Премини към съдържание

115ps или 125ps


Препоръчано мнение

В процес съм на търсене на Каризма с ГДИ мотор, но все пак искам още малко да се поуграмотя. Какъв е другия бензинов мотор 1.8 този който е 115коня, в смисъл Японски ли е и на такъв вариант каква е скоростната кутия. Въпроса за мен е важен, защото разбрах че дизела е на РЕНО и на този модел се слага скоростна кутия също френска, нещо с което аз не бих се захванал. Избора ми на модела с ГДИ мотор е защото и мотора и частите, скоростна кутия и т.н са японски, как стои въпроса с другата модификация. Дали ако не намеря първия вариант да се спирам на втория. Не ме вълнува възможността за монтиране на газова уредба, карам личната си кола достатъчно малко за да не си и помислям за слагане на газ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей, пичове страшни сте!!!!

Дали задавам тъп въпрос или просто не щете да помогнете на простосмъртните, и как да ви влезна в клуба не мога да се сетя??? :icon_box:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей, пичове страшни сте!!!!

Дали задавам тъп въпрос или просто не щете да помогнете на простосмъртните, и как да ви влезна в клуба не мога да се сетя??? :icon_box:

:mitsu-smiley: Недей така Иво, не задаваш тъп въпрос, на простосмъртните винаги се помага, а на клуба не му дреме дали ще влезеш или не. Това си е само твое решение. Пуснал си поне 3 теми за едно и също нещо, което не се приема добре. А има отговори на всичките ти въпроси във форума, не си ли се замислил, че затова никой не ти отговаря. Мотора, който те интересува си е японски, скоростната кутия също. Мирослав добре ти е обяснил основния проблем с GDI мотора - читавото гориво, което ще ти е нужно, а в българия няма. Френски скоростни кутии се монтират на всички Каризми с изключение на GDI. Не знам дали правилно съм разбрал, но се интересуваш дали ако не намериш GDI да се спреш на дизела? Написал си, че не би се захванал с френски мотор и скоростна кутия, с което сам си отговаряш, защото дизела е френски. Което пък изобщо не означава, че автомобила не е добър. Не съм карал такъв и не мога да дам преки впечатления, но няма да имаш проблеми след като много малко ще я караш. :mitsu-smiley:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-точно го е казал Big Boss "......Обаче ако си решил твърдо да караш на бензин купи си именно този мотор. Това е перфектен двигател който просто е съвършен. Мощ и икономия на най-високо ниво за класа си. Идеално тих и еластичен. Не прави компромис с качеството на горивото, свещите и кабелите на колата. По долу ти преписвам едно мое мнение за двигателя GDI и сравненията му с конвенционалният двигател. Каризма е първият масов автомобил който се оборудва с уникалната система GDI. Двигателят се нарича GDI от съкращението на (Gasoline Direct Injection). На Каризма се монтита само 1.8 литров GDI двигател 4G93, който доставя на автомобила 125 к.с. Превъзходен двигател даващ мощ и икономия, която никой друг двигател неможа на този етап на развитие да се докосне поне малко до него. Монтиран на идеалното аеродинамично купе на Каризма този мотор достига до практически неизчерпаем ресуср от удоволствие на пътя".

 

Карам такъм автомобил, невероятна динамика и икономичност. Проблеми с горивото за сега няммам. Предполагам при зареждане в правилните бензиностанции със всички да е така.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-точно го е казал Big Boss "......Обаче ако си решил твърдо да караш на бензин купи си именно този мотор. Това е перфектен двигател който просто е съвършен. Мощ и икономия на най-високо ниво за класа си. Идеално тих и еластичен. Не прави компромис с качеството на горивото, свещите и кабелите на колата. По долу ти преписвам едно мое мнение за двигателя GDI и сравненията му с конвенционалният двигател. Каризма е първият масов автомобил който се оборудва с уникалната система GDI. Двигателят се нарича GDI от съкращението на (Gasoline Direct Injection). На Каризма се монтита само 1.8 литров GDI двигател 4G93, който доставя на автомобила 125 к.с. Превъзходен двигател даващ мощ и икономия, която никой друг двигател неможа на този етап на развитие да се докосне поне малко до него. Монтиран на идеалното аеродинамично купе на Каризма този мотор достига до практически неизчерпаем ресуср от удоволствие на пътя".

