Премини към съдържание

Колко ви зареждат алтернаторите?


knopp

Препоръчано мнение

Здравейте колоеги.

Преди няколко дни ми направи впечатление вечерта, че когато дам газ и светлините ми се усилват. Замерх Заряда на динамото и се оказа, че при студен старт ми зарежда 14,40V. При загрял алтернетор 14,10 на обороти, когато го форсирам до към 2500 става 14,40 и пусна ли газта първоначално пада до 12,80 и за няколко сек се качва пак на 14,10 волта. Работата отива към реле-регулатор , но все пак да си сверя часовника. Колко трябва да зарежда Галантния? Някой замервал ли си е динамото. Сякаш 14,40 ми е височко като напрежение? :icon_hmm:

И идва следващия въпрос каква марка регулатор да сложа? На предната кола смених датчик на Хол и комутатор "Мобилетрон" и след 6 мес ми "умряха" и двете. :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо си почисти клемите на акумулатора,ама не отгоре да ги забършеш,ами ги откачи и ги обслужи отвътре,някой ги мажат и с грес след това,за да не клеясват. След това си провери минуса,трябва да е много добре закрепен към корпуса на автомобила,след това на откачен + и - измери съпротивлението от - сувата клема до стартера,не трябва да има съпротивление по-голямо от 0,02 ома. И ако след всички тези операции пак ти прави същия номер,си извади буксите на крушките на фаровете и добре погледни вътре да не са окислени,ако са има много спрейове за почистване,може и с WD 40,ама не прекалявай. Ако пак го прави тоя проблем,пробвай със здрав(зареден) акумулатор на някой приятел дали няма да има промяна. Това съм го виждал на моята,само ако не ми е зареден хубаво акумулатора,ако не ти се играе,пробвай първо с това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колоеги.

Преди няколко дни ми направи впечатление вечерта, че когато дам газ и светлините ми се усилват. Замерх Заряда на динамото и се оказа, че при студен старт ми зарежда 14,40V. При загрял алтернетор 14,10 на обороти, когато го форсирам до към 2500 става 14,40 и пусна ли газта първоначално пада до 12,80 и за няколко сек се качва пак на 14,10 волта. Работата отива към реле-регулатор , но все пак да си сверя часовника. Колко трябва да зарежда Галантния? Някой замервал ли си е динамото. Сякаш 14,40 ми е височко като напрежение? :icon_hmm:

И идва следващия въпрос каква марка регулатор да сложа? На предната кола смених датчик на Хол и комутатор "Мобилетрон" и след 6 мес ми "умряха" и двете. :icon_crying:

Не се притеснявай, няма му нищо, аз вече около 30 хиляди километра съм със абсолютно същите симптоми и не ме е оставяла без генератор или акумулатор. И аз бях тръгнал да търся първоизточника на "проблема" и си останах само със свалянето му поне 5 пъти, то не бяха четки, диоди, статор, реле. При мене щом запаля и веднага ми изписуква ДРЛ-то - значи всичко е :icon_thumbup: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

погледни линка който съм дал и ще се ориентираш дали всичко е нормално.

 

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Galant/Manuals/1997-2001%20Workshop%20Manual/1997%20Workshop%20Manual/MANUALS/16.pdf

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако оборотите на празен ход при загрял двигател са му ниски точно така ще правят фаровете - ще усилват светлината си с подаването на газ, но само до нормалното положение.

12,8V дава само акумулатора по принцип. Регулаторът на напрежението поддържа по-високи стойности от тези през цялото време в нормалния работен диапазон, за да се зарежда акумулатора.

Може би виждаш разликата в светлината при да кажем 10,5V и 14,4V. 10,5 , защото когато алтернаторът не зарежда (прекалено ниски обороти например) консуматорите по автомобила черпят ток от акумулатора - това са свещи, бобини, фарове, габарити, плафони, парно... всичко. В такъв момент напрежението на акумулатора не ще да е цели 12,8V, а по-малко.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В командировка съм момчета. Когато се върна ще направя още някои опити и ще ви споделя. Възможно е когато форсирам колата да падат оборотите под 800 и за това динамото да спира да зарежда за няколко секунди.

Ще проверя и това.

Благодаря Ви за съветите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В командировка съм момчета. Когато се върна ще направя още някои опити и ще ви споделя. Възможно е когато форсирам колата да падат оборотите под 800 и за това динамото да спира да зарежда за няколко секунди.

Ще проверя и това.

Благодаря Ви за съветите.

