Премини към съдържание

Реална мощност на Галант, измерена на колелата


SLX

Препоръчано мнение

Отдавна планирахме един експеримент, за да проучим митовете от типа:

1. Японските коне, повече коне от немските

2. За какво служи динамометричния стенд (ДИНО) - за пишкомерене или за друго

3. Има ли разлика в мощността при работа на бензин и газ на една и съща кола.

 

В опит да дадем малко повече информация по въпроса се обърнахме към автосервиз Хеед авто, които любезно ни предоставиха модерния си дино стенд за експериментите. За пробата бе избрана 14 годишната кола на съфорумника konoko, която, между нас казано, е един от най-запазените галанти, които съм виждал. Разполагаме и с видеоматериал, който Коко монтира в последните седмици, надявам се в близките дни да бъде готов и пуснат в тази тема, заедно с дино графиките.

 

По неофициална, но разпространена в тунинг средите информация загубите между мощността на вала и тази на колелата варират в широки граници. За коли с предно предаване средно между 10 и 15 на сто. За такива със задно до 20 на сто. За колите с двойно задвижване от 20 до близо 50 на сто отиват под формата на топлина от триенето на метал в метал по силовото предаване :icon_thumbup:

 

Резултатите изненадаха всички.

1. Колата даде мощност на бензин от 142 к.с на колелата при обявена от производителя мощност от 163 к.с след 14 годишна експлоатация

2. Можността на газ беше съизмерима - между 137 - 139 коня, но според данните сместта беше бедна - проблем, който според мен 90% от колите на газ имат.

 

Засега толкова, скоро графики и видео.

От Хеед припомниха, че дават 15% отстъпка на посетителите на това място в интернет за продуктите на EBC без оглед на членство в клуба. Предложиха и да дадат отстъпка до 40% за групов Дино ден, в който форумните мицубишита да проверят мощността си.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...загубите между мощността на вала и тази на колелата варират в широки граници. За коли с предно предаване средно между 10 и 15 на сто.

...

1. Колата даде мощност на бензин от 142 к.с на колелата при обявена от производителя мощност от 163 к.с след 14 годишна експлоатация

...

Мощността от производителя обаче е на мотора не на колелата.

При 163к.с и 15% загуби - на колелата са 138,55 к.с. (146,7к.с при 10% загуби)

Теоретично, ако предположим, че за 14год няма загуба в конете на мотора, то за да са 142 на гумите галанта има 13% загуби до колелата. Другото предположение е, че конете на мотора са повече от писаните по документ и въпреки загубите от механика и годинките имаме останали 142к.с. на гумите :) :drinks:

Или иначе казано 142к.с. на колелата с 15% загуби на мотора са 167,05 к.с.

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много интересна тема, много съм любопитен какви резултати ще даде дизеловия Галант.

Ако направите такъв тест ще съм ви благодарен, ако публикувате данните :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мощността от производителя обаче е на мотора не на колелата.

При 163к.с и 15% загуби - на колелата са 138,55 к.с. (146,7к.с при 10% загуби)

 

Точно така. Изводът беше, че колата е много запазена, износванията за 14 години почти не са повлияли на мощността. Идеята, както споменах, беше да съпоставим съотношение вал- колела на конкретна кола. Виждате го горе колко е.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Роска, кво стана с идеята за Мицубиши дино ден ? :)

 

Предложението е валидно. Цена от 50 лв. на кола, вместо стандартната цена от 80 лв. Събота или неделя, изискване да се съберат поне 6 коли. Можем да използваме темата за набиране на желаещи, да.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif


Предложението е валидно. Цена от 50 лв. на кола, вместо стандартната цена от 80 лв. Събота или неделя, изискване да се съберат поне 6 коли. Можем да използваме темата за набиране на желаещи, да.


А за малолитражки има ли отстъпка от отстъпката? :D
Шегувам се, и да има, ще преодолея любопитството си и няма да инвестирам в тази услуга... Но ми е много интересно колко ли ще даде моята количка... Понеже не е в разцвета на силите си, ако има над 50 мулета, ще се състезавам с нея още дълго време :)


Хич не е честно производителя да ни лъже така - аз да плащам данък за 75 коня, а да карам кола 50 коня, да не говоря за вас, дето плащате данъци по 200 и кусур, а успявам да ви настигна, макар и зорно... А защо производителя не мери мощността на колелата, защото варира с времето ли? Тя и на двигателя варира с времето... Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би някои си спомнят прогнозните ми числа за конските сили на колелата на галант 2.5 в една пусната наскоро тема. Е, аз не съм от натякващите (никога не използвам изрази като "казах ли ти", "видя ли", "бях прав" и т.н.) и няма да се смея последен. Вместо това ще споделя радостта си с вас :-) .