 

Карам такъм автомобил, невероятна динамика и икономичност. Проблеми с горивото за сега няммам. Предполагам при зареждане в правилните бензиностанции със всички да е така.

 

Колеги, всичко е много относително. Разбирам че мненията са писани с много любов към марката, но нито Каризма е перфектен, съвършен и уникален автомобил, нито GDI се наложи в новите модели на Мицубиши в Европа. Аз имах среща с този мотор в 2 случая. Вуйчо ми в Полша имаше новозакупена (на 0км) Каризма GDI (там за първи път видях тази кола) и от него знам че веднъж годишно прави "профилактика на GDI", т.е. горивни филтри, чистене и пр. иначе внезапно се скапвала. Освен това имаше проблем със старта при -20 градуса. Друг случай е когато търсих един Галант наскоро, попаднах на 2.4 GDI и го покарах. Беше зле като вървене. Имаше и неприятни вибрации и звука на мотора не беше здравословен (2001 г. на 120к км). Дилърът беше Denzel, най-големият и сериозен дилър в Австрия. Трети случай, водя Каризма 1.6 на сервиз защото се скапаха бобините, колата се тресеше и не вървеше. Майстора при затворен капак не позна че е 1.6 и каза прибързано "аха, GDI синдрома", което ме наведе на мисълта че имат доста клиенти покрай GDI. Наречете го суеверие, но не бих взел GDI :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

aga, продължава ли чичо ти да кара Каризмата и какви са наблюденията и до сега?

"GDI синдрома" означава - "Моля Ви на 5-6 години да ми смените свещите и подмените филтрите" :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Miroslav, дроселовата клапа се почиства профилактично на всички модели, независимо дали са с GDI или без.

Иридиевите свещи не се сменяват на 20 хилади като обикновените, а като на 6G13! С една разлика, че там плащаш още две на същата цена.

Наблюдавам два двигателя GDI от доста време, като на моя съсед от близо година и половина навъртяни над 40 хиляди, като колата в момента е над 100 хиляди и няма никъкви проблеми. Налива бензин само от LUK.

Другият двигател вече е на 150 хиляди, като до сега са сменявани само свещи. Колата се кара в Инстанбул и последният път, като се чух с човека, каза че няма никъкви проблеми. Сипва бензин, от самото и закупуване чисто нова, само от Тексако.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

aga, продължава ли чичо ти да кара Каризмата и какви са наблюденията и до сега?

"GDI синдрома" означава - "Моля Ви на 5-6 години да ми смените свещите и подмените филтрите" :)

 

Че ходи на сервизи по-често от нормалното покрай GDI е със сигурност, това го е казвал неведнъж. Преди година като се заприказвахме за коли каза, че е толкова "уникална и съвършена" (автоматик освен това :D ), че няма намерение да се разделя, знаеш отлично какво е да имаш Мицубиши :D

 

Показателно е с един друг чичо, който купи Опел Вектра (пак нов). Беше голяма надувка с този Опел, и тогава Каризмата бе обявена гръмко за "азиатски жълт боклук" :D , а сега почна друга песен да пее, Вектрата плачела за части, омръзнала му, бори се с ръжда...

 

Ако говорим за Галанти, според мен 2.5 V6 е истината, не защото го имам в момента. Мицубиши не ми плащат за реклама, а аз сам си плащам колата всеки месец и ако е не си струва, нямам интерес да го хваля. Този мотор е сигурно единственият в средният клас даващ наистина фундаментална разлика в качеството на шофиране и возене. Не е някаква резачка, но е много, много приятен, стегнат...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малии, пичове вие се отплеснахте, моя въпрос беше, и го задавам тук, щото си мисля, че вие сте компетентни повече от мене, дали ако не мога да намеря ГДИ да си взема обикновен 1.8 бензин?

