Премини към съдържание

Антена на комби


mmotors

Препоръчано мнение

В Плевен се хващат най-малко 10 радиа. Язък че помни само 6 позиции. Запомнил съм Фреш, З-рок, бг радио, дарик, витоша.... Последното да не се бърка с веселина!!!!!!!!!!!!!! Не е като да няма.

По пътя за София верно нема радиа. Ако това ти е критерия, то обхватът ти не е пълня умрялка :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

Имам аз един въпрос тясно свързан с тая тема "Как да я сменя тая антена"

На моето комби е счупена - през плафона не мога да видя как е закачена, а и да видя не ми се събира ръката.

 

Карам с една от тея дето са по 5 лв. за предното стъкло, ама ефект има само от самия кабел на антената

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

Имам аз един въпрос тясно свързан с тая тема "Как да я сменя тая антена"

На моето комби е счупена - през плафона не мога да видя как е закачена, а и да видя не ми се събира ръката.

 

Карам с една от тея дето са по 5 лв. за предното стъкло, ама ефект има само от самия кабел на антената

 

Какво и е счупено точно? За тази на покрива отзад говорим, нали? Накрайника (самата антена) се развива и можеш да навиеш почти всеки накрайник който се продава. Вече ако е счупена базата, свали тапицерията на тавана в купето (поне отзад да може да се бърка под нея) и ще видиш как се сменя. Поръчваш си втора ръка от раздел Продава и си ти.

 

P.S> Ето една интересна картинка - цък. Не бях обърнал внимание, но явно кабела има конектор веднага след антената, който подлежи на проверка :icon_hmm: . А самия кабел може да се смени директно без да се нАди нищо. Продават се такива, удължения се водят...

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво и е счупено точно? За тази на покрива отзад говорим, нали? Накрайника (самата антена) се развива и можеш да навиеш почти всеки накрайник който се продава. Вече ако е счупена базата, свали тапицерията на тавана в купето (поне отзад да може да се бърка под нея) и ще видиш как се сменя. Поръчваш си втора ръка от раздел Продава и си ти.

 

P.S> Ето една интересна картинка - цък. Не бях обърнал внимание, но явно кабела има конектор веднага след антената, който подлежи на проверка :icon_hmm: . А самия кабел може да се смени директно без да се нади нищо. Продават се такива, удължения се водят...

 

10X за инфото

като няма друга опция ще свалям тавана

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

10X за инфото

като няма друга опция ще свалям тавана

 

Мисля че ще стане и само отзад (примерно до задните седалки) да го освободиш и внимателно да бъркаш .. но изчакай да се стопли, че да не се натроши някоя пластмаса..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поясни "де що има сигнал" ...

 

... конкретно за участъка на автомагистрала Хемус, посока София, до преди последния тунел.

 

Ако трябва да развия теорията за разпространението на радиовълните, ще ми отнеме известно време, но няма да ми е проблем - по специалността ми е :rolleyes: .

Сега сериозно по темата. След тунела "Правешки ханове" (този при Правец) до след тунела "Витиня" (последния тунел към София) се хващат УКВ-радиостанции от районите на Ботевград и Враца, при това д много добро качество. Проблемът с качеството на сигнала става след тунела "Топли дол" (втория след Ботевград) защото пътят върви в средната част на сравнително големи височини (баири), които се явяват естествени препятствия за разпространението на УКВ-вълните.

Преди последния тунел на магистралата в посока София (тунел "Витиня") условията са меко казано сложни в областта на разпространение на УКВ-радиовълните - долина, заобиколена от високи препятствия за радиовълните, като на склона в посока Ботевград-София (т.е. при изкачване) района преди тунела е извън зоната на пряката видимост на линията приемник (колата)- предавател (най-близкият е в Ботевград) и е зад препятствие за вълните от предавателите в софийското поле. В този район (преди тунела) с влошено качество се хващат от автомобилните радиа (които не са с много висока чувствителност) станции от района на Ботевград - обикновено Радио 1 и Дарик, или станции, излъчващи от високи места като връх Ботев - обикновено Хоризонт и Христо Ботев. Имал съм случаи в този район да хващам и румънски радиа в УКВ-диапазона (88-108 MHz) в режим на сканиране на диапазона, но това са по-скоро аномали при разпространението на УКВ-радиовълните (както вече споменах, тези вълни се разпространяват в зоната на пряката видимост, т.е. предавателя и приемника трябва да са на една линия и БЕЗ препятствия м/у тях). Та за конкретния район преди тунел "Витиня" (в посока София) основният фактор, който влияе върху разпространението на УКВ-радиовълните там е релефът. Районът е в т.нар. "мъртва зона" на разпространенито и поради това радиото ще хваща станции или с лошо качество (в по-добрия случай), или ще се чува пръщене на радиото.

Трябва да отбележа, че при автомобилните радиа марката и колко е ново радиото са по-маловажния фактор. Основна роля тук има ЧУВСТВИТЕЛНОСТТА на радиото, а тя обикновено не е в полза на по-новите модели. Последните обикновено са пълни с разни екстри като еквилайзери, светещи с различен цвят или тъч-скрийн дисплеи, ДВД-та и т.н., а чувствителността е в края на списъка, т.е. новите "радиа" са повече за електронни забавления и много по-малко за слуяане на радио. В този ред на мисли едно по-старо, но по-добре направено радио (умиялено наблягам на тази функция на устройствата) би имало по-голчм успех в слуяането на радиостанции в колата.

