 29 април 2013 При налягане над нормалното, гумата губи сцепление. Аз също карам с ниско-профилни гуми и съм пробвал да ги пренадуя. Освен, че колата става като лагерна количка, губи осезаемо сцепление при потегляне, спиране и в завои... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 29 април 2013 Сподели Публикувано 29 април 2013 Миии да ходя ли в Диана мисля утре (понеделник) да ходя да ги оправям, че ми е свободен ден. Пък после нещо се замислям и да пускам Lancer-a за продажба, че обедняхме и може би ще трябва да се сбогувам с него, но още не съм го решил. Днес не ми е по силите да напусна работния псот . Но ако изчакаш може да измислим следващите дни нещо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tzenov Публикувано 29 април 2013 Сподели Публикувано 29 април 2013 Здравей Пепи,пиши като ги сложиш на колата,дали всичко е наред с джантите, които ти продадох. Аз не казвам, че имам нещо против гуми и джанти 18". Единствено моето мнение е, че не са за нашите пътища. При препоръката на Мицубиши за такъв нисък профил на 18" гуми е супер, но не и за България. Джантите са в отлично състояние, сложих ги още на следващият ден! Благодаря! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_rock.gifВсе още не съм решил проблема с датчиците, но и това ще стане! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/rulez.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 29 април 2013 Сподели Публикувано 29 април 2013 При налягане над нормалното, гумата губи сцепление. Аз също карам с ниско-профилни гуми и съм пробвал да ги пренадуя. Освен, че колата става като лагерна количка, губи осезаемо сцепление при потегляне, спиране и в завои... Абсолютно е така, и аз съм пробвал същото. Освен това така се изтриват за нула време накриво. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rumenbg Публикувано 30 април 2013 Сподели Публикувано 30 април 2013 Джантите са в отлично състояние, сложих ги още на следващият ден! Благодаря! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_rock.gifВсе още не съм решил проблема с датчиците, но и това ще стане! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/rulez.gifСупер, много се радвам, че всичко е наред. Ще те потърся някъде през септември да ми съдействаш с твойте контакти да си взема метални с отстъпка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 2 Май 2013 Сподели Публикувано 2 Май 2013 Оказа се, че не всички са тежко криви и че не струва 200лв и то в Диана, където цените не са от най-ниските. Как пък не ни писнаха тия тънки далаверки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 2 Май 2013 Сподели Публикувано 2 Май 2013 С 3 атм. ще се износват гумите отвратително. Ще ги хвърляш на сезон.Освен това, гумата е основният абсорбатор на вибрации и ускорения - колата ти ще е каруца с тънки гуми и 3 атм.18" са доста по-скъпи, т.е. само по перо гуми си с над 4-6 пъти повече разход спрямо едни 16".С две думи, напълно безсмислено упражнение, но, може пък да караш колата на писта в състезания, и там 18" да са решаващи, дали ще станеш шампион или не. :icon_thumbup:Ами Аз ги карам на 2.5атм. и пак ги хвърлям за един сезон?А за кривенето на дисковете с 18", това е пълна глупост, защото кривенето няма нищо общо с размера на джантата и гумата.Не виждам причина да се заменят 18" с 16" освен през зимата. На писта или не няма никакво значение. Освен това за състезание на писта, не е задължително да си с голям цолаж. Практиката показва, че най-бързите на пистови състезания "автомобили" карат с 13" джанти и гуми.Че са по-скъпи е ясно на всеки, но ако ще гледаме да минем по-тънко винаги, да си купим по една Ладичка и ще е почти без пари и колата и обслужването.Стига сте му мътили главата на колегата. 18" лятото и 16" зимата. Японците са го измислили. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lancer 2008 Публикувано 29 март 2014 Сподели Публикувано 29 март 2014 Аз си прададох джантите и гумите 18" преди 3 дни. Според мен на българските катакомби, не си е работа. Иначе ако ни бяха читави пътищата джанта 18" и гуми 18" са идеалния вариант. Сложих си 16" с по висок профил гума и вози много комфортно. Имай в предвид, че на Лансъра проблема му е в предните дискове и едни ниско профилни гуми каквито са по указание на производителя за джанти 18", ускоряват кривенето им и налагат по честа смяна. Одобрявам, и аз го направи това. Сложих си нови джанти 16' с нови гуми и ми излезе същата цена ако бях решил да сложа нови гуми на 18'-ките Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
badfish Публикувано 29 март 2014 Сподели Публикувано 29 март 2014 На мен си ми харесва с 18"-те, Гледам да карам по внимателно по пътища които не познавам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cankoff Публикувано 30 март 2014 Сподели Публикувано 30 март 2014 Как на 2.8 бе колега. Гумите ти ще се износят много неравномерно и няма да имаш добро сцепление. Освен това ще вози като каруца. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 14 април 2014 Сподели Публикувано 14 април 2014 До колкото си спомням препоръчваното налягане за 18" е 2.7 атмосфери и го пише на табелката върху купето на шофьорската врата.За 16" го дават 2.5 при гуми 205/60/16.При слагането на по-ниски гуми може би трябва да се вдигне с 0.1 налягането. Да не забравяме, че дизеловият двигател е по-тежък и ако 18" се карат с 2.3 Аt, то още на първата дупка джантата може да се изкриви, а при по-висока скорост, късно виждане на дупката и натисната спирачка (натегнат амортисьор) вероятността джантата да се спука/счупи е голяма. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
me4o Публикувано 14 април 2014 Сподели Публикувано 14 април 2014 До колкото си спомням препоръчваното налягане за 18" е 2.7 атмосфери и го пише на табелката върху купето на шофьорската врата.За 16" го дават 2.5 при гуми 205/60/16.При слагането на по-ниски гуми може би трябва да се вдигне с 0.1 налягането. Да не забравяме, че дизеловият двигател е по-тежък и ако 18" се карат с 2.3 Аt, то още на първата дупка джантата може да се изкриви, а при по-висока скорост, късно виждане на дупката и натисната спирачка (натегнат амортисьор) вероятността джантата да се спука/счупи е голяма. 2.2 за скорости до 160, 2.5 за над, това за 18-ките. ама може и да бъркам , че говоря по спомен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cankoff Публикувано 14 април 2014 Сподели Публикувано 14 април 2014 2.2 за скорости до 160, 2.5 за над, това за 18-ките. ама може и да бъркам , че говоря по спомен.Верни са ти спомените, така пише на моята. Преди малко погледнах, че ми се сториха чудни тия атмосфери, които цитира колегата.Минал съм над 200к на 18"-ки без да си изкривя джанта, още по-малко да я счупя.Пробвал съм да карам на 2.5 атмосфери, но Аутлендъра почва да вози като каруца и се отказах. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.