А то кво стана. Искам да ви кажа че до оня ден моята лична кола е Ауди 80 1.8-112коня, пълна инжекция, и ако ще се метна на нещо по-смотано мерси.

Пък вие написахте научни трудове- нещо като в оня стар виц за "Влиянието на духовата музика за духовното израстване на духовенството"- все пак, ако някой го интересува какво значи това на простосмъртен език нека пита, че му кажем.

Аз имам прост и ясен въпрос- Ако не мога да се метна на ГДИ дали да рискувам с обикновения 1.8 бензинак, какви са минусите?

Забравих да кажа, че това си е една моя из*ца, щото от много години карам служебна кола, а личната и аз не знам що искам да я имам. Кара се когато има настроение, ама искам да е хубава, ей за тия левове не мога да се разбера с жената, ама тва си е мой проблем, тя нали не ми е роднина!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

..........

Аз имам прост и ясен въпрос- Ако не мога да се метна на ГДИ дали да рискувам с обикновения 1.8 бензинак, какви са минусите?........

 

Повече рискуваш с GDI, отколкото с обикновен 1.8.

Имам предвид, че трябва старателно да избираш качествено гориво без компромиси и добър сервиз за поддръжка и смяна на консумативи.

Под обикновен разбирай, че е MPI, което означава многоточков инжекцион. Този двигател е значително по-лесен за обслужване и не е никък капризен. Можеш идеално да му монтираш и газова уредба и то обикновена - вакумна. Понася идеално газта.

 

П.П.

Не ни обръщай внимание на крайните коментари. Повечето така се заплесваме по някой път, че нямаме граници. Все пак много си обичаме марката :icon_n_huglove: :mitsu-smiley: нали разбираш?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А то кво стана. Искам да ви кажа че до оня ден моята лична кола е Ауди 80 1.8-112коня, пълна инжекция, и ако ще се метна на нещо по-смотано мерси.

Колега, ако искаш да не по-смотана ота Аудито, насочи са към Галант.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако искаш да не по-смотана ота Аудито, насочи са към Галант.

 

Що се отнася до Галанта, мисля че Къната е прав. Карал съм почти нови Ауди А3 и А4 по командировки и мисля че Каризма е на нивото им, т.е. наистина следващата стъпка е нещо като Галант. В смисъл, че като оставя служебната и се кача в Каризма, няма негативни реакции. Не сравнявам 1:1 защото служебните са пълни опции с всички щуротии, а Каризмата ни е абсолютна базова, с поодъртял интериор, но мен това не ме вълнува в случая, а самата кола като кола. Държи се в завои отлично, има доста сила за 1.6 макар и несравнимо с тях, не се троши, винаги знам че сядам и потеглям...

 

Според мен най-удачният съвет е: Вземи най-запазената кола! Дали е 1.6, 1.8 или 1.8 GDI, не е най-важното. В края на краищата всички те осигуряват нормален транспорт и се държат като качествени модерни и конкурентни возила. Не си струва да се прави избор само базиран на няколко коня в повече или десети от литъра икономия. Ако взимаш чисто нова, тогава си струва да се избира. Ако е употребявана, гледай общо, цялостно да е наред. Моторите на Мицубиши според мен са последното нещо което сдава багажа, и то след много години и км. Каризма е все още не много одъртял модел.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Повече рискуваш с GDI, отколкото с обикновен 1.8.

 

 

Намерих интересна статия за GDI

http://www.autozine.org/technical_school/engine/petrol1.htm

 

И там се коментира, че този мотор не е съобразен с бензина в Европа.