Графиката за разгръщане на въртящия момент в оборотите ще ми е интересна и я очаквам с голямо нетърпение :rolleyes: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гонил съм го Калоян по околовръстното, трудно го настигах, при това беше на газ... Неговият галант си е рядко запазен, няма спор!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би някои си спомнят прогнозните ми числа за конските сили на колелата на галант 2.5 в една пусната наскоро тема. Е, аз не съм от натякващите (никога не използвам изрази като "казах ли ти", "видя ли", "бях прав" и т.н.) и няма да се смея последен. Вместо това ще споделя радостта си с вас :-) .

Графиката за разгръщане на въртящия момент в оборотите ще ми е интересна и я очаквам с голямо нетърпение :rolleyes: .

 

Мдааа, но да се има предвид, че ЕЙ ТОВА ХАЙВАНЧЕ при първото си стъпване на дино показа отчайващите 177 к.с на колелата. Което някакси не кореспондира с претенцията на ВР4. Сега нещата са съвсем други, но и инвестициите са съвършено различни.

Иначе обичайно диното се ползва като инструмент за прецизно настройване на колата, особено след като са правени промени - например нов кулер, нова електроника и дюзи. Каквото и да ви говорят, кола без ДИНО, само на показания на компютър, широколентови ламбди и прочее, са пълни глупости. Естествено, няма проблем човек да си мери мощността просто от любопитство.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа, но да се има предвид, че ЕЙ ТОВА ХАЙВАНЧЕ при първото си стъпване на дино показа отчайващите 177 к.с на колелата...

Трябвало е само да го пребоядисаш в друг цвят и щеше да тръгне с всичка сила :icon_clap:

Истината е, че най-вървят червените галанти, следвани от черните ... и най-немощни и бавни са патладжанените. Те понякога вървят, друг път не виждат пътя, независимо че си дал газ та чак си стиснал зъби. Явно си го улучил в момент когато не му се е вървяло :D Моят например понякога доста навървява - чак превърта гуми на втора от ускорение. Друг път му давам газ, обаче само пие бензина и нищо друго не прави. Веднъж с 20 лева минава 45 км, друг път 70, а карам по един маршрут, с еднаква газ... не знам и аз. Общото е само едно - когато не ще да върви гори много. Може би е крайно време да му бодна едни нови свещи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Превърта гуми на втора? Че тва го правя с Микра с двигател колкото 2 бири бе... :icon_hmm:

Първо, на микроба гуметата са с 1/3 по-малки от галантовите, в т.ч. и на ширина. Второ, микробчето тегне на 1/2 на купето на галант. Трето, галантът вдига малко над 100 на втора и четвърто - говоря както си настъпил газта от 40 и по някое време да започне да губи сцепление с качване на скоростта (над 4500 оборота кат дойдат коньете).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Местя темата в раздел "Галант". :icon_thumbup:

Жалко, тъкмо се бях засилил да качвам дино графики от GTR-а, чиито резултати не изненадаха никого :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Жалко, тъкмо се бях засилил да качвам дино графики от GTR-а, чиито резултати не изненадаха никого :icon_thumbup:

Нищо де, давай :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Роска,качването на диното е един път нали,не може да се пробва втори път, да кажем на газ или за 50 лева може 2 пъти да я замериш :) ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Роска,качването на диното е един път нали,не може да се пробва втори път, да кажем на газ или за 50 лева може 2 пъти да я замериш :) ?

 

Ами не съм го обсъждал, но доколкото ми е известно се плаща на еднократен дино рън. Може би е добра идея в този еднократен рън да си видите смесите на газ, нали повечето хора с газ карат предимно на това гориво.

 

ПП. Колегата konoko скоро ще ни зарадва с видео, надявам се.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аз съм много навит след нова година, да речем на 12 януари ( ден събота) да се съберем ако ви е удобно или който и да е следващ уикенд за един групов дино тест. Наумил съм си да замеря моята дрънкалка колко наистина върви, защото с течение на времето ми се струва по бавничка...не знам дали е защото съм й свикнал, но един такъв тест ще ми даде някакви отговори.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет, колеги!

Някъде бях чел, че за измерване мощността на автомобилите в света съществуват два стандарта - на двигателя и на колелата (пак там - при японските автомобили мощността се измервала на двигателя).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че то и в Европа и където и да е се измерва на двигателя :) Всеки сериен автомобилен производител пише данни от мощността на мотора, а не след загубите от предаването и съответно реалните на гумите (както споменахме загуби реално от 10 до над 30%)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...