Важна подробност, която трябва да се има предвид при движение с кола междуградско, е далечината на разпространение на УКВ-вълните. В приземния слой оптималното разстояние, на което може да се слуша нормално радио в УКВ, е от порядъка на 30-50 км, като това много силно зависи от релефа на месността. Това разстоние може да е и по-голямо, например в района Пловдив-Стара Загора-Словен, но все пак имайте едно наум като почне да ви шуми радиото дали не сте в някое ниско място и от там да е проблема или пък да сте по-далеч от най-близкия предавател на местна радиостанция.

Пропуснах и силата на предавателите. От съображения за икономия на (електро)енергия - т.е. на пари, собствениците невинаги излъчват с необходимата сила, което допълнително влошава сигнала с отдалечаване от съответния предавател.

Надявам се, без да съм изчерпал всички възможни фактори на влияние върху качеството на радиосигналите, да съм бил полезен относно това кога, къде и защо радиото в колата може да се чува с пръщене или пък да не се чува хич.

И все пак - ако харесвате да слушате радио в колата (като мен :icon_blush: ), но качеството му не е мого добро, варианта с усилвател винаги е открит, а може би е и най-рационалния.

 

Относно "... По пътя за София верно нема радиа..." на земляка Andy - не си прав, братле. От Плевен до София карам основно на радио, може би с изключение на тунелите и на гореспоменатия участък. Ако имаш проблем с хващането на радиа по пътя, мога да ти препоръчам място в Плевен с решение на този проблем. А и дават джаджи с повече памет за станциите :icon_thumbup: . Само кажи, че ти трябва такава играчка.

 

Успех с :drive: и ... приятно слушане :icon_dance: !

Редактирано от наката
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...

:icon_clap:

 

P.S> Навеждаш ме на мисълта за експеримент - пазя оригиналния касетофон, с който Галанта е излязъл от завода, и ще взема да го забода следващия път за да експериментирам как ще се представи спрямо Alpin-а (модел около 2010)..

 

Проблема с тези усилватели (от скромния ми опит) е в местата със СИЛЕН сигнал, където по-скоро пречат .. може и да не съм попадал на читав такъв, но е факт, че в София (на предишни коли) е било по-кофти със от колкото бе усилвател.

 

Ето един цитат от друг форум по темата за усилвателите:

 

По принцип идеята на усилвателя към автоантената е самата антена да може да се направи с по-малки размери, и респ. да има същото усилване като на стандартна (напр. телескопична антена) с по-голям размер (за външен монтаж).

Освен това трябва да имаш в предвид че при DX- станция освен полезния сигнал ще се усили и шума!

Моят съвет е да си монтираш в предния калник една хубава телескопична антена (може и автоматична), но все пак ако държиш да има усилвател - имам добри впечатления от оригиналните антени на ВЕТА, които съм виждал монтирани в задната част на тавана на Audi 80 .... , Б4 комби и т.н.

Тези антени са точно за открит монтаж, както твоята, и в основата си имат антенно усилвателче, и ако някъде успееш да си намериш 2-ра употреба въобще не се замисляй :wink:

 

Ето и още едно мнение, което навежда на интересни размисли:

За съжаление и аз имам същия проблем - на Пасата оригиналната антена на покрива има усилвател в основата /конуса/Сега се чудя дали този усилвател се захранва с +12V по фидера, щото други кабели няма. Проблема е също, че не съм виждал досега плеър - бил той нов или стар,който да пуска +12V по жилото на фидера.

Наистина ще закача стария оригинален касетофон и ще измеря дали пуска 12V по жилото към антената - ако да, решението ще е предполагам просто:

 

1.Отрязваме антенния кабел близо до края откъм радиото (или купиваме преходник и режем него).

2.Запояваме помежду им дросел и кондензатор 10 нф.Тази комбинация има три свободни края.

3.Общия край на кондензатора и дросела запояваме към централното жило на на ант. кабел от към антената.

4.Към свободния край на дросела подаваме 12 в от изхода за активна антена на ЦД-то (т.н. ремоут - в преден пост съм писал от къде да се вземе).

5.Към свободния край на кондензатора запояваме централното жило на ант. кабел от към ЦД-то.

6.Запояваме оплетките на двете половини на ант. кабел помежду им.

Така ще заработи усилвателя в антената на покрива (ако има такъв и при нас).. Някой от колегите с Галанти на части ако има прецакана антена от комби и може да я отвори за да проверим има ли електроника в основата и ще е от голяма полза :mitsu-smiley:

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ходих та захраних оригиналния касетофон сега.. и .. няма 12в по жилото на антената .. явно няма все пак активна част антената на Комбито .. Все пак някой ако има разглобена и може да провери в основата (конуса) дали има нещо или е само стойка ще е супер ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Любо, при мене и с оригиналното сиди, не ловеше добре радио, дори бих казал, че е много по - зле от сегашния ми пионер :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Eдна малка поправка да направя на предишен мой пост.

Антената както при комби, така и при седан няма усилвател на сигнала. Платката на ел.антената при седан няма общо със сигналния кабел, който излиза направо от основата на антената.

 

Със зелено съм белязал кабелче за маса, а с червено е изхода на сигнала.

 

http://media.snimka.bg/s1/1662/029568011.jpg?r=0

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 години ...

Така и не разбрах този кабел от снимката по-долу ограден в червен кръг за какво е? :icon_hmm:

 

20171122_131600.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...