 

Друго интересно - автоматичната трансмисия Mitsubishi Invecs-II Sport Mode била по лиценз на Порше!

http://www.autozine.org/technical_school/g...m#Computer-Auto

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До колкото намерих информация в момента у нас нормата за съдържание на сяра в бензина е 500 мг./кг., предвижда се от 2008 г. да стане 150 мг./кг., а от 2010 г. да е 50 мг./кг. В Япония бензина е със сяра 10-15 мг./кг. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До колкото намерих информация в момента у нас нормата за съдържание на сяра в бензина е 500 мг./кг., предвижда се от 2008 г. да стане 150 мг./кг., а от 2010 г. да е 50 мг./кг. В Япония бензина е със сяра 10-15 мг./кг. :icon_hmm:

 

Накратко от линковете: Поради съдържанието на европейския бензин, Каризма GDI не може да работи с обеднена смес 1:40 както е писано от Мицубиши за GDI, а само 1:20, доближавайки се до обикновените инжекциони при които е 1:14. Това се отнася само за режим с леко натоварване. При силно натоварване, каквото е необходимо за ежедневно каране в Европа (да не говорим за София където е едно рали трасе) , мотора изобщо нямал икономията, която Мицубиши твърди. От всичко аз си правя извода: Ако ще е на старо, гледаме дали е читава, км и год., дали има екстрите които ни вълнуват (кожи, автомат) и избираме според това, а мотора както дойде. Ако е нова, така и така няма да е GDI. Например в Австрия от години не се продават нови Мицубишита с GDI, а дизели DI-D и MPI. Биг Бос, съгласен ли си с такъв подход? :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Съгласен?

И да и не :)

Първо смятам, че статията е писана от някой, който въобще си няма понятие от работния режима на двигателя GDI.

Искам да отбележа, че той работи на принципа на свръх обеднени смеси. Тъй като 40:1 не е константа, трябва да кажа, че на високи обороти сместа е около 14.7.8:1, което е атестат за свръх икономия (лично проверено по магистралата Истанбул - Анкара, когато колата при 160 даваше разход 5.3/100!). При случай обаче на повече мощност горивото се подава на два стадия и колата се изстрелва като катапулт, в следствие от първата доза в горивната камера, като след това постъпва и основния бензин.

Сега не по същество.

Мисля че японците не си дадоха ясна сметка, че Европа е абсолютно различна като стандарт с Япония. В началото на 90-те години инженерите, които подготвяха джойнтвенчъра с шведите за производствени мощности в Холандия бяха слабо казано шокирани от ниското качество на продукцията. Нито една кола от този род нямаше да се продаде в япония - абсурд! Можете да се уверите, че една каризма от 1997 година в Japan се продава за жълти стотинки, като предварително е обслужена за японския пазар и подобрена с много компоненти. Да, обаче за европейската общност нямаше проблем. С други думи прилежните японци прекалено много надцениха колегите си от Скандинавия и трябваше да "натиснат спирачката".

Оказа се, че в прехвалената стара част на планетата качеството не е на първи план, а евтините продукти и малката себестойност на една кола, защото разглезения стредностатистически европеец първо, че не работи като японеца, и второ не иска да държи една кола дълги години по възможност. Това беше веднага изчислено от маркетинговите компании, който заложиха веднага на дизелови двигатели, евтини материи, много екстри (повечето напълно излишни и не функционални) съвременни екстериори и интериори.

И като капак на всичко това дойде от страната на изгряващото слънце един напълно съвършен от към инженерна мисъл и реализация двигател - GDI с идеални скоростни кутии... Наистина перфектени, обаче лошо изчислени за крайно занижения стандарт и кошмарното качество на бензина в Европа. Там сбъркаха японците. Веднага беше вдигнато цялото войнство в Мицубиши да мислят как да преоборудват този двигател и стигнаха до малка подмяна на бензиновата помпа. Така се реши този проблем, но остана друг, и то голям...как да накараме да се купят тези коли, които съперничат на по-големите класове? И всеки, който е покарал Каризма, само след няколко минути, остава напълно пленен от управлението и удоволствието на тази кола, но повечето хора слабо ги касае дали това е супер двигател, а как се приспособява към поддръжка и дали е надежден.

