Andy Van Der Drift Публикувано 20 ноември 2012 Сподели Публикувано 20 ноември 2012 Моля за помощ в избора на зарядно устройство :help: Искам да има възможност за регулиране на силата на зарядния ток (ампеража). На колата е 62ач, а на мотора 8ач и затова ми трябва да може да зарежда с 1 най-много 2А.Също така искам да е на принципа "включи и забрави", т.е. като си свърши работата да се изключи самО. Задължително да може да поддържа акумулатор, който не се ползва. Примерно свалил съм акумулатора на мотора и съм го включил в зарядното цяла зима. Акумулаторът е гелов (лежи в стойката, иначе няма друг начин) и е скъп като на галанта.Харесал съм си това. Не знам обаче надеждно ли е. Цената ме устройва с оглед на това, че в момента два акумулатора ми се самоунищожават, защото са паднали от сума време и аз само съм си мислел, че ги зареждам с моето българско много, много старо зарядно. Първо помислих, че акумулаторът на мотора е заминал, но след като и този на другата ми кола не можа да се зареди дотолкова, че да завърти поне 1 оборот на стартер, реших да си купя ново. И този път ще го държа под леглото и няма да го давам на никой. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 20 ноември 2012 Сподели Публикувано 20 ноември 2012 Моля за помощ в избора на зарядно устройство :help: Искам да има възможност за регулиране на силата на зарядния ток (ампеража). На колата е 62ач, а на мотора 8ач и затова ми трябва да може да зарежда с 1 най-много 2А.Също така искам да е на принципа "включи и забрави", т.е. като си свърши работата да се изключи самО. Задължително да може да поддържа акумулатор, който не се ползва. Примерно свалил съм акумулатора на мотора и съм го включил в зарядното цяла зима. Акумулаторът е гелов (лежи в стойката, иначе няма друг начин) и е скъп като на галанта.Харесал съм си това. Не знам обаче надеждно ли е. Цената ме устройва с оглед на това, че в момента два акумулатора ми се самоунищожават, защото са паднали от сума време и аз само съм си мислел, че ги зареждам с моето българско много, много старо зарядно. Първо помислих, че акумулаторът на мотора е заминал, но след като и този на другата ми кола не можа да се зареди дотолкова, че да завърти поне 1 оборот на стартер, реших да си купя ново. И този път ще го държа под леглото и няма да го давам на никой.За мотора съм си купил едно българско за 25 лв. Включваши забравяш, вече 3 сезона е супер, без да струва 5 пъти повече. Опитвал съм с него да съживя изтощен автомобилен акумулатор, но нищо не стана. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 20 ноември 2012 Сподели Публикувано 20 ноември 2012 Българско зарядно, произведено в Пловдив.http://www.ang-bg.com/bg/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=2&Itemid=2 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hondata Публикувано 20 ноември 2012 Сподели Публикувано 20 ноември 2012 (редакция) Aз миналата седмица си взех ей тва единствено няма функция за захранване когато си свалиш акумулатора ...ей тва я има тая функция ама пък няма за 1 ампер ток за акуто на пистака,а и пък парата е чок ... Tва малкото като го включиш режим за моторетка го дават да зарежда акумулатори от 1.2 до 14 амперчаса но с ток 0.8 А т.е. не е баш 1 ампер, за режим кола си бумка на 5 ампера . За тия на БОШ-а нямам наблюдения и отзиви дали стават за нещо, но CTEK-а били на върха на пирамидата :first: Редактирано 20 ноември 2012 от hondata Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 20 ноември 2012 Сподели Публикувано 20 ноември 2012 С това става да си зареждаш телефона. Това го имам над 6 години и съм зареждал, както напълно разредени, така и стари акумулатори, които са направо за изхвърляне. Има генератор на ток и си управлява сам тока. Следи за напрежението и когато акумулатора се зареди минава в режим на поддръжка. Дори мисля да си взема още едно, защото като забравя на кой съм го дал, трябва да ходя да го търся по улицата. За съжаление не може да се регулира напрежението ръчно, както иска колегата и няма да му свърши работа за морора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 20 ноември 2012 Автор Сподели Публикувано 20 ноември 2012 Бош С3 отговаря на нуждите ми. С7 е скъпо за мен и ще преживея липсата на поддържаща ф-ция - когато например сменяш акумулатора и да не се прекъсва тока към ел. системата да включиш С7 към инсталацията на колата. При галанта примерно няма да мени оборотите, а при другата кола - да въвеждам кода на радиото. Ще ме мине без глезотии. То има и за 20-30 лева зарядни, ама не стават за малки акумулатори. Пък на С3 пише, че може да зарежда всякакви типове акумулатори, включително гелови. От друга страна има и за по няколко хиляди лева. Не знам те пък какво правят. Сигурно сутринта като идеш в гаража и издъхналият акумулатор "Искра" се е рециклирал и се е превърнал в чисто нов марков и пожизнена гаранционна карта отгоре му, разбира се, надлежно попълнена и валидна.....