иван бояджиев Публикувано 28 март 2013 Сподели Публикувано 28 март 2013 Здравейте колеги :icon_blush: Изчетох повечето теми, които имаха връзка с катализатора и неговото премахване, но не успях да добия пълна представа за нещата... :icon_hmm: С две думи: карам Спейс Стар вече 4-та година (80 000 км.) и до сега не съм имал никакви проблеми - обслужвам и карам :mitsu-smiley: През декември, при едно ходене в Родопите и след продължително изкачване и усукване по завоите, забелязах, или по-точно помирисах нещо като развалени яйца :icon_hmm: На мен не ми направи особено впечатление, но приятелят ми каза, че катализаторът ми е заминал и ще трябва да ми го отрежат. Не обърнах внимание, а и колата си вървеше както обикновено - смесено 7.3 л. газ на 100 км. и безупречна работа на двигателя. Една сутрин преди около две седмици за пръв път ми изгасна на кръстовище в Пловдив и от тогава започна да го прави от време на време. На моменти глъхне, понякога гасне и отново има мирис на сяра... Изгуби и малко мощност. Важно е да поясня, че го прави само на газ, на безнин оборотите са стабилни. Утре най-вероятно ще отида до газаджията и той да си каже мнението, но ми се струва, че не е от там. Моля Ви за съвет, как да съм 100% сигурен, че е катализатор и ако се окаже от него, как най-безболезнено да го премахна и какво точно трябва да се монтира на негово място? Изключително доволен съм от колата и като цяло не искам да я осъкатявам по никакъв начин, но, ако се налага, ще режа :icon_box: Другото което искам да питам е, какво точно трябва да се монтира на мястото на катализатора? Тръба, резонантно гърне или нищо? Четох 100 различни мнения и не знам какво да правя. Предварително благодаря за помоща :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Калчев Публикувано 28 март 2013 Сподели Публикувано 28 март 2013 Аз моите съм ги махнал, но карам дизеловия двигател. Казвам моите, защото аз бях с два, един в средата под купето и един под турбината . На мястото на долния съм сложил тръба, а горния е във много странна форма и няма как да се завари тръба, но го цепят махат сърцевината и връщат само кожуха. Резултат: не стана по шумна, започна да върви повече. П.П: Горния катализатор е бил толкова задръстен, че му беше скъсала кожуха от налягането! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 28 март 2013 Сподели Публикувано 28 март 2013 (редакция) Ето чуденето по махането на моя катализатор (чудене и маене беше). Предполагам, колегата Бояджиев е със същия двигател 1.3, затова предлагам да изчете моята тема (към края на първа страница започва сагата "да махам или не" ). Редактирано 28 март 2013 от Арх. Пътко Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
иван бояджиев Публикувано 29 март 2013 Автор Сподели Публикувано 29 март 2013 Ето чуденето по махането на моя катализатор (чудене и маене беше). Предполагам, колегата Бояджиев е със същия двигател 1.3, затова предлагам да изчете моята тема (към края на първа страница започва сагата "да махам или не" ).Благодаря, колега :icon_clap: Опааааа... Да, 1.3 е :icon_bye: леко съм го пропуснал в поста ми:icon_box: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 29 март 2013 Сподели Публикувано 29 март 2013 Същите симптоми и на 2-та ми автомобила, и на Микра-та и на СпейсВагона на газ като се форсира двигателя на високи обороти смърди на сяра. Свалях и 2-та катализатора на Микрата - като нови са!. Явно е нормална тази миризма, по-добре си ревизирай катализатора и ако е ОК не го сваляй, дори и с резонаторно гърне ще бучи повече автомобила. Поне мен това ще ме дразни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZAPPA Публикувано 5 април 2013 Сподели Публикувано 5 април 2013 Два катализатора съм махал (от Митсубиши и Хонда) по подозрение, че са запушени и слушайки акъла на пишман майстори. И двата се оказаха перфектни. През тях, като през мухарник се виждаше синьото небе. :D Резултата беше шум и нищо друго...а и стотина лева от изкупвач на катализаторни гърнета. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
exigo Публикувано 6 април 2013 Сподели Публикувано 6 април 2013 Моя Спейс Стар е с двигател 1.3 и съм премахнал катализатора преди 2 години, на неговото място съм монтирал гърне и нямам никакъв проблем. Катализатора го махнах защото беше запушен, колата гореше много и въобще не вървеше. След като направих тази интервенция колата направо излетя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivo bozov Публикувано 20 август 2013 Сподели Публикувано 20 август 2013 Здравейте и аз съм със Спейс стар 1.3 и от известно време насам колата не върви и увеличи разхода. Ходих на газаджия да я погледне и той ми каза , че или катализатора е запушен или някое гърне. Та въпроса ми е към колегата от предния пост - както гърне си сложил на мястото на катализатора? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Калчев Публикувано 28 октомври 2013 Сподели Публикувано 28 октомври 2013 Имам аз една идея... тъй като за 2 път ми се пръска кужуха на горния катализатор, въпреки че е изкормен вече и е само кожух, та се чудя аджеба да не би голямото ми гърне да е позапушено леко и да прави тапа, та обмислям идеята за "straight pipe" :D та очаквам съвети и критики за моята "идея" Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gergi_81 Публикувано 10 юли 2014 Сподели Публикувано 10 юли 2014 Аз моя го махнах на 1,9 ДИД и го замених срещу гърне на мястото на катализатора. Оказа се ,че колата има два катализатора ,като единият е веднага след колекторите на двигателя. Него като го отвориха се оказа ,че е издухан и го няма. Както и да е. Колата определено сега е по-тиха и след 100км се ускорява доста по-лесно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
senator Публикувано 24 юли 2014 Сподели Публикувано 24 юли 2014 А чека светна ли ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nbt Публикувано 24 юли 2014 Сподели Публикувано 24 юли 2014 А чека светна ли ?Мисля,че чека светва на коли с евро 4 нагоре. На коли с евро 3 няма датчици на катализатора ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gak Публикувано 25 юли 2014 Сподели Публикувано 25 юли 2014 (редакция) Модела 1,3 който е 82 конски сили и модела 1,6 имат сензор след катализаторите и най-вероятно ще свети, въпреки че първия се води еuro 3 ... Редактирано 25 юли 2014 от gak Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ffenep Публикувано 2 август 2014 Сподели Публикувано 2 август 2014 Модела 1,3 който е 82 конски сили и модела 1,6 имат сензор след катализаторите и най-вероятно ще свети, въпреки че първия се води еuro 3 ...Карам 1,6, който по документи също се води euro3.Втория катализатор е премахнат,като на негово място има само тръба(БЕЗ НИКАКВА ПРОМЯНА В ШУМА).Чека светва само в горещите летни месеци(грешката е "висока температура на изходящи газове"),предполагам свързано с температурата на въздуха и асфалта.Да добавя,че живея в Русе ,елате да видите лятото за какво става дума :icon_n_furious: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
senator Публикувано 13 септември 2014 Сподели Публикувано 13 септември 2014 Моето митсу е 1.3 86 к.с. 1999 г. и най-вероятно е евро 2 какво ще стане ако го махна той катализатор ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dachbissnes Публикувано 13 септември 2014 Сподели Публикувано 13 септември 2014 (редакция) Моето митсу е 1.3 86 к.с. 1999 г. и най-вероятно е евро 2 какво ще стане ако го махна той катализатор ?Абсолютно нищо от евро 2 няма да мръдне ,ако не искаш да го обявиш в НАП Само ТОЙ не те разбрах в кое лице говориш за да ти помогна ако имаш 3 ти проблем... Редактирано 13 септември 2014 от dachbissnes Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
senator Публикувано 16 септември 2014 Сподели Публикувано 16 септември 2014 Не съм свикнал да пиша на български :D да ме извините Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gak Публикувано 16 септември 2014 Сподели Публикувано 16 септември 2014 Погледни дали имаш сензор някъде по тръбата след катализатора ... ако нямаш нищо няма да стане :D ... ако имаш ще започне да ти записва грешка като на колегата по горе ... и не няма да е от температурата а асфалта :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
senator Публикувано 18 септември 2014 Сподели Публикувано 18 септември 2014 Имам сонда след катализатора :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gak Публикувано 18 септември 2014 Сподели Публикувано 18 септември 2014 Сигурен ли си че имаш проблем с него ... защото аз на 140 000 км. развих фланеца на първия катализатор и изглеждаше така: http://www.miata.net/garage/clutch2_files/img0891.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
senator Публикувано 19 септември 2014 Сподели Публикувано 19 септември 2014 (редакция) Чакай бе колега 1.3 да няма два катализатора за дизеловия модел знам но за бензина знам че е 1 Ами колата не върви много добре и мирише на яйца ли сяра ли не знам Редактирано 19 септември 2014 от senator Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gak Публикувано 19 септември 2014 Сподели Публикувано 19 септември 2014 Модела с делкото е с един, а модела с бубините на капака е с два :D Да не караш на газ с недобре настроена уредба? Или пък да не си сменял свещи от както се помниш :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
тонко55 Публикувано 7 декември 2015 Сподели Публикувано 7 декември 2015 карам speis star 1.8 GDI купих го без катализатор и има проблем при ниските обороти по тромаво е мирише на изгорял бензин но когато се натоварва двигателя след 3000 оборота нещата си идват на местоно ако поставя резонатор дали ще си върне блясъка Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.