Каризма с двигател GDI няма да има повече, но по-важното е, че няма да има нова генерация на модела. Преминаваме на Лансер...

Така че aga, остава само MPI, поне има нещо японско в него, за разлика от DI-D.

GDI показа, че не перфектното се продава.

Обаче никога няма да забравя удоволствието да караш Каризма с този двигател по хубави пътища. Просто усещането е страхотно :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо смятам, че статията е писана от някой, който въобще си няма понятие от работния режима на двигателя GDI.

Искам да отбележа, че той работи на принципа на свръх обеднени смеси. Тъй като 40:1 не е константа, трябва да кажа, че на високи обороти сместа е около 14.7.8:1, което е атестат за свръх икономия (лично проверено по магистралата Истанбул - Анкара, когато колата при 160 даваше разход 5.3/100!). При случай обаче на повече мощност горивото се подава на два стадия и колата се изстрелва като катапулт, в следствие от първата доза в горивната камера, като след това постъпва и основния бензин.

А какво е общото между GDI и FSI на Ауди - нали то е също директно пръскане? те като че ли не се отказват от тяхният мотор? :icon_hmm:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обаче никога няма да забравя удоволствието да караш Каризма с този двигател по хубави пътища. Просто усещането е страхотно :rulez:

 

Aз между другото съм в процес на търсене на замяна на 1.6 Каризмата с нещо по-свежо, много остаря нещо. Не се учудвай и смей ако се окаже GDI - не за друго, а защото търсим пак Каризма (жените са така - като свикнат с една кола и край...) с фиксирани изисквания: да не е дизел, да е по-силна от 1.6, автоматик, ако може да има и кожен салон за лесно чистене с кърпички :D , да е до 40к км / 2002 / 8к евро. - става дума за пълна опция Каризма. Търсих в сайтовете и се зарадвах, че цените им са паднали доста. Та може би и аз ще открия прелестите на GDI и ще "сменя плочата"...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Купете ето тази Carisma.

 

http://www.bgoperator.ru/bg/pics/mitshubishi_carisma.jpg

 

Има двигатели 1.8, които не са GDI и са с два разпределителни вала. Може да разбереш, че работят само ако си погледнеш оборотомера :mitsu-smiley: :plane:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако искаш да не по-смотана ота Аудито, насочи са към Галант.

всяко едно ауди е 100 пъти по смотано от което и да е :mitsu-smiley: това е мое мнение нямам за цел да обидя никого :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

всяко едно ауди е 100 пъти по смотано от което и да е :mitsu-smiley: това е мое мнение нямам за цел да обидя никого :)

 

 

Ауди 100 е по-смотано със сигурност :D, за S6 V8 все още се чудя :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Купете ето тази Carisma.

 

http://www.bgoperator.ru/bg/pics/mitshubishi_carisma.jpg

 

Има двигатели 1.8, които не са GDI и са с два разпределителни вала. Може да разбереш, че работят само ако си погледнеш оборотомера :mitsu-smiley: :plane:

 

Точно такова. Знаеш ли, забелязах че жените много повече харесват Каризма от Галант. Галанта излъчва груба сила особено черен с озъбената броня, а Каризма има нежни черти и много отива на жена :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

И аз съм на същото мнение :)

Проверил съм го многократно.

Какво стана с новата Каризма? Намери ли нещо и на каква цена в момента се продават в Австрия?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами благодаря за въпроса аз си влизам и си чета ама вие пичове направо се отнесохте

Иначе още си чакам имах оферта на 7000лв всичко платено за една 1997 година ама нещо не ми хареса още на снимките и сега продъжаваме търсенето Забравих да спомена че съм много капризен клиент и добър търговец особено когато става въпрос специално за мен

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...