 

Иначе ако се стигне до рециклаж или части, това са твоите хора - няма да сбъркаш :good: . Относно полупроводниковите компоненти, вносител са на американска фирма, не се сещам за името сега, но за Маздата на баща ми, която се оказа със супер изчанчен алтернатор, имаха налично реле-регулатор с четките и всичко за 17лв, това преди 3 години вече и никакви грижи от тогава. Друг е въпроса, че проблема с дозареждането в случая се оказа лоша маса между акумулатора и мотора, обърни сериозно внимание на препоръките на stevensgr :good: .

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иначе ако се стигне до рециклаж или части, това са твоите хора - няма да сбъркаш :good: . Относно полупроводниковите компоненти, вносител са на американска фирма, не се сещам за името сега, но за Маздата на баща ми, която се оказа със супер изчанчен алтернатор, имаха налично реле-регулатор с четките и всичко за 17лв, това преди 3 години вече и никакви грижи от тогава. Друг е въпроса, че проблема с дозареждането в случая се оказа лоша маса между акумулатора и мотора, обърни сериозно внимание на препоръките на stevensgr :good: .

Transpo е фирмата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо си почисти клемите на акумулатора,ама не отгоре да ги забършеш,ами ги откачи и ги обслужи отвътре,някой ги мажат и с грес след това,за да не клеясват. След това си провери минуса,трябва да е много добре закрепен към корпуса на автомобила,след това на откачен + и - измери съпротивлението от - сувата клема до стартера,не трябва да има съпротивление по-голямо от 0,02 ома. И ако след всички тези операции пак ти прави същия номер,си извади буксите на крушките на фаровете и добре погледни вътре да не са окислени,ако са има много спрейове за почистване,може и с WD 40,ама не прекалявай. Ако пак го прави тоя проблем,пробвай със здрав(зареден) акумулатор на някой приятел дали няма да има промяна. Това съм го виждал на моята,само ако не ми е зареден хубаво акумулатора,ако не ти се играе,пробвай първо с това.

 

Здравейте отново.

За сега отхвърлих няколко точки. Докато колата стоеше на паркинга, свалих акумулатора и го заредих - резултат няма. Варианта с крушките го прескачам, понеже аз гледам стойностите на мултицета т.е. не се водя по светлините. Остава да проверя тези дни кабелите и ... остава динамото.

Благораря колега "stevensgr" и силно се надявам да излезе нящо от това което си изброил, но имам усещането,че динамото е "виновника".

 

Също когато съм пуснал фаровете, климакроника и чистачките работят , оборотите ми падат под 800 и пак се вдигат. Колата за момент претриперва и се успокоява. Нещо май автомат.смукач (степ-моторачето за празния ход) не успява да задържи оборотите... и при вас ли е така ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай и с друг акумулатор(поне 60 ампер часа,зареден),ако на тоя вече почти са му заминали клетките може да прави нещо подобно.С две приказки имаш прекалено много консуматори и малко налично напрежение. И си виж буксите на фаровете,много обичат да се окисляват,казвам го защото,ако има прекалено голямо съпротивление на клемите на буксата,няма да може да премине достатъчно напрежение и да захрани светлините.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 9 месеца ...

Здравейте колоеги.

Преди няколко дни ми направи впечатление вечерта, че когато дам газ и светлините ми се усилват. Замерх Заряда на динамото и се оказа, че при студен старт ми зарежда 14,40V. При загрял алтернетор 14,10 на обороти, когато го форсирам до към 2500 става 14,40 и пусна ли газта първоначално пада до 12,80 и за няколко сек се качва пак на 14,10 волта. Работата отива към реле-регулатор , но все пак да си сверя часовника. Колко трябва да зарежда Галантния? Някой замервал ли си е динамото. Сякаш 14,40 ми е височко като напрежение? :icon_hmm:

И идва следващия въпрос каква марка регулатор да сложа? На предната кола смених датчик на Хол и комутатор "Мобилетрон" и след 6 мес ми "умряха" и двете. :icon_crying:

 

Здр колега толкова трябва да е напрежението 14,4 v нали трябва да може да зарежда акумулатора

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Заряда е по ток, така че само с мерене на напрежение е ориентировъчно. Не трябва да пада под 13в, това е, а иначе си мърда според колко е разреден акумулатора и оборотите естествено. И да е с неизхабена батерия мултицета като се мери, че иначе лъже.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък само на студен мотор ми прави така , като подам малко газ и светят по силно фарчетата. Преди доста време един майстор мери с мултицета зимата и каза , че всичко е точно. Аз му повярвах, 72 ампера ми е акумолатора(ексайд) зимата трудно завърта , но пък толко му трябва 1 път и пали .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...