Тази вечер ще вървя да прося, пък утре сигурно ще го поръчам. После ще изкажа мнение за джаджата, щото на мен т`ва ми се вижда доста лефтерно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hondata Публикувано 20 ноември 2012 Сподели Публикувано 20 ноември 2012 Аз моето вече го пробвах събота и неделя го държах - зареди си и си потдържа заряда.Работи машинката квот са написали го прави, прави някви диагностики на акумулатора дали задържа заряд дали поема и т.н. Решил съм да му направя една доработка само - да му вържа един волтметър и един амперметър и да следя различните режими дали отговарят на описанието и какво става точно в режим потдръжка когато се зареди напълно щото пише че държи напрежението на 13,6 волта а тока пак си бумка на максимум (5 ампера) което нещо не мога да му хвана логиката - би трябвало при зареден акумулатор тока подаван от устройството да пада ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 20 ноември 2012 Сподели Публикувано 20 ноември 2012 Преди време се запознах с един продавач в магазин за радио-електроника и разни чарколяци и устройства, който си беше и собственика, и майстора. Беше реализирал една стара ГеДеРейска схема за зарядно с изброените по-горе фунции, беше я изпробвал и я похвали като безупречна. Канеше се да я внедрява /т.е. да започне да я пои за продаване/; не беше измислил цена, но каза, че няма да е висока. Преди седмица минах по уличката, исках да проверя и да си купя платката, но беше затворил магазинчето за малко, а не можех да чакам. Така че ако не ти е спешно, мога да се завъртя тези дни и да проверя. Разказвам това защото стоките, към които има линкове от колегите, са си бая пара. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 21 ноември 2012 Сподели Публикувано 21 ноември 2012 Поискай му схемата и я качи във форума или да ти каже къде я има - книга, списание, учебник. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 21 ноември 2012 Автор Сподели Публикувано 21 ноември 2012 Вече не ми е спешно и ще изчакам да обади цена. Искам да си купя такова зарядно (с регулируем ампераж и поддръжка на акумулатор).Оказа се, че и двата акумулатора са приключили, както и двете ми зарядни :icon_hmm: . Няма смисъл да купувам зарядно за 125 лева при положение, че нямам акумулатор. С тези пари ще купя акумулатор. И те така. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hondata Публикувано 21 ноември 2012 Сподели Публикувано 21 ноември 2012 Поискай му схемата и я качи във форума или да ти каже къде я има - книга, списание, учебник. Колега, нали се сещаш, че това няма как да стане човека е решил да печели от това все пак :respect: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 21 ноември 2012 Сподели Публикувано 21 ноември 2012 Бе то голяма секретност голяма работа. Не че е проста работа зареждането на един акумулатор но за любителски цели е напълно достатъчно да се следи само тока и напрежението. От там нататък всеки производител си описва как да му се зареждат продуктие с цел максимална експлоатация - зарядни и разрядни криви, форма на тока...Ето една стара схема, идеята в нея е ясна. Ако някой иска може да я развие. Или пък имам една правена, зарежда, разрежда всчкакви батерии и акумулатори, мери капацитета и други такива екстри.http://img7.imageshack.us/img7/9291/curentcharger1.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 21 ноември 2012 Сподели Публикувано 21 ноември 2012 (редакция) Българско зарядно, произведено в Пловдив.http://www.ang-bg.com/bg/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=2&Itemid=2За въпросното зарядно - преди малко звънях да питам за цена за варианта CHR 12/50 [(6 клетки)12V] казаха ми 45лв с ДДС. Може на място при тях може и да го пратят с куриер. Смятам тия дни да си купя и да го пробвам ще поддържа ли зимата един акумулатор Иначе лично аз мисля, че по-добрия вариант (както SLX предложи) за 25лв зарядно за мотор + 45лв (примерно) за кола. Имаш две отделни зарядни за половината пари (минимум). Като гледам hondata какви цени пуска... кат за 2 нови акумулатора :icon_blush: Редактирано 21 ноември 2012 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 22 ноември 2012 Сподели Публикувано 22 ноември 2012 Колега, нали се сещаш, че това няма как да стане човека е решил да печели от това все пак :respect: Не мисля, че е кой знае кава тайна. Дори си мисля, че схемата я имам в една книга от преди 25 години, но трябва да я търся на село, където си държа старите книги.От доста време си правя всякакви захранващи блокове, но от месец-два си мисля за по-интелигентна система с PIC процесор, който да разсъждава вместо мен. Основното при качествените зарядни е т.нар. генератор на ток, който управлява тока към акумулатора, защото разреденият или повреден акумулатор може и 10 и 15 ампера да дръпне и ако няма кой да ограничава тока може да стане бела. