Премини към съдържание

Катализатор?


Препоръчано мнение

Здравейте колеги :icon_blush:

Изчетох повечето теми, които имаха връзка с катализатора и неговото премахване, но не успях да добия пълна представа за нещата... :icon_hmm:

С две думи: карам Спейс Стар вече 4-та година (80 000 км.) и до сега не съм имал никакви проблеми - обслужвам и карам :mitsu-smiley: През декември, при едно ходене в Родопите и след продължително изкачване и усукване по завоите, забелязах, или по-точно помирисах нещо като развалени яйца :icon_hmm: На мен не ми направи особено впечатление, но приятелят ми каза, че катализаторът ми е заминал и ще трябва да ми го отрежат. Не обърнах внимание, а и колата си вървеше както обикновено - смесено 7.3 л. газ на 100 км. и безупречна работа на двигателя.

 

Една сутрин преди около две седмици за пръв път ми изгасна на кръстовище в Пловдив и от тогава започна да го прави от време на време. На моменти глъхне, понякога гасне и отново има мирис на сяра... Изгуби и малко мощност. Важно е да поясня, че го прави само на газ, на безнин оборотите са стабилни. Утре най-вероятно ще отида до газаджията и той да си каже мнението, но ми се струва, че не е от там.

 

Моля Ви за съвет, как да съм 100% сигурен, че е катализатор и ако се окаже от него, как най-безболезнено да го премахна и какво точно трябва да се монтира на негово място?

 

Изключително доволен съм от колата и като цяло не искам да я осъкатявам по никакъв начин, но, ако се налага, ще режа :icon_box: Другото което искам да питам е, какво точно трябва да се монтира на мястото на катализатора? Тръба, резонантно гърне или нищо? Четох 100 различни мнения и не знам какво да правя.

 

Предварително благодаря за помоща :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз моите съм ги махнал, но карам дизеловия двигател. Казвам моите, защото аз бях с два, един в средата под купето и един под турбината . На мястото на долния съм сложил тръба, а горния е във много странна форма и няма как да се завари тръба, но го цепят махат сърцевината и връщат само кожуха. Резултат: не стана по шумна, започна да върви повече.

 

П.П: Горния катализатор е бил толкова задръстен, че му беше скъсала кожуха от налягането!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето чуденето по махането на моя катализатор (чудене и маене беше). Предполагам, колегата Бояджиев е със същия двигател 1.3, затова предлагам да изчете моята тема (към края на първа страница започва сагата "да махам или не" :)). Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето чуденето по махането на моя катализатор (чудене и маене беше). Предполагам, колегата Бояджиев е със същия двигател 1.3, затова предлагам да изчете моята тема (към края на първа страница започва сагата "да махам или не" :)).

Благодаря, колега :icon_clap: Опааааа... Да, 1.3 е :icon_bye: леко съм го пропуснал в поста ми:icon_box:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Същите симптоми и на 2-та ми автомобила, и на Микра-та и на СпейсВагона на газ като се форсира двигателя на високи обороти смърди на сяра. Свалях и 2-та катализатора на Микрата - като нови са!. Явно е нормална тази миризма, по-добре си ревизирай катализатора и ако е ОК не го сваляй, дори и с резонаторно гърне ще бучи повече автомобила. Поне мен това ще ме дразни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Два катализатора съм махал (от Митсубиши и Хонда) по подозрение, че са запушени и слушайки акъла на пишман майстори. :) И двата се оказаха перфектни. През тях, като през мухарник се виждаше синьото небе. :D Резултата беше шум и нищо друго...а и стотина лева от изкупвач на катализаторни гърнета. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя Спейс Стар е с двигател 1.3 и съм премахнал катализатора преди 2 години, на неговото място съм монтирал гърне и нямам никакъв проблем. Катализатора го махнах защото беше запушен, колата гореше много и въобще не вървеше. След като направих тази интервенция колата направо излетя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Здравейте и аз съм със Спейс стар 1.3 и от известно време насам колата не върви и увеличи разхода. Ходих на газаджия да я погледне и той ми каза , че или катализатора е запушен или някое гърне. Та въпроса ми е към колегата от предния пост - както гърне си сложил на мястото на катализатора?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Имам аз една идея... тъй като за 2 път ми се пръска кужуха на горния катализатор, въпреки че е изкормен вече и е само кожух, та се чудя аджеба да не би голямото ми гърне да е позапушено леко и да прави тапа, та обмислям идеята за "straight pipe" :D та очаквам съвети и критики за моята "идея" :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 8 месеца ...

Аз моя го махнах на 1,9 ДИД и го замених срещу гърне на мястото на катализатора. Оказа се ,че колата има два катализатора ,като единият е веднага след колекторите на двигателя. Него като го отвориха се оказа ,че е издухан и го няма. Както и да е. Колата определено сега е по-тиха и след 100км се ускорява доста по-лесно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

А чека светна ли ?

Мисля,че чека светва на коли с евро 4 нагоре. На коли с евро 3 няма датчици на катализатора !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Модела 1,3 който е 82 конски сили и модела 1,6 имат сензор след катализаторите и най-вероятно ще свети, въпреки че първия се води еuro 3 ...

Редактирано от gak
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Модела 1,3 който е 82 конски сили и модела 1,6 имат сензор след катализаторите и най-вероятно ще свети, въпреки че първия се води еuro 3 ...

Карам 1,6, който по документи също се води euro3.Втория катализатор е премахнат,като на негово място има само тръба(БЕЗ НИКАКВА ПРОМЯНА В ШУМА).Чека светва само в горещите летни месеци(грешката е "висока температура на изходящи газове"),предполагам свързано с температурата на въздуха и асфалта.Да добавя,че живея в Русе ,елате да видите лятото за какво става дума :icon_n_furious:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Моето митсу е 1.3 86 к.с. 1999 г. и най-вероятно е евро 2 какво ще стане ако го махна той катализатор ?

Абсолютно нищо от евро 2 няма да мръдне ,ако не искаш да го обявиш в НАП :) Само ТОЙ не те разбрах в кое лице говориш за да ти помогна ако имаш 3 ти проблем...

Редактирано от dachbissnes
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Погледни дали имаш сензор някъде по тръбата след катализатора ... ако нямаш нищо няма да стане :D ... ако имаш ще започне да ти записва грешка като на колегата по горе ... и не няма да е от температурата а асфалта :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си че имаш проблем с него ... защото аз на 140 000 км. развих фланеца на първия катализатор и изглеждаше така:

 

 

http://www.miata.net/garage/clutch2_files/img0891.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чакай бе колега 1.3 да няма два катализатора за дизеловия модел знам но за бензина знам че е 1 :) Ами колата не върви много добре и мирише на яйца ли сяра ли не знам

Редактирано от senator
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Модела с делкото е с един, а модела с бубините на капака е с два :D Да не караш на газ с недобре настроена уредба? Или пък да не си сменял свещи от както се помниш :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

карам speis star 1.8 GDI купих го без катализатор и има проблем при ниските обороти по тромаво е мирише на изгорял бензин но когато се натоварва двигателя след 3000 оборота нещата си идват на место

но ако поставя резонатор дали ще си върне блясъка

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...