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 22 ноември 2012 Сподели Публикувано 22 ноември 2012 И температурата, че зарядния ток зависи много от нея ама тези данни трудно се намират, и зарядната крива и начина на зареждане и дозаряд, най-често тя се разделя на 3 периода - първия с постоянен ток, втория със спадащ до определена стойност и третия с малък ток. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 22 ноември 2012 Сподели Публикувано 22 ноември 2012 И температурата, че зарядния ток зависи много от нея ...Вече има термометри с точност до 0.1 градуса като интегрална схема в корпус с 3, 4 и 8 крака и предава направо данните на процесора. Ако искаш ги индицираш, ако искаш ги вкарваш в процесора на пресмятане! На парното съм си сложил една такава схемичка и с един PIC обработвам данните, като управлявам дори хистерезиса на включване и изключване на помпата от 0.1 до 5 градуса през 0.1 градуса.Бе няма невъзможни неща, просто времето не достига. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 22 ноември 2012 Сподели Публикувано 22 ноември 2012 (редакция) Абе не знам, един термометър с точност 0.1 градуса струва колкото автомобила ти. Или там някъде. Разните LM, DS няма да ги коментираме.Такава точност не е необходима, проблема по скоро е че няма данни за този температурен коефицент (TKU). Производителите не го дават, целта - да не издържат батериите много за да се купуват нови. Може да се приеме -20mV, -60mV/градус.http://www.conrad-anderson.co.uk/Images/power/batterychargers/iuou-time-graph-450pix.jpghttp://www.conrad-anderson.co.uk/Images/power/batterychargers/tf-500-graph.jpg Редактирано 22 ноември 2012 от milenjs Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 22 ноември 2012 Сподели Публикувано 22 ноември 2012 (редакция) Абе не знам, един термометър с точност 0.1 градуса струва колкото автомобила ти. Може и да си прав, ако карам Москвич 408! :icon_hmm: http://constructor.b...oducts_id=11780 Това е първия термометър за който се сетих, защото го имам монтиран на развойната ми среда. Ето и един по-точен - LM35 Ето го терморегулатора: Редактирано 22 ноември 2012 от Николай Николов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 22 ноември 2012 Сподели Публикувано 22 ноември 2012 A, москвич съм имал, макар и по нов но пак осмак - 2138.Говоря за автомобила от подписа ти ;) Там някъде е един прецизен и калибриран термометър с точност 0.1 градуса. Е може и малко по евтин но със сигурност е 5 цифрена сумата.И двата датчика които си дал имат отчайваща точност, LM-a е малко по точен но в най-добрия случай е +-0.4градуса което отива към 1 градус грешка. 0.1 градуса са си тъмна магия за много кинти. Ама за акумулатор и 5 градуса да греши не е фатално. То и скоро не съм виждал зарядно да мери температурата на акумулатора. Ако направиш, пиши ме за една бройка Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 22 ноември 2012 Сподели Публикувано 22 ноември 2012 Аз имам Бош С7 и е супер добро зарядно, също така универсално за всички видове акумулатори, т.е. тягови,геливи, сухи и т.н. Само си прави всичко и цяло лято го ползвах всеки ден за да зареждам 6 тягови акумулатора. Когато прецени, че акумулаторите са заредени, само превключва на поддържащ ток. Тежи триста грама сигурно. Сигурно 3-4 дни рових докато намеря подходящо импулсно зарядно и смея да твърдя, че алтернативите са много малко. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 23 февруари 2013 Сподели Публикувано 23 февруари 2013 (редакция) Днес си купих платката, за която говорих в пост №9. Струва 14 лева и представлява електронна схема, която измерва/поддържа напрежението на акумулатора в диапазона 12,6 - 13.8 волта. Падне ли под 12,6 включва, а надвиши ли над 13,8, изключва заряда към акумулатора.С два тримера може да се регулира широчината на диапазона, както и намаляване/увеличаване на напрежението. Има и едни малко по-сложни /забравих да питам колко струват/, които при достигане на оптимална стойност на акумулатора, изключват не подаване на ток към него, а цялото зарядно. Така няма консумация в режим на покой и може да се използва в случаите, когато човек не си ползва колата продължително време.Аз понеже си имам един стар "изправител", с тази платка поститам задоволителен резултат. Отделно съм си ограничил зарядния ток на около 1,5 А - за да няма силно "кипене". Редактирано 23 февруари 2013 от de4i Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 23 февруари 2013 Сподели Публикувано 23 февруари 2013 И колко време му трябва за да зареди изтощен акумулатор,на ампер и половина? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hristo Публикувано 23 февруари 2013 Сподели Публикувано 23 февруари 2013 Около 